Author Topic: Актуална информация за движението на влаковете  (Read 203161 times)

Offline тролей №164 линия 2

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2432
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Честит ни нов "ускорен пътнически влак" №8656 Димитровград - Пловдив - София, пътуващ над 4 часа и половина. Като добавим факта, че обслужва и друга, по-голяма част от маршрута си Варна - Димитровград, то времепътуването клони към 10 часа. Съгласен съм, нощен е и няма за къде да бърза. :rolleyes: Между другото, времепътуването му е сходно с това на БВ 3636, когато беше отклонен през Карлово - Пловдив - Казичене преди 3 години, заради ремонта на тунел "Козница".
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Абе 10 часа е малко множко дори за нощен влак. Аз например спя по 9 часа и то ако съм си вкъщи.
Този влак обаче оригинално беше Варна - Пловдив и тогава времепътуването му беше тамън, т. е. не трябва да се мисли като предвиден за пътуване от край до край.

При евентуално завършване на ремонтите по направлението София - Пловдив - Варна с 3-цифрени скорости навсякъде, пътуването ще стане толкова бързо, че нощните влакове София - Пловдив - Бургас и Пловдив - Варна ще станат безпредметни.

Online Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Този влак наистина е по-скоро за хората от Пловдив, Димитровград и Стара Загора, които искат да пътуват до Варна. От София до Варна е малко нелогичен и обиколен маршрут. Обаче е хубаво да го има, защото се получава голяма дупка между вечерните влакове София-Пловдив иначе, а сега е идеално ако си Пловдивчанин и си бил на работа или шопинг в София да се прибереш с този влак преди полунощ вкъщи. Добре е да има по-чест и редовен транспорт.

Иначе в събота се разминахме на Казичене с този влак и като че ли нямаше много хора, по 2-3 ма в купе, пълни се доста след Пловдив. Но 1-вата класа и спалния вагон като че ли бяха пълни. Може би ако няма места за другите нощни влакове София-Варна в 1-ва класа или спален хората си купуват за този влак. А колко е разтегнато разписанието и какви престои има, че сигурно и той може да пътува с поне час по-бързо.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline qwerty95

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1911
    • View Profile
    • Email
Според сайта на БДЖ БВ 9647 от София до Силистра е директен, но обратният БВ 9646 го дават само до ГО и от там се продължава с БВ 2626 до София. Въпросът е: дали прикачват вагоните от 9646 към 2626 в ГО и няма нужда са се слиза, или си е съвсем отделен влак?

Offline Saruman

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 265
    • Yahoo Instant Messenger - saruman_1989
    • View Profile
    • Железниците Днес
Състава (1 второкласен вагон и 1 кушет вагон) на 9646 в гара ГО се прикачва към 2626.

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Преди няколко години БВ 9647 возеше и вагон за Букурещ, но го спряха по време на Ковид кризата.

Offline qwerty95

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1911
    • View Profile
    • Email
Благодаря! Така и предполагах. Би било редно от БДЖ да не бележат като прекачване такава връзка, а като нещо друго, защото човек ако не е ЖП ентусиаст като нищо ще слезе. Случвало ми се е веднъж.


Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Много влакове излизат така, за съжаление. Примерно всички за Петрич/Кулата, пише, че са БВ до Благоевград и е друг ПВ на юг, а реално е същият и може да се пътува директно.
Има и обратният пример - БВ 6620 от Кюстендил за София, понякога има прекачване на електрическа мотриса на Перник.

Offline did_ko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3734
  • гигантски радиоактивен термит - мутант
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
От началото на месец Август е преустановено движението на чифта БВ 4631 и 4632 (ГО - Пловдив - ГО).

А от днес е преустановено движението и на БВ 8671 (забележете наименованието "Бургас Уикенд") движещ се по направлението Димитровград - Стара Загора.Вместо това е удължен КПВ 10249 към Стара Загора с 5 минутен престой в Димитровград.
Мразя да пиша и говоря за автобусите с марка "Чавдар" в минало свършено време.

Насилственото натъпкване на пътници в BRT  линиите е транспортен геноцид спрямо населението в Бургас

В ГТ Бургас НЕ ДОСТИГАТ АВТОБУСИ

Ако някои пост не ви харесва - можете да натиснете бутона "Информирай модератор".

