Author Topic: Трамвайно трасе Дружба-Цариградско шосе-Младост  (Read 293916 times)

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14434
    • View Profile
    • Email
Не знам до колко е уместно  да се полага релсов път по "Самоковско" и да се прави обръщало при бившето ЗЕПЕ, но по принцип тържището за коли така или иначе трабва да бъде разкарано, защото отдавна не му е там мястото. А това би дало възможност за разширяване на "Самоковско шосе". Както и да се направи автономно трасе. Хипотетично. Иначе както вече казах, съмнявам се в смисъла на това.
Не се съмнявай - няма никакъв смисъл. След като А1, 3 и 6 довеждат за броени минути хората до Интерекспоцентъра и Окръжна болница, откъдето могат да вземат метро или автобуси за доста направления, кой ще се клатушка с трамвай до гара Искър на път към центъра? Или до Гео Милев, докъдето ги довеждат горепосочените автобуси?
Единственото смислено направление на това трасе е към Младост 3 с тенденция удължаване в южна посока оттам.

Offline UMSofia

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1351
    • View Profile
Ако наистина терена е общински (Виктор е прав да се съмнява, кадастарът е пълен с грешки) може да се изпълни и класическо обръщало. Мисля, че ще се впишат кривите - булевардът е доста широк. Има известна денивелация на терена, но не очаквам да е проблем. Технически решения има. Както е модерно да се казва, всичко е въпрос на политическа воля.

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6220
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
радиусът на завой трябва да е минимум 20 метра, което прави диаметър от минимум 40 метра. Съдейки чисто визуално, че общинското парче е с дължина 50 метра, мисля че няма да се събере.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline UMSofia

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1351
    • View Profile
радиусът на завой трябва да е минимум 20 метра, което прави диаметър от минимум 40 метра. Съдейки чисто визуално, че общинското парче е с дължина 50 метра, мисля че няма да се събере.

Сигурно си прав. Моите изчисления са едно към гьотере, но дори и да трябва да се отчуждат малки части от съседните имоти, си струва. Класическо обръщало ще позволи трасето да се обслужва от състави. Ще е по-малко времето за обръщане, също няма движение на заден ход и обръщане на стрелки.

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3018
    • View Profile
Признавам си, че при рисуването върху сателитните снимки не бях взел предвид технически ограничения като допустим радиус на завоите. :rolleyes: Няма да е лошо да се образовам малко по темата радиуси на завоите в железопътния транспорт, че е срамота да твърдя, че съм транспортен фен, а пък да не съм много наясто.

Дали някой може да ми предложи подходящо четиво по въпроса? Благодаря! :)


Така и така някои от вас заговориха за някакъв вид разширение/удължение, различно от обръщателно съоръжение (независимо какво точно) при ул. Обиколна, екстравгантна ли ви се струва идеята да се направи едно преасфалтиране на ул. Самоковско шосе, което да е съчетано с полагане на малко релсов път до това място?

...
По принцип идеята е не е лоша и не е лишена от логика, но изпълнението ще създаде много проблеми.

В София има подобен участък, при който трамваи и нерелсови ППС споделят едно и също пътно платно - в ж.к. Обеля-2 и резултатът не е никак добър! :/ Дори съм си мислел как може да се подобри тази ситуция в Обеля чрез отделяне на трамвайното трасе от пътното платно.
СБОГОМ, GTSofia.info

Здравей, отново, GTSofia.info  :)

Offline emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4875
    • View Profile
...
Дали някой може да ми предложи подходящо четиво по въпроса? Благодаря! :)
....
Това е извадка от Правилникът за РП отнасяща до хоризонталните криви.
Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12461
    • View Profile
И друг път съм го казвал - за мен този трамвай има смисъл, само ако се продължи до Младост-4, Бизнеспарка. До МС Младост-3 ще покрива само една периферна част. Ако минава през Младост-3 и 4, ще дава удобна връзка с Искърско шосе, Дружба, Слатина и Гео Милев.

В сегашния си вид няма много смисъл от тази линия, тъй като интервалите на движение са огромни. Ако се измисли някакво нормално обръщало, по-добре тм 20 да върви по това трасе.
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13360
    • View Profile
    • Email
Според мен трябваше още като го пускаха 23 да отчуждат малко земя и да направят обръщало. Тогава мястото все още не беше апетитно и земята не беше толкова скъпа там. А пък и не трябва чак кой знае колко много площ.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline fafan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2395
    • View Profile
    • Email
Според мен трябваше още като го пускаха 23 да отчуждат малко земя и да направят обръщало. Тогава мястото все още не беше апетитно и земята не беше толкова скъпа там. А пък и не трябва чак кой знае колко много площ.

