Author Topic: Финансите на МГТ  (Read 28621 times)

Offline chicho Scruch

  • Писател
  • **
  • Posts: 29
    • View Profile
    • Email
Финансите на МГТ
« on: 10.05.2011, 09:46:15 »
За първи път от две години
Трамваят излезе на печалба с 1,2 млн. лв


Трамваите са предпочитан
транспорт в столицата, защото
са редовни.


Столичният електротранспорт излиза на балансова печалба от 1,2 млн. лева за миналата година. Това сочат отчетите на дружеството за 2010 г., съобщи пред „Монитор” кметът на София Йорданка Фандъкова. От две години насам компанията работи на загуба, като през 2008 г. трамваите са на минус 1,8 млн. лв., а през 2009 г. - на минус 800 хил.

Столичният автотранспорт, който преди две години е имал 11 млн. лв. загуба, сега има 10 хил. лв. положителен финансов резултат, каза още Фандъкова. Според нея добрите данни се дължат на дисциплиниращия ефект, до който са довели проверките в дружеството.

В края на миналата година одит на общината установи нарушения на процедурите за обществени поръчки в столичния автотранспорт за периода 2007-2009 г. Данните от проверката са предадени в прокуратурата.

Пътуването не вреди, то само обогатява мирогледа ни.

Online ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Re: Финансите на МГТ
« Reply #1 on: 10.05.2011, 09:54:56 »
Естествено, в изборна година всичко трябва да е наред :)

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18618
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: Финансите на МГТ
« Reply #2 on: 10.05.2011, 11:09:04 »
Откъде ли са излезли на печалба - намален пробег, по-малко пари за заплати, осигуровки, по-малко пари за ремонти. да бяха написали как вървят и приходите.
А аз пак си мисля, че амортизациите имат голяма роля за финансовия резултат, а предвид факта, че скоро не е купувано нищо ново, то и р-дите за амортизация са далеч по-малки.
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5868
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Re: Финансите на МГТ
« Reply #3 on: 10.05.2011, 11:36:08 »
То държавните/общинските фирми излизат на печалба почти винаги само по един начин - с по-малко ограбване.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline LG_

  • Строител
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: Финансите на МГТ
« Reply #4 on: 10.05.2011, 12:27:09 »
Интерсно дали се взима общинската субсидия под внимание!?

То и БДЖ по времето на царя в една изборна година го изкараха на печалба, но това се дължеше на продажбата на доста терени на дружеството!
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline Metan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3644
    • View Profile
Re: Финансите на МГТ
« Reply #5 on: 16.01.2012, 21:42:52 »
Стопански анализ на Столичен Електротранспорт за 2007,2008,2009,2010 и 2011 г.
http://dox.bg/files/dw?a=6f6179d84a

Движение на цените за ремонти на трамваи и тролеи в периода 2007-2011 г.
http://dox.bg/files/dw?a=215992ea98
« Last Edit: 30.11.2012, 17:58:49 by Metan »

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7425
    • View Profile
Re: Финансите на МГТ
« Reply #6 on: 16.01.2012, 22:21:28 »
Движение на цените за ремонти на трамваи и тролеи в периода 2007-2010 г.
http://dox.bg/files/dw?a=b19cef33d9
Да хванеш една лопата и да плющиш с нея...
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7048
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Финансите на МГТ
« Reply #7 on: 16.01.2012, 23:38:27 »
212 хил. лева за модернизиране на българска бангия?  :eek:  :help: , но T4D-C, които са по евтини не работят?!
« Last Edit: 16.01.2012, 23:42:12 by viktorlc »
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: Финансите на МГТ
« Reply #8 on: 16.01.2012, 23:40:09 »
Скандално ...

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Re: Финансите на МГТ
« Reply #9 on: 16.01.2012, 23:40:21 »
Защо 306 и 503 са в една графа?
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline sofianec

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1145
    • View Profile
Re: Финансите на МГТ
« Reply #10 on: 17.01.2012, 00:31:09 »
Това смърди яко. :angry: Некадърен мениджмънт или може би по-зле  :neznam:

Offline tm0

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3952
    • View Profile
Re: Финансите на МГТ
« Reply #11 on: 17.01.2012, 04:53:26 »
На мен ми бяха интересни не само икономическите данни, но и техническите. Ето, например приложение 12.1 от всички анализи и по-точно аварии в нисковолтовата инсталация за Красна поляна (спрямо същия показател в Искър) и отделно въздушната система за Банишора. Изводите са ясни.
Сетих се за трамвай 818 и подробно разгледах приложение 2.1 за шестосните трамвайни мотриси (7**/8**) в Банишора. В тези документи няма информация, от която да стане ясно къде остана този мотрис. @Metan, ще може ли да разбереш нещо?
------------------------

Offline T1000

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2002
  • Ferrari S.p.A.
    • View Profile
    • www.diecast-utopia.com
Re: Финансите на МГТ
« Reply #12 on: 17.01.2012, 07:21:37 »
Интересно как ремонт на Т6А2 в Трамкар струва 110 000, а в Красна - 37 000, според данните от 2010г. Ако имаше и разходи за труд, един ремонт на Т6М-700 щеше да ни излиза колкото половин Бомбардие  :D

Още по-интересно е как ОР на Т6А2 или Т6В5 излиза в пъти по-евтин от ОР/"модернизация" на българско творение. Да, българското има повече площ, но два и половина Т6В5 да са били ремонтирани в Трамкар, на цена са колкото ремонта на 309 пак в Трамкар :eek: Излиза, че родните творения са крайно икономически неоправдани за поддръжка, а в същото време ни ги налагат спрямо новия-стар внос.

