Трябва да се отбележи и, че почти по цялото продължение на първа линия (Околовръстното, Бакърена Фабрика, надлез Надежда, надлеза над Владайска Река, мостовете Чавдар и Черковна, Подуене, бул. Брюксел и Христофор Колумб та чак до преминаванетона Околовръстното при Казичане е направено с надлези с изключение на бул. Обелско шосе (където от миналата година има автомобилен подлез) и един прелез след гара Искър
Обелско шосе може да се счита за преодолян проблем. По-кофти са двете изключения по Пернишката линия - прелезите на Щросмайер и Суходолска.
За Централна гара - нямам бележки по коловозното развитие, а по неудобството за пътниците. Автобусните и трамвайните спирки - вместо максимално близо - максимално далеч. А липсата на ескалатори към тях - тях никога не ги е имало даже! Значи пътникът слиза от влака, маха през тесен тунел, после през фоайе, после през палатка с нещо като павилиони и чак тогава - на спирката!
Повечето големи гари се строят със задънени коловози (транзитните въобще не се броят - те са отстрани). Тогава основното здание на гарата е перпендикулярно на коловозите, а не като при нас - успоредно. Такива са варненската и бургаската гара, където за нула време си от влака на таксито, автобуса или даже кораба (в Бургас).
Друг вариант е коловозите да са ПОД зданието, а не успоредно на него (все пак гарата не е проектирана за парни локомотиви, които биха задимили тунела). При всички случаи обаче мястото на градските транспортни артерии е до зданието на гарата, а не през някакви палатки, ротонди с павилиони и кенефи.
Като казах кенефи, се сетих за още една глупост - основната бройка кенефи са концентрирани ... в края на гаровото пространство, под трамвайната лииня на ТМ1 и 7.
За количките за багаж - наистина в началото имаше неколцина. Но имаш ли идея, как ще ги прекараш на пероните, след като няма наклонена плоскост от пероните към тунела (има само към колетната служба, там и електрокари има, но мисля, че бяха само за служебно ползване). Как ще качиш количката по стръмните метални стълби към трамвайната спирка?
Отделно, че безсмислено високата сграда кефи само гълъбите, но струва на НКЖИ дебела сметка за отопление, а на пътниците в чакалнята - зъзнене и проветряване отвсякъде. За климатизация просто е невъзможно да се мисли.