Author Topic: Разписания  (Read 566719 times)

Offline mlk

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3258
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Re: Разписания
« Reply #5140 on: 24.06.2020, 17:53:15 »
Въпросът с консумацията на енергия е съвсем резонен, но аз да попитам, какво правим на обръщателните колела, където има струпване на трамваи, примерно?
Ако всичките са дълги, става доста по-трудно да се съберат. Ако има къси, нещата стават по-леки.

Offline fafan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2452
    • View Profile
    • Email
Re: Разписания
« Reply #5141 on: 24.06.2020, 17:57:25 »
А 40-метров?

40 метрова Песа за Краков е струвала 1,8 милиона през 2014 г.  Колкото по-дълъг е трамвая, толкова по-изгодно излиза.

Ако всичките са дълги, става доста по-трудно да се съберат. Ако има къси, нещата стават по-леки.

Колело, което събира 2 30-метрови не може да събере 3 20-метрови...
Колело, което събира 2 30-метрови не може да събере 1 30-метров и 2 20-метрови...

По принцип всички колела би трябвало да имат поне 2 коловоза, а на колело само с 1 коловоз не би трябвало да обръща повече от 1 линия.

Струпване на трамваи на обръщателните колела говори за неефективни разписания.
« Last Edit: 24.06.2020, 18:05:55 by fafan »

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9071
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Разписания
« Reply #5142 on: 24.06.2020, 18:53:58 »
Нещо много се размечтахте. За МД3 купиха 60 метрови влакове, тук се обсъждат 40 метрови трамваи. За какво са ви? 20-30 метра са достатъчни да обслужват линиите в София. Проблемите на слабо натоварените линии са в интервалите и линия 3 е чудесно доказателство за това. Ако ще и 100 м трамвай да дойде ако трябва да се чака 15-20 ми едва ли ще събере достатъчно пътници.

Offline mlk

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3258
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Re: Разписания
« Reply #5143 on: 24.06.2020, 19:06:48 »
Колело, което събира 2 30-метрови не може да събере 3 20-метрови...
2х30=60, 3х20=60. Да сложим и по 2 метра отстояние - няма голяма разлика, освен ако нямаме точно 63 метра на някое колело.

Струпване на трамваи на обръщателните колела говори за неефективни разписания.
Прочети отново какво съм написал: "по време на почивките". И ватманите са хора. И те имат нужда от почивки.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13432
    • View Profile
    • Email
Re: Разписания
« Reply #5144 on: 24.06.2020, 19:12:15 »
Да, ватманите трябва да имат нормални почивки, но трамваите няма нужда да почиват, все пак това е машина за работа.  Писал съм и преди, може да се монтират модерни стаи за почивка с тоалетна, отопление и климатизация на последните спирки, от преместваемите обекти. Доста фирми ги предлагат. Остава си ватмана трамвая, отива там да почива и да яде и си ползва нормално 30-минутната законоустановена почивка. Без да задръства движението. През това време ватмана на който му е свършила почивката поема неговия трамвай и така докато се извъртят. Така може нито един трамвай да не "почива" на обръщало, а само ватманите.  След като работното време е 8 часа, какво значение има за тези 8 часа кой точно трамвай и по коя линия ще кара ватмана? Нали се чекира с картата и се засича работното време да е 8 часа.

Да не говорим, че в 21-ви век в тези стаи за почивка може да се направи договор с фирма за кетъринг и да се носи и храна. Нещо напълно нормално за много фирми, където работата е такава че няма къде да се яде за работниците да се осигурява кетъринг в обедната почивка.  Стаите за почивка и кетъринга ще са в пъти по-евтини от изграждането на допълнителни коловози.
« Last Edit: 24.06.2020, 19:14:47 by Ivo »
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline mlk

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3258
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Re: Разписания
« Reply #5145 on: 24.06.2020, 20:14:32 »
Иво, това, което предлагаш е едно от най-хубавите решения. Не съм убеден че сме дорасли за такова нещо в София, но пък кой знае.
Ето и един пример от автобусна линия във Виена, погледната откъм шофьорско разписание, което е различно от това по коли. Самият номер на кола е отбелязан до съответните часове.

Offline fafan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2452
    • View Profile
    • Email
Re: Разписания
« Reply #5146 on: 24.06.2020, 21:14:44 »
Прочети отново какво съм написал: "по време на почивките". И ватманите са хора. И те имат нужда от почивки.

Но трамваите не са хора. Докато ватмантите почиват, трамваите могат да се движат, просто за това трябва още един ватман на линия и наистина човешки условия на всяка последна спирка с тоалетна и стая за почивки. За това разписание, в което машините седят и почиват заедно с хората е неефективно.

Нещо много се размечтахте. За МД3 купиха 60 метрови влакове, тук се обсъждат 40 метрови трамваи. За какво са ви? 20-30 метра са достатъчни да обслужват линиите в София. Проблемите на слабо натоварените линии са в интервалите и линия 3 е чудесно доказателство за това. Ако ще и 100 м трамвай да дойде ако трябва да се чака 15-20 ми едва ли ще събере достатъчно пътници.

