Author Topic: Изграждане на бул. Копенхаген с трамвайно трасе до Младост  (Read 498606 times)

Offline bonbon

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1989
    • View Profile
Еми на Гара Искър трябва да върти все нещо. Просто ще се сменят - редовната линия ще е до Младост, нередовната до Искър..

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Еми на Гара Искър трябва да върти все нещо.

Може и нищо да не върти и трасето до там да се ползва само за изкарване и прибиране на колите от депото.

Offline xr1st0

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1249
    • View Profile
Нещо тази линия 23 сякаш се опитват да я унищожат. Така тотално ще се обезмисли. Поне да я пуснат до паметника Левски, или пък да я завъртят до автостанция Изток. И без друго при този маршрут на движение винаги има доста пътници

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Нещо тази линия 23 сякаш се опитват да я унищожат. Така тотално ще се обезмисли. Поне да я пуснат до паметника Левски, или пък да я завъртят до автостанция Изток. И без друго при този маршрут на движение винаги има доста пътници

Прочети в темата назад преди да пишеш. Няма достатъчно трамваи за да я пуснат до паметника Левски или Младежки театър. Цяло чудо е че изобщо все още се движи линията.

Offline Neronov

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3052
  • R.I.P 1210
    • View Profile
След пускането на трасето до Младост 3 към 2040-та година, вече няма да им трябват Дювазите с две кабини и по 23 ще вървят единични Чешки, така че няма пречка да си я върнат до Младежки театър 

Offline wiNt

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1625
  • 9060
    • View Profile
То и няма смисъл от редовна линия до Искър. Най-логично е да ги пратят до Младост, а каквото остане да върти с някакъв синхрон до Искър. А иначе булеварда с малко късмет може и да стане тоя път, понеже отчужденията са почти готови и има поръчка.

Offline xr1st0

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1249
    • View Profile
Прочети в темата назад преди да пишеш. Няма достатъчно трамваи за да я пуснат до паметника Левски или Младежки театър. Цяло чудо е че изобщо все още се движи линията.
Четох и знам, че сега се ползват пенделните Дювази заради невъзможността да обръщат в момента на Дружба 2 на S-овата стрелка, но имах предвид в бъдеще време когато и 20 и 23 ползват и Дювази и чешките че ще е много по-смислено, а и защо да не докарат нови трамвай 1435мм.
Отделно малко offtopic питанка преди имаше едни мисля пак Дюваг ама не пенделни, а двигателен+ремарке - с тях какво стана и защо не се движат

Offline Mizchiev_Dev

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 319
    • View Profile
Прочети в темата назад преди да пишеш. Няма достатъчно трамваи за да я пуснат до паметника Левски или Младежки театър. Цяло чудо е че изобщо все още се движи линията.
Отделно малко offtopic питанка преди имаше едни мисля пак Дюваг ама не пенделни, а двигателен+ремарке - с тях какво стана и защо не се движат
Заменени са от Червените Татри Т6А5 мисля
« Last Edit: 03.04.2023, 19:13:40 by Mizchiev_Dev »

Offline xr1st0

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1249
    • View Profile
Те червените Татри ги замениха сякаш в ден, ама е въпроса дали ги има още и дали са в движение чисто технически. На мен поне ми бяха много симпатични

Offline poly911

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1269
    • View Profile
    • Email
Те червените Татри ги замениха сякаш в ден, ама е въпроса дали ги има още и дали са в движение чисто технически. На мен поне ми бяха много симпатични
Брак са повечето Дювази

Offline Chezare

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1259
    • View Profile
Те червените Татри ги замениха сякаш в ден, ама е въпроса дали ги има още и дали са в движение чисто технически. На мен поне ми бяха много симпатични
Четете го тоя форум, преди да питате такива въпроси, бе!!!!!! Всичко си го пише, само погледнете в съответния раздел- в случая раздел Трамваи, в който има информация за абсолютно всеки модел трамвай, движел се в София!

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Относно Младост - 4, навремето бяха натрупали панели в междублоковите градинки до "пощата", или там, където 213 продължава направо, а 305 завива надясно, навътре към Младост - 3, но през 92ра ги събраха и ги наслагаха по Дондуков за удължаването на 20ката до Младежкия театър. Отделно улицата пред Фантастикото в Младост-4 неслучайно е с две платна и такава широка разделителна ивица, подобно на пътя за Кремиковци.
« Last Edit: 02.04.2023, 20:21:36 by IKAR »
По рейс и по жена не се тича!

