Author Topic: История на депата и гаражите  (Read 10733 times)

Offline AROS

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1232
    • View Profile
25,26,27,28,29,30,31,32,33,41,42,43,44-всички варианти,50-до Обеля,51,52-до Филиповци, 53-до иваняне, 54, 54А, 55 -божурските варианти,?56 или Земляне, ?77 или Земляне, 81,82 (и двата му маршрута), 82А, 108, ?109, ?110, 111, 112, 150, 242, ?125, 309, 310, 6Т, ЕЛ- общо взето всичко което се движеше в западна София - Люлин, Света Тоица, Гевгелийски, Захарна фабрика, Обеля, Надежда, Толстой, Връбница, Илиенци и западната околия на София -всички села в оста Михайлово -Кътина. Северните бяха на Малашевци, източните -на Дружба, южните - на Земляне. И така до 2001.

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5336
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
А сега коя фирма го е купила?
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline tiristor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6161
  • За пускане на БГ-1300 по линии 4 и 11!
    • View Profile
    • Email
77 през повечето време беше на Земляне. Към Република е била за кратко около 1999-2000 г.
108 беше изцяло на Република до 2001 г.
109 мисля, че е била само на Земляне - закрита е през 1989 г, а Република е отворен като самостоятелен ПАТ през 1990 г, така че не са се засекли.

Offline xЗm

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1175
  • www.spirka.org
    • View Profile
    • spirka.org
    • Email
56 също беше около 1999 за малко в Република
109 също е обслужван от Република, но като база на Земляне

Offline София 100

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1605
    • View Profile
    • Email
Re: История на депата и гаражите
« Reply #44 on: 19.07.2013, 20:52:15 »
Надявам се да бъда извинен,че "ексхумирам" толкова стара тема,но ми се стори най-подходящата в която да допълня съществуващата вече  инф.за различните депа и гаражи :angel:.Депо Красна поляна окончателно е довършено и пуснато в експлоатация на06.101976г.и първоначално поема обслужването на тм линии №4 и 6.През същата година е открита и автобаза Република,като автобусите обслужващи тогавашните люлински линии(№108,109.309) са прехвърлени от АП Земляне именно там.
През 1983г.пък е открит АП "Дружба".
« Last Edit: 16.08.2013, 18:11:13 by София 100 »
"Никога нищо не изчезва! Животът е кръг. Всичко се повтаря и от всичко има нужда, когато му е време. "

Offline Tatra

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3417
    • ICQ Messenger - 229817817
    • View Profile
    • Email
Re: История на депата и гаражите
« Reply #45 on: 20.07.2013, 00:41:31 »
А имаш ли представа за Банишора?
ТРАМВАЙНО ДЕПО "БАНИШОРА"
Трамвайна мотриса инв. ном.: 936
линия номер: 6

Offline София 100

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1605
    • View Profile
    • Email
Re: История на депата и гаражите
« Reply #46 on: 21.07.2013, 13:55:28 »
А имаш ли представа за Банишора?
Тм депо "Банишора" официално е въведено в експлоатация през 1954г.,а  строежът е започнат още през 1950г.Първоначалното му название е депо "Надежда",с което фигурира навсякъде до края  на 60-те години.Не зная ,причината поради която е преименувано както и точната дата.През 1954г.  депо Надежда е имало следният ПС:

Мотриси:

1.Siemens(№1-30)-12 бр.
2.ДТО(№31-50)-20 бр.
3.BBC(№51-65)-15 бр.
4.MAN-AEG(№66-80)-5 бр.
5.ДТО(№251-277)-7 бр.+1 работна мотриса от типа 601

Ремаркета:

1.ДТО(№301-312)-12 бр.
2.Енержи(№401-430)-7бр.
3.ДТО(№431-479)-27 бр.
4.ДТО(№501-512)-2 бр.
5.ДТО(№652-660)-5 бр.
6.Работни ДТО(№615-620)-2 бр.

