Тук зад гара Искър малко след мястото където тм23 завива в дясно на спътниковата снимка се вижда нещо приличащо на обръщало. На него някога обръщали ли са трамваи и ако да кой? Защото видимо в него може да се влезе само откъм трасето на тм23.
Също да попитам за това трасе, което съм очертал в червено - то използвано ли е защото на реално съм виждал че е еднопътно, но не помня дали има КМ
Обръщалото е изградено около средата на 80-те години заедно с цялото трасе до местоположението на сегашната метростанция „Младост III“, където е имало двоен разклон, направо за към „Андрей Сахаров“(широката разделителна ивица на пазара в „Младост“ е трябвало да помещава именно това трасе), а втория клон е слизал на юг към „Младост“ IV, планът е бил трасето да съвпада със сегашното метротрасе, тогава 1009-милиметрово трамвайно трасе, през „Драган Цанков“, а пред „Интерпред“ е имало вход за тунел, който е свършвал в района на Националния стадион, след което 1435-милиметровото трасе е трябвало да продължава през „Граф Игнатиев“, „Алабин“, пл. „Македония“, бул. „Македония“, бул. „Ген. Тотлебен“, бул. „Цар Борис III“ и до кв. „Княжево“. Линията е трябвало да бъде с номер 18. По икономически причини трасе след местоположението на сегашната метростанция „Младост III“ не е построено, а построеното от цитираното обръщало при гара „Искър“ до „Младост“ III е изоставено до началото на 2009 г., когато е решено трасето от гара „Искър“ до бул. „Копенхаген“ да се приведе в състояние за движение на редовна линия като междувременно е изградена и кривата за връзка с трасето на ТМ 20 в посока центъра, която до преди това не е съществувала, а всичко на юг от бул. „Цариградско шосе“ до „Младост“ III е премахнато и заличено. Единичният коловоз е бил сервизен коловоз, през който са преминавали машините, които са се ползвали по време на строителството на трасето.
В този раздел има и
специална тема посветена на това трасе, ако се интересуваш от повече подробности може да я проследиш.