Poll

Кой вариант за трасе по МД3 смятате, че трябва да се избере?

вариант 1
11 (15.3%)
вариант 2
3 (4.2%)
вариант 3
24 (33.3%)
вариант 4.а
12 (16.7%)
вариант 4.б
7 (9.7%)
нито един от изброените
15 (20.8%)

Total Members Voted: 72

Author Topic: Варианти за трасе на МД3  (Read 41421 times)

Offline KRUPA

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1421
    • View Profile
    • Email
Re: Варианти за трасе на МД3
« Reply #120 on: 04.10.2011, 13:43:34 »
Винаги съм бил против покриването на скромните софийски канали, респ. унищожаването на зеленината покрай тях. София няма голяма река, защо трябва да се съсипват и без друго скромните на брой и вид водни поточета из града?

Затова ако МД3 по "Евлоги Георгиев" няма как да се прокопае подземно, то твърдо съм да минава диаметъра по "Васил Левски" и "Мадрид"! За "Кюстендил" не знам каква алтернатива би имало...
Я мислех, като да си умрем от старост, а оно така стана, като да си умрем от смех, хе-хе-хе...

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Варианти за трасе на МД3
« Reply #121 on: 04.10.2011, 13:54:34 »
Аз не мога да разбера защо толкова спорите, като подземния централен участък ще се изгражда с къртица. Тя ще се копае от моста Чавдар до стадион Славия. Много по скъпо ще е къртицата да се спира например на театър София, да се вади, да се премества на Орлов мост и да се строи естакада над реката, вместо за месец и нещо къртицата да си изкопае тунел до Орлов мост. След като се работи с противоналягане в забоя няма никакъв проблем да се преминава под реки, а както видяхме - и под сгради. Важно е само да се урегулира добре това в закона, за да нямат претенции собствениците, че на 10 - 15 метра под кооперацията им минава тунел.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline elbi

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 975
    • View Profile
    • Email
Re: Варианти за трасе на МД3
« Reply #122 on: 04.10.2011, 16:29:06 »
Аз не мога да разбера защо толкова спорите, като подземния централен участък ще се изгражда с къртица. Тя ще се копае от моста Чавдар до стадион Славия. ...
Това кой го реши? Още не е уточнен маршрута, ти реши че е избрана и технологията. През частни имоти не може да минава и досега не е минавано. Единствено под Света Неделя имаме метро, но тя не е частна сграда. Въпроса е юридически, не мисля че толква лесно може да се реши. За река досега имаме само пресичане, не и маршрут следващ коритото на река. А и за да минава под сгради и реки трябва е дълбоко метрото. Все още говорим че ще има леко метро за по евтино, ти си фантазираш за метро по дълбоко от сегашните 2 метродиаметъра.
« Last Edit: 04.10.2011, 16:33:11 by elbi »

Offline LG_

  • Строител
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: Варианти за трасе на МД3
« Reply #123 on: 04.10.2011, 16:46:25 »
Аз не мога да разбера защо толкова спорите, като подземния централен участък ще се изгражда с къртица. Тя ще се копае от моста Чавдар до стадион Славия. ...
Това кой го реши? Още не е уточнен маршрута, ти реши че е избрана и технологията.

Това е част от заданието и се решава от Възложителя. В случая Метрополитен е пожелал през центъра преминаването да е подземно!
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline elbi

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 975
    • View Profile
    • Email
Re: Варианти за трасе на МД3
« Reply #124 on: 04.10.2011, 17:52:15 »
Аз не мога да разбера защо толкова спорите, като подземния централен участък ще се изгражда с къртица. Тя ще се копае от моста Чавдар до стадион Славия. ...
Това кой го реши? Още не е уточнен маршрута, ти реши че е избрана и технологията.

