Author Topic: Премахване на ТБ 2 и 4 от жк. "Хаджи Димитър"  (Read 37071 times)

Offline tiristor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6443
  • За пускане на БГ-1300 по линии 4 и 11!
    • View Profile
    • Email
Quote from: NiGhtPiSH
Те да я изчистят при Южния парк да я изчистят, пък след това да се каптира, и да се изпълни идеята ми. Също да се премахнат светофарите, а за пешеходците да има надлези. А зеленината трябва да се запази то се знае. Да се засадят нови дървета още сега до булеварда, и да има 4 пояса а не 2 както досега.
Абе то каквото и да става, дърветата от вътрешната част ще си отидат на кино. Може би в това отношение тунелът е по-добрия вариант - да се озелени над него, като се направят нещо като мини градинки, а реката се знае, че е грозна гледка, и спокойно можем да минем без нея.

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3804
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
Благун е много прав, че много лесно могат да я вкарат под земята и в момента една част от нея върви под земята.Сега вече незнам дали отгоре е удачно да се засипва със земя или директно да се строи платно, но това някой инжинер трябва да го измисли.
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я

Offline NiGhtPiSH

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2357
  • Sofia Hardcore
    • View Profile
Номера е да се хидроизолира. Но едно от тези решения би олекотило трафика в тази част невероятно.
"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Quote from: NiGhtPiSH
Номера е да се хидроизолира. Но едно от тези решения би олекотило трафика в тази част невероятно.
И да се подберат достатъчно големи тръби. Помните ли наводнението от лятото на 1983 г.? То се причини от поройни дъждове над Драгалевския дял на Витоша, от което придойде Драгалевската река.
Резултати:
- отнесен мост на сегашната ул.Сребърна (пътя на А83)
- наводнени подлезите на НДК, Орлов мост - 2 жертви (поне официално съобщени)
- За около 12 часа градът беше срязан надве от НДК до Хаджи Димитър. Всякакво преминаване на Орлов мост беше невъзможно. Вечерта и цялата нощ не се движеха никакви линии по Цариградско, както и трамваите 4 и 10.
- столът в подземието на консерваторията (недалеч от театър София) беше изцяло наводнен. Следите от водната стихия стигаха чак до детската градина на ул.Мърфи - първата успоредна на Евлоги Георгиев.
- а в същото време в Люлин не е валял и капчица дъжд!

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
И сега при проливен дъжд каналът на Сливница заприличва на истинска река и се разпростира в цялото корито.Така че са вложили някаква идея като са изграждали тези корита.

 И за нищо на света няма да се съглася с това да се покрие реката при Евлоги Георгиев.Сега като обсъждаме всичко това в съзнанието ми изниква гледката от моста при Граф Игнатиев посока НДК, както и тунела от короните на дърветата между стадиона и същия мост.Предпочитам да си стоя в задръстване, но това място да не  изчезва от градската ни среда.
« Last Edit: 08.01.2007, 00:06:16 by difian »

Offline conecto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4462
    • ICQ Messenger - 303555835
    • View Profile
    • Email
Quote from: difian
И сега при проливен дъжд канала на сливница заприличва на истинска река и се разпростира в цялото корито.Така че са вложили някаква идея като са изграждали тези корита.

 И за нищо на света няма да се съглася с това да се покрие реката при Евлоги Георгиев.Сега като обсъждаме всичко това в съзнанието ми изниква гледката от моста при Граф Игнатиев посока НДК, както и тунела от короните на дърветата между стадиона и същия мост.Предпочитам да си стоя в задръстване, но това място да не  изчезва от градската ни среда.
[/size] Съгласен. Скоро София ще прилича на бетонена джунгла  

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
и аз не съм привърженик на някакво мащабно строителство в коритото. Но от двете страни на сегашната река могат да асфалтират по 1 лента за движение транзит от Орлите до НДК и при по пълноводна река просто тези ленти ще се затварят, докато отмине.

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4625
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
има един много важен проблем, който трабва да се реши при "пъхането" на реката под земята. Това са въздушните маси. Не забравяйте,че единствената причина, проади която в момента на орлов мост не ходим с противогаз е.. реката, която отнася част от въздушните маси надолу към Мадрид. Затова трябва сериозно да се обмисли до колко е необходимо да се закрива коритото отгоре.
А имам едно предложение относно ТМ6. В момента той завършва от никого не използвант до Спартак. При положение, че се изгради трасе под Южния парк, което да стига до бул Гоце Делчев и там има колело - това ще стане една невероятно търсена връзка м/у Овча Купел и Центъра, без задръствания и без много прекачвания. Такъв трамвай би облекчил в момента натоварения ТМ7, който вече издъхва сутрин и вечер.

