От няколко години вече орязаха хората по гарите, които обслужваха прикачването на вагоните. На много места маневрени локомотиви даже не са нужни. Преди години на места като Брусарци закачаха вагони за София от Лом, като след като дойдеше влака, локомотива минаваше от другата стрна и отиваше със софийските вагони да чака след стрелките и като дойдеше видинския ги добутваше веднага към него. За цялата маневра по прикачането бяха достатъчни 5 минути. В обратна посока просто ги ракачаха и видинския тръгваше веднага. След това локомотива прикачаше ломските.
Същото може да се прави на много места, но няма желание. Например сутрин може 7631 да се прикачва към 2640 на Мездра и лкомотива да остава там, като поеме след това вагоните за Видин, които да му ги докара 2601, вместо 7620 да се движи половин час след него. Парите, спестени само от това ще са достатъчни за персонала, който да върши тази работа из цялата страна.
Директни вагони за бърз влак от Варна до Бургас с по-добро разписание, също биха помогнали да се върнат пътниците по това направление, които сега са изцяло по автобусите.
Обаче когато заплатата ти зависи само от това на каква длъжност си, а не какво си свършил, няма как да се промени нищо.