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Отделно улицата пред Фантастикото в Младост-4 неслучайно е с две платна и такава широка разделителна ивица, подобно на пътя за Кремиковци.
Ул. Александър Паскалев е началото на следващия 4-ти ринг, т.нар  Южна тангента, която трябва да завършва по ул. Васил Стефанов до бул. България или може би до Бъкстон.
Някъде имаше очертано и пролетяно с дрона vbSky трасе - еп #02 + еп. #08
« Last Edit: 02.04.2023, 22:27:02 by blagun »

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Прочети в темата назад преди да пишеш. Няма достатъчно трамваи за да я пуснат до паметника Левски или Младежки театър. Цяло чудо е че изобщо все още се движи линията.
Отделно малко offtopic питанка преди имаше едни мисля пак Дюваг ама не пенделни, а двигателен+ремарке - с тях какво стана и защо не се движат
Заменени са от Червените Татри Т6А2 мисля

T6A2 в София са с тясно междурелсие и ширина на коша 2.2 m, червените са T6A5 с ЖП такова и ширина 2.5 m и  работят по ТМ 22. :)
« Last Edit: 03.04.2023, 15:22:03 by V.Peichev »

Offline Mizchiev_Dev

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 319
    • View Profile
Прочети в темата назад преди да пишеш. Няма достатъчно трамваи за да я пуснат до паметника Левски или Младежки театър. Цяло чудо е че изобщо все още се движи линията.
Отделно малко offtopic питанка преди имаше едни мисля пак Дюваг ама не пенделни, а двигателен+ремарке - с тях какво стана и защо не се движат
Заменени са от Червените Татри Т6А2 мисля
T6A2 в София са с тясно междурелсие и ширина на коша 2.2 m, червените са T6A5 с ЖП такова и ширина 2.5 m и  работят по ТМ 22. :)
Опа, сега ще го редактирам

Offline xr1st0

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1249
    • View Profile
. Отделно улицата пред Фантастикото в Младост-4 неслучайно е с две платна и такава широка разделителна ивица, подобно на пътя за Кремиковци.
Това е интересно като вариант и звучи даже привлекателно. На някаква схема в ОУП гледах нещо подобно на трамвайно трасе посока Младост 4 но някъде под Младост 3 дето сега са гаражите - да стане улица подобна на Копенхаген, да продължи нагоре, да се приближи зад 135-то, някъде до 115-ти клон да има спирка и да забие към СОП. Но не знам дали не съм се объркал. Ако някой знае нещо конкретно за нови планове по възстановяване на трасетата да каже

Offline xr1st0

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1249
    • View Profile
Тук зад гара Искър малко след мястото където тм23 завива в дясно на спътниковата снимка се вижда нещо приличащо на обръщало. На него някога обръщали ли са трамваи и ако да кой? Защото видимо в него може да се влезе само откъм трасето на тм23.
Също да попитам за това трасе, което съм очертал в червено - то използвано ли е защото на реално съм виждал че е еднопътно, но не помня дали има КМ

Offline TRAMS SOFIA

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3557
    • View Profile
При ремонти колелото се използва - тм23 се движи Обиколна - Искърско шосе. И една мотриса е резерва в кръга.
Колкото по-малко е сърцето , толкова повече злоба носи.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Тук зад гара Искър малко след мястото където тм23 завива в дясно на спътниковата снимка се вижда нещо приличащо на обръщало. На него някога обръщали ли са трамваи и ако да кой? Защото видимо в него може да се влезе само откъм трасето на тм23.
Също да попитам за това трасе, което съм очертал в червено - то използвано ли е защото на реално съм виждал че е еднопътно, но не помня дали има КМ
Обръщалото е изградено около средата на 80-те години заедно с цялото трасе до местоположението на сегашната метростанция „Младост III“, където е имало двоен разклон, направо за към „Андрей Сахаров“(широката разделителна ивица на пазара в „Младост“ е трябвало да помещава именно това трасе), а втория клон е слизал на юг към „Младост“ IV, планът е бил трасето да съвпада със сегашното метротрасе, тогава 1009-милиметрово трамвайно трасе, през „Драган Цанков“, а пред „Интерпред“ е имало вход за тунел, който е свършвал в района на Националния стадион, след което 1435-милиметровото трасе е трябвало да продължава през „Граф Игнатиев“, „Алабин“, пл. „Македония“, бул. „Македония“, бул. „Ген. Тотлебен“, бул. „Цар Борис III“ и до кв. „Княжево“. Линията е трябвало да бъде с номер 18. По икономически причини трасе след местоположението на сегашната метростанция „Младост III“ не е построено, а построеното от цитираното обръщало при гара „Искър“ до „Младост“ III е изоставено до началото на 2009 г., когато е решено трасето от гара „Искър“ до бул. „Копенхаген“ да се приведе в състояние за движение на редовна линия като междувременно е изградена и кривата за връзка с трасето на ТМ 20 в посока центъра, която до преди това не е съществувала, а всичко на юг от бул. „Цариградско шосе“ до „Младост“ III е премахнато и заличено. Единичният коловоз е бил сервизен коловоз, през който са преминавали машините, които са се ползвали по време на строителството на трасето.

В този раздел има и специална тема посветена на това трасе, ако се интересуваш от повече подробности може да я проследиш.
« Last Edit: 14.06.2023, 21:47:41 by AGENT 006 »

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Също да попитам за това трасе, което съм очертал в червено - то използвано ли е защото на реално съм виждал че е еднопътно, но не помня дали има КМ

Кривите и стрелките наляво към центъра са добавени по-късно, при пускането на тм23 през 2010, това което си маркирал е връзката със строящото се трасе към Копенхаген, по него са вкарвали Пласера.