Poll

Кой вариант за трасе по МД3 смятате, че трябва да се избере?

вариант 1
11 (15.5%)
вариант 2
3 (4.2%)
вариант 3
23 (32.4%)
вариант 4.а
12 (16.9%)
вариант 4.б
7 (9.9%)
нито един от изброените
15 (21.1%)

Total Members Voted: 71

Author Topic: Варианти за трасе на МД3  (Read 27558 times)

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14583
    • View Profile
    • Email
Re: Варианти за трасе на МД3
« Reply #140 on: 06.10.2011, 12:31:50 »
Надявам се да спра спора с този пост но за последно Терго не казвам че ще се строи по открит способ подземните участъци, а че могат де се испозват всякакви варианти, и на ЛГ му писах че Тодор Александров е пример, че не навсякъде е с къртица.
Забравяш, че Тодор Александров просто го нямаше преди МД1. Беше кьорсокакът Найчо Цанов с вехти очукани сгради. Това всичко беше определено за събаряне и спестяването на къртицата просто беше бонус.
Това обаче е абсурдно да се случи от моста Чавдар до СУ. Да не би да искаш да кажеш, че трябва да се събарят сградите на Дарик радио и околните? Малко вероятно е и да се случи около Медицинска академия и Петте кьошета. А и разходите по отчуждавания по соца (или демокрацията в началото на 90-те) и сега са несъизмерими. Неслучайна е двуетажната конструкция на СОП при Бистришко шосе, както и проектираният тунел под Павлово. Те далеч не са най-евтините строителни решения, но като отчуждавания - са.
Гергин (болерото) спомена и чисто технически аргумент - "къртичината" трябва да е една, а не - няколко къси.
Мисля, че даже при първоначалната изчанчена "лека" версия с пресичане на кръстовищата на ниво, дългата къртичина през центъра не е била поставяна под съмнение. Нашите притеснения са, че в името на решение, по-евтино с 5% (естакада по Линкълн например), ще се намали ефективността на МД3 с 10%.

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4098
    • View Profile
    • Email
Re: Варианти за трасе на МД3
« Reply #141 on: 06.10.2011, 12:42:43 »
Именно затопва трябва да докажем ефективност на трасето южно от блоковете, защото там освен подземно, няма как другояче да се случи и се предлага къртичина на Монтевидео (широко е, място за тюбинги бол, после в самия стартов котлован може да се построи самата станция и подходите за нея, оттам се хвърля дълбоко под Владайска (15 метра някъде), запазва дълбочина, за да премине под Борис III, за да може да има място за кръстовище на две нива и паркинг над станцията (независимо дали станцията ще е в градинката или ще е под самото кръстовище, за да мие трасето под Дойран).

Оттам пак трябва да се запази дълбочина, заради кривите към Ручей. На Ручей може да се излезе по-наплитко станцията... но веднага след нея трябва да се гмурне, за да мине под МА, следват кривите през Центъра, а там дълбочината трябва да е 20 поне и излизането на Чавдар...

Общо взето предвид профила на трасето къртицата е единствената опция за всичко отвъд Чавдар...

Offline elbi

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 942
    • View Profile
    • Email
Re: Варианти за трасе на МД3
« Reply #142 on: 07.10.2011, 13:55:17 »
Писах за последно но явно на някой много му се дълбаят моите мнения. Реалистично е да имаме къртица от моста Чавдар до Медицинска академия това е един участък не съм говорил за много участъци. Оттам метрото най вероятно ще бъде продължено по Цар Борис 3. Там е възможно да бъде по открит или по милански способ така че да се съчетае с реконструкция на булеварда и най вече на комуникациите по него, които не са подменяни от построяването му в този му вид. По аналогия с МД2 където нямахме къртица от Връбница до НДК а  Ломско шосе беше правено по открит способ. Явно проектаните на МД2 не са били толкова умни да направят къртицата и под Ломско. Ако трасето е по Кюстендил не вярвам за къртица под реката, по реално е да свали нивото на реката и върху нея се изгради метрото. Между другото и сега Боянска река е покрита от Бъкстон до Красно село и от площад Ручей до НДК. Така и междинния участък ще се покрие и канала ще изчезне евентуално. За някакви фантастики от преминаване 15 метра под Владайска и дума не може да става. МД1 преминава изключително плитко под същата река. И ако приемем че МД3 ще завива на стадион Славия той ще завие преди евентуалното кръстовищв на две нива с Тодор Каблешков и какво съобразяване с него. А вариант да се строи и до Монтевидео  с къртица прави участъка над 10 км според вас за колко години ще стане и колко ще струва. Всико което давам са варианти  може да стане и друго, но при всички случаи няма как дълъг участък с къртица да не се избягва.

Offline greg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1171
    • View Profile
Re: Варианти за трасе на МД3
« Reply #143 on: 07.10.2011, 14:48:16 »
 И най-вероятно ще бъде вариант 3 или нещо близко до него.
Безспорно и вариант 4а има своите плюсове, но с тези тунели покрай реките....ще бъде по-сложно и по-скъпо.
Толкова доколкото тук първенец е вариант 3, добре е периодично да се обосновават предимствата му, да се подчертават плюсовете за отделните станции и участъци. Все пак форумът се чете от достатъчно хора.
Може би трябва и номерацията на станциите да започва от Левски (от депото към центъра и т.н.). Някак си е несериозно станции 1,2,3 да са в Овча Купел, където не е уточнено трасето, а и със сигурност ще бъдат изградени след тези в Левски.

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6341
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Варианти за трасе на МД3
« Reply #144 on: 07.10.2011, 15:19:53 »
Тангирането на бул. България е почти сигурно, тъй като станцията ще е най-натоварената по трасето и дава незаменимо количество допълнителен пътникопоток към нея, което налива вода в мелницата на класическото метро с класическите минимални 300 метрови криви, а не 250 или дори 220 метрови. На този етап няма намерение да се спира движението на трамвай № 5 или трамвай № 7, при строежа, тъй като ще се случи огромна галимация из югозападна София и това да е за около година - година и половина. Общото времетраене на строежите във разните варианти освен вариант 1 е 4 - 4,5 години, което е предостатъчно за къртицата да се разходи от Чавдар до Славия, а дори и до Монтевидео.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4098
    • View Profile
    • Email
Re: Варианти за трасе на МД3
« Reply #145 on: 07.10.2011, 15:53:24 »
...Явно проектаните на МД2 не са били толкова умни да направят къртицата и под Ломско.

Нямахме къртица под Ломското защото на надлез Надежда има терен, който с всичко отговаряше на изискванията за стартов котлован - широк, с удобни комуникации достатъчно голям, за да обслужва механизацията. Ако там такъв нямаше къртицата щеше да тръгне някъде по протежението на Ломско (което щеше да е затворено for real) или в най-лошия случай - от Обелското поле.

Offline greg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1171
    • View Profile
Re: Варианти за трасе на МД3
« Reply #146 on: 07.10.2011, 16:09:32 »
Тангирането на бул. България е почти сигурно, тъй като станцията ще е най-натоварената по трасето и дава незаменимо количество допълнителен пътникопоток към нея, което налива вода в мелницата на класическото метро....
Действително станция на България и Гешов би било нещо страхотно (затова и подкрепих вариант 4а), но продължавам да съм скептик по отношение близостта на трасето с реката.
Мисля си, че станция на Софийски и Гешов (вариант 3) също ще свърши работа.
А що се отнася до пътникопотока - не би трябвало в град с около 1,5 млн. души да не могат да се защитят 3 метродиаметъра!

Offline iashu

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 430
    • View Profile
Re: Варианти за трасе на МД3
« Reply #147 on: 10.12.2012, 14:07:49 »
ето нещо което е комбинация от 2-3 неочаквани мои идеи за МД3, които са инспирирани от желанието ми да се избегнат кривостите, пък все пак да се хванат всичките атрактивни места, които искат да се прикачат на този метродиаметър:

Съгласявам се със споделеното от много хора желание за отклонение по Дойран и без излишно много криввания из Овча Купел. Двете отклонения се обединяват на кръстовището на Кюстендил и Дойран и продължават по реката до станция на площад Ручей свързана пешеходно и с подлеза на Гешов.

От тук започва интересното- предлагам трасето да продължи по уличките Мила Родина/Йордан Йовков и с още 1 плавна крива да продължи в направление Бяла Черква до метростанция на входа на южния парк(при края на бул. Витоша). Продължава се по Арсеналски до връзката с МД2- при хотел Хемус. Тук е следващото изненадващо плавно завиване- по Крум Попов до трансферната с МД1- Национален Стадион! Продължава се от югоизточната страна на реката без да се пресича, до метростанция Орлов Мост (евентуално може да се мисли за някаква връзка с траволатора до метростанция СУ, но не е задължително). Още малко по канала до парка на военната академия под който трасето се разклонява- едно от направленията продължава под Черковна (да, това ще ви се стори твърде остър завои, но би могло да бъде реаализирано и без криви с твърде малък радиус, в краен случай- ако се влизаше в парка от уличката Янтра), а другото направление- излизащо между посолството на Румъния и 31училище.
Двете направления продължават напред- по Черковна правейки връзка с гърба на мол сердика, продължавайки напред със спирка пешеходно свързана с гара Подуяне и след това по традиционното направление- Владимир Вазов, а другото разклонение- напред по Шипченски Проход чак до Дружбите.

Мързи ме да рисувам, но ако трябва ще покажа с какви реализации може да се мине с пплавни криви не през сгради. Най- вече ме притеснява завоя от Черковна по Владимир Вазов, който изглежда сякаш ще пресече блоковете 208 или 209 или 10 или хипермаркета, но в краен случай би могло и да се изгради по друг начин- да не излиза веднага на Владимир Вазов ами малко отзад, между блок 12 и 13 (признавам си- това трябва да се огледа на място, трябва да се помисли, но има и други варианти!)

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9149
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Варианти за трасе на МД3
« Reply #148 on: 02.10.2015, 14:22:31 »
Започваме ПУП за отклонението на метрото от Военна академия "Раковски" към "Слатина" и бул. "Цариградско шосе"

Quote from: infrastructure.bg
На финала е реализацията на разширението на метрото от втори метродиаметър от МС"Джеймс Баучер" към ул. "Сребърна". Това каза арх. Петър Диков, председател на УС на "Метрополитен"ЕАД, който направи изложение на метрото вместо изпълнителния директор на дружеството проф. Д-р инж. Стоян Братоев. Той участва в Осмата национална конференция по пътища с международно участие.

През пролетта започва строителството на трети метродиаметър. Договорите за четирите позиции от първия участък са подписани, има довършителни работи по регулационните планове, каза още арх. Диков.

Първият участък е от Малък градски театър "Зад канала" до пазара "Красно село" и ще бъде прокопан с тунелопробивна машина. Метростанциите се  изграждат по открит способ с изключение на МС "Орлов мост", която ще се строи по тунелен метод, при това с една изходна шахта. За сравнение ще споменем, че трудната МС"Сердика"- 2 се изграждаше с две изходни шахти. При МС "Орлов мост" шахтата ще е една, защото не може да се влиза в защитената Княжеска градина.

Вторият участък – от Красно село до "Овча купел", ще се строи в началото на 2017 г., каза арх. Диков. Сега се подготвят тръжните документи за изпълнител, каза преди време проф.д-р инж. Стоян Братоев. Участъкът е от Красно село до околовръстното при "Овча купел" и ще прави връзка с жп трасето, като пътуващите от Радомир и Перник ще могат да правят връзка там с метрото.

Третата отсечка е от бул. "Владимир Вазов" до "Враждебна".

Много важни са две отклонение – от трети и от първи метродиаметър, по които вече се работи.

Едното отклонение е от Военна академия "Раковски" към "Слатина" , "Арена Армеец" и бул. "Цариградско шосе" при The Mall. То обхваща население от 150 хил. жители. Имаме предпроектно проучване, пристъпваме към разработване на Подробен устройствен план, каза арх. Петър Диков.

Другото разклонение  е продължение на метрото по "Царица Йоанна" към околовръсното между люлинските микрорайони 2 и 3. Това трасе е било предвидено още при изграждането на метрото в края на 70-те, но е оставено като заложено отклонение. "Люлин" има 160 хил. жители и се нуждае от разклонение на метрото там с 2 метростанции. Такова отклонение би обслужвало още 30 хил. души в комплекса.

Сега метрото регистрира всеки ден 320 хил пътувания, т.е. около 25% от пътуващите с градския транспорт ползват метрото. С изграждането на трети метродиаметър пътуванията ще надхвърлят 540 хил., което е над 50% от ползващите градски транспорт в София, обобщи арх. Диков.

Offline Kuonyy

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 238
    • View Profile
    • Email
Re: Варианти за трасе на МД3
« Reply #149 on: 02.10.2015, 19:48:52 »
320 000 e около 25%, ама иначе 540 000 е над 50% :D

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5488
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Re: Варианти за трасе на МД3
« Reply #150 on: 05.10.2015, 12:05:35 »
Ами ако приемем, че сега пътуват с ГТ около 1 280 000 души, а след постояването на МД3 - 1 080 000, то сметката е вярна :) Все пак за това се строят толкова кръстовища на 2 нива.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline Ilian

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 673
    • View Profile
    • Сервиз за лаптопи
Re: Варианти за трасе на МД3
« Reply #151 on: 06.10.2015, 08:50:56 »
Много хитро манипулират данните. Вместо брой пътувания обявяват брой пътуващи. Така излиза, че около 120% от населението на София пътува с ГТ :)

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14583
    • View Profile
    • Email
Re: Варианти за трасе на МД3
« Reply #152 on: 06.10.2015, 10:00:08 »
Много хитро манипулират данните. Вместо брой пътувания обявяват брой пътуващи. Така излиза, че около 120% от населението на София пътува с ГТ :)
Турникетите регистрират брой пътувания, няма как да преброят пътуващите (освен тези с абонаментни карти и електронни билети за 10/20 пътувания). Но и уредите в наземните возила действат по същия начин, така че пропорцията се изкривява най-вече от значително по-голямото гратисчийство от това в метрото.