1. E как няма да го помним Витиня я довършиха преди около 5-7 години( при Костов, май). Иначе преди се минаваше покрай Правец и след това под новите мостове.Спомням си как имаше и едно скеле над пътя да предпазва от падащи предмети.
2. А Благун вероятно има предвид и за най-големия дефект на тези мостове- на практика там не е магистрала и по тях са две активни ленти за движение без аварийна- преди началото на мостовете има табели за край на магистралата...
1. Преди 7 години завършиха тунела и моста след Правец в посока Ябланица (Правешка Лакавица ли се казва или нещо подобно), той не е Витиня. Просто проектът е за две ленти без резервна и е съвсем оправдан. И бездруго в тунелът трябва да намалиш, а мостът е непосредствено продължение на тунела. Може би 80 км/ч е леко пресилено ограничение, но в повечето еднопосочни тунели из Европа ограничението е 100 км/ч.
А виадуктът Витиня е по средата на планината.
Последният тунел и виадукт над Правец са си в съвсем добра кондиция. Едва ли някое правителство може да си присвои заслугата за тях, тъй като ги правиха повече от 10 години. Пътят Правец-Ябланица го преасфалтираха основно преди 4-5 години и всичко там си е точно. Но трите тунела в Балкана са в непрекъсната фаза на ремонт. За хубаво или за лошо, при байтошовото строителство на магистралата темпът се оказа за сметка на качеството.
2. Нормално е да няма аварийна лента на някои мостове и тунели (абсурд е да си помислиш даже да спиране там). За много аварийни ситуации в дългите тунели през 500 метра има отбивки, но нашите не попадат в този клас. Но не са нормални обратните виражи и чупката при захождането към тях. Визирам най-вече виадукта в посока София-Ботевград след големия тунел и базата на пътка поддръжка (онзи "паметник" с бетонния трегер).
Типичен и гаден обратен вираж е между Жерково и Витиня - за малко вместо изкачване имаш слизане и там наклонът те хвърля в лявата мантинела. Говоря все пак за скорости от 120 км/ч и повече, и то - за кола.
По АМ Тракия също има грешки на растежа - на спускането от Вакарел има две много сериозни дъги наляво, които след дълъг прав участък започват твърде рязко.
Магистралата не е просто шосе с 2 ленти+резервна във всяка посока. Има си изисквания за дъга на завоите, максимален наклон и т.н. Целта е да се кара с постоянна скорост (може и да не е 200 км/ч) и всяка рязка промяна в профила на магистралата е постоянен генератор на катастрофи.