Author Topic: Трамвайно трасе Козлодуй-Орландовци  (Read 15785 times)

Offline Ники 1515

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 641
    • View Profile
От времето на ремонта – трасето по ул. „Първа българска армия” и завоят към ул. „Каменоделска” (13.07.2019):




Offline Трамвай 17

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 489
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Дано направят разклонение за трасето до Бенковски!

Offline tsetsi81

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 345
    • View Profile
В района на колелото тепърва ще се работи:

Offline qwerty95

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1027
    • View Profile
    • Email
И резервният коловоз на колелото ли е изваден? Ще го правят ли наново?

Offline tsetsi81

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 345
    • View Profile
Всичко е извадено,а дали ще се прави резервния коловоз предстои да видим.....

Offline bdz43r

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2898
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Има вече нова стрелка за резервния коловоз.

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5908
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Да попитам - нямаше ли място в обръщалото да се построят 3 коловоза, нормални, вместо пак да се прави тая работа с резервния коловоз?
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4756
    • View Profile
Да попитам - нямаше ли място в обръщалото да се построят 3 коловоза, нормални, вместо пак да се прави тая работа с резервния коловоз?
Ми да ти отговоря ... Не може да има три коловоза на колелото.
Защо? Защото външно колелото е ограничено от оградата на гробищата. А, да се построи още един коловоз "навътре" означава да е с по-малък радиус на кривата от втория. Има ограничение по минимален радиус на крива и то е 18 метра.
Преди време готвих доклад за една конференция и си спомням, че при проучването получих достъп до чертежите на всички обръщателни колела. Всички вътрешни коловози на обръщателните колела, в т.ч. и колело Орландовци имат радиуси около 20 метра. Това значи, че още един коловоз навътре ще е с радиус под минималния.
Всъщност глухият коловоз има своето удобство. Там ТМ може изчака без да пречи на движението по основните коловози. Също при аварийно-възстановителни работи аварийния екип може да работи без да се притеснява, че покрай него ще премине трамвай, може да  се разгъне автокран без да се пречи на движението и прочие.
Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.

Offline bdz43r

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2898
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
На мен ми е по-интересно защо само там има такъв коловоз. Какво е по-специалното, че ще се прави наново коловоза, но на други колела, дори при ремонт, не се правят подобни?

Offline emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4756
    • View Profile
На мен ми е по-интересно защо само там има такъв коловоз. Какво е по-специалното, че ще се прави наново коловоза, но на други колела, дори при ремонт, не се правят подобни?
Този коловоз беше изграден около 2000 година, може би малко преди, не съм съвсем сигурен. В това колело са почивките на поне една линия. Когато има аварирала мотриса тя заема единия кръг и почивките стават невъзможни.
Това е причината и в Илиянци да се изгради глух коловоз.
Защо не се прави навсякъде ...?!? Не навсякъде има такава възможност. За съжаление не се изграждат и там, където има такава възможност. Причината няма да я коментирам тук.
Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.

Offline fafan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2257
    • View Profile
    • Email
Да попитам - нямаше ли място в обръщалото да се построят 3 коловоза, нормални, вместо пак да се прави тая работа с резервния коловоз?

Място има. Кривата преди перона в посока центъра е твърде остра. Един кръг, изместен с 10 метра на запад и намаляване радиуса на въпросната крива ще направи място за трети кръг, но няма как перона да остане прав, част от него ще е в крива, ще трябва да се стесни малко и скъси и може би временните обекти трябваше да се премахнат, освен това има дървета между перона и оградата които щеше да се наложи да се премахнат. За това по пътя на по-малкото съпротивление сегашното решение.
« Last Edit: 04.08.2019, 23:07:39 by fafan »

Offline emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4756
    • View Profile
Да попитам - нямаше ли място в обръщалото да се построят 3 коловоза, нормални, вместо пак да се прави тая работа с резервния коловоз?

Място има. Кривата преди перона в посока центъра е твърде остра. Един кръг, изместен с 10 метра на запад и намаляване радиуса на въпросната крива ще направи място за трети кръг, но няма как перона да остане прав, част от него ще е в крива, ще трябва да се стесни малко и скъси и може би временните обекти трябваше да се премахнат, освен това има дървета между перона и оградата които щеше да се наложи да се премахнат. За това по пътя на по-малкото съпротивление сегашното решение.
Обаждай се на време, бе човек.  :eek: Имал си решение, а си мълчиш. Недей така ...
Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4788
  • 433 :)
    • View Profile
    • Email
Дано поне са се постарали да премахнат котфликтната точка на излизащите от кръга и тези, които влизат към него.
Viva la 105, viva la in memoriam!
Против цитирането на "медии" от ранга на Блиц, Пик, Брадва и т.н.!!!

Offline fafan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2257
    • View Profile
    • Email
Къде е тази конфликтна точка точно?

Offline Metan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2555
    • View Profile
Където се срещат влизащите в и излизащите от кръга (горе-долу където е стрелката за глухия коловоз). Там на завоя се удрят.
https://goo.gl/maps/GiSaAwBN4xPyVVjf7

Offline UMSofia

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1266
    • View Profile
Като на Месарницата в Надежда. Имаше прекрасно колело с два коловоза, но след ремонта, по неясни причини остана само един.

Offline Metan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2555
    • View Profile
На Месарницата мисля, че кръга винаги си е бил единичен. Там имаше резервен коловоз в правата към триъгълника.

Offline Трамвай 17

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 489
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
На обръщателното колело при Метростанция Хан Кубрат,никога не е имало втори коловоз,а другият или резервният коловоз се намираше след обръщателното колело в посока Централна гара!

Offline fafan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2257
    • View Profile
    • Email
Където се срещат влизащите в и излизащите от кръга (горе-долу където е стрелката за глухия коловоз). Там на завоя се удрят.
https://goo.gl/maps/GiSaAwBN4xPyVVjf7

Ясно. Точно там имах предвид че завоя може да се изтегли към оградата за сметка на перона на спирката. Като за първа спирка 5 метра ширина е малко пресилено.

Offline тролей №164 линия 2

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1635
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!