Author Topic: Трамвайно трасе Дружба-Цариградско шосе-Младост  (Read 270248 times)

Offline New_Passenger

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 691
    • View Profile
Защо отбиване на номера? Тролей до Младост 2 е предвиден още преди повече от 10 години. В краткосрочен план - толкоз! Никой не е обещавал тролей до Младост 4. Трамвая до Младост също ще бъде само до Младост 1а и 3, поне на първи етап.

Offline The Freshmaker

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3213
  • TM 303
    • View Profile
Не е съвсем по темата, но някой дали разполага със снимка на бул. Копенхаген в участъка му между Цветан Лазаров и Обиколна преди направата на трамвайното трасе?
Насилственото натъпкване на всички в метрото чрез унищожаването на наземния транспорт е форма на геноцид към населението на София.

Offline Ilian

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 654
    • View Profile
    • Сервиз за лаптопи
Доколкото си спомням, Копенхаген е изграден заедно с трамвайното трасе. Дружба 2 беше трънак със строящи се панелки. В края на 80-те някъде там беше границата между построени заселващи се блокове и едва започнати.

Offline The Freshmaker

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3213
  • TM 303
    • View Profile
Хм, тоест заедно с пускането на трасето на ТБ4 е била направена и трамвайната линия, която просто е стояла неизползвана с години? 
Насилственото натъпкване на всички в метрото чрез унищожаването на наземния транспорт е форма на геноцид към населението на София.

Offline Metan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2387
    • View Profile
Това беше трасето за трамвая до Младост и до Горубляне, който така и не просъществува заради падането на режима.

Offline mitakis

  • Vintage vehicles
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3399
  • 2660
    • View Profile
Неизползваната трамвайна линия е стигала до Младост, тук има стари снимки на difian.
Копенхаген до Обиколна е построен по соца 2х3, нагоре до Цариградско го разшириха като се пренасели Цариградски комплекс.

Offline Ilian

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 654
    • View Profile
    • Сервиз за лаптопи
Хм, тоест заедно с пускането на трасето на ТБ4 е била направена и трамвайната линия, която просто е стояла неизползвана с години?
Доколкото си спомням, ТБ4 се роди доста по-късно.

Offline bdz43r

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2888
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Неизползваната трамвайна линия е стигала до Младост, тук има стари снимки на difian.
Не е стигала до Младост. Там имаше само стрелки и стотина метра релси - това, което се вижда и на снимките. Откъм Дружба линията свършваше на около 200 метра след Цариградско шосе, а нагоре може да е имало само подготовка на платното, отводняване и др, но не и релси.

Offline Metan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2387
    • View Profile
Това го дъвкахме преди време, но мога да потвърдя, че към началото на 90-те линията си стигаше до Младост, като беше цяла поне от завоя при борсите в Горубляне та чак малко преди настоящата Била в Младост. На по-късен етап я махнаха и остана само триъгълника с недостроения мост зад Деница.

Offline Ilian

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 654
    • View Profile
    • Сервиз за лаптопи
И аз да се повторя - единствено прелезът на Радко Димитриев не беше изграден. Положени и подбити релси имаше по цялата дължина до там.

Offline wiNt

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1044
  • ! 9060 !
    • View Profile
Това го дъвкахме преди време, но мога да потвърдя, че към началото на 90-те линията си стигаше до Младост, като беше цяла поне от завоя при борсите в Горубляне та чак малко преди настоящата Била в Младост. На по-късен етап я махнаха и остана само триъгълника с недостроения мост зад Деница.

Какъв е този мост? В гуглето нищо не намерих.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8521
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Хм, тоест заедно с пускането на трасето на ТБ4 е била направена и трамвайната линия, която просто е стояла неизползвана с години?
Доколкото си спомням, ТБ4 се роди доста по-късно.

Тролеят до Дружба 2 тръгва след построяването на бул. Цветан Лазаров през 1992ра. Преди това тб 4 си е до депото.

Offline Metan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2387
    • View Profile
В периферията на Младост 3 минаваше остатъка от това, което трябваше да бъде плавателен канал (наричан през 90-те просто "гьола"). Над него трябваше да бъде изградено мостово съоръжение за клона на трамвая, който продължава към Младост 4 и Горубляне.
На долната снимка от 2003 под трамвайния триъгълник има два П-образни елемента - върху тях трябваше да има мост.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12850
    • View Profile
    • Email
Имаше със сигурност релси. Спомням си че като ги погледнеш в дължина бяха криви като макарони, а уж новоположени. В този период бях ученик и жевеехме точно в тази част на Младост 3 до канала. Лятото там карахме колела, имаше нещо като черни пътища покрай канала и релсите, канала беше пълен с вода и си правехме салове от стиропор и макети на кораби от стиропор и все ни се караха че си играем там. В Началото на 90-те на полето дори садяха люцерна и царевица и идваха комбайни чак до блоковете, и редовно пасяха и овце и крави които също идваха чак в градинките около блоковете понякога  :D
« Last Edit: 10.06.2019, 20:26:22 by Ivo »
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Metan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2387
    • View Profile
За горублянските крави и овце беше точно така, пасяха си ги между блоковете, стигаха и до Младост 2. И за полето с люцерната беше така, там си беше селската еб@лня - що народ се научи на занаят там. Освен това на това поле можеше да се научиш да караш кола на спокойствие, другото място беше на паркинга на камбаните.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12850
    • View Profile
    • Email
Да вярно, и що деца се научиха да карат кола там. Даже имаше едни ученици от блока които си бяха направили ЗаЗ-ка кабриолет и си дрифтеха редовно на полето там, събираше се доста компания. Абе весело беше. Полето с люцерна беше кулотво, любимо място за разходки лятото  :D  ще е готино като направят трамвая да направят и предвидения парк, много е хубаво така природа да слиза чак до последните блокове.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3012
    • View Profile
    • Email
Тошо мисли, че не е имало релси до Младост, понеже наистина през 94/95-та ги разглобиха и ги откараха на Ботевградско.....Иначе наистина линията беше изградена плътно до стрелката и моста в Младост-3, нямаше само стълбове и контактна мрежа. Ревяха, че имали проблеми с минаването под Цариградско, при моргите за трошки от запад - тогава нямаше такива работи, бяха си поляни...А панелите, които бяха стоварили по Св. Преображение, където се разделят 213 и 305, ги откараха и ги туриха при "нормализирането" на Дондуков.
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline Ilian

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 654
    • View Profile
    • Сервиз за лаптопи
канала беше пълен с вода и си правехме салове от стиропор
Значи със сигурност се познаваме от морските битки :)

Offline Bad_Bobby2009

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 193
    • View Profile
    • Email
Добре, в крайна сметка имаме ли данни изобщо дали е влизал трамвай там преди трасето да бъде изоставено? Единственият подвижен състав, който съм виждал там навремето със сигурност бяха бая големи влакови композиции, които вероятно са карали баластра. Въпреки че вагоните бяха абсолютен сбирщайн. Движеха се бавно и изглеждаха супер сюрреалистично през полето между Дружба 1 и 2. Помня и големите бариери на прелеза на Цветан Лазаров в Дружба 2.

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18106
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Добре, в крайна сметка имаме ли данни изобщо дали е влизал трамвай там преди трасето да бъде изоставено? Единственият подвижен състав, който съм виждал там навремето със сигурност бяха бая големи влакови композиции, които вероятно са карали баластра. Въпреки че вагоните бяха абсолютен сбирщайн. Движеха се бавно и изглеждаха супер сюрреалистично през полето между Дружба 1 и 2. Помня и големите бариери на прелеза на Цветан Лазаров в Дружба 2.

Тези неща аз не съм ги виждал. Предполагам тези влакове са стигали максимално само до Цариградско шосе, т.к. под булеварда линия не е имало доколкото помня.
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/