Много влакове излизат така, за съжаление. Примерно всички за Петрич/Кулата, пише, че са БВ до Благоевград и е друг ПВ на юг, а реално е същият и може да се пътува директно.
Има и обратният пример - БВ 6620 от Кюстендил за София, понякога има прекачване на електрическа мотриса на Перник.
Причината за това е, че заради липсата на състав още от... преди близо 10 години, БДЖ решиха задачата така, че бързите влакове да я карат пътници в дадени участъци. Това е проблем, за който всяка власт си затваря очите и няма да се оправи.
Забележете, по 7 линия например: от Мездра до Видин "бързият" влак спира на почти всяка керемидка с изключение на Макреш (което е цяла община!), Синаговци-Гурково, Карбинци (от много години!) и други. Така останах с впечатление, че населените места стават все по-пусти и по-откъснати...
И вместо да се пътува 4 часа или по-бързо, конкурирайки се с автобуса, пътуваш около 5.
По 6 линия, с която пътувах по-миналият уикенд положението е доста трагично: "Бърз" влак се движи 3 часа и половина за 100 км. по линия, която е единична, където се разминава на всяка втора гара между Захарна Фабрика и Радомир.
По 5 линия положението е зле: до Благоевград е "бърз" - 2 часа и половина и после става пътник надолу до Петрич/Кулата. Но там категорично не се пропускат гари/спирки, за разлика от 7-ма и затова се "прикачваш" на пътнически. И се движи същият състав, което е друг глупав абсурд.
Благодаря! Така и предполагах. Би било редно от БДЖ да не бележат като прекачване такава връзка, а като нещо друго, защото човек ако не е ЖП ентусиаст като нищо ще слезе. Случвало ми се е веднъж.
Реално е прекачване. Ти може да спиш от Дулово до София, но на ГО 55-цата върши работа с маневрирането на вагоните и закачането на чакащата композиция от Варна
По едно време го бяха направили отделен влак, но така икономисват състав.
Другото забавление беше, когато Добрич/Кардам също го прикачаха към този, а не към Карлово-то по 3та.
А доколкото знам, машината от БВ2626 винаги я откачат веднага, защото им трябва за някой от сутрешните. Но не съм си играл да следя кой.
Пак по темата: веднъж пътувах от Будапеща до София така през 2015. В българското вагонче в състава си ме прекачваха напред-назад и пътувах около 24 часа, тогава минахме през Румъния и Видин по 7-ма. Реално влакът си беше трицифрен, международен, но в съответните държави, в дадени участъци може и да не се е водил пътник.