Author Topic: C6K  (Read 9894 times)

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7047
    • View Profile
Re: C6K
« Reply #60 on: 19.02.2020, 09:13:22 »
Иво помни 927, който се появи за 100-годишнината на трамваите. Беше бял със сиво около прозорците. В галерията на сайта трябва да има снимки а може би в сп(в)ирката и предположение от кой 8хх е произлязъл...

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18494
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: C6K
« Reply #61 on: 19.02.2020, 12:01:05 »
А аз съм се и возил на него.Един-единствен път на 21.На 503- 2 пъти на 4 -ка.

Странно как изобщо не съм го видял на 21, след като минава пред нас. Но явно не съм стоял достатъчно навън. все пак се намери човек, който се е возил. Ще пробвам да се свържа с ватмана, който го е карал тогава и да ми каже нещо повече.
На 503 съм се возил на петица.
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8822
    • View Profile
Re: C6K
« Reply #62 on: 19.02.2020, 14:17:19 »
На 50 и 502 седалките бяха,както в метрото.Вероятно си се возил в 504.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3296
    • View Profile
    • Email
Re: C6K
« Reply #63 on: 19.02.2020, 15:00:33 »
Имаше цяло предаване по радиото за новопоявилия се по петицата "бял трамвай" (503), интервюираха някакъв началник. Казваха как хората много го харесвали и специално чакали по половин-един час, за да се качат на него. Началникът разказа как бил произведен през 88-а специално за панаира. Имаше и статия във вестник Дума, която акцентираше върху това, че е с електрооборудване и управление, произведено в чужбина, а електронния блок - у нас. Говоря за пролетта, началото на лятото 91-ва. Наистина тогава много пъти го засичах на петицата, но не можах да се кача....Малко след това по нея тръгнаха ЧКД-тата, та са го преместили закратко на четворката.
« Last Edit: 19.02.2020, 15:02:24 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Online tauri

  • Превозвач
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1556
    • View Profile
Re: C6K
« Reply #64 on: 19.02.2020, 15:18:54 »
Аз съм се возил на 504 по 4 и по 11. Първо по 11 щото не ходеше до центъра и нарочно се качих да го видя. Беше добър и с добро осветление. После се чудех с детският ми акъл как могат да произведат следващите 833-865 в такова състояние.
The Grand Tour

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8822
    • View Profile
Re: C6K
« Reply #65 on: 19.02.2020, 17:35:26 »
Луминисцентните лампи бяха заменяни с 21 ватови крушки,по една на плафон,като в сепаре на долнопробна кръчма.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3296
    • View Profile
    • Email
Re: C6K
« Reply #66 on: 19.02.2020, 17:39:23 »
Това беше отделна простотия....Най-новите 700М, както и 900, си излязоха от т.нар. завод със старите лампи с крушки. А дори последните София-100, които са построени заедно с първите 700, бяха с луминисцентни....
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 9003
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: C6K
« Reply #67 on: 19.02.2020, 18:27:54 »
Това категорично не е вярно. Всички до 863 включително заводски бяха с луминисцетно осветление, което при изгаряне на пура беше заменяно с обикновена стопова крушка P21. Само 900 излезе с осветление на 600 V, както на повечто София 100.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3296
    • View Profile
    • Email
Re: C6K
« Reply #68 on: 19.02.2020, 19:14:55 »
Вярно е, Радо. По това време се возех с всичките, за да ги разглеждам - бяха най-новите теснорелсови трамваи, всичките в Пенка Михайлова бяха на 9 и 19, много рядко на шестица. Тези в Клокотница по 1, 2 и 14 бяха малко по-стари, но всичките с луминисцентни лампи- при тях разликата беше, че първите 700М бяха с механизми на вратите още долу, следващите - в черна кутия отгоре. Номера не следя, но на деветката имаше два чешита. Още с хубавото жълто и с луминисцентни лампи, и по-нови, с говняното, със старото осветление 600 волта като на София-100, с чавдарски гетинакс. На 19 всички бяха лайняни, имаше с дървен гетинакс и с пури, но и такива с чавдарски и с по-старите лампи 600 волта с крушки. Както и един-единствен оригинално с подсилващи греди, с дървен гетинакс и с пури. 900 е така, с греди, с чавдарски плоскости и с крушки. Интересно, че всичките, които бяха с крушките, бяха с луминисцентна табела.
« Last Edit: 19.02.2020, 21:22:55 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Online tauri

  • Превозвач
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1556
    • View Profile
Re: C6K
« Reply #69 on: 19.02.2020, 21:50:05 »
Павеле, бъркаш се. Всички бяха с луминесцентно осветление  855 и 856 бяха заводски с подсилени рамки. 861,862,863 бяха без челни големи табели и не помня всички, тези или само 863 беше на 600 волта.
The Grand Tour

Online bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3125
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: C6K
« Reply #70 on: 19.02.2020, 21:52:00 »
По това време се возех с всичките, за да ги разглеждам - бяха най-новите теснорелсови трамваи, всичките в Пенка Михайлова бяха на 9 и 19, много рядко на шестица.
700М по 9 ?!

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 9003
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: C6K
« Reply #71 on: 19.02.2020, 22:00:18 »
Да, между София и ЧКД 9 се обслужваше точно от тях. Жоро дори знае кои точно.
С подсилена арка само 858, другите от завод без. Не бъркайте обикновените крушки с тези за 24 V. Единствените карданни с осветление за 600 V бяха 701 и 900.

Online tauri

  • Превозвач
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1556
    • View Profile
Re: C6K
« Reply #72 on: 19.02.2020, 22:02:50 »
Да имаше и по 6 имаше, не се получи. Имаше случаи и на изпуснати и явно се уплашиха и ги спряха. След това прехвърлиха T6A2 по 9. Редовни бяха от 852 до 859, но имаше доста рекламации.
The Grand Tour

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3296
    • View Profile
    • Email
Re: C6K
« Reply #73 on: 19.02.2020, 22:14:13 »
861,862,863
Значи вероятно тези са били с крушките. Със сигурност не беше само един от тях...А като пуснаха чешките, всички от деветката отидоха на 12. Пак имаше и на шестицата, но рядко.
« Last Edit: 19.02.2020, 22:17:24 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Online tauri

  • Превозвач
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1556
    • View Profile
Re: C6K
« Reply #74 on: 19.02.2020, 22:26:27 »
За 863 съм 100 % сигурен че беше на 600 V.
The Grand Tour

Offline tiristor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6270
  • За пускане на БГ-1300 по линии 4 и 11!
    • View Profile
    • Email
Re: C6K
« Reply #75 on: 20.02.2020, 07:54:38 »
861,862,863
Значи вероятно тези са били с крушките. Със сигурност не беше само един от тях...А като пуснаха чешките, всички от деветката отидоха на 12. Пак имаше и на шестицата, но рядко.
Имаше и на 3. Точно 862 съм го виждал там.

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8822
    • View Profile
Re: C6K
« Reply #76 on: 20.02.2020, 18:45:30 »
Така,за да спре тази тежка драма- ЕДИНСТВЕНИ 701 И 900 бяха с 600v осветление,както е споменалнинРади .462 се сдоби с такова през 1988 ма.Беше спрян от движение и разколачен.ЕДИНСТВЕНИТЕ произведени с усилена арка на геленга са 503,504,858 и 900.