Тези проблеми няма да ги има ако всички трамваи могат да работят в СМЕ. Но Песите не могат. Тогава ще има истинска гъвкавост, а не когато депата се напълнят с малки трамваи, както се напълниха гаражите с къси автобуси.
« Last Edit: 24.06.2020, 21:19:50 by fafan »

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4599
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Re: Разписания
« Reply #5147 on: 24.06.2020, 22:21:37 »
Нека напомня едно проучване от 2017 г. за Манастирски ливади. Всеки знае, че ТМ 7 е препълнен от втора спирка в делнични дни и че съществуващата инфраструктура не може да поеме още коли, т.е. допълнително намаляване на интервала. Едновременно с това трамваят по Т. Каблешков се планира да се включва към трасето по България. Та я ми кажете, след като и сега трамваят е фрашкан - за чии са ни къси трамваи? Да не говорим, че нямам представа как ще излезе анализа разходи-ползи (АРП) за къси по ненатоварени линии.
За мен единственият логичен ход е стабилна обосновка за закупуване на нови дълги трамваи 40+ метра, които да сменят песите по 7 (съответно и линия 5 в един момент). АРП ще докаже подобна необходимост, особено с оглед на факта, че Песите смениха 26 метрови трамваи и се видя, че капацитетът мигновено беше запълнен. В заключение - ако съм търговец, винаги ще държа на best seller продукта си. Ще гледам да го поддържам максимално качествен и подобряващ се. Тм 5 и 7 са такива в градския транспорт на София. Не виждам причина защо инвестицията да не продължи да бъде насочена към тези линии, а останалите да се обновяват за сметка на по-амортизираните трамваи Песа, които вече са минали през тези линии.

...
Тези проблеми няма да ги има ако всички трамваи могат да работят в СМЕ. Но Песите не могат. Тогава ще има истинска гъвкавост, а не когато депата се напълнят с малки трамваи, както се напълниха гаражите с къси автобуси.
СМЕ не е удачна за градския транспорт, защото заема много място, което би могло да бъде оползотворено за возене на пътници. При железниците е по-различно, но в градски условия - вече остаряла практика.
« Last Edit: 24.06.2020, 22:23:49 by maniak »

Offline Dimitar155

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 307
    • View Profile
    • Email
Re: Разписания
« Reply #5148 on: 24.06.2020, 22:53:24 »
Според мен една от причините за лошото състояние на повечето трасета (и на много други неща) са именно инвестициите. СЕ влага средства само за поддръжка, а подвижния състав и новите трасета биват "подарявани" от СО и ЕС. Ако СЕ закупуваше със собствени пари/заеми ПС и правеше ремонтите (на трасетата) от своя бюджет щяхме да бъдем в доста по-добро положение. И ако компетентните органи следяха за изправността на трасетата и трамваите, а СЕ, СА и ЦГМ бяха една компания която взима самостоятелни решения...

Offline mlk

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3258
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Re: Разписания
« Reply #5149 on: 24.06.2020, 23:36:28 »
Всеки знае, че ТМ 7 е препълнен от втора спирка в делнични дни и че съществуващата инфраструктура не може да поеме още коли, т.е. допълнително намаляване на интервала. Едновременно с това трамваят по Т. Каблешков се планира да се включва към трасето по България. Та я ми кажете, след като и сега трамваят е фрашкан - за чии са ни къси трамваи? Да не говорим, че нямам представа как ще излезе анализа разходи-ползи (АРП) за къси по ненатоварени линии.
Това, че има натоварени линии, не може да бъде аргумент за закупуването само и единствено на дълги трамваи. Все пак имаме и няколко по-слабо натоварени, където по-къси трамваи са по-практични. Доколкото си спомням, ставаше въпрос за това, да се поръчат и къси и дълги, вместо само дълги. Т.е. ще може да се подобрят няколко линии.

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4599
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Re: Разписания
« Reply #5150 on: 24.06.2020, 23:42:27 »
Всеки знае, че ТМ 7 е препълнен от втора спирка в делнични дни и че съществуващата инфраструктура не може да поеме още коли, т.е. допълнително намаляване на интервала. Едновременно с това трамваят по Т. Каблешков се планира да се включва към трасето по България. Та я ми кажете, след като и сега трамваят е фрашкан - за чии са ни къси трамваи? Да не говорим, че нямам представа как ще излезе анализа разходи-ползи (АРП) за къси по ненатоварени линии.
Това, че има натоварени линии, не може да бъде аргумент за закупуването само и единствено на дълги трамваи. Все пак имаме и няколко по-слабо натоварени, където по-къси трамваи са по-практични. Доколкото си спомням, ставаше въпрос за това, да се поръчат и къси и дълги, вместо само дълги. Т.е. ще може да се подобрят няколко линии.