Offline тролей №164 линия 2

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2432
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Отбелязвам последна вечер на летните влакове 3686/3687 и 2686/2687. Интересно ми е какъв е бил пътникопотокът средно във всеки един от тях, за да се види колко смислени са били? Ако са се пълнили, би могло да се изпробва целогодишен вариант на 2686/2687 с удължаване до/от Плевен, например. Така няма да стига до крайна гара по никое време, посред нощите.
едит: В интерес на истината, сега не е чак толкова зле. Идеята е да има прекачвания в Горна Оряховица - връзки с 2640 и 9647 съответно.
« Last Edit: 10.09.2023, 00:35:51 by тролей №164 линия 2 »
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!

Online Ithebeast

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 832
  • Трамвайно депо "Банишора"
    • View Profile
    • Email
Отбелязвам последна вечер на летните влакове 3686/3687 и 2686/2687. Интересно ми е какъв е бил пътникопотокът средно във всеки един от тях, за да се види колко смислени са били? Ако са се пълнили, би могло да се изпробва целогодишен вариант на 2686/2687 с удължаване до/от Плевен, например. Така няма да стига до крайна гара по никое време, посред нощите.
едит: В интерес на истината, сега не е чак толкова зле. Идеята е да има прекачвания в Горна Оряховица - връзки с 2640 и 9647 съответно.

3686 и 3687 вървяха претъпкани, места за спалните вагони нямаше месец напред.
Целогодишното им движение е безмислено, зимата 3637 и 8627 се търкалят напълно празни, стига дане е събота или неделя или празник.
Трамвайно депо ''Банишора''
Трамвайна мотриса инв. номер 509
Линия номер 1.

Offline Tisho

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 614
    • View Profile
Много влакове излизат така, за съжаление. Примерно всички за Петрич/Кулата, пише, че са БВ до Благоевград и е друг ПВ на юг, а реално е същият и може да се пътува директно.
Има и обратният пример - БВ 6620 от Кюстендил за София, понякога има прекачване на електрическа мотриса на Перник.

Причината за това е, че заради липсата на състав още от... преди близо 10 години, БДЖ решиха задачата така, че бързите влакове да я карат пътници в дадени участъци. Това е проблем, за който всяка власт си затваря очите и няма да се оправи.

Забележете, по 7 линия например: от Мездра до Видин "бързият" влак спира на почти всяка керемидка с изключение на Макреш (което е цяла община!), Синаговци-Гурково, Карбинци (от много години!) и други. Така останах с впечатление, че населените места стават все по-пусти и по-откъснати...  :(
И вместо да се пътува 4 часа или по-бързо, конкурирайки се с автобуса, пътуваш около 5.

По 6 линия, с която пътувах по-миналият уикенд положението е доста трагично: "Бърз" влак се движи 3 часа и половина за 100 км. по линия, която е единична, където се разминава на всяка втора гара между Захарна Фабрика и Радомир.

По 5 линия положението е зле: до Благоевград е "бърз" - 2 часа и половина и после става пътник надолу до Петрич/Кулата. Но там категорично не се пропускат гари/спирки, за разлика от 7-ма и затова се "прикачваш" на пътнически. И се движи същият състав, което е друг глупав абсурд.

Благодаря! Така и предполагах. Би било редно от БДЖ да не бележат като прекачване такава връзка, а като нещо друго, защото човек ако не е ЖП ентусиаст като нищо ще слезе. Случвало ми се е веднъж.



Реално е прекачване. Ти може да спиш от Дулово до София, но на ГО 55-цата върши работа с маневрирането на вагоните и закачането на чакащата композиция от Варна ;)
По едно време го бяха направили отделен влак, но така икономисват състав.
Другото забавление беше, когато Добрич/Кардам също го прикачаха към този, а не към Карлово-то по 3та.
А доколкото знам, машината от БВ2626 винаги я откачат веднага, защото им трябва за някой от сутрешните. Но не съм си играл да следя кой.

