Author Topic: Трамвайно трасе Дружба-Цариградско шосе-Младост  (Read 293774 times)

Offline fafan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2395
    • View Profile
    • Email
Вярно е, и затова развитие на 1435 мм по-скоро няма да има. След удължаването на 23 до МС Младост-3 повече сигурно няма да има разширяване на нормалнорелсовата мрежа.

Offline aleks101

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 345
  • Фен на трамвайния транспорт!
    • View Profile
Вярно е, и затова развитие на 1435 мм по-скоро няма да има. След удължаването на 23 до МС Младост-3 повече сигурно няма да има разширяване на нормалнорелсовата мрежа.

То засега и удължение на 23 не е сигурно...

Offline Dimitar155

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 277
    • View Profile
    • Email
Според мен би могло да се сложи трета релса от обръщалото при депо Красна Поляна по бул. Овча Купел, по 1009/1435 трасе до Хладилника през Тодор Каблешков и самостоятелно 1435 трасе покрай Зоопарка, Г.М. Димитров(споделено трасе в дясната лента с общи спирки с 280). От Г.М Димитров до Асен Йорданов има три варианта:
  • Естакада над кръговото, преминаване под Цариградско и отново естакада към Асен Йорданов
  • Естакада над цялото кръгово и Цариградско
  • Тунел под кръговото и Цариградско
  • Завъртане през кръговото(което според мен не е добър вариант)
  • Преминаване през кръговото на едно ниво(което също не е удачен вариант)
След това трасето може да продължи в центъра на Асен Йорданов, като при последните 250 метра до Шипченски проход платната се раздалечават.
Може да се направят два маршрута:
  • 21А - маршрута на тм20, но вместо да продължи по Шипченски проход, прави ляв завой към Асен Йорданов, Г.М. Димитров, ул. Филип Кутев, ул. Тодор Каблешков, бул. Овча Купел, бул. Никола Мушанов, по маршрута на тм22 до кръстовището Васил Левски и Дондуков и по маршрута на трамвая 20 до обръщало депо Искър.
  • 21Б - същия маршрут като 21А, но в обратната посока и върти в Гео Милев
21А е около 32км, а 21Б - 24км

Offline Pesho1991

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 444
    • View Profile
Идеята не е лоша, но това значи нов подвижен състав, защото има липса на такъв за нормално междурелсие. Да не говорим, че и за 1009мм е трагично положението. За това бих предложил по Каблешков да си е 1009мм, но на Дървеница или 4ти километър да има кръгово за смесено междурелсие и там да идва 21 и 18?, като последна спирка. Да се възстанови 2 до колелото в Дървеница и всичко мисля, че е точно, като разбира се има маршрут Орландовци-Хладилника-Каблршков-Г.М.Димитров-Дървеница, а 18 да е с същия маршрут, но накрая де е Г.М.Димитров-Площад на авиацията. Така хем графа ще се обслужва прилично, хем Лозенец. А друг вариант е да се възстанови 19 вместо 2. С маршрут Бъкстон-пл. Македония-пл. Патриарх Евтимий-Хладилника-Г.М.Димитров-Дървеница. като се направи опит да се синхронизират 18 и 19 да са на 7 минути. Това ще подобри многократно обслужването на Лозенец, като реши и проблема с препълнените 10ки в час пик, а същевременно и двете линии ще имат пътници. Включително за 18 това ще са жителите на долната част на Младост 1, които живеят от окръжна болница към центъра и не биха имали проблем да отидат до първа спирка на трамвая, ако им гарантира по-бързо пристигане на графа от тролеите. Също така и два полезни връзки с другите южни квартали, с които да сега са свързани само със 111 и 88, които не са за предпочитане. Сега разбира се много зависи каква ще е и самата линия по Каблешков. От къде до къде и тн., но това предлагам, като интересен вариант, без да се прави мешавица  на 1435 и 1009мм междурелсия.

Offline Sailor Moon9521

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 467
  • 私はイカルス―ガンツ280.92Tがすきです。
    • View Profile
В полето на ж.к. Експериментален. Дали тези линии не са от трасето при сегашната станция Младост 3?







Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13356
    • View Profile
    • Email
Хах, не естестевно, това са линии за мостови кран-магаре. :)
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline elbi

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 938
    • View Profile
    • Email
Хах, не естестевно, това са линии за мостови кран-магаре. :)
Казва се портален или козлови кран

Offline New_Passenger

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 904
    • View Profile
Къде е планирано обръщалото в Младост 3? До гаражите може би...

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14431
    • View Profile
    • Email
Явно не си струва по-сериозна инвестиция за пендели по трасе, което няма още много да е без обръщало. Както вече се посочи, едно временно Т-обръщало сигурно ще е по-евтино от модернизация на 7-8 пендела. Макар че и Т-обръщало не е толкова безпроблемно - трябва терен от едната страна на Копенхаген, разкъртване на едното платно на относително новия булевард и светофарна уредба.

Най-много да закупят бракми с остатъчен ресурс 5-6 години или да закрият ТМ23, като се разпаднат в движение Дювазите.
« Last Edit: 30.04.2020, 09:59:15 by blagun »

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6220
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
По-скоро ще купят още 10 Т6А5 от Прага, ще ги закачат гъзнем в 5 състава и ще ги пуснат по 23-та линия като една мотриса ще бъде неизползваема в посока.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline Dimitar155

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 277
    • View Profile
    • Email
Не е ли възможно да се направи нормално обръщало или Т-обръщало до кръстовището с Цариградско? В кадастъра не пише чия собственост е терена, но предвид че пътя е част от него, най-вероятно е общински.

