Да попитам - нямаше ли място в обръщалото да се построят 3 коловоза, нормални, вместо пак да се прави тая работа с резервния коловоз?
Ми да ти отговоря ... Не може да има три коловоза на колелото.
Защо? Защото външно колелото е ограничено от оградата на гробищата. А, да се построи още един коловоз "навътре" означава да е с по-малък радиус на кривата от втория. Има ограничение по минимален радиус на крива и то е 18 метра.
Преди време готвих доклад за една конференция и си спомням, че при проучването получих достъп до чертежите на всички обръщателни колела. Всички вътрешни коловози на обръщателните колела, в т.ч. и колело Орландовци имат радиуси около 20 метра. Това значи, че още един коловоз навътре ще е с радиус под минималния.
Всъщност глухият коловоз има своето удобство. Там ТМ може изчака без да пречи на движението по основните коловози. Също при аварийно-възстановителни работи аварийния екип може да работи без да се притеснява, че покрай него ще премине трамвай, може да се разгъне автокран без да се пречи на движението и прочие.