Пак по темата: веднъж пътувах от Будапеща до София така през 2015. В българското вагонче в състава си ме прекачваха напред-назад и пътувах около 24 часа, тогава минахме през Румъния и Видин по 7-ма. Реално влакът си беше трицифрен, международен, но в съответните държави, в дадени участъци може и да не се е водил пътник.  :neznam:
В 0135 СН - уникалният автобус на Варна!
Фен на швейцарските автобуси MAN 10.190 HOCL / Lauber, MAN SG280H, SL200, NL202, NG272, Lion's City, MB O305/G/Heuliez, Conecto/G, Citaro/G, нови возила, електробуси, тролеи, трамваи, метро и влакове.

Почивай в мир, Тони!

Ама О405 са много грознииии

Offline Chezare

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1259
    • View Profile
В Германия, без да съм 100%сигурен, влаковете, които се разделят/добавят/закачват вагони, ги пишат така: БВ 9646/2626. Разбира се, в отделните участъци ги пишат отделно.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Това с "бързите", реално пътнически влакове е не от преди 10, а от точно от преди 30 години, когато орязаха пътническите Дупница-Кулата и Мездра - Видин...
По рейс и по жена не се тича!

Offline TRIZUBECA

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1010
  • пендел
    • View Profile
Въпрос от начинаещ в темата за БДЖ - така че имайте търпение... В сайта на БДЖ може да се види дали влакът е бърз, крайградски, електрическа/ дизелова мотриса и така нататък. Има ли някакъв начин да се види (няма значение дали в сайта, дали в някакъв друг наряд) каква серия локомотив ще бъде начело на дадена композиция? Предстоят ми пътувания с нощния за Варна и искам да видя (и тайно се надявам да попадна на) Смартрон. Благодаря предварително.

Online V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Трудно предсказуемо е какъв точно локомотив ще се окаже наличен за конкретния влак. Нерядко пускат Смартрон по Подбалканската линия с малко участъци с максимална скорост над 100 km/h.  :rolleyes:

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Напоследък май избягват да пускат смартрони по втора линия (София-Горна Оряховица-Варна) заради завоите и уж по-бързото износване на ребордите. Иначе конкретни зачисления май няма, единствено на 8601/8602 винаги е смартрон. Нерядко пускат смартрон даже и на ПВ.

Offline тролей №164 линия 2

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2432
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Трудно предсказуемо е какъв точно локомотив ще се окаже наличен за конкретния влак. Нерядко пускат Смартрон по Подбалканската линия с малко участъци с максимална скорост над 100 km/h.  :rolleyes:
Присъединявам се към цитираното по отношение на предсказуемостта. По време на моите пътувания бях останал с впечатлението, че на нощните влакове са само стари Шкоди, а на дневните влакове Смартрон. И така, докато не дойде 29. септември миналата година, когато на БВ 8627 попаднах (аудио запис в темата за Пътуванията ви с влак) на реновирана Шкода начело, а след нея Смартрон. По-интересното се случи на гара Септември, където Шкодата я откачиха, а влакът продължи със Смартрон начело. Към края на записа може да се сравнят звуците им (не че изобщо са трудни за различаване, де :)). По-интересно ми беше да се заслушам дали ще успея да чуя едновременно звуци и от двата локомотива по пътя до Септември, но сякаш не долавям "дует". Възможно е Смартронът само да "се е возел" дотам.
« Last Edit: 15.09.2023, 13:30:35 by тролей №164 линия 2 »
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!

Online Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
За пътуващите е все едно дали ще е Смартрон или Шкода, при положение че още не е готова сигнализацията и не са разрешили движение със 160 така че разлика няма да се усети. Като че ли със Смартрон ускорението е по-добро обаче особено ако влакът е с повече вагони, и както тук беше споменато, ускорението особено след 70-80км/час нагоре е доста по-бързо. Ако са 4 пътнически вагона дори и Шкодите не се забавят на големите изкачвания. Мисля че съм виждал влака София-Пловдив-Варна със Смартрон но не знам дали е по целия маршрут.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Online V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Има Шкоди с редуктори за 100 или 110 km/h и по линиите с повече участъци с по-висока разрешена скорост примерно 120-130 разликата все пак се усеща. Примерно през Пловдив има доста участъци с конструктивна скорост 160 km/h и реално възможна 130, между Горна Оряховица и Мездра има участъци 120 и два кратки 130 и т.н. :rolleyes: