Аз определено съм за вариант 3, поради следните причини:
1. Трасето минава през автогара "Овча Купел", която е възлово място за довозване до метрото на квартали като Горна баня, Княжево, Павлово, Бъкстон и Бояна, плюс селата Владая и Мърчаево и автомобилният поток от гр. Перник. Превозни средства като А59, А63, А260 могат да объщат на автогарата, докато на Красно село това няма къде да се случи. Около автогарата има място и за изграждане на буферен паркинг за автомобили, каквото около Красно село няма;
2. При вариант 3 участъкът от автогара „Овча купел“ до НДК е почти максимално изправен, без излишни завои и отклонения, което би дало възможност за развиване на по-висока скорост на придвижване. Погледнете само варианти 4а и 4б – безкрайно криволичещи са, което със сигурност ще се отрази на експлоатационната скорост;
3. Пресичането с МД1 се извършва при СУ „Св. Климент Охридски“, а не на Орлов мост. За мен това е по-добрия вариант, тъй като двата диаметъра се пресичат на едно място и няма да се налага придвижване пеша или чрез травулатори при смяна от едната линия на другата. Освен това Софийския университет е по-близо до Парламента, Александър Невски, Военния клуб, които са по-слабо обслужени транспортно от Орлов мост, до който така или иначе стигат 15 линии на градския транспорт;
4. Считам, че станция на бул. Янко Сакъзов, в близост до паметника Левски, ще бъде една идея по-натоварена от такава на бул. Евлоги и Христо Георгиеви при Военната академия;
5. Това е вариантът с най-дълга подземна част.
Относно станцията на бул. България, за мен лично тя е излишна. Всички видове довозвания, които могат да се извършват до нея, могат да бъдат осъществени и при станция на ул. Св. Георги Софийски. Губи се единствено довозването от А76 и А204, което обаче не е фатално. Довозване от кварталите Гоце Делчев, Иван Вазов и Стрелбище ще може да бъде извършвано от А 74 и Тб 8, от северозападната част на Борово и Белите брези – чрез тролеите, а от югоизточната – чрез Тм 7 до НДК. Абсолютно излишно е трамвая да прави връзка с метрото на Гешов и България, при положение че само три спирки по-нагоре по маршрута му (или 5 минути, измервано във време) се намира НДК, където може да се направи връзка и с МД2, и с МД3. Силно ме съмнява метрото да взема участъка Гешов/България – НДК за по-малко от 4 минути, а като сложиш и 1 минута за слизане до станцията излиза, че прехвърлянето на метрото на Гешов, вместо на НДК, би било напълно излишно за пътниците на трамвая.