Понеже тези дни използвах услугите на Биомет се сетих относно някои неща, които са обсъждани назад във времето - за сериозния километраж, който навъртат автобусите им само за 2-3 години, и за това, че Сканиите явно наистина нямат ограничител на скоростта. Та на връщане с един с един от Иризарите им i6s от партидата от 2017 година се паднах на място с видимост към таблото - за 3 години въпросният автобус беше навъртял почти 730 000 км, а на доста места се движихме с около 110 км в час по километраж.
Ммда... след като прочетох горецитираното, направих една бърза, хипотетична сметка. Да вземем като среден вариант маршрут София - Варна - София (до Бургас е малко по-късо), до Констанца е по-дълго (виждал съм до миналата година многократно Биомет с маршрут Констанца - Варна - София). Дистанцията според километричните табелки на магистрала Хемус е 425 км. В момента, с пътуването по стария път там, където няма магистрала, а и от автогарите в двата града докато се стигне до началата на магистралата... закръгля ги до 450. По две прави 900. В едната посока не помня за 6 часа и половина ли го правеха като съм пътувал или 7. Така или иначе, има си технологично време за слизане на едните пътници и екипаж от шофьори, качване на другите пътници и екипаж за обратна посока, междувременно презареждане с гориво - закръглям го на 8 часа време между потегляне от София и потегляне от Варна. Даречем, че рейсът се кара на принципа "не се гаси", образно казано, 24/7, 365 дни в годината (за сметката да разгледаме идеалния вариант, без аварии, технически преглед/обслужване и т.н.
- така или иначе, средно-статистически, престоят му поради тези причини, не предполагам, че е повече от 1% от часовете в годината - 365*24*0,01 = 87,6 часа, тоест, повече от 88 часа годишно при чистонов автобус). Та, при този най-лош възможен вариант, за 2 дни може да прави 3 врътки София - Варна - София. За 1 месец от 30 календарни дни прави 15 * 3 * 900 = 40500 km. За 365 дни в годината прави 365 * 3 / 2 * 900 = 492750 km. За 2 години прави 985500, за 3 - 1478250km. Така че за 3 години да навърти 730000 km е почти точно половината от този най-лош възможен вариант, който описах по-горе.
А, все пак, междуградски автобус ли е, тир ли е - очаква се от тях, като мулета, неуморно да кръстосват пътищата български, европейски и тъй нататък... за мен 730000 не са никаква изненада.