Author Topic: T4M-50/60/801/900 (специални и ремонтни трамваи)  (Read 20551 times)

Offline София 70

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8251
    • View Profile
80 излиза на всеки 15 дни за профилактика в Банишора .Кръстил съм го КАЗАНА.

Offline KRAKOMOBILA

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5251
    • View Profile
83 какво предназначение е имал ?
А 87 съществувал ли е ? И ако да - как е изглеждал.

НЕ НА КИЧА ПО ПРЕВОЗНИТЕ СРЕДСТВА В ГТ!!!

Offline София 70

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8251
    • View Profile
Ми аз не знам да е имало и 86 .

Offline tiristor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6163
  • За пускане на БГ-1300 по линии 4 и 11!
    • View Profile
    • Email
Ми аз не знам да е имало и 86 .
86 не беше ли номера на Графинята?

87 не е имало, или поне не помня. На мен ми е интересно дали 84 и 85 са отрязани бракувани Софии (например от 409, който е катастрофирал почти веднага след производството си), или директно са произведени така - като "пикапи" със снегорини отпред.

Offline CNN

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 926
    • View Profile
Току-що влязъл в депо Клокотница, където дерайлира леко няколко пъти, опитвайки се да премине през една от стрелките.  :D
Там където е дерайлирал е уникалната в София трипътна стрелка

Offline NiGhtPiSH

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2341
  • Sofia Hardcore
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Български Локомотивен Форум
В книгата "100 Години Градски транспорт" на стр. 43 е написано следното интересно нещо, че 80 е първият произведен шлайф-вагон в София, а по-късно са произведени 81 и 82, които оригинално са били обордувани с агрегат и електрожен.


@tiristor - Графинията е с инв. номер 601.




"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."

Offline Tatra

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3427
    • ICQ Messenger - 229817817
    • View Profile
    • Email
Тм 82 до Борово и обратно, в късните часове на вечерта.
ТРАМВАЙНО ДЕПО "БАНИШОРА"
Трамвайна мотриса инв. ном.: 936
линия номер: 6

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4618
  • 433 :)
    • View Profile
    • Email
85 с нов плъзгач :) Изглежда странно :rolleyes:
Viva la 105, viva la in memoriam!
Против цитирането на "медии" от ранга на Блиц, Пик, Брадва и т.н.!!!

Offline Ithebeast

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 776
  • Трамвайно депо "Банишора"
    • View Profile
    • Email
Всички са с нови плъзгачи вече от близо 2 - 3 седмици.
Трамвайно депо ''Банишора''
Трамвайна мотриса инв. номер 509
Линия номер 1.

Offline Samuil

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 55
    • Skype Me™!
    • View Profile
Извинете, може ли да попитам какво точно е плъзгач? Чел съм във форума, но не се разбира.
Българските трамваи са истинските трамваи! За това ги върнете по линия 7, заслужават да се двигаж по бул България!

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 7642
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Toва е метален профил с графитно покритие, който се монтира най-отгоре на пантографа и контактува (плъзга се по) с контактния проводник.

Offline София 100

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1621
    • View Profile
    • Email
  Струва ми се,че досега всички данни за произхода и съдбата на ремонтните и специалните мотриси са били забулени в догадки и любопитни хипотези(граничещи с мистификации).Днес ще допълня съществуващият информационен дефицит по тази тема,разглеждайки хронологично производството и спецификациите на мотриси серия №80-85.Искам да опровергая някои "митове и легенди", касаещи произхода на рамите на тези трамваи:преди време в един чуждестранен сайт беше изнесена информация,че те са изработени върху запазени рами на бракувани мотриси "Комсомолец"и наподобяват като дизайн Т6М-400 "София 100".Според мен тази версия на събитията е малко вероятна,с оглед на някои основни обстоятелства,а именноI :към 1979г.от модел Т4М-701 “Комсомолец” за нуждите на бъдещият музей на ГТ  е запазенa единствено една мотриса- №719.II-Наред с всички останали недостатъци по конструкцията на “Комсомолец”, рамата е едно от най-слабите звена в мотрисата,главно поради факта,че е изградена от много тънка и зле консервирана стомана с дебелина  4 мм.,а амортизационният и срок е едва 12 години.По време на ОР на доста Комсомолци са подменяни регулярно външните греди(страници) на рамата,което е  част от непрекъснатата борба с корозията и внезапните скъсвания(пукнатини).Никой нормален конструктор не би взел за основата на нов продукт купчина ръждясала стомана- следователно приведената по-горе хипотеза относно обстоятелствата при производството на  мотриси №80-85 е напълно несъстоятелна,т.e всички 6 броя са Новопроизведени.Само по отношение габаритните размери би могло да се направи известна съпоставка с Т4М-701- като дължина и широчина на коша.Означението на трамваите е Т4М-50,единствено мотриса №81 е споменавана като Т4М-81,на базата на някои различия(неизвестни засега) спрямо останалите и посестрими.

1.1980г.-Т4М-50 с инв.№80

2.1982г.-Т4М-81 с инв.№81

3.1983г.-Т4М-50 с инв.№82 и №83

4.1984г.Т4М-50 с инв.№84 и №85

« Last Edit: 26.08.2013, 20:47:58 by София 100 »
"Никога нищо не изчезва! Животът е кръг. Всичко се повтаря и от всичко има нужда, когато му е време. "

Offline NiGhtPiSH

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2341
  • Sofia Hardcore
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Български Локомотивен Форум
Снощи 81 мина през Гарибалди към 23:00 посока Журналист. След това не го засякох на обратно.


"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."

Offline tm0

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3208
    • View Profile
Трамваи 402 по Ботев и 1175 (Кръста) оня ден и вчера (съответно) са разнасяли варели с пясък, през деня.
████████████████████████ Епилог

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6462
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
А те по някакъв график ли разнасят пясъка или просто като се свърши отиват и зареждат с няколко варела? Питам не за друго, а просто за да снимам динозавъра по необичаен маршрут.

Offline София 70

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8251
    • View Profile
Всяка вечер се дава сведение къде колко пясък има и на другият ден се разнася . Обикаляй по крайните спирки и проверявай варелите.

Offline 2828

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2102
  • 506
    • View Profile
    • Email
Днес в 08:58 мина 402 по Стамболийски и зави в посока Македония.

Offline T1000

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2003
  • Ferrari S.p.A.
    • View Profile
    • www.diecast-utopia.com
Някой колега с поглед в Красна може ли да метне един поглед дали 84 все още го има? Не за друго сега 89 мина и вътре в салона имаше една немалка ламарина с инвентарен номер 84 :rolleyes:
I'll be back®

Offline emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4610
    • View Profile
Някой колега с поглед в Красна може ли да метне един поглед дали 84 все още го има? Не за друго сега 89 мина и вътре в салона имаше една немалка ламарина с инвентарен номер 84 :rolleyes:

Като завали сняг ще видиш и 84 ...
Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.

Offline T1000

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2003
  • Ferrari S.p.A.
    • View Profile
    • www.diecast-utopia.com
Някой скоро да е засичал 89? Аз от доста време не съм го виждал, а преди излизаше почти всеки ден. За сметка на това вече виждам 85 да обикаля и да носи стековете с минерална вода в Красна.
I'll be back®