Author Topic: Трамвайно трасе Дружба-Цариградско шосе-Младост  (Read 254910 times)

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8064
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Не е прието да се казва ВКМ. Контактно кабелна мрежа или само Контактна мрежа се използват. То е ясно че е въздушна.

Offline ooleg

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2427
    • View Profile


Не е прието да се казва ВКМ. Контактно кабелна мрежа или само Контактна мрежа се използват. То е ясно че е въздушна.

Добре ще го имам предвид. Ако я сравним с метрото и контактната релса вече там не е въздушна.

Изпратено от моят XT1700 с помощта на Tapatalk


Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8273
    • View Profile
В метрото е контактно шина.

Offline тролей №164 линия 2

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1578
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Миналата събота ми стана интересно и изчетох цялата тема. Може би не съм "внимавал много в час", докато чета и съм пропуснал коментар/вече забравил някой пост, за което моля да ме извините. :) Но, не видях някой да е коментирал вариант бившата ТМ21 под номер ТМ23 да се пусне с маршрут Автостанция Изток - 23-то СУ - Шипченски проход - гара Искър - Дружба 2 (ул. Обиколна). Да, разбрах, че в момента основните причини трамвай 23 да не стига отново до Младежки театър са:
1. Липсата на достатъчно нормалнорелсови "пендели", както ги наричате;
2. "Криворазбрано" нежелание старите Дюваг да се появяват в Центъра - сакън да не се изложим пред някого. :crazy:
Но как ви се струва като идея да стига до Ботевградско шосе и автостанция Изток? Споменаваше се в по-предни страници, че ако ТМ21 едно време се е обслужвал само от един вагон, без прикачен втори или ремарке, то пътникопотокът е щял да попълва всички седалки през (почти) целия ден.
Колебая се при наличието на метрото (тоест, ясно е, че смисълът да отива към Младежки театър вече е понамалял малко или много, особено при наличието и на ТМ20), дали ако стигне трасето до източния край на Младост 3 би се използвал от някого за транспорт до района на 23-то СУ и Ботевградско. Може би да, може би не заради "туристическия", обиколен маршрут наляво-надясно. Може би би се получило нещо подобно на годините, когато е стигал до Младежки театър. Хората основно ще го ползват по маршрута на бившето ТМ21, но част от тях ще пътуват именно заради връзката на този маршрут с Дружба 2. Тази карта не знам дали е актуална, но на нея сякаш не откривам ни една директна автобусна линия между Дружба 2, Левски и Враждебна (югоизточна и североизточна София).
« Last Edit: 10.08.2018, 23:06:59 by тролей №164 линия 2 »
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12489
    • View Profile
    • Email
Няма особен смисъл да е до автостанция изток от една страна, от друга със сигурност би имало доста повече пътници, отколкото като е до Гео Милев. Най-малкото ще го ползват много хора живущи около Ботевградско да ходят на мол, също ще подпомага и 20-ката, а и трасето в голямата си част е автономно.

От друга страна още по-голяма полза би имал ако е до пам.Левски. Там те стоварва направо на гърба на Ал.Невски.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline ooleg

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2427
    • View Profile
За мен дали е до младежи театър или до МС Опълченска разлика няма! Все пак се измива пеш за 15 минути. Имали и 1-1.5 км разстояние?!
За Дюваите едва ли някой го е срам щото при липсата на трасето през Дондуков по 22А миналото лято имаше само Дювази. Бях забравил вида на другите трамваи преди да ида до паметника Левски по едно време.

Изпратено от моят XT1700 с помощта на Tapatalk


Offline Whatnow14

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 581
    • View Profile
Всеки вариант за последна спирка, различен от Гео Милев, е добър. Тия трамваи събират по 200 човека, но в момента возят по 20 на курс, а са достатъчно като бройка - от 6 всеки ден излизат само по 2, всичките си се движат, рядко аварират и по-дълъг маршрут с 3-4 коли е абсолютно възможен според мен.

От външния вид срам - надали, хубаво ги боядисаха, срамота е по-скоро, че са потънали в прах и не им работи отоплението, което не е трудно да се поправи.