« Last Edit: 21.07.2013, 13:58:40 by София 100 »
"Никога нищо не изчезва! Животът е кръг. Всичко се повтаря и от всичко има нужда, когато му е време. "

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11952
    • View Profile
Re: История на депата и гаражите
« Reply #47 on: 23.09.2013, 01:28:38 »
20 години депо "Пенка Михайлова" - статия от вестник Транспортна искра, 8.9.1974г.:
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline llll

  • Писател
  • **
  • Posts: 28
    • View Profile
Re: История на депата и гаражите
« Reply #48 on: 14.08.2014, 15:34:07 »
Обаче след това се е ползвало за автобусен гараж. Ако е било тролейбусно до средата на 60-те, значи е възможно да е било автобусен гараж до края на 70-те или началото на 80-те.
Малко позачетах тая стара тема.... Помня, че Сточна гара след като беше депо за тролейбуси, стана гараж за таксита. И чак след това- гараж за автобуси.... Или беше за таксита след автобусите?
« Last Edit: 14.08.2014, 16:16:23 by llll »

Offline comet

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1093
  • MAN Lion's City
    • View Profile
Re: История на депата и гаражите
« Reply #49 on: 20.08.2016, 21:47:44 »
Къде се е намирал гараж Република?

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5336
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline kristian40t097

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 885
    • View Profile
    • Email
Re: История на депата и гаражите
« Reply #51 on: 21.08.2016, 00:50:39 »
А защо е закрит, не е ли било по-добре да продължи да действа? Скъсявал се е нулевия пробег на доста линии.
За трамвайния транспорт!!!!!

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 17716
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: История на депата и гаражите
« Reply #52 on: 22.08.2016, 16:28:44 »
А защо е закрит, не е ли било по-добре да продължи да действа? Скъсявал се е нулевия пробег на доста линии.

Закрит е, защпто от общината сметнаха, че няма нужда да се поддържа четвърти гараж с цялата му администрация. 2001 г. вече се отдадоха линии на концесия, транспортната задача почна да се намалява.
мур

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 7582
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: История на депата и гаражите
« Reply #53 on: 22.08.2016, 18:17:20 »
Също така останаха без 51 и 112, а 309 и 310 ги орязаха заради метрото.

Offline abs111

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2797
    • View Profile
Re: История на депата и гаражите
« Reply #54 on: 22.08.2016, 18:24:19 »
А51 го съкратиха до МС Сливница.

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 7582
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: История на депата и гаражите
« Reply #55 on: 22.08.2016, 18:34:22 »
Първо от Икаруси на 10тина минути мина на 302Т на 15 мин, а после съвсем го закриха.

Offline TheShadow

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 18
    • View Profile
    • Email
Re: История на депата и гаражите
« Reply #56 on: 17.11.2017, 19:42:18 »
Днес се сдобих с това мъничко парченце безценна история. Добре де, относително мъничко, над половин метър е дълго таблото и 43 см високо. Подозирам, че е висяло или в самото депо, или някъде из коридорите на старата ДТО. Носи ни доста любопитна историческа информация. Имаме снимка на легендарния инж. Теодосий Кардалев (между другото не съм попадал на друга негова никъде из нета), както и ликовете на целия екип ръководство и ватмани на депо (или депА според снимката) Красно село, който лично мен изненадва с многобройността си. Указана е и длъжността на всеки – завеждащ депо, главен сервизен инж., ватман, старши ватман и др. На различни места, включително в този форум, се говореше за 1934 г. като година на построяване на депото, но явно през 1933 г. то вече е функционирало. Разглеждайки колажа, човек се възхищава и на фотографа, който го е изготвил с примитивната техника от онова време, подреждайки внимателно всяка снимка с името отдолу върху голямото платно с мотрисата и герба на София, и накрая заснемайки всичко, за да се получи завършен ансамбъл. Ако някой ден най-сетне се появи дългоочаквания Музей на градския транспорт в София, ще им подаря таблото за колекцията. Дотогава ще го пазя и ще му се радвам.

Offline Metan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1549
    • View Profile
Re: История на депата и гаражите
« Reply #57 on: 17.11.2017, 21:10:17 »
Поздравления за находката. Имам някакъв смътен спомен, че съм виждал нещо подобно из периодиката по това време, но може да е било снимка от друго предприятие. Депото в Красно село се строи на етапи и започва някъде около 1931 г. Към 1934 г. вече трябва да е напълно готово, но работи отпреди това. Ще проверя с точност и ще пиша. А Теодосий Кардалев през 1934 г. вече не е директор на отделение Тракция. На този пост е от 1 април 1927 г. до октомври 1933 г.

Offline TheShadow

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 18
    • View Profile
    • Email
Re: История на депата и гаражите
« Reply #58 on: 17.11.2017, 21:37:23 »
Така де, на таблото си пише 1933 г.

Преборих се и с Уикипедия да му публикувам портрета на страницата там: https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%A2%D0%B5%D0%BE%D0%B4%D0%BE%D1%81%D0%B8%D0%B9_%D0%9A%D0%B0%D1%80%D0%B4%D0%B0%D0%BB%D0%B5%D0%B2