Author Topic: Изоставени ТМ трасета  (Read 98398 times)

Online RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7857
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Изоставени ТМ трасета
« Reply #580 on: 03.12.2018, 14:55:30 »
Кръстовището на Семинарията изяде трасето на трамвая. От тук насетне за да го има трябва да се сече от парка. Предвид мижавия пътникопоток около ТВ кука трите автобусни линии са напълно достатъчни. Басейна Мария Луиза ако изобщо някога заработи, пешеходно се достъпва откъм спирката на Полиграфическия.

Offline New_Passenger

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 345
    • View Profile
Re: Изоставени ТМ трасета
« Reply #581 on: 03.12.2018, 15:31:39 »
Пътникопотока трябва да се увеличи след като има план за реконструкция на Борисовата (добре че спечели най-добрия проект). Това означава че трябва да има читав транспорт. Пътникопотока е мижав заради мижавите маршрути на автобусите - нито един не минава през същинския център на града. Трамвая предлага връзка с Графа. След като по Митрополит Кирил Видински има трасе, може да се свърже с Др.Цанков. При наличие на воля може да се измисли добро решение. С новото трасе до Дървеница може да се помисли как да се възстанови и трасето на ТМ18.
« Last Edit: 03.12.2018, 15:37:57 by New_Passenger »

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 17770
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: Изоставени ТМ трасета
« Reply #582 on: 03.12.2018, 15:38:46 »
Последното, което си мислех е от спирката при Руското посолство, трасето да продължава по Драган Цанков и на МС Г.М.Димитров да си влиза отново в автономното трасе. Има възможност и за удължаване на трамвая до Студ. Град.
мур

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3900
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Re: Изоставени ТМ трасета
« Reply #583 on: 03.12.2018, 15:52:58 »
TM18 наистина беше единствената връзка на района около ТВ кулата с центъра. Сега трябва човек или да ходи пеш до Жолио Кюри и да ползва метро, или да ходи по пътното платно на Драган Цанков поради липсва на тротоари, или да минава през Борисовата градина, където пътеките често са разкаляни и има опасност да бъдеш нападнат.
Трябваше проектът за кръстовището на Семинарията да предвижда запазване на трамвайната линия, било то и с едноколовозно трасе.

Offline New_Passenger

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 345
    • View Profile
Re: Изоставени ТМ трасета
« Reply #584 on: 03.12.2018, 15:55:43 »
emo, оттам нататък вече е по-сложно, естакадата е заета от метрото. Примерно, ако навремето при проектирането на метрото беше предвидено възстановяване на трамвайното трасе между Кюри и Гемето...
Харесвах трасето на ТМ18 точно поради тази причина - нещо като обзорна екскурзия из лесопарковата част на Борисовата, която всъщност свършва точно при Руското посолство. Да не говорим че предстои популяризиране на Борисовата в широкия й смисъл, включва и лесопарковата част. Което означава и нужда от читав транспорт. Не ме карайте да допринасям за задръстванията и вредните емисии след като не ми оставяте друг избор освен да пътувам с колата си!

Offline fafan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1866
    • View Profile
    • Email
Re: Изоставени ТМ трасета
« Reply #585 on: 03.12.2018, 17:03:31 »
Трябваше проектът за кръстовището на Семинарията да предвижда запазване на трамвайната линия, било то и с едноколовозно трасе.

Няма пречка и сега трасето да се прекара под кръстовището тунелно, просто ще трябва да се строи по друг способ, и съответно по-скъпо. Ако нещата се правят както у нас на парче накрая евтиното излиза скъпо. Тези кръстовища, които се появиха ударно в първите години от управлението на сегашния кмет създадоха повече проблеми, отколкото решиха, но тогава се форсираха по политически причини. Сега ще теглим последствията.

Offline poly911

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 434
    • View Profile
    • Email
Re: Изоставени ТМ трасета
« Reply #586 on: 03.12.2018, 18:00:14 »
А ако бяха запазили и обръщателното колело на Дианабад....

Изпратено от моят Lenovo A1010a20 с помощта на Tapatalk


Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12000
    • View Profile
Re: Изоставени ТМ трасета
« Reply #587 on: 03.12.2018, 23:00:29 »
Забравете да има трамвай през тв кула и по Драган Цанков. Мястото му е по Симеоновско и Дианабад към Студентски.
18 пътуваше празен между Семинарията и руското посолство, в последните години от съществуването си. А до Борисовата може да се стигне с поне 10 други линии на градския транспорт.
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 17770
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: Изоставени ТМ трасета
« Reply #588 on: 04.12.2018, 10:43:25 »
Забравете да има трамвай през тв кула и по Драган Цанков. Мястото му е по Симеоновско и Дианабад към Студентски.
18 пътуваше празен между Семинарията и руското посолство, в последните години от съществуването си. А до Борисовата може да се стигне с поне 10 други линии на градския транспорт.