Въпреки това спирачките им ги правят опасни, но в интерес на истината спират по-плавно от Ютонг :D
« Last Edit: 10.08.2018, 23:40:57 by Whatnow14 »

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12489
    • View Profile
    • Email
И аз мисля че това за срама и че аварират са някакви спекулации, дори напротив. Едно че не само че не са срам, ами дори атракция за чужденците, второ че съм
чувал че точно тези трамваи са доста здрави и безаварийни. Нека са до пам.Левски поне, да са 6 коли, по-добре така и ако някой се повреди да има една открита кола, отколкото да са 3 на 25-30 мин. примерно. Вече навсякъде има ел.табла, виртуални табла така че не е проблем човек да види че еднаот колите се е повредила.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline ooleg

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2427
    • View Profile
Ако можеше само да бъде удължен до Горубляне с обособено трасе без изобщо някой да го е планувал до там някога - онези щяха да му начупят железата от ползване. Според мен поне! Сега тези рейсове ги пръсват от пътници, а те са често забити я откъм околовръстното, я откъм Цариградско.
Сутринта имах среща с един майстор в Панчарево, който много мрази да чака някой. Аз от Симеоново с такси, което чаках да дойде от Младост 4, после през Бистрица го изпреварих с 30 минути. Той пътува с колата си от Люлин само по околовръстното и е чакал 20 минути при Горубляне.
Пък и онези там са по-стари хора и не ми изглеждат любители и ползватели на метрото.

Изпратено от моят XT1700 с помощта на Tapatalk
« Last Edit: 10.08.2018, 23:51:18 by ooleg »

Offline bozhido

  • Писател
  • **
  • Posts: 29
    • View Profile
Тази карта[/url] не знам дали е актуална, но на нея сякаш не откривам ни една директна автобусна линия между Дружба 2, Левски и Враждебна (югоизточна и североизточна София).

Наистина няма директна връзка между кв. Левски / Ботевградско шосе и района на Младост и Дружба, а Бизнес паркът създава голям пътникопоток. В тази връзка Спаси София преди години предложиха вариант за ТМ20, който да се движи между МС Опълченска и Младост 4. Предложението бе допълнено и от автобус А308, който също осигурява ценни връзки на позабравените североизточни квартали Левски и Враждебна с Младост. Копирам връзка към предложението на Спаси София: http://spasisofia.org/wp-content/uploads/2017/08/gradski-transport-kopenhagen.jpg
http://spasimetroto.org/wp-content/uploads/2014/11/dovozvane.jpg

С оглед на настоящата дискусия би било хубаво (макар и утопично за нашата реалност) да се създаде тм връзка от АС Изток през Шипченски проход, бул. Копенхаген, МС Младост 3 и нататък до Младост 4 по примера на Спаси София. Според мен това би бил атрактивен маршрут за ТМ23. Същевременно тм20 запазва сегашния си маршрут, а реализирането на А308 би било допълнителен бонус.

Дори в момента пътуването с ГТ от Дружба 2 до Младост 4 е една одисея, независимо че по права линия са толкова близо един до друг...
« Last Edit: 11.08.2018, 00:09:59 by bozhido »

Offline ooleg

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2427
    • View Profile
Ами трасето до края на Копенхаген е 50-100 метра. Те не са обещавали да стигне до Младост 3. Това светофарче там под Цариградско и в момента е много долно не виждам дори мечтания булевард да се появи с тая регулация на движението да стане номера.

Изпратено от моят XT1700 с помощта на Tapatalk


Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13794
    • View Profile
    • Email
Ами трасето до края на Копенхаген е 50-100 метра. Те не са обещавали да стигне до Младост 3. Това светофарче там под Цариградско и в момента е много долно не виждам дори мечтания булевард да се появи с тая регулация на движението да стане номера.

Изпратено от моят XT1700 с помощта на Tapatalk
Уф, айде стига с профанските ти забележки по този проект! Вземи прегледай темата и иди на място или поне с Гугъл Карти:
1. Трасето от Обиколна до естакадата не е 50-100 метра
2. Дотам няма какво да прави трамваят, няма и как да ходи до Горубляне, каквито фантасмагории ръсиш отвреме навреме
3. Проблемът със светофара е, че южният локал на Цариградско е двупосочен. След като пробивът се осъществи, по него ще се осъществява заходът към Метро, Техномаркет и Аутлета и двупосочността ще отпадне

Offline ooleg

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2427
    • View Profile
50-100 ъъъ хайде 200 метра е от края на съществуващите релси до края на булеварда в нищото. Да, до релсите не ходя често, но до края на булеварда при Цариградско ходя всеки ден напоследък. Това е едно от най-гнусните кръстовища в момента.
И хайде моите забележки са профански, обаче от Дружба, Цариградско и околността до окончателното в Горубляне бакшишите някой път не желаят да минават сутрин или вечер . Да мога да си мисля, че ще го направят, обаче напоследък повече си мисля, отколкото да върви правенето на нещо.
Учудих се, че ти си го написал това мнение. Само заради това, че те уважавам много с болно око пиша толкова дълъг текст ...
Но напоследък явно си умират да ме нападат и буквално...

За Горубляне и трамвай в последния ми пост не съм писал или споменавал. Когато съм казвал нещо по въпроса съм го казвал в контекста "да си помечтаем ако..."