Какъв е смисълът да се дават пари за едно обръщало, от което после няма да има нужда? Не са малко парите - между 500 и 1500 лева на кв. м. само за отчуждение, релсовия път и всичко останало отделно.

Ако няма изгледи да се продължи трасето към Младост, и ще се прави комбинирано трасе по някоя улица единственото що-годе приемливо решение е да се продължи трасето по ул. Обиколна до обръщалото на 204 в Дружба-2.
« Last Edit: 04.05.2020, 12:19:21 by fafan »

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13360
    • View Profile
    • Email
Защо да няма да се ползва? То до сега най-малкото вече щеше да се ползва 10 години, а в близките 10 години ме съмнява въобще да стане този трамвай до Младост. Демек поне 20 години щеше да се ползва. А пък и след това, например като се прави подбиване на релсов път ще се ползва вместо трамваите да са само до Гео Милев, ако има авария по трасето.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline fafan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2395
    • View Profile
    • Email
За аварийни случаи има вече обръщало много близко, толкова малки разстояния между обръщалата са разхищение.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14434
    • View Profile
    • Email
Ако си направите труда да поразлистите темата, ще видите цялата ѝ хронология.
През 2007 никой не си е помислял, че крайната спирка трайно ще се задържи в Дружба. Напротив, уж намеренията бяха довозване на комплекс Цариградски и част от Дружба-2 до метрото, което тогава беше до ИЕЦ. Спомняте си драмата със самоделната пътека, после с тунела между комплекс Цариградски и МС ИЕЦ. Само че метрото мина и замина и мотивацията с довозването силно падна. Затова ozzy е прав, че основният смисъл е втора връзка север-юг в Младост 3-4, а довозването от Кепитъл форт и Цариградски до МС Младост-3 е спомагателна задача. Връзка между Младост/Дружба-2 и Искърско шосе и Гео Милев е незначителна.
Затова през 2007 даже при неналичен булевард Копенхаген никой е нямал намерение да забие кола в Дружба-2 та да инвестира в нормално обръщало.

Offline UMSofia

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1351
    • View Profile
На около 2 км. се намира най-близкото обръщало, не чак толкова близко. 1500 лв. на кв. метър? Кое му е толкова атрактивното на този терен? Ще трябва да се отчуждат няколко десетки квадратни метра, не декари, колкото да се впишат кривите. Струва ми се, че разхищение на общински средства е например, да продадеш общински имот под пазарната му цена и после да откупиш същия имот на 5 пъти по-завишена цена. А да изградиш съоръжение, от което има реална нужда и след продължаване на трасето, същото ще се ползва пре аварийни ситуации, маршрутни промени и ремонт на релсовия път. Това не е разхищение. Но виж, да поддържаш грохнали 60 годишни мотриси и да поставяш здравето на пътниците и водачите ежедневно на риск, това вече не е разумно. Нищо няма да направят близките години, защото не може да откраднат пари от тая работа. В България се изпълняват проекти, само от които може да се раздадат големи комисионни.

Offline fafan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2395
    • View Profile
    • Email
Ще трябва да се отчуждат няколко десетки квадратни метра, не декари,

На всеки му е ясно, че не може да се отчужди само колелото, а трябва и целия терен, който остава затворен в колелото. Така че се получава парцел не по-малък от 60х60 метра.

Offline qwerty95

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1139
    • View Profile
    • Email
Quote

На всеки му е ясно, че не може да се отчужди само колелото, а трябва и целия терен, който остава затворен в колелото. Така че се получава парцел не по-малък от 60х60 метра.

Това не ми изглежда да е вярно, съдейки по другите колела.

Offline UMSofia

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1351
    • View Profile
На всеки му е ясно, че не може да се отчужди само колелото, а трябва и целия терен, който остава затворен в колелото. Така че се получава парцел не по-малък от 60х60 метра.

Запознай се, какво съм предложил и погледни прикачения файл.

Offline fafan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2395
    • View Profile
    • Email
Запознай се, какво съм предложил и погледни прикачения файл.

Виждам какво си предложил и виждам че два реда по-надолу сам признаваш, че така както си го предложил няма да се събере колело.

Това не ми изглежда да е вярно, съдейки по другите колела.

Те са изграждани в една друга епоха, а собствеността на терените затворени в колелото се е променила след това.

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6220
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
В случаят е така. Ако се поиска да се отчужди част от имот за нещо, което като се изгради, се блокира единственият директен достъп до остатъка от имота, то тогава отчуждаващата го институция трябва да отчужди целия имот. Имотите с лице към бул. Копенхаген са принципно предвидени с достъп от булеварда. Тоест - много е вероятно за малка част да е необходимо отчуждаване на цял терен. Както и да е. Не знам защо си чешем клавиатурите като е ясно, че на този етап нищо от това няма да се случи.
храна за мозък - http://www.banitza.net/