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7425
    • View Profile
Всякакво закриване на трамвайни трасета в центъра на София е абсолютно погрешно и фатално като идея. Да се спре движението по Графа, Черни връх, Витоша, Мария Луиза и подлеза на НДК е пълно безумие дори при наличието на метро. Все пак се надявам че ще се прояви здрав разум в дългосрочна перспектива. Трамваите ще си останат незаменим транспорт за центъра и дори може да се помисли за кръгови маршрути и удължаване на съществуващите съобразявайки се с инфраструктурата на метрото. Например след пускането на метрото тм. 1 може да се удължи по бул.П.Тодоров до разрастващия се кв. Манастирски ливади. Ще е идеална връзка не само с центъра но и с метрото на един доста откъснат район.
« Last Edit: 08.01.2007, 10:48:47 by CKD »
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Quote from: maniak
има един много важен проблем, който трабва да се реши при "пъхането" на реката под земята. Това са въздушните маси. Не забравяйте,че единствената причина, проади която в момента на орлов мост не ходим с противогаз е.. реката, която отнася част от въздушните маси надолу към Мадрид. Затова трябва сериозно да се обмисли до колко е необходимо да се закрива коритото отгоре.
Реката е развъдник на плъхове, няма друго екологично значение за центъра на София. Вярно е, че с покриването на реката съвсем ще се измени облика на булеварда, но е добре да се направи сега, докато не е станало прекалено късно!Добавянето на една лента в двете посоки няма да реши проблема! Да не говорим, че между Орлов мост и ул. Шипка е невъзможно да се добави още една лента без покриване на реката!

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4625
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Най-добре е именно с покриването на реката да се пусне отгоре по обособена лента ГТ. Тогава нека колите се блъскат в задръствания, а автобусите ще минават спокойно и най-важното по график!

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3804
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
Айде за 72 е добре, но останалите автобуси какво ще правят по средата, а да не забравяме, че по Евлоги Георгиев има и спирки.Ако трябва автобусите непрекъснато да влизат или излизат от това платно не си е работа, а за спирки евентуално там не знам дали има място.Дори и да има остава проблема с всички автобуси, които влизат или излизат от Евлоги Георгиев на Орлов мост.
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Quote from: maniak
Най-добре е именно с покриването на реката да се пусне отгоре по обособена лента ГТ. Тогава нека колите се блъскат в задръствания, а автобусите ще минават спокойно и най-важното по график!
Градският трафик е едно цяло. Изключително късогледо е да се диференцира на градски, товарен, лек и др. транспорт. Задръстванията ще намалеят по чисто икономически причини, ако центърът е платена зона, МГТ дотам е бърз и ринговете отклоняват ефективно големи потоци.
Никъде по света няма град със задръстени автомобили и в същото време - със свободно движещи се наземни возила на МГТ. Просто администрирането в това отношение е глупост, безхаберие и късогледство. Иначе "идеи" в това отношение - с лопата да ги ринеш - всички да паркират оттатък околовръстния, БУС-ленти даже на двулентовите улици, забрана тук, забрана там.
В момента в София има рекордно количество знаци, забраняващи паркирането, придружени със заплаха за паяк. И въпреки това тази административна мярка е 1000 пъти по-безполезна от постояването на няколко закрити паркинга в центъра. С какви пари ли - ами с парите на Софийски паркинги, потъващи сега в бездънни общински джобове.

В началото на демокрацията при поскъпване на горивата коментарът на простолюдието беше - "Кво ми пука. Не карам кола". Само че хлябът в бакалията също се кара с транспорт, нали?

Това за потока по канала, освежаващ Орлов мост, едва ме задържа на стола        

Бетонна джунгла става градът от десетките претопени градинки, а не от разширените булеварди. Колкото и да съжаляваме за улиците от детството, те никога няма да се върнат в тогавашните си размери.
Сигурно ще остане част от зелената площ по бул. България/Евлоги Георгиев. Ще се запазят и мостовете на Графа и Орлов мост - може и в изменен вид, но ще се запазят. Тук трябва да отбележа удачната реконструкция на Орлов мост от 80-те години. Но при всички случаи неговото бъдеще е като булевард на две нива.

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Quote from: blagun
Градският трафик е едно цяло. Изключително късогледо е да се диференцира на градски, товарен, лек и др. транспорт. Задръстванията ще намалеят по чисто икономически причини, ако центърът е платена зона, МГТ дотам е бърз и ринговете отклоняват ефективно големи потоци.
Никъде по света няма град със задръстени автомобили и в същото време - със свободно движещи се наземни возила на МГТ. Просто администрирането в това отношение е глупост, безхаберие и късогледство. Иначе "идеи" в това отношение - с лопата да ги ринеш - всички да паркират оттатък околовръстния, БУС-ленти даже на двулентовите улици, забрана тук, забрана там.
В момента в София има рекордно количество знаци, забраняващи паркирането, придружени със заплаха за паяк. И въпреки това тази административна мярка е 1000 пъти по-безполезна от постояването на няколко закрити паркинга в центъра. С какви пари ли - ами с парите на Софийски паркинги, потъващи сега в бездънни общински джобове.