И още по-интересното е, че тия фрапантни разлики в цените се появяват от 2009г. насам. И в същото време 47% от авариите през 2010г. са в следствие на "силно амортизираните превозни средства", демек тия ремонти са афиф работа :rolleyes: Доказват го и 93-те рекламации към Трамкар през 2010г. Умело не се казва какво точно е изработено за външни клиенти от Трамкар обаче... Жалко, че няма списък кои точно мотриси са аварирали най-често, тамън да се види дали действително ремонтите са афиф...
I'll be back®

Offline KRAKOMOBILA

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5371
    • View Profile
Re: Финансите на МГТ
« Reply #13 on: 17.01.2012, 15:31:26 »
Така след като прегледах някой от предоставените файлове от Метан ми направи впечатление следното:
През 2007 година - единична цена за ремонт на Т8М-300 е малко над 41 хил лв.
През 2008 година - единична цена за ремонт на същия тип мотриси е малко над 44 хил лв.
През 2009 година - единична цена за ремонт на същия тип мотриси е 117 хил лв.
През 2010 година - единична цена за ремонт на същия тип мотриси е 143 хил лв.

 Да приемем, че консумативите (боя, части и т.н.т) са поскъпнали заради кризата. Да приемем също така, че заради същата тая криза Трамкар взимат повече за ремонт на една мотриса. Но пак не мога да си обясня как в периода 2007-2010 година ремонт на един и същи тип мотриси скача със 100 000 лв ? Някой би ли ми обяснил ?
НЕ НА КИЧА ПО ПРЕВОЗНИТЕ СРЕДСТВА В ГТ!!!

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18618
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: Финансите на МГТ
« Reply #14 on: 17.01.2012, 15:35:23 »
Знаеш кой може да ти обясни - ръководството на Столичен Електротранспорт.
Аз бих казал, че заради кризата цените на ремонтите следва да намаляват, а и много се съмнявам да са увеличени заплатите на хората, които са извършвали тези ремонти. Така, че увеличение на цените с повече от 10% на ремонт за 2009 сп-рямо 2008 г. ми се струва престъпно необосновано.
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Re: Финансите на МГТ
« Reply #15 on: 17.01.2012, 15:42:29 »
Да приемем, че консумативите (боя, части и т.н.т) са поскъпнали заради кризата.
В това няма логика.
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline KRAKOMOBILA

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5371
    • View Profile
Re: Финансите на МГТ
« Reply #16 on: 17.01.2012, 15:46:00 »
Да приемем, че консумативите (боя, части и т.н.т) са поскъпнали заради кризата.
В това няма логика.
То няма, но е така - всичко поскъпна, но не мисля, че е поскъпнало до толкова, че да се искат над тройно повече пари за една и съща дейност.
НЕ НА КИЧА ПО ПРЕВОЗНИТЕ СРЕДСТВА В ГТ!!!

Offline T1000

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2002
  • Ferrari S.p.A.
    • View Profile
    • www.diecast-utopia.com
Re: Финансите на МГТ
« Reply #17 on: 17.01.2012, 15:52:56 »
Изобщо в информацията има пропуснати много и ценни данни. Дадени са някакви общи стойности, но не и конкретни разходи. Да се види ясно кои материали са най-скъпи, кои поскъпнали най-много и т.н. Сега става ясно само, че ремонт на два агрегата на Т6А2 са стрували колкото цял трамвай втора употреба, че и повече  :blink:
I'll be back®

Offline Metan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3644
    • View Profile
Re: Финансите на МГТ
« Reply #18 on: 17.01.2012, 21:37:51 »
Има доста тревиално обяснение за огромното покачване на цените на ремонтите на трамваите. До 2007 г. електротранспорта се управляваше от Йордан Василев, а Трамкар не беше част от Столичен Електротранспорт. От началото на 2008 г. Евгений Ганчев става изпълнителен директор на Столичен Електротранспорт, а от края на същата година Трамкар се влива в дружеството. 2009 е първата година, в която Трамкар е чест от електротранспорта и Евгений Ганчев управлява обединеното дружество.
Ето какво е представлявал 309 по време на ремонта, малко преди да бъде боядисан
.
Основно са сменяни ламарини (под тях греди и профили) и това би трябвало да е най-голямото перо от цената на ремонта. В края на 2008 г. цените на металите на световните борси се сринаха надолу 4 пъти и достигнаха най-ниските си нива от последното десетилетие. Оттам и цените на металните изделия спаднаха значително спрямо предходните години. Обаче противно на всякаква пазарна логика ремонтът на 309 струва баснословните 117 100 лв. Това е увеличение на цената в рамките на три пъти спрямо предходните години.
Има няколко тенденции при ремонтите в периода 2007-2010 г. Първата от тях е чувствителното покачване на цените на ремонтите от 2009 г насам. Втората тенденция е, че ремонтите в депата са чувствително по-евтини от тези, правени в Трамкар. През 2010 г. Т6А2, ремонтиран в Трамкар излиза 3 пъти по скъп от Т6А2, ремонтиран в Красна поляна (да не говорим, че качеството на ремонтите в Красна поляна е доста по-добро от това в Трамкар).

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: Финансите на МГТ
« Reply #19 on: 17.01.2012, 21:47:43 »
Втората тенденция е, че ремонтите в депата са чувствително по-евтини от тези, правени в Трамкар. През 2010 г. Т6А2, ремонтиран в Трамкар излиза 3 пъти по скъп от Т6А2, ремонтиран в Красна поляна (да не говорим, че качеството на ремонтите в Красна поляна е доста по-добро от това в Трамкар).
Което е противно на всякаква логика - Трамкар и Красна поляна са поделения на едно и също предприятие, където сходните ремонтни процеси и цените им би следвало да са уеднаквени. За обратната пропорционалност между цени и качество няма какво да се коментира ...