Силно казано празен. Винаги си имаше пътници, може да са били 2-10 човека, но си имаше. А във върховите часве бяха много повече. Но стигаше само до Руско посолство. Ако продължаваше към ТУ и Дървеница щеше да е много по-пълен. Не беше ли подобна идеята на ГИОРТ?
мур

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4684
    • View Profile
Re: Изоставени ТМ трасета
« Reply #589 on: 04.12.2018, 10:56:35 »
Пълен беше до Семинарията - след това оставаха едноцифрен брой пътници. Нормално е трамваят да минава по Габровски и Г.М.Димитров и да отива към Студентски Град - така тези райони ще получат бърза връзка с центъра без висене в задръствания вместо обиколния и висящ в куп задръствания 94 - директна връзка с УАСГ, Одеон, Графа и т.н. както и бърза такава с малко ходене пеша или едно прекачване до СУ и НДК :rolleyes: Дублиране на метрото с трамвай по Драган Цанков е безумие - няма чак толкова голям пътникопоток, 67 и 413 са прилично редовни в делник. :rolleyes:

Offline New_Passenger

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 345
    • View Profile
Re: Изоставени ТМ трасета
« Reply #590 on: 04.12.2018, 11:26:49 »
Нормално е към последната спирка на остават съвсем малко пътници. А67 и А413 са на м*йната си, дори не докосват центъра. А120 също, през делничните дни можеш да видиш основно фешънки без коли, които пътуват между Сердика Център и Парадайса.

Да ви напомня как преди 2 години след откриването на станция Витоша някои популисти ореваха света че нямало метростанция на Вапцаров (след като Сребърна и бъдещия пробив на Каблешков предлагат далеч по-важни транспортни връзки от Вапцаров). На Вапцаров спира трамвай. Точно по тази причина, защото за метрото не би било рационално толкова нагъсто станции, докато за трамвай си е точно това което трябва.

Отнасям се с големи резерви към премахването на наземен транспорт заради метрото. Закриването на трасето по Черни връх мога да го приема, дори на басейн Спартак, щом предлагат и added value - тролей до Ман.ливади. Но заличаването на трасето на ТМ18 не е редно защото:

1. Дублирането на метрото по Цанков е всеобща заблуда - метростанция на ТВ кула няма. Би било излишно за мащабите на метрото, но за трамвай определено има капацитет, особено ако имаме предвид че осигурява връзка с Графа.
2. Оттук нататък лесопарковата част на Борисовата ще става все по-цивилизована (без да се засяга горският фонд), все повече хора ще предпочитат такъв вид почивка вместо молове. Следователно, трамвай е необходим.
3. ТВ кула ще се превърне в изгледна площадка, следователно ще бъде популяризирана. Още един аргумент в полза на читав транспорт.
4. etc. etc.

Като говорите за трамвай по Габровски - едното не пречи на другото. Дори може да се помисли как да се съчетаят двете трасета по оптимален начин - първо общо трасе, след това двете трасета се разклоняват - еднтото към стария маршрут на ТМ18, другото към Габровски.

И да, наистина, повечето от новите кръстовища на 2 нива така и не се превърнаха в панацея срещу задръстванията.
« Last Edit: 04.12.2018, 11:29:53 by New_Passenger »

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4684
    • View Profile
Re: Изоставени ТМ трасета
« Reply #591 on: 04.12.2018, 12:19:41 »
Спирката на ТВ Кула не създава достатъчен пътникопоток за трамвай, надали може да създаде и  е на около 650 метра от най-близката спирка на бъдещия трамвай по Габровски, което е приемливо пешеходно разстояние. Едновременното изграждане на трасета по Габровски и Драган Цанков изисква допълнителни трамвайни вагони, които надали могат да се закупят в близко бъдеще а и трамваят по Драган Цанков неизбежно ще е полупразен заради дублажа с метрото. :rolleyes:

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3900
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Re: Изоставени ТМ трасета
« Reply #592 on: 04.12.2018, 12:25:03 »
3. ТВ кула ще се превърне в изгледна площадка, следователно ще бъде популяризирана. Още един аргумент в полза на читав транспорт.
Откъде имаш тази информация? ТВ кулата няма панорамна площадка, а тесните и високи прозорци не предлагат най-добрата гледка. Още повече на последните етажи са предавателите. Копитото има панорамна площадка, която поради неясни причини не работи.

Спирката на ТВ Кула не създава достатъчен пътникопоток за трамвай, надали може да създаде и  е на около 650 метра от най-близката спирка на бъдещия трамвай по Габровски, което е приемливо пешеходно разстояние.
Как пък ги измери тези 650 метра. От кулата до Габровски хич не е за ходене пеш.

Offline fafan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1866
    • View Profile
    • Email
Re: Изоставени ТМ трасета
« Reply #593 on: 04.12.2018, 12:44:20 »
Откъде имаш тази информация? ТВ кулата няма панорамна площадка, а тесните и високи прозорци не предлагат най-добрата гледка. Още повече на последните етажи са предавателите. Копитото има панорамна площадка, която поради неясни причини не работи.

