Author Topic: Други инфрапроекти от соца  (Read 55521 times)

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Други инфрапроекти от соца
« Reply #100 on: 08.07.2013, 13:19:51 »
Мисля, че Захарна е около 1952, но не гарантирам.
Точно около тези години е построен.
На картата на Груев от 1957 го няма: http://www.pbase.com/ngruev/image/75391572
Шосе е имало, имало е и МГТ, но с прелезно пресичане. Видно от картата, прелезът е бил някоде към обръщалото на ТМ3, където жп-грасето е едноколовозно.
А Модерно предградие датира далеч преди соца - може би през 1914 е било модерно...
« Last Edit: 18.08.2013, 13:13:12 by difian »

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Re: Други инфрапроекти от соца
« Reply #101 on: 13.09.2013, 01:31:10 »
В тази статия от вестник Поглед от 12.8.1974г. става въпрос за превръщането на ул. Станке Димитров (Ломско шосе вероятно) в "магистрала" - проект, нереализиран и до днес ;)


Offline T1000

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2002
  • Ferrari S.p.A.
    • View Profile
    • www.diecast-utopia.com
Re: Други инфрапроекти от соца
« Reply #102 on: 19.01.2014, 16:36:31 »
Разположението на Мушанов и ТМ трасето винаги ми е правила впечатление широката зелена ивица откъм депото и бившия завод, която всъщност започва от Житница и стига до Възкресение, където плавно се стеснява. Широка е тамън колкото самия Мушанов заедно с място за тротоари. Винаги ми е било чудно дали е било предвидено да бъде своеобразен близнак на бул. България с две широки платна по 4 ленти, само че си е останала на "заготовка" за един друг път...

Ето и снимка, която добре илюстрира: https://ssl.panoramio.com/photo/30500347
I'll be back®

Online viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7048
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Други инфрапроекти от соца
« Reply #103 on: 19.01.2014, 18:11:21 »
Правилно си се досетил.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline bahner

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 952
    • View Profile
Re: Други инфрапроекти от соца
« Reply #104 on: 19.01.2014, 18:25:31 »
Даже на спирката след депото, посока Овча Купел, пасарелката има допълнителни стълби, които свършват в тревата.
Галерия за градски транспорт - https://www.flickr.com/gp/127247218@N05/qB017P

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5263
    • View Profile
    • Email
Re: Други инфрапроекти от соца
« Reply #105 on: 19.01.2014, 20:15:37 »
Да де, но това определено е изключен вариант вече, особено след като се изгради нормалнорелсовото обръщало. Пък и... от Житница до Добротич е не мисля, че има нужда да бъдат 4 платна в посока :neznam:

Offline T1000

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2002
  • Ferrari S.p.A.
    • View Profile
    • www.diecast-utopia.com
Re: Други инфрапроекти от соца
« Reply #106 on: 27.01.2014, 06:30:07 »
То обръщалото е точно до светофара, така че лесно може да се синхронизира.

По принцип стават задръствания понякога, но то идеята по-скоро е да има алтернатива на Борис III. Не че ще стане някога, де. Най-малкото блоковете от Възкресение нагоре ще опищят света, ако тръгнат да им махат локалното и паркингите.
I'll be back®

Offline pavel75

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 406
    • View Profile
Re: Други инфрапроекти от соца
« Reply #107 on: 27.01.2014, 08:53:13 »
Ето го проекта за разширение на Никола Мушанов:

http://sofia-agk.com/index.php?option=com_content&task=view&id=180&Itemid=26

Offline AROS

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1316
    • View Profile
Re: Други инфрапроекти от соца
« Reply #108 on: 27.01.2014, 17:24:19 »
В тази статия от вестник Поглед от 12.8.1974г. става въпрос за превръщането на ул. Станке Димитров (Ломско шосе вероятно) в "магистрала" - проект, нереализиран и до днес ;)
Това е било проект от тн. задгарова тангента, част от която се явява и ул.202. Трасето е трябвало да тръгва с тромпет от сегашната ул.Източна тангента (която по ОУП  още тогава също е трябвало да стане скоростно трасе - това, което и в момента е заложено в ОУП), минава северно от линия 1, пресича с надлез магистралното Ботевградско шосе, ул.Черковна също на две нива, бъдещата връзка надлез В.Вазов с Евлоги Георгиев и моста Чавдар също с пътен възел като тангентата е на горно ниво, вече несъществуващата линия и ул.Резбарска пак на горно ниво надлез, бъдещото продължение на бул. Владайска река с надлез, пътя на трамвая с пътен възел на две нива и надлез Надежда. После в надежда е трябвало да бъде 2х2 или 2х3 и скоростен трамвай по средата до ул .Бели Дунав. После част е построено до ул.Обелски път в този габарит, после е трябвало да продължава така до СОП, след това така е построено до Костинброд. Идеята е била това трасе да свързва всички индустриални зони (северни и източни) и костинбродската индустриална зона, да не се минава през центъра на града.
« Last Edit: 29.01.2014, 00:04:26 by AROS »

Offline bigblondewolf

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 921
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 55310178
    • View Profile
Re: Други инфрапроекти от соца
« Reply #109 on: 28.01.2014, 09:25:38 »
Нищо не казвате за Бул. България - безсмисленият огромен булевард, който свързва НДК с резиденцията в Бояна. Без кръстовища на две нива - когато Първият реши да минава просто кръстовищата се затварят.
Предвидените за входно-изходни артерии Ботевградско шосе и ЦБ3 е трябвало да са с кръстовища на две нива навсякъде, но това са далеч по-маловажни проекти от скоростния коридор към резиденцията.
Семейният скандал е като рок концерт. Винаги започва с новия материал и завършва със старите хитове

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18068
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Други инфрапроекти от соца
« Reply #110 on: 28.01.2014, 10:00:41 »
Ето го проекта за разширение на Никола Мушанов:

http://sofia-agk.com/index.php?option=com_content&task=view&id=180&Itemid=26
Това е план, не проект! ;)

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Re: Други инфрапроекти от соца
« Reply #111 on: 28.01.2014, 16:46:14 »
Нищо не казвате за Бул. България - безсмисленият огромен булевард, който свързва НДК с резиденцията в Бояна. Без кръстовища на две нива - когато Първият реши да минава просто кръстовищата се затварят.
Предвидените за входно-изходни артерии Ботевградско шосе и ЦБ3 е трябвало да са с кръстовища на две нива навсякъде, но това са далеч по-маловажни проекти от скоростния коридор към резиденцията.
Напротив, в тази тема съм постнал една статия със заглавие "Магистрала за Витоша".

Offline passenger

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 373
    • View Profile
Re: Други инфрапроекти от соца
« Reply #112 on: 10.06.2015, 11:44:48 »
Нищо не казвате за Бул. България - безсмисленият огромен булевард, който свързва НДК с резиденцията в Бояна. Без кръстовища на две нива - когато Първият реши да минава просто кръстовищата се затварят.
 

Кое му е безсмисленото? Да бяха останали малки улички, а? Сега бул.България върши огромна работа за почти всички южни квартали на София. Ако се направи и трамвайно трасе като хората, ще бъде перфектно и по отношение на транспорта. Това е най-модерният булевард в София. Ако разсъждаваме така, и Цариградско ще го броим "безсмисленият огромен булевард".
ex-putnik

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: Други инфрапроекти от соца
« Reply #113 on: 10.06.2015, 12:31:05 »
Наистина булевард България не е безмислен - изпълнява функциите на основна артерия за южните квартали между НДК и Околовръстното както и за Бояна и околните вилни зони.  :rolleyes: Също за разлика примерно от Малинов няма прекалено голям брой пресичания на едно ниво със светофари и това предпазва от задръствания.  :)

Offline freepigeon

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2271
    • View Profile
    • Email
Re: Други инфрапроекти от соца
« Reply #114 on: 10.06.2015, 12:39:29 »
До голяма степен е безсмислен в частта си след колелото на седмицата, след Борово. До Бояна няма чак такава нужда от 4 платна.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11378
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Други инфрапроекти от соца
« Reply #115 on: 10.06.2015, 12:48:31 »
Платната са две! Пътния възел със СОП е изпълнен също добре. Като цяло при недостиг на градски магистрали и големи артерии не разбирам защо изобщо се коментира този булевард.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Други инфрапроекти от соца
« Reply #116 on: 10.06.2015, 16:21:09 »
До голяма степен е безсмислен в частта си след колелото на седмицата, след Борово.
Ами по време на построяването му е бил безсмислен от Тодор Каблешков нагоре. Сега обаче застрояването стигна до СОП и можем да приветстваме далновидността на проектантите му.