В началото на демокрацията при поскъпване на горивата коментарът на простолюдието беше - "Кво ми пука. Не карам кола". Само че хлябът в бакалията също се кара с транспорт, нали?

Това за потока по канала, освежаващ Орлов мост, едва ме задържа на стола        

Бетонна джунгла става градът от десетките претопени градинки, а не от разширените булеварди. Колкото и да съжаляваме за улиците от детството, те никога няма да се върнат в тогавашните си размери.
Сигурно ще остане част от зелената площ по бул. България/Евлоги Георгиев. Ще се запазят и мостовете на Графа и Орлов мост - може и в изменен вид, но ще се запазят. Тук трябва да отбележа удачната реконструкция на Орлов мост от 80-те години. Но при всички случаи неговото бъдеще е като булевард на две нива.
Маниак има предвид платна само за превозните средства на МГТ, а не за всички превозни средства.Аз поне само в Милано съм виждал улици, където в средата на улицата има две платна за МГТ, отделени с дървета от двете платна от двете страни за обикновенни автомобили.
  Смятам, че при бъдещата промяна на Евлоги Георгиев това трябва да стане по подходящ начин.Ще е отвратително този булевард да се превърне в долнопробна градска магистрала.В момента това място е безкрайно красиво и според мен трябва да се пипа възможно най-внимателно.Колко от превозните средства минават транзитно по дължината му и калко използват кръстовищата за завиване?Може би един транзитен тунел по цялата дължина е най-добре.При Драган Цанков може да има входове/изходи.Графът е затворен за автомобили и за там няма нужда от изход.Разстоянието между Орлов мост и Нац.стадион е късо и там няма нужда от отклонение.Така че от Орлов мост до НДк транзитът мже да е в тунел, като може да има връзка единствено към Драган Цанков.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Няма проблем от тунела да излизат ръкави за Драган Цанков, Руски и Мадрид.
Подобно нещо видях в Барселона. Бях ходил там пред 1995 и най-напред се зачудих, къде се е дянало цялото движение около статуята на Колумб до пристанището. Те прекарали крайбрежния булевард под земята, отгоре са само придвижващите се за малки отсечки, а отдолу - целия транзит с лъчи към основните булеварди, перпендикулярни на морския бряг. Като при това горе не е бутнато нито едно дърво! А горе беше останало толкова малко движение, че пешеходците от главната пешеходна улица Рамбла без проблеми пресичат булеварда и продължават във залива по понтони, за да стигне до аквариума и мола до него.
Изобщо Барселона е пример на град с добро градоустройство и ефективен транспорт. Вярно, че дължи това най-вече на олимпиадата през 1992 г. (в допълнение на това начело на МОК тогава е бил най-добрият приятел на Барселона Самаранч). Но мащабите на Барселона и София са сходни  (към 2 милиона жители плюс много приходящи от околностите), така че могат да се взаимстват идеи и решения оттам.
« Last Edit: 10.01.2007, 16:43:41 by blagun »

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3804
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
Да и като прибавим, че Испания използва доста добре еврофондовете и си подобри значително инфраструктурата в цялата страна.
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Да не забравяме и кога са влезли Испания и Португалия в ЕС и кои са били последните тоталитарни страни в Западна Европа.Така че се надявам да тръгнем по техния път!Радвам се, че вече не мислите и за покриването на реката.      Щях да спомена и за Сеул, където махнаха магистралата през центъра и откриха поток отдолу.Сигурно сте гледали филма по Дискавъри.

Offline NiGhtPiSH

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2357
  • Sofia Hardcore
    • View Profile
Гледали сме го  Но първо не сме Корея, второ ще го осерат моментално.
"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
аз съм гледал за Бостън как от надземна магистрала с 6 ленти вкараха всичко отдолу + метрото и комуникациите. Цифри не помня но тунела беше от сорта на 20 км и отгоре а на негово място на земята сложиха пешеходна алея

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Quote from: Repcho
аз съм гледал за Бостън как от надземна магистрала с 6 ленти вкараха всичко отдолу + метрото и комуникациите. Цифри не помня но тунела беше от сорта на 20 км и отгоре а на негово място на земята сложиха пешеходна алея
И това сме го гледали   В Сеул у същата работа, като реката е покрита, защото се е била превърнала в клоака.Но сега е оформена страхотно като поток и място за отдих, каквото място според мен сега е нашият канал.Затова не знам NiGhtPiSH за какво осиране говори.Могат да дадат мястото за поддръжка от фирма, но и сега има изнесени скулптори, прилично залесено е...