Author Topic: Изграждане на бул. Копенхаген с трамвайно трасе до Младост  (Read 498558 times)

Online Ilian

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1023
    • View Profile
    • Сервиз за лаптопи
Земите са в землището на тогавашното село Горубляне и селяните са си ги обработвали. Софийското поле е било пълно с обработваема земя и тя е била ценна като такава и се е търгувала. После са вкарани в ТКЗС, но дори тогава земите са били обработваеми. Моите роднини казват, че полето, където е сегашният Младост-1А, е било обработваемо до началото на 80-те и са ходили да си берат царевица.
Поне до средата на 90-те имаше царевица. Имаше и трамвайни релси.

Offline xr1st0

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1249
    • View Profile
Реституираните имоти са много повече, няма как всички да ги преместят до академията на МВР.
Факт, но те имат предвид цялата оная голяма поляна между МВР Академия и Малинова долина.

Поне до средата на 90-те имаше царевица. Имаше и трамвайни релси.
Понеже в района на Младост имам баба и помня че до преди метрото и новото трасе на Малинов между Хит и улицата на Лидл беше една голяма поляна с магарешки бодили. Таа не че нещо ама не ми звучи като особено плодородна земя.
А каква е тая глупост с Източен парк, която чета  - някой се опитва да застроява и там ли

Online Ilian

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1023
    • View Profile
    • Сервиз за лаптопи
Ти си имал баба, ама аз там ходих на училище. Земята си е достатъчно плодородна.

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Понеже в района на Младост имам баба и помня че до преди метрото и новото трасе на Малинов между Хит и улицата на Лидл беше една голяма поляна с магарешки бодили. Таа не че нещо ама не ми звучи като особено плодородна земя.
А каква е тая глупост с Източен парк, която чета  - някой се опитва да застроява и там ли
Това, че ти не помниш, не означава, че не е имало ниви. На територията на целия жк. Младост са били земеделски земи.
Горублянци искат земите им (които са предвидени за Източен парк) да влезнат в регулация и да строят жк. Източен парк, затова имаше поредица от протести в последните години, които частично бяха удовлетворени с ПУП на Младост-1А, позволяващ да се построят още толкова блокове, между Метро и 145 СОУ.

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18068
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
А каква е тая глупост с Източен парк, която чета  - някой се опитва да застроява и там ли
Опитват собствениците на земите.

Това е цъкащата бомба, която заложи ГЕРБ с работата, работата, работата си - с изтеклите/изтичащи срокове за прилагане на предвижданията на ОУП….

Offline New_Passenger

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2337
  • Lyulin 4ever
    • View Profile
Интересен канал. Има и видео за трамвая до Дървеница.

Софийско метро, колекция карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing

Offline david

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 465
  • Ganz Villamossági Művek
    • View Profile
Да, човек може да се наслуша на интересни глупости в него, нищо повече. Даже бях оставил коментар под клипа за тролеите, че е по - добре да бъде изтрит, защото е пълен с глупости, но критиката явно не се е харесала на момчето, та просто ми е изтрило коментара.  :D

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9842
    • View Profile
Мдаа, на пл Руски паметник казва Пл.Журналист... Употребява имена на улици,  които не сме и чували... Вози се в трамвай 4 ,казва ,че е в 12...

Offline Niko.G

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 594
    • View Profile
Това не е истински, а AI глас, генериран от text-to-speech програма(а може и да е ползван ChatGPT).
SUMC - Desordem e Regresso.


Offline xr1st0

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1249
    • View Profile
Това не е истински, а AI глас, генериран от text-to-speech програма(а може и да е ползван ChatGPT).
Да, ама за text-to-speech нали някой трябва да му напише текста

Offline Niko.G

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 594
    • View Profile
Без спор е малоумие цялото това.
SUMC - Desordem e Regresso.


Offline Chezare

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1259
    • View Profile
Просто припаднах, когато видях думата “търсе” в едно от видеата.

Offline bonbon

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1989
    • View Profile
От интервю на кмета на район Младост по БНР макар и лаконично - отчуждителните процедури са в краен етап.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7002
    • View Profile
    • Email
Да отбележим за протокола, че рампата на Скобелев и НДК се отлага за догодина (засега), което означава за плюс безкройност. Причина - липсата на готов проект за строителство.

Това новина ли е изобщо? Тя така се отлага от 10 години за догодина... Същото е положението и с трасето по Копенхаген, "имало проблеми", не можели да почнат...

Offline Mizchiev_Dev

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 319
    • View Profile
Това ще го чуем и през 2025 че ще го видим след 2026... и така до безкрай! Поне да бяха казали какви са тези проблеми?!

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18068
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Това новина ли е изобщо? Тя така се отлага от 10 години за догодина... Същото е положението и с трасето по Копенхаген, "имало проблеми", не можели да почнат...
Надявам се за Копенхаген да е повод за добри новини и преосмисляне на едно коловозното обръщало в средата на булеварда… Отделно, че само до там този трамвай не би имал никакво бъдеще.

Offline xr1st0

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1249
    • View Profile
Пак "проблеми" - много ми е странно какви са им проблемите. Преди няма и две седмици минах пешеходно по трасето на Копенхаген. Видимо са чисти терените без онези автокъщи, ама толкова ли не могат да се разберат с тях.
А за обръщалото - аз се чудя защо не го продължат по Ляпчев - сякаш има нужната широчина булеварда и да се ползва обръщалото в Дървеница.

Offline Whatnow14

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 992
    • View Profile
Отговор на Борис Бонев на коментар във фейсбук с въпрос относно продължението на Копенхаген:

Quote
Здравейте, там има текуща процедура по инженеринг, но стойността е над 10 млн. лв. повече от прогнозната. Най-вероятно ще се върви към прекратяване, след което ще се изготви детайлен технически проект, за да се остойности по-точно и ще се пусне нова процедура.
Целта, която е заложена е до края на тази година да се приключат процедурите, а от следващата да се строи. По информация и отчужденията са или изцяло или почти изцяло завършени.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7002
    • View Profile
    • Email
Какво значи "отчужденията са или изцяло или почти изцяло завършени". Или са завършени, или не са.  :help:

Явно и този проект няма да могат да го изкарат от тинята, което не ме учудва ни най-малко.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Има два варианта "да излезе по-евтинко":
- трамвайното трасе се отлага за след това по Каблешков
- ако е имало долно ниво за трамвайното трасе под Цариградско, се прави на ниво и се усложнява светофарът.
И двата варианта са влошаващи. Тогава трябва да се търсят по-малко грохнали пендели.