Изпратено от моят XT1700 с помощта на Tapatalk
« Last Edit: 30.10.2018, 11:00:18 by ooleg »

Offline wiNt

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 875
  • ! 9060 !
    • View Profile
В крайна сметка има ли яснота къде точно ще върти тоя трамвай по проект? И има ли яснота какъв е смисъла от него, освен PR. Ако свършва на МС Младост-3 ще е върховната глупост - ще минава през 5 блока в Дружба и ще свършва на още 3 блока в Младост, кой точно ще го ползва и с каква цел? Смисълът му за развиващото се сити над Дружба клони към нула, заради наличието на метро. Силно ме съмнява изобщо да се случи тая инвестиция, сигурно ще направят само булеварда в даден момент, и честно казано е по-добре.

Има смисъл единствено ако се започне мащабния трамваен проект из Младостите, както е бил замислен едно време, но това влиза в графата "да си помечтаем".

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4779
    • View Profile
Трамвай до МС Младост 3 ще е в пешеходна достъпност до Младост 1а и северната част на Младост 3 и ще има добър пътникопоток.  :rolleyes: Редовен трамвай би бил полезен и за Дружба 2 - ще осигурява сравнително бърза връзка с центъра, тъй като има висок процент обособено трасе и вагоните T6A/B5 могат да развиват около 70km/h без проблем в обособените участъци. Определено ТМ20 до Младост 3 ще е по-ефективен отколкото до Гара Искър при запазване на интервалите, евентуално леко намаляване. :rolleyes:

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13794
    • View Profile
    • Email
Това е едно от най-гнусните кръстовища в момента.
Знам, че е гнусно. Като ми се наложи ходене в Метро, предпочитам да се върна през Практикер или чак през Врана, вместо да вися долу. Но с пробива към Ляпчев и Кепитал форт нещата ще се отпушат, а няма да се задръстят още повече. В първите страници на тази тема си мечтаехме за трамвайно трасе в траншея, но това технически май не е възможно, така че ще си е на едно ниво, уви.

Въпросната тема е на повече от 11 години. Нека припомня, че в началото очаквахме довеждаща функция на трамвая до метрото, което тогава се изпълняваше до МС ИЕЦ. Но метрото се разви над очакванията, а трамваят се забави също над очакванията. При все това маршрутът би трябвало да е водещ след разклона на Искърско шосе, а този до Депо Искър - спомагателен. Разбира се, смислено е да се мисли за продължение в южна посока. Но Олег ще каже, че се размечтавам.
« Last Edit: 30.10.2018, 18:53:27 by blagun »

Offline bonbon

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1619
    • View Profile
В крайна сметка има ли яснота къде точно ще върти тоя трамвай по проект? И има ли яснота какъв е смисъла от него, освен PR. Ако свършва на МС Младост-3 ще е върховната глупост - ще минава през 5 блока в Дружба и ще свършва на още 3 блока в Младост, кой точно ще го ползва и с каква цел?

Трамваят по проект трябва да има колело върху сегашния паркинг до МС Младост 3.
Смятам, че ще се ползва, защото дава директни връзки, които ще са по-бързи от сегашните:
- Младост с Дружба 2 ( трамваят ще пътува не повече от 8 мин, докато А 88 пътува 24 мин по разписание; прекачване с метро от Младост до МС Дружба и после 204/304/ТБ 4 също отнема доста време)
- Младост с Гео Милев/Слатина (района около община Слатина, Факултета по науки за образованието и изкуствата на СУ, ИЧС и др.) - в момента с прекачване автобус+трамвай или автобус+пеша от Младост отнема минимум 40 мин, докато трамваят би пътувал приблизително 25 мин. Това са спестени 15 минути поне, а ако пътуваш всеки ден, може да направиш сметка годишно колко време се пести.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8064
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Според новият проект трамвайното обръщало ще бъде между платната на булеварда, подобно на надлез Надежда, което на мен ми се струва ... хмм неудобно.

Offline bonbon

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1619
    • View Profile
Според новият проект трамвайното обръщало ще бъде между платната на булеварда, подобно на надлез Надежда, което на мен ми се струва ... хмм неудобно.



Ще има обществено обсъждане в читалището на Младост 1 на 6.12, но няма обещание, че бул. Копенхаген+трамвая ще бъдат направени.
Предстои изграждане на 60 жилищни сгради в полето, което означава, че Източен парк няма да има?

Offline New_Passenger

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 441
    • View Profile
Не съм пълен профи по отношение на подобни скици, доколкото виждам обръщалото ще бъде точно над метростанцията. А преди обръщалото е нещо като надлез или трасето влиза в траншея?!?
Тези жилищни сгради по протежение на цялото поле ли ще бъдат? Тоз Източен парк по-на юг го гласят. Застрояването щяло да засегне само в близост до бъдещия Копенхаген (Ляпчев?).