Това е част от заданието и се решава от Възложителя. В случая Метрополитен е пожелал през центъра преминаването да е подземно!
Центъра не е от стадион Славия до моста Чавдар и все още не е ясно дали MD3 ще минава изобщо през тея две точки. Освен това подземно не значи задължително с къртица.
« Last Edit: 04.10.2011, 17:57:43 by elbi »

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Варианти за трасе на МД3
« Reply #125 on: 04.10.2011, 18:01:03 »
Последните сигнали по въпроса от отгодорните лица на обществените обсъждания са за къртица от Чавдар до Славия или Житница. Който е бил - той знае!  :rolleyes:
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline elbi

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 975
    • View Profile
    • Email
Re: Варианти за трасе на МД3
« Reply #126 on: 04.10.2011, 19:05:22 »
Лаф-моабет на обществените обсъждания са едно, проектите друго. Ще доживеем ще видим, но аз мога да се басирам че метро под Кюстендил и Евлоги Георгиев няма да има.

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Варианти за трасе на МД3
« Reply #127 on: 04.10.2011, 19:38:52 »
http://www.focus-news.net/index.php?id=n1572806

Quote
Петър Диков: Разумният срок за реконструкцията на ул. „Монтевидео” е две години
03 октомври 2011 | 16:24 | Агенция "Фокус"
Начало / Избори
София. Разумният срок за реконструкцията на ул. „Монтевидео” е две години. Това каза главният архитект на София Петър Диков в отговор на въпрос от студентите във връзка с придвижването до Нов български университет (НБУ) на среща със студентските съвети в Националната спортна академия (НСА), предаде репортер на Агенция „Фокус”. По думите на Петър Диков – по отношение на ул. „Монтевидео” не става въпрос за ремонт, а за изграждане на нова улица. „Най-вероятно улицата е останала от времето, когато е била път до село край София, и това личи. Процедурите по отчуждаване засега са спрени, но имаме готовност през ноември, когато ще бъде приет новият бюджет на общината. Ще настояваме да се осигури финансиране за реконструкцията на улицата, но строителството на улицата няма да бъде приятно и учащите там трябва да го изтърпят” – каза Диков. Главният архитект посочи, че изграждането на метрото ще реши радикално въпроса с придвижването до НБУ. „Има едно сдружение на младежи „Спаси метрото”, с които говорих, те разработват допълнителен вариант за линията на метрото. Разбрали сме се да го доразработят и той да послужи като допълнителен вариант. Може би ще се насочим точно към него. Той обслужва и кв. „Овча купел” по-добре и висшите училища в района” – допълни Диков. По думите му – предстои да се направи цялостно преосмисляне на пътната мрежа около НБУ.
„Проектите за Околовръстния път от Резиденция „Бояна” до магистрала „Люлин” са готови, днес ги внесоха. Това е най-тежката част от Околовръстния път, който ще започне да се изгражда догодина”, каза още Петър Диков.
Красимира ГЕОРГИЕВА

Offline gogo

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 242
    • View Profile
Re: Варианти за трасе на МД3
« Reply #128 on: 05.10.2011, 09:39:50 »
Разумът е на път да надделее?  :fan:

Offline putnik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 810
    • View Profile
    • Email
Re: Варианти за трасе на МД3
« Reply #129 on: 05.10.2011, 12:41:18 »
Отбелязах важни точки, където трябва да има метростанции (остава само разумно да се свържат):



Ако се сещате за други, пишете. Станция до Стадион "Славия" какво мислите? Лично аз по-скоро я виждам до бившите бани Овча купел.

Offline KRUPA

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1421
    • View Profile
    • Email
Re: Варианти за трасе на МД3
« Reply #130 on: 05.10.2011, 13:12:53 »
Няма как една метролиния да мине през всички посочени по-горе точки. Затова да мине по средата на всички тях ми се струва най-добрия вариант, т.е. нещо от рода на предлаганите трасета от "Спаси метрото" и подобните на тях от другите потребители на форумите.
Я мислех, като да си умрем от старост, а оно така стана, като да си умрем от смех, хе-хе-хе...

Offline LG_

  • Строител
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: Варианти за трасе на МД3
« Reply #131 on: 05.10.2011, 16:29:51 »
Освен това подземно не значи задължително с къртица.

В Центъра на София подземното преминаване означава именно това - с къртица, без значение направлението. Просто защото геоложките условия са такива!

Отбелязах важни точки, където трябва да има метростанции (остава само разумно да се свържат):
Ако се сещате за други, пишете. Станция до Стадион "Славия" какво мислите? Лично аз по-скоро я виждам до бившите бани Овча купел.

