Трамваите са изграждани по трасета където очаквано има най-голям пътникопоток и трябва бързо да се придвижат най-много хора(макар че парадоксално у нас най-бързия транспорт е автобусния е не железопътния) но попринцип е обратното.
За това основните направления са с трамваи, за Борово, Дружба, Люлин и др. Изключение прави Младост, където не знам защо е решено основния транспорт да е автобусен, за втория по големина квартал в София. Вярно, по Цариградско бързо и удобно, но с твърде ниска превозна способност, което до преди строежа на метрото създаваше много проблеми, от рода да не можеш на Орлов мост да се качиш 2-3 автобуса подред от народ.
Друго предполагам на принципа където е по-лесно. Например много по-лесно е да се изгради ТБ трасе по Цариградско отколкото трамвай. За трамвай трябва да се обособи изцяло като по бул.България например, докато за тролей само се монтира мрежата над бус-лентите.