И ще се хаби ресурс за закупуване на нови трамваи за слабо натоварени линии, при положение, че по натоварените капацитетът е изчерпан? И при положение, че няма никаква яснота как ще се промени облика на търсенето след смяната на тарифната система покрай новата система за таксуване. Супер логика. Досега СС се бориха (с основание) против малките електробуси, сега ще се борят за закупуване на къси трамваи (при това никой не казва колко ще са къси).

Offline tramvaje_22

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 63
    • View Profile
Re: Разписания
« Reply #5151 on: 25.06.2020, 00:48:36 »
Предложение след ремонта:
тм4 минава на 8/12мин. интервал (11 коли: 4 Inekon+ 7 състава ЧКД)
Тм18- 8/12мин. интервал синхрон с тм4 (8 коли)
Тм5- 4/6мин. в полусинхрон с тм4 (13 pesi) делник.
Тм10- Inekon на 8мин. (13 коли)
Тм6- ЧКД състави/ТМ900 (13 коли)
Тм3 и тм7 се подсилват леко: 7-5-7-3 и 19-14-19-5
Тм 1 се маха. Баланса на колите е около -1 и мрежата се покрива с трамваи с нископодови секции.

Offline Ithebeast

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 788
  • Трамвайно депо "Банишора"
    • View Profile
    • Email
Re: Разписания
« Reply #5152 on: 25.06.2020, 02:08:56 »
Няма такова пронизване, ремонта още незапочнал, не се знае кога и дали изобщо ще започне, а те вече разписания направили и мотрисите разпределили, аферим!!  :fan: :fan: :D :D :D
Трамвайно депо ''Банишора''
Трамвайна мотриса инв. номер 509
Линия номер 1.

Offline fafan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2452
    • View Profile
    • Email
Re: Разписания
« Reply #5153 on: 25.06.2020, 10:47:59 »
СМЕ не е удачна за градския транспорт, защото заема много място, което би могло да бъде оползотворено за возене на пътници. При железниците е по-различно, но в градски условия - вече остаряла практика.

СМЕ е начин бързо и гъвкаво да се увеличи капацитета по дадена линия и да се държат резерви в депото, без да се налага закупуване на нов състав. Другият път са модулни мотриси, които могат да се удължават с допълнителни секции без да ходят при производителя в завода. Песа не го може и това. Информация, колко струва такъв подвижен състав и колко по-скъп е от Песите, които купуваме също лесно може да откриеш. Ясно че няма да го видим в София.

И ще се хаби ресурс за закупуване на нови трамваи за слабо натоварени линии, при положение, че по натоварените капацитетът е изчерпан? И при положение, че няма никаква яснота как ще се промени облика на търсенето след смяната на тарифната система покрай новата система за таксуване. Супер логика. Досега СС се бориха (с основание) против малките електробуси, сега ще се борят за закупуване на къси трамваи (при това никой не казва колко ще са къси).

Тези на пръв поглед притиворечия в дейността на тази група всъщност са съвсем целенасочени и преследват скрити цели, които ще ти се изяснят ако разгледаш мотивацията им. Не се учудвай че в един момент преследват една стратегия, а след малко се хвърлят на противоположната.
« Last Edit: 25.06.2020, 10:51:50 by fafan »

Offline mlk

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3258
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Re: Разписания
« Reply #5154 on: 29.06.2020, 16:14:07 »
Някой знае ли причина една кола от тб.5 да отиде на тб.1 и така да станат рекордните 17 коли по единицата?

Online vaz2106

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 685
    • View Profile
    • Email
Re: Разписания
« Reply #5155 on: 29.06.2020, 17:23:04 »
Както същото малоумие да се реже от 6 и 8, та отидат две коли на 10-ка.

Online V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5650
    • View Profile
Re: Разписания
« Reply #5156 on: 29.06.2020, 17:34:17 »
ТБ5 и ТБ1 имат сравнително голям общ участък между Охрид и Гурко със задръствания. 1 в Левски и Хаджи Димитър е по-натоварен отколкото 5 по Цариградско и в Младост 1 и 2, но разпределението на колите беше адекватно на пътникопотока и прехвърлянето на кола е безмислено - влошава обслужването на доста голям район без реално да подобрява това на друг.  :rolleyes: ТМ6 и ТМ8 не е оправдано да се разреждат - не са особено редовни и първият няма дублаж с ТМ10, вторият има осем общи спирки и е важен за Люлин. :rolleyes:

Online vaz2106

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 685
    • View Profile
    • Email
Re: Разписания
« Reply #5157 on: 29.06.2020, 22:04:46 »
Това било за да се увеличат тм. 5 и 7 с по кола.

Offline fafan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2452
    • View Profile
    • Email
Re: Разписания
« Reply #5158 on: 30.06.2020, 00:04:34 »
ТБ5 и ТБ1 имат сравнително голям общ участък между Охрид и Гурко със задръствания.

В този участък не са особено добре синхронизирани.

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8862
    • View Profile
Re: Разписания
« Reply #5159 on: 30.06.2020, 12:37:47 »
10 линия - 16 коли.