Author Topic: Биомет  (Read 69478