Най-добре е именно с покриването на реката да се пусне отгоре по обособена лента ГТ. Тогава нека колите се блъскат в задръствания, а автобусите ще минават спокойно и най-важното по график!
Градският трафик е едно цяло. Изключително късогледо е да се диференцира на градски, товарен, лек и др. транспорт. Задръстванията ще намалеят по чисто икономически причини, ако центърът е платена зона, МГТ дотам е бърз и ринговете отклоняват ефективно големи потоци.
Никъде по света няма град със задръстени автомобили и в същото време - със свободно движещи се наземни возила на МГТ. Просто администрирането в това отношение е глупост, безхаберие и късогледство. Иначе "идеи" в това отношение - с лопата да ги ринеш - всички да паркират оттатък околовръстния, БУС-ленти даже на двулентовите улици, забрана тук, забрана там.
В момента в София има рекордно количество знаци, забраняващи паркирането, придружени със заплаха за паяк. И въпреки това тази административна мярка е 1000 пъти по-безполезна от постояването на няколко закрити паркинга в центъра. С какви пари ли - ами с парите на Софийски паркинги, потъващи сега в бездънни общински джобове.
В началото на демокрацията при поскъпване на горивата коментарът на простолюдието беше - "Кво ми пука. Не карам кола". Само че хлябът в бакалията също се кара с транспорт, нали?
Това за потока по канала, освежаващ Орлов мост, едва ме задържа на стола
Бетонна джунгла става градът от десетките претопени градинки, а не от разширените булеварди. Колкото и да съжаляваме за улиците от детството, те никога няма да се върнат в тогавашните си размери.
Сигурно ще остане част от зелената площ по бул. България/Евлоги Георгиев. Ще се запазят и мостовете на Графа и Орлов мост - може и в изменен вид, но ще се запазят. Тук трябва да отбележа удачната реконструкция на Орлов мост от 80-те години. Но при всички случаи неговото бъдеще е като булевард на две нива.