Author Topic: Актуална информация за движението на влаковете  (Read 203158 times)

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7425
    • View Profile
Аз това се замислих трябваше ли при ремонта на ЦГ да се направят отчуждения и гаровия комплекс да се разшири с още коловози
Достатъчно е поне половината от тях да се разделят посредата със светофори, така че да може да се влиза върху или срещу влак.
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Гара Бов в момента няма право да приема два влака едновременно от двете посоки, затова при среща винаги единият трябва да влезе първи, а другият да изчака пред входния. Само единият чака и кой точно зависи от това каква категория е, дали е спиращ в гарата и дали се очаква да дойде първи. Ясно е, че критериите не са съвсем категорични и особено последното не винаги се получава с точност, особено ако този който се очаква по-рано, пристигне по-късно.
Явно наистина е субективно, вчера се прибирах с МБВ 463, движехме се с 2-3 минути закъснение, и ни спряха на входния на Бов, за да изчакаме БПВ 2663 (с който трябва да се разминем на Бов) първо да отпътува от гарата, и едва тогава ни приеха на 2 коловоз.

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
В допълнение на горното, връзката между двата пътя откъм Лакатник и работещите 2 и 3 коловози е през една кръстовидна стрелка и на всичко отгоре тя е едностранна, съответно от път 2 може да се влезе само на 2-ри коловоз, заради което влаковете от Своге влизат винаги на 3-ти. Така пътищата на двата влака винаги се пресичат и трябва да се решава дали да се изпрати първо този от 3-ти коловоз за Лакатник или да се приеме насрещния на 2-ри коловоз. Когато този от Своге вече е пристигнал и няма престой, по-логично е той да се изпрати, а другият да се задържи пред входния, защото спирайки на 2-ри коловоз, ще запуши този на 3-ти. В случая 463 е трябвало да пристигне първи и да чака 5 мин, което значи никой от двата да не спира пред входния, но 2663 се е появил първи. Тук вече голяма роля играе и как се кара влака... едно закъснение от 2-3-4 мин се оправя лесно, но много машинисти или не си правят труда да го оправят, или съзнателно не го правят, или просто смятат, че 2-3 мин закъснение не са проблем, но всъщност води до голямо объркване в такава заплетена ситуация.
« Last Edit: 09.05.2023, 17:09:31 by bdz43r »

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Ясно, сега разбирам. Може би е трябвало преди ремонта на Своге да оправят стрелките на Бов, за да не се налага това изчакване на входа за гарата.

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Да оправят стрелките означава да прекроят цялата гара. Горе-долу това, което правят сега в Своге. Там повечето гари са такива и "оправянето" включва еднопътно движение с "неоправени" съседни гари.

Offline qwerty95

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1911
    • View Profile
    • Email
Тази кръстовидна едностранна стрелка е такава поради неизправност или така е произведена? Не знаех, че има такива. Мислех, че всички така наречени английски стрелки са двустранни, или тази не е такава?

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Така са оригинално стрелките на Бов. Има още 2-3 гари по дефилето с такива и не съм виждал другаде у нас.

Online Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Гара Бов в момента няма право да приема два влака едновременно от двете посоки, затова при среща винаги единият трябва да влезе първи, а другият да изчака пред входния. Само единият чака и кой точно зависи от това каква категория е, дали е спиращ в гарата и дали се очаква да дойде първи. Ясно е, че критериите не са съвсем категорични и особено последното не винаги се получава с точност, особено ако този който се очаква по-рано, пристигне по-късно.
Явно наистина е субективно, вчера се прибирах с МБВ 463, движехме се с 2-3 минути закъснение, и ни спряха на входния на Бов, за да изчакаме БПВ 2663 (с който трябва да се разминем на Бов) първо да отпътува от гарата, и едва тогава ни приеха на 2 коловоз.

Директен ли е влакът до Букурещ или трябва в Русе да се прекачваш? Ако си вземеш 1-ва клака чак до Букурещ ли ще те таксуват 1-ва или само до Русе ако оттам е Дезирото?

Преди 2 седмици пътувах Мездра-София с този влак и бяха само 2 вагона 2-ра класа и 1 първа съответно някаква страшна тъпканица, по 20-30 прави имаше във вагон.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Има прекачване в Русе на Дезиро или румънски вагон с дизелов локомотив посока Букурещ съответно прекачване на български състав в обратна посока. Граничната проверка се извършва след прекачване на румънския влак за Букурещ, който често закъснява съответно преди прекачване на българския за София. Доколкото видях румънското Дезиро има първа класа в частта с по-висок под. Миналата есен пътувах няколко пъти до Букурещ за екстремни метъл концерти и фестивали и на връщане 463 спря на няколко села между Русе и Горна Оряховица, Телиш и няколко села в дефилето и се напълни доста макар и без правостоящи в коридорите. Закъсненията бяха 15-30 минути посока София, по-малки посока Русе без да броим тези на румънците. :rolleyes:
« Last Edit: 10.05.2023, 15:51:07 by V.Peichev »

