Author Topic: Актуална информация за движението на влаковете  (Read 203159 times)

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
За Варна има 21:15 през Пловдив, 22:45 през Горна Оряховица и 22:55 през Карлово, за Бургас съответно 22:35 през Пловдив и 23:40 през Карлово.  :rolleyes: Влаковете през Карлово обслужват него, Казанлък, Сливен и по-малките междинни гари по маршрута.  :rolleyes:

Offline тролей №164 линия 2

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2432
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Ммда. Някой много по-умен от нас член на ръководството, диспечер, или каквато длъжност е там... на холдинг БДЖ е решил, че е по-евтино и рационално да пътува цял отделен влак с локомотив за Бургас през Карлово, вместо да осигури рано сутрин маневрен локомотив и бригада в гара Карнобат за 30-ина минути, които да прекачат директни вагони от състава на БВ3637 към състава на БВ8627. Може би това изисква усилия в стил "висш пилотаж", непосилни за организация и изпълнение от гореспоменатия. :rolleyes: Същият маневрен локомотив и бригада да бъдат ангажирани и вечер за процедурата по обратния път. Та, не съм изненадан, че не достигат и двете при това положение.
Виж, с чифта БВ8656/8657 съм съгласен - той е в една идея по-друг часови диапазон и има смисъл да бъде отделен влак.
« Last Edit: 30.06.2023, 12:36:06 by тролей №164 линия 2 »
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Преди години имаше много влакове, които се деляха и събираха по възлови гари. Напоследък това по-скоро е тема табу.
Иначе този 8656 го събраха от два влака, единият май беше 1627 до Пловдив, а другия 8637 Пловдив - Варна.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Не е съвсем табу - примерно има влак 2601 до Варна, от който на Горна Оряховица откачат вагони за Русе. :)

Offline did_ko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3734
  • гигантски радиоактивен термит - мутант
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Само че е спестен директен влак София Русе.

Това с маневрените локомотиви, отдавна не се и обсъжда, а особенно в гара Карнобат има крещяща нужда от такъв - та това е възлова гара. Друг пример е локацията Дъбово Тулово, където би трябвало също да има маневрен локомотив.
Мразя да пиша и говоря за автобусите с марка "Чавдар" в минало свършено време.

Насилственото натъпкване на пътници в BRT  линиите е транспортен геноцид спрямо населението в Бургас

В ГТ Бургас НЕ ДОСТИГАТ АВТОБУСИ

Ако някои пост не ви харесва - можете да натиснете бутона "Информирай модератор".

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5869
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
От няколко години вече орязаха хората по гарите, които обслужваха прикачването на вагоните. На много места маневрени локомотиви даже не са нужни. Преди години на места като Брусарци закачаха вагони за София от Лом, като след като дойдеше влака, локомотива минаваше от другата стрна и отиваше със софийските вагони да чака след стрелките и като дойдеше видинския ги добутваше веднага към него. За цялата маневра по прикачането бяха достатъчни 5 минути. В обратна посока просто ги ракачаха и видинския тръгваше веднага. След това локомотива прикачаше ломските.
Същото може да се прави на много места, но няма желание. Например сутрин може 7631 да се прикачва към 2640 на Мездра и лкомотива да остава там, като поеме след това вагоните за Видин, които да му ги докара 2601, вместо 7620 да се движи половин час след него. Парите, спестени само от това ще са достатъчни за персонала, който да върши тази работа из цялата страна.
Директни вагони за бърз влак от Варна до Бургас с по-добро разписание, също биха помогнали да се върнат пътниците по това направление, които сега са изцяло по автобусите.
Обаче когато заплатата ти зависи само от това на каква длъжност си, а не какво си свършил, няма как да се промени нищо.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Това сме го обсъждали и преди.
Маневрената работа е цял отделен клон в железопътния транспорт и откакто има множество частни превозвачи, много рядко някой от тях има полза да поддържа собствени маневрени локомотиви по гарите, с които да извършва само своята си маневрена дейност. Някои гари с голяма маневрена работа на много превозвачи имат такива локомотиви на един или двама превозвачи, а всички останали или си плащат да им направят маневрата, или си я правят сами с влакови локомотиви, при което обаче трябва да си осигурят маневрена бригада. Така се появиха и изцяло маневрени оператори - пълноправни превозвачи, които извършват изключително маневра - Експрес Сервиз, Порт Рейл и Карго Транс Вагон са такива превозвачи.

Тези организационни каши са причина почти изцяло да отпаднат събиращите се и делящи се по пътя бързи влакове. Където има останали такива или има постоянен маневрен локомотив с бригада на БДЖ-ПП (Г. Оряховица например), или маневрата се прави с влаков локомотив, а бригадата пътува от някъде само за това и се връща (Повеляново например).