Нека да не разводняваме предложението си за трасе на МД3 в кв. Овча Купел. Сега след като и от СО очевидно отделят внимание на предложенията ни. Няма как метрото да мине навсякъде през посочените от теб места. Първо защото много се удължава и второ защото ако го направи ще мине през голяма част от сградния фонд - т.е. трябва къртица и ще е по-скъпо!
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline elbi

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 975
    • View Profile
    • Email
Re: Варианти за трасе на МД3
« Reply #132 on: 05.10.2011, 17:33:27 »
Освен това подземно не значи задължително с къртица.

В Центъра на София подземното преминаване означава именно това - с къртица, без значение направлението. Просто защото геоложките условия са такива!
С къртица се строи там където не трябва да се спира движението, а не заради геологията. Това най често е в Центъра , независимо че строителството по този способ е по скъпо. Но по Тодор Александов, строителството беше по открит способ, а си е башцентъра. Има и други способи за подземно преминаване, не само с къртица всичко зависи от много фактори, не само от геологията.

Offline LG_

  • Строител
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: Варианти за трасе на МД3
« Reply #133 on: 05.10.2011, 17:52:01 »
Нека да не бъркаме нещата. Там където не трябва да се спира движението се строи подземно - ТБМ или новоавстрийски способ. А това кой от двата метода (или повече от два) да се избере зависи именно от геологията. В центъра на София имаме "плаващи пясъци" както ги нарече навремето Велизар Стоилов или плиоценски глини, където къртица с противоналягане е най-оптимална. Новоавстрийски способ е по-подходящ за по-здрави скалисти почви!
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline putnik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 810
    • View Profile
    • Email
Re: Варианти за трасе на МД3
« Reply #134 on: 05.10.2011, 18:13:50 »
Щом не е възможно да се покрият всички точки, които съм отбелязал...
Сега забелязвам, че участъкът в Овча купел е доста проблематично място, никой друг участък от Софийското метро не е бил обект на такива бурни и разногласни обсъждания. Това се дължи на необмислената инфраструктурата на квартала - има само една голяма улица Линкълн, която обаче хич не е подходяща за трасе, тъй като повечето блокове са навътре в квартала. Едва ли някой ще оспори факта, че точките които предложих са много атрактивни, така че се търси компромисен вариант за да бъдат доволни и блокове 6хх и Овча купел 1 и 2 и студентите от НБУ.
Бай дъ уей, нищо не казахте за метростанцията около стадион Славия и старата баня Овча купел - възможна ли е? Ако да, то трябва да се изгради така за да не се дублира със спирката на сегашния ТМ5.

Offline elbi

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 975
    • View Profile
    • Email
Re: Варианти за трасе на МД3
« Reply #135 on: 05.10.2011, 18:25:54 »
LG първо ми прочети постовете после спори. В първия пост пиша че не е ясно от къде до къде ще е подземния участък. Един подземен участък не е задължително да се прокопае подземно, не случайно ти дадох пример Тодор Александров. В поста на victolc се пише че ще има къртица от моста Чавдар до стадион Овча купел. Първо не е ясно че метрото ще миинава оттам особено през стадион Славия и второ дали целия участък ще бъде с къртица. При първи метродиаметър имаме къртица от Булбанк до Стадиона(около 2 км), при втория от надлез Надежда до НДК(около 4 км). Но при третия за който се правят икономии да не е класичеко метро ще имаме къртица от стадион Славия до моста Чавдар(около 8км може и повече зависи от варианта дали минава и през Кюстендил, откъдето тръгна спора). Колко е реално това и колко ще струва?Не че съм против, но е твърдо възможно някои участъци да бъдат построени по открит способ. А ти ми обясняваш че заради геологията щяло да бъде къртица.
« Last Edit: 05.10.2011, 18:37:27 by elbi »