Online Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
И аз преди съм пътувал няколко пъти но беше директен без прекачване и пак проверяваха след Русе, там просто закачаха дизелов локомотив. Тъпканицата беше до Плевен, най-много до Горна, оттам до Русе и Букурещ няма много хора. Като не е директен влака се спестява един състав, иначе трябва да ползват 2 състава.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Между Русе и София е български състав, между Русе и Букурещ върви румънски вагон с дизелов локомотив или румънска мотриса Дезиро. Между Русе и Букурещ беше доста пълно със заети поне 65-70% седящи места. Румънският влак често закъснява. Дано наистина до края на лятото приключат възстановяването на директната линия Гюргево-Букурещ и времепътуването падне поне с час и половина. :rolleyes:
« Last Edit: 10.05.2023, 15:47:50 by V.Peichev »

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Аз пътувах от Левски до София, като от Червен бряг бях правостоящ. Всички запазени места в 4те вагона бяха продадени, даже касиерката първоначално не искаше да ми издаде билет, понеже имало заповед, да не продават билети без заазени места. В коридора беше пълно от Плевен нататък, добре, че поне бяха купейни вагоните 3х74 и 1х40 серия.

Online Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Пак добре че са били 4, аз като пътувах в същия ден ПВ за Монтана пък беше 6 вагона с по 10 човека във вагон.

Дано в Дезирото да не е такава тъпканица. На сайта на ЧФР го дават наистина като търся с 15-35 мин закъснения в Румънската част но пише че 24 часа преди пътуването не може да си резервираш места като цъкнеш на информация за влак 1094.  Ама то май и там като тука имат навика да си купуват билетите 15 минути преди да тръгне влака от гишетата на гара Норд и също не може да се предвиди колко хора ще дойдат в последния момент.

И друго не мога да разбера, ако влак 1094 закъснее повече от 40 минути и от София дадат билет с прекачване на друг влак от гара Норд дали се чака връзка?
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Spas237

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 190
    • View Profile
    • Email
Ако пътувате с този влак, излиза по-евтино да си вземете вътрешен билет София-Русе и международен Русе-Букурещ. В румънското Дезиро първата класа се води втора, така че няма първа класа, обаче са им в покъртително състояние дезирата.
« Last Edit: 11.05.2023, 13:57:32 by Spas237 »

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Не са по-зле от нашите. :)

Offline mitkov2

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 711
    • View Profile
    • Email
Преди 4 години пътувах с румънско дизелово Дезиро, само че Видин - Крайова и беше като ново. И климатикът работеше, и седалките бяха с изпрана тапицерия, чистота. Явно има разлика между западна и източна Румъния, макар Долж да се води най-бедната им област.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Двигателят на Дезиро се чуваше доста силно при потегляне, но вътре беше чисто и запазено. За климатика не съм съвсем сигурен, тъй като пътувах през ноември. :)

Online IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Че то това е стар трик още от едно време. Винаги е излизало в пъти по-евтино да си вземеш вътрешен билет София - Русе и оттам за Букурещ. Имах състудент румънец и той правеше точно това. Вземе си билет до Русе и оттам още за 5-6 лева до Букурещ. Иначе ако си купи билет София-Букурещ, по международната супер скъпа CIV тарифа, билетът му беше близо 70 лева в едната посока. Същото се отнася и за Истанбул, и за Гърция, докато имаше влак за там, с всичките му промоции. Винаги съм казвал който пътува, да си взема билет до Кулата, а в Рила да иска билет само от Кулата до Солун. Във влака просто показваш на кондуктора и двата билета.  За Белград няма смисъл от това, понеже у нас са само 50 километра и нищо няма да спестиш, по-добре да слезеш в Димитровград, има достатъчно време, и там да си купиш билет в динари. От Унгария и на Запад железниците се борят с тоя напълно законен трик, пускайки супер евтини международни билети, стига да букваш достатъчно рано преди пътуването. Само будалите пътуват със скъпите CIV билети...
Даже веднъж като си ходех на село, в моето купе имаше две каки - унгарки, които бяха за Гърция, но имаха билети само до Кулата. Помогнах им да се разберат с кондуктора, на английски, той след като видя, че имат паспорти, им написа билети-продължние за Гърция, добре, че имаха достатъчно левове, да ги платят. Но и сумата не беше някаква фрапираща...
« Last Edit: 12.05.2023, 05:03:20 by IKAR »
По рейс и по жена не се тича!

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
За Букурещ става, щото няма спални вагони. Но за Истанбул няма как май, след Свиленград пътуват само спални. Майка ми с мъжа й пътуваха миналата година до Истанбул, и са отказали от София да им издадат спален от Димитровград до Истанбул.

Offline Spas237

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 190
    • View Profile
    • Email
Няма абсолютно никакъв проблем да ти издадат спален Димитровград - Истанбул, купувал съм такъв билет, но тогава не знам дали във влака няма да ти направят проблем и да трябва до Димитровград да си в седящия вагон и чак от там в спален.
То обаче не си и струва, защото Дим-Ист е само 15 лв по-евтин от Сф-Ист, което е горе-долу и цената на вътрешния билет.