В Карнобат разбира се има постоянен маневрен локомотив, но той е на БДЖ-ТП, които едва ли ще са много щастливи, ако трябва да си зарязват работата в товарната гара в точно определен час, за да се занимават с бързия влак.
« Last Edit: 11.07.2023, 19:59:25 by bdz43r »

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5869
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
В Карнобат разбира се има постоянен маневрен локомотив, но той е на БДЖ-ТП, които едва ли ще са много щастливи, ако трябва да си зарязват работата в товарната гара в точно определен час, за да се занимават с бързия влак.
Ако беше приключило обединението на ПП и ТП това едва ли щеше да е такъв проблем. А дали бригадата ще е щастлива от това, че 3-4 пъти на ден ще прави маневри на пътнически влакове, не трябва да е от никакво значение :) Силно се съмнявам, че в момента работатят под особено напрежение. Маневри за удоволствие се правят при "ЖП Моделисти".
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
КПВ Пловдив-Пещера-Пловдив движат ли се изобщо като влак в последните години? Когато и да погледна в сайта на БДЖ, винаги се замества от автобус.

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
А дали бригадата ще е щастлива от това, че 3-4 пъти на ден ще прави маневри на пътнически влакове, не трябва да е от никакво значение :)
Разбира се, че няма значение, но когато ПП поиска от ТП да им прави маневра, те питат преките местни ръководители, които са най-наясно какво точно работи маневрата по цял ден и в много случаи отговорът е "Не може, нямаме възможност". Това е особено вероятно, когато се касае за маневра с влакове, които пристигат и заминават в точно определени часове, с което маневрата трябва да се съобразява и например не може да се завре в клона на някое предприятие, където ще работи час и половина, ако пътническият влак е след 30 минути.
В Стара Загора имаше една договорка товарната маневра да мести състава на "Дианата" след като пристигне, но там влакът беше вече пристигнал в крайна гара, нямаше фиксиран час, нямаше нужда от присъствие на хора от ПП и маневрата можеше да се извърши когато и да е.

Offline Chezare

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1259
    • View Profile
КПВ Пловдив-Пещера-Пловдив движат ли се изобщо като влак в последните години? Когато и да погледна в сайта на БДЖ, винаги се замества от автобус.
Е аз преди няколко дни пътувах с едно Дезиро по този маршрут и поне веднъж в месеца го виждам като влак.

Offline qwerty95

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1911
    • View Profile
    • Email
Е браво! Точно тогава намериха, през отпускарския сезон! Те не са в ред!

https://news.bg/regions/bdzh-vavezhda-promeni-v-dvizhenieto-i-razpisanieto-na-vlakove-minavashti-prez-plovdiv.html

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Поне да бяха приключили първо ремонта през Тракия, и тогава да спират движението през Филипово...
Иначе имам чувството, че, ако не всяка година, то през година влаковете София-Бургас през Пловдив се налага да обикалят през Димитровград. Така и не могат наведнъж да ремонтират по-големи отсечки, и да не се налага толкова често спиране на движението. От друга страна, Михайлово-Димитровград север продължава да е с ограничение 40 км/ч...

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
От друга страна, Михайлово-Димитровград север продължава да е с ограничение 40 км/ч...
Без тотален ремонт повече не е здравословно там. Поне го стегнаха малко преди да започнат големите ремонти по околните линии, защото преди беше цялото осеяно с 15 и 25 ограничения.
Но ако беше поне 60 км/ч, пътуването оттам щеше да е по-бързо от това през Чирпан.

Online Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Няма ли да е по лесно и бързо да направят изцяло наново Димитровград-Михайлово за 160 и възможност да се минава без обръщане на локомотива? Че като гледам колко години правят около Чирпан. Така поне докато работят около Чирпан щеше да има бърз вариант.

Или дори още по кратък вариант да свържат примерно Сталево с Меричлери въпреки че тогава трябват отчуждения.
« Last Edit: 20.07.2023, 10:05:16 by Ivo »
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7425
    • View Profile
Някой някъде беше писал, че някога е имало и 100 км/ч по тоя индустриален клонд Дг-Мх.
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Проектната скорост на следата е доста под 160 км/ч. За да има движение със 160 км/ч за пътници и 120 км/ч за товарни влакове, трябва на практика изцяло нова линия, централизация и сигнализация.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Няма ли да е по лесно и бързо да направят изцяло наново Димитровград-Михайлово за 160 и възможност да се минава без обръщане на локомотива? Че като гледам колко години правят около Чирпан. Така поне докато работят около Чирпан щеше да има бърз вариант.
Линията през Чирпан всъщност не е трябвало да я има. Тя е строена като държавна алтернатива на частната тогава линия през Димитровград. Ако не се бяха хванали за гушите преди 100 години, Чирпан вероятно щеше да е без железница и до днес и щеше да има връзка Скобелево - Меричлери.

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Може би щеше да е по-лесно да направят тази връзка, вместо да модернизират линията през Чирпан. И без това са до никъде с модернизацията, от Чирпан до Михайлово скоростите са много ниски, до 60 км/ч.

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Щеше да е много по-лесно естествено. И по-бързо и с по-малко смущения на трафика.
Но не съм сигурен дали можеше да стане с финансиране по същата програма, ако не е реконструкция, а строеж на изцяло нова линия.

А и от по-дългата линия може да се открадне повече. Все пак това е основната цел на тези проекти.