Вероятно от тук. Нищо сигурно няма в тия планове, още повече че без асансьор тази площадка ще е само за добре тренираните физически. На Копитото поне има асансьор вътре.

Online RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7857
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Изоставени ТМ трасета
« Reply #594 on: 04.12.2018, 12:50:15 »
В старата ТВ кула има асансьор до 12ти етаж. При това е доста голям и бърз. Съмнявам се обаче НУРТС да пуснат външни лица при толкова много отговорни излъчвания там.

Offline New_Passenger

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 345
    • View Profile
Re: Изоставени ТМ трасета
« Reply #595 on: 04.12.2018, 13:04:49 »
Sofia, потърси в нета новини относно приетия ПУП на Борисовата (Ковачев архитекти). Една от идеите е кулата да се допълни със стъклен външен асансьор, от който парка да се вижда като на длан.

Пейчев, откъде я измисли тази "най-близката спирка на бъдещия трамвай по Габровски"? Нали няма проект, а предишния проект е замразен заради недоволни еколози? Нови вагони не трябват след като ТМ18 не е закрит, а просто скъсен до Журналист, което означава че при желание може пак да се удължи. Пък и този маршрут е с единични а не съчленени трамваи, което е напълно достатъчно. Какъв е проблемът след като по-голямата част от старото трасе си стои и едно умно решение би могло да осигури едно ново свързващо трасе?

Спомням си какви ревове имаше когато стана ясно че трасето до Спартак се закрива (на метри от метрото). Какви снимки, какви статии, какви възмущения... Нали предложиха тролей, който (според Благун) щял в голяма степен да повтаря идеята на закрития трамвай?

Престанете да лансирате тази заблуда - дублирането на метрото. Това че имаше спирки на УАСГ и Руското посолство не означава че дублира метрото. Трамвая минаваше през Журналист, Семинарията, ТВ Кула, където няма метро.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4684
    • View Profile
Re: Изоставени ТМ трасета
« Reply #596 on: 04.12.2018, 13:25:09 »
От ТВ кула до бъдещата спирка на трамвая вероятно срещу тази на автобуси 88, 94 и 102 на Симеоновско Шосе посока Дианабад може да се прокара алея с настилка в гъсталаците, има предостатъчно място и дърветата не са чак толкова ценни. Подобна алея ще е около 650-700 метра, което е приемливо пешеходно разстояние. :rolleyes: Инвестицията е многократно по-малка от тази за изграждане на трамвайно трасе за обслужване на единствена спирка. :rolleyes: Трасета по Габровски и Драган Цанков едновременно няма как да се обслужват с наличните вагони без интервалите да станат приблизително като на въздуховоз 1, дори само възстановяване на това по Драган Цанков ще изисква допълнителни вагони - сегашните на ТМ18 няма да са достатъчни за удължената линия без да стане прекалено рядка. :rolleyes:
« Last Edit: 04.12.2018, 13:29:09 by V.Peichev »

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13666
    • View Profile
    • Email
Re: Изоставени ТМ трасета
« Reply #597 on: 04.12.2018, 17:06:45 »
Но стигаше само до Руско посолство. Ако продължаваше към ТУ и Дървеница щеше да е много по-пълен. Не беше ли подобна идеята на ГИОРТ?
Да, безнадеждна фантасмагория с втора естакада до надлеза "Дървеница". Също като другата фантасмагория за Ес-бан по трасето в гората, обслужващ катеричките (ако ги има) в Ловния парк. Все пак всеки транспортен проект си има максимално допустима цена даже в Дубай, където парите извират в буквалния смисъл на думата.
По принцип до надлеза може да се стигне и откъм Пионер по Самоков, но проблемите започват нататък, където има  триетажни сгради плътно до надлеза.
Тези неща са дискутирани поне 999999999999 пъти в темата за трамвайното трасе до Дървеница, така че не виждам смисъл тук да се повтарят.
« Last Edit: 04.12.2018, 17:11:26 by blagun »

Offline New_Passenger

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 345
    • View Profile
Re: Изоставени ТМ трасета
« Reply #598 on: 04.12.2018, 18:07:05 »
Пейчев, спирките все пак са поне 2 - ТВ Кула и Незабравка. Не знам кой е измислил хипотетичен С-Бан в гората, но сегашното метротрасе под Др.Цанков първоначално щяло да се използва за трамвай. Колко време щеше да отнема пътуването в тунела? 15 минути?

Наистина, премахването на трасето до ТВ кула беше съпроводено от странна тишина. След като в останалите случаи като трасето по Арсеналски беше предложена що-годе адекватна замяна, тук просто беше унищожена връзката на лесопарковата част на Борисовата с центъра. Трите рейса са периферийни, а няма как да пуснат автобусен маршрут който да изпълнява ролята на ТМ18 , няма откъде да мине, само трамвай е възможен. Затова не трябваше да се заличава въпросното трасе.
« Last Edit: 04.12.2018, 18:09:26 by New_Passenger »