Даването за пример на прокопаването някога под Тодор Александров е доста некоректно, тъй като става дума за строеж преди много години, при собствено финансиране в условия на криза. Тогава не можехме дори да мечтаем за къртица.
Да, подземен участък не е нужно да се копае подземно, но точно заради възможността да се използват методи, които да не се отразяват на наземното движение толкова много се набляга на това.
Нека погледнем "съпроводителния доклад", там е казано ясно:
Тунелни участъци, изграждани по открит способ, могат да се предвидят само за къси участъци на трасето, в които нивелетата на трасето е плитко под повърхността на терена.
Подобни участъци са около станции, при които трасето е или плитко, или вече излиза на повърхността.
За останалия участък през централната част е ясно, че ще се използват двата вече отработени в практиката методи (в зависимост от геологията) - Новоавстрийския и щитовия.
Поевтиняването ще дойде от търсенето на все по-къс (в километри) подземен радиус, а не от използването на открит метод.
В краен случай, при нужда от подземен тунел (извън централната част) ще приложат миланския, но пак няма да е допотопния чист открит метод.