А любопитните младежи могат да видят някоя стара карта от 70-те, за да се убедят, че в участъка от Черни връх до Гешов улица НЯМАШЕ - нито голяма, нито каквато и да е: http://www.pbase.com/ngruev/image/75532453/original. И да се помъчат да си представят, какво чудо би се получило,  ако всички южни квартали са свързани с центъра само през бул.Прага, както беше до 1980 г.
« Last Edit: 10.06.2015, 16:50:16 by blagun »

Offline bigblondewolf

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 921
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 55310178
    • View Profile
Re: Други инфрапроекти от соца
« Reply #117 on: 11.06.2015, 22:49:18 »
 Бул. България свързва "далновидно" центъра с подножието на планината. Поради факта, че съществува, напоследък се нароиха квартали край него. За разлика от ЦБ3, Цариградско и Ботевградско Шосе, които са входно-изходни артерии на града от юг и изток, както и Сливница от запад. Затова мисълта ми е, че е безмислен булевард, на основа на който вече като заварено положение никнат като гъбки "престижни локации".
Семейният скандал е като рок концерт. Винаги започва с новия материал и завършва със старите хитове

Offline passenger

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 373
    • View Profile
Re: Други инфрапроекти от соца
« Reply #118 on: 14.07.2016, 20:39:59 »
Имам малка колекция от карти на София през годините. Е, по-старите са ги купили нашите още преди време. Та имам малко карти от 90-те, 80-те, 70-те. Преди няколко дни преглеждах картата от 1977 г., открих че са обозначени и някои от планирани по онова време нови булеварди. Бях изненадан от това че бул.Стефансон, който свързва Модерно предградие и Надежда, е планиран още на тази карта, както и широка автострада, която напомня на Северната тангента.
ex-putnik

Offline Balkanton

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2209
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/
Re: Други инфрапроекти от соца
« Reply #119 on: 19.08.2020, 23:37:28 »
От известно време се чудя за две места в София дали е имало следните неосъществени планове:

1. Имало ли е някакви планове за свързване на сегашния бул. Андрей Ляпчев с бул. 8-ми декември с общо кръстовище, вместо две Т-образни кръстовища. Предполагам, че към 1990 г. там нова сграда е била само оградената в жълто административна сграда, която напълно пасва като разположение с така начертаната извивка. Може би е имало по-малки постройки и бараки, подлежащи на отчуждаване, остатък от такива има все още на пресечката Ляпчев / Зелена поляна и ако е предстояла такава връзка, то точно те също са щели да изчезнат. Едни от първите кооперации след промените, строени през втората половина на 90-те в района (оградените в синьо) случайно или не също се вписват при подобна връзка (хипотетично все още е действала подобна регулация, предвиждаща инфраструктурно мероприятие от южната им страна). Вече в последните 20 години на "пътя" на този пробив има построени множество нови сгради, което прави изграждането на подобно кръстовище невъзможно. В същото време срещу логиката на подобен проект стои поне един въпрос - защо подобно кръстовище не е изградено още от самото начало, а Ляпчев извива на юг и прекъсва в бул. Св. Кл. Охридски.

2. Каква е била идеята на подлеза с четири изхода на бул. България при пресечката с ул. Флора от изток и ул. Борис Димовски от запад при Манастирски ливади? Дали там е трябвало да има по-голямо кръстовище с обособени десни завои , което да прави връзки на двете половини на Манастирски ливади (в тогавашните планове и концепции на застрояване) чрез по-широка квартална артерия, подходяща и за градски транспорт, например. Не съм сигурен, че при сегашното положение поне от изток може да се направи по-широка улица.
« Last Edit: 21.08.2020, 17:06:45 by Balkanton »