Offline Tergo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1633
    • View Profile
Re: Варианти за трасе на МД3
« Reply #136 on: 05.10.2011, 19:18:32 »
Даването за пример на прокопаването някога под Тодор Александров е доста некоректно, тъй като става дума за строеж преди много години, при собствено финансиране в условия на криза. Тогава не можехме дори да мечтаем за къртица.
Да, подземен участък не е нужно да се копае подземно, но точно заради възможността да се използват методи, които да не се отразяват на наземното движение толкова много се набляга на това.
Нека погледнем "съпроводителния доклад", там е казано ясно:
Quote
Тунелни участъци, изграждани по открит способ, могат да се предвидят само за къси участъци на трасето, в които нивелетата на трасето е плитко под повърхността на терена.
Подобни участъци са около станции, при които трасето е или плитко, или вече излиза на повърхността.
За останалия участък през централната част е ясно, че ще се използват двата вече отработени в практиката методи (в зависимост от геологията) - Новоавстрийския и щитовия.
Поевтиняването ще дойде от търсенето на все по-къс (в километри) подземен радиус, а не от използването на открит метод.
В краен случай, при нужда от подземен тунел  (извън централната част) ще приложат миланския, но пак няма да е допотопния чист открит метод. :)
« Last Edit: 05.10.2011, 19:33:52 by Tergo »
Трети метродиаметър - подземен, с параметри на кл. метро !   Не на фалшивия "полуметротрамвай" !
                                                     Не на LRT : системата - убиец  !
                                

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Варианти за трасе на МД3
« Reply #137 on: 06.10.2011, 11:18:40 »
Вие хубаво си спорите, но забравяте, къртицата има нужда от:
1) място, достатъчно широко за стартов котлован;
2) с достатъчно широки улици за обслужване на техниката;
А такива в Центъра няма, а оскъпяването за организиране на няколко стартови точки е огромно

Offline elbi

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 975
    • View Profile
    • Email
Re: Варианти за трасе на МД3
« Reply #138 on: 06.10.2011, 11:55:11 »
Нека не се правим на хиперулремегаспециалисти по строене на метро. Няколко пъти повтарям че за трети метродиаметър се търсят евтини варианти и леко метро вместо класическо. Тук непрекъснато ми се вадят думите от контекста и ми се обясняват предимствата на къртицата, сякаш аз съм неин противник, просто съм скептик за къртица в участък над 8 км.
Надявам се да спра спора с този пост но за последно Терго не казвам че ще се строи по открит способ подземните участъци, а че могат де се испозват всякакви варианти, и на ЛГ му писах че Тодор Александров е пример, че не навсякъде е с къртица.

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Варианти за трасе на МД3
« Reply #139 on: 06.10.2011, 12:22:53 »
Нека не се правим на хиперулремегаспециалисти по строене на метро. Няколко пъти повтарям че за трети метродиаметър се търсят евтини варианти и леко метро вместо класическо. Тук непрекъснато ми се вадят думите от контекста и ми се обясняват предимствата на къртицата, сякаш аз съм неин противник, просто съм скептик за къртица в участък над 8 км.
Надявам се да спра спора с този пост но за последно Терго не казвам че ще се строи по открит способ подземните участъци, а че могат де се испозват всякакви варианти, и на ЛГ му писах че Тодор Александров е пример, че не навсякъде е с къртица.

Ами много интересно разсъждаваш. Не включваш всички фактори, които определят дали дадено трасе е икономически изгодно да се изгражда по един метод или друг:
- къртицата работи с един екип. Ако имаш няколко вида строителство, това означава няколко екипа, което е оскъпяване + вадене, местене и глобяване наново на къртицата;
- погледни трасето: от Красно село минава трасето под река, после под натоварен кръстопът, после под сграден фонд, после пак под сграден фонд, под централни булеварди, пак под сгради и под парк... сиреч няма място за друга технология освен къртица.

Ако се избере нашето трасе (на "Спаси метрото") къртицата трябва да тръгне от бул. Монтевидео, за да може станцията на Бузема да се изгради по нов австрийски (за да не засяга парка), да премине под Владайска и Борис III/Дойран; оттам под Кюстендил няма как да се строи по друг начин, тъй като вадене на къртицата и пренасянето й е много скъпа, бавна и трудоемка задача, следователно е по-евтино къртицата да си мине от раз, следователно е много по-евтино (като се погледне глобално) да се строи по-дълга отсечка с къртицата, за да се спестят усложнения в работния, строителния график и в трафика на повърхността.