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4203
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
По-скоро ще купят още 10 Т6А5 от Прага, ще ги закачат гъзнем в 5 състава и ще ги пуснат по 23-та линия като една мотриса ще бъде неизползваема в посока.
Аз мисля, че това е добро временно решение докато се направи обръщало за 23. Подменят се дювазите без да се харчат допълнителни средства за ремонт/модернизация на пенделни мотриси, а и подвижният състав остава унифициран в максимална степен.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13356
    • View Profile
    • Email
Така могат ли да работят по СМЕ? Същото важи и за тези от 20-ката, то ако искат и сега може да го направят, ако могат да работят така безопасно. Като се закачат така дали предната мотриса ще разпознае задната като е наобратно, макар че би трябвало да е предвидено и това за такива ситуации.

Хубавото е че като се движат Дювазите по-лесно ще се запазят за музей. Не е някакъв прецедент да се движат на редовна линия трамваи на 60 години, това го има и в други градове.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Alexcho

  • Писател
  • **
  • Posts: 35
  • Любими марки: Skoda Solaris 27TR, MAN, BMC.
    • View Profile
    • Email
Така могат ли да работят по СМЕ? Същото важи и за тези от 20-ката, то ако искат и сега може да го направят, ако могат да работят така безопасно. Като се закачат така дали предната мотриса ще разпознае задната като е наобратно, макар че би трябвало да е предвидено и това за такива ситуации.

Хубавото е че като се движат Дювазите по-лесно ще се запазят за музей. Не е някакъв прецедент да се движат на редовна линия трамваи на 60 години, това го има и в други градове.
Да ама в другите градове, не ги просто пребоядисват и оставят да се движат, там изглеждат като чисто нови реновирани след основен ремонт, а не оставени като нашите да се доразпадат на редовна линия.
Фен на играта OMSI

Offline emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4874
    • View Profile
Явно не си струва по-сериозна инвестиция за пендели по трасе, което няма още много да е без обръщало. Както вече се посочи, едно временно Т-обръщало сигурно ще е по-евтино от модернизация на 7-8 пендела. Макар че и Т-обръщало не е толкова безпроблемно - трябва терен от едната страна на Копенхаген, разкъртване на едното платно на относително новия булевард и светофарна уредба.

Най-много да закупят бракми с остатъчен ресурс 5-6 години или да закрият ТМ23, като се разпаднат в движение Дювазите.
Явно ...
Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.

Offline Ilian

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 670
    • View Profile
    • Сервиз за лаптопи
Така могат ли да работят по СМЕ?
В Будапеща работят така. Явно е предвидено.

Offline davidcho10

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1092
  • Ikarus 280.92T Ganz elektrotechnische werke
    • View Profile
Но в Бъдапеща моделът е създаден с тази цел, докато червените са си нормални трамваи, затова трябва да се пробва, та да разберем.
✯373✯2707✯311✯
✯1767✯2914✯701✯
26.05.14 - София 100
18.01.19 - MB o305(G)
09.06.19 - MB o302T

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5576
    • View Profile
Оригиналното управление на T5C5 е същото TV3 като на T6A2, T6A5 и T6B5 и не би трябвало да има проблеми. :rolleyes:

Offline The Freshmaker

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3417
  • TM 303
    • View Profile
Аз въобще не съм съгласен с това че почти всички бодро обявяват ТМ23 за безсмислена линия и за въздуховоз, и че се примиряват с това тя да се обслужва от нещо, което все някак да може да крета по нея. ТМ23 е това, което е, защото е огледало на начина на управление на транспорта в София и на града изобщо.
ТМ23 имаше смисъл, когато ходеше до центъра, но интервалът й беше идиотски, поради което малко хора разчитаха на нея. Тъкмо интервалът "падна" до 25 минути и я скъсиха до Гео Милев, тоест до никъде, и пак я разредиха, че и направиха пътуването с нея по-бавно. Връзката между Дружба 2 и Младост 3 с нормален широк булевард плюс трамвайно обособено трасе е едно от десетките, да не кажи стотици неща, които трябваше да бъдат направени в този град преди десетилетия. Но докато се прави всичко на парче и с единствената идея кой колко ще лапа от комисионни, и никой не гледа общата картинка и добруването на населението, така ще е - и да, по ТМ23 явно ще се мисли как въобще да се тътрузи нещо, което да се движи. И в този ред на мисли повярвайте ми, щом Дюваг изкараха практически без адекватна поддръжка близо 25 години в София, ще изкарат още 10. Просто те са правени за вечността, дори нашата поддръжка и трасета не можа да ги скапе напълно.
« Last Edit: 30.04.2020, 20:53:08 by The Freshmaker »
Насилственото натъпкване на всички в метрото чрез унищожаването на наземния транспорт е форма на геноцид към населението на София.

Offline fafan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2395
    • View Profile
    • Email
Така могат ли да работят по СМЕ?

Трябват минимални промени в управлението и ще е възможно. Т4 е преустройван в някои градове и на истински пендел, теоритично може да се направи подобно преустройство и на няколко Т6-ци и да се монтират врати и от двете страни. Дали има смисъл от подобно упражнение трябва да решат в общината, там знаят защо проектът за удължаване на трасето до Младост-3 вече 10 години буксува.

Не е ли възможно да се направи нормално обръщало или Т-обръщало до кръстовището с Цариградско? В кадастъра не пише чия собственост е терена, но предвид че пътя е част от него, най-вероятно е общински.

Показаният терен е абсолютно непригоден за обръщало. Ако ще се прави временен триъгълник много лесно може да стане на кръстовището на бул. Копенхаген и ул. Обиколна
« Last Edit: 30.04.2020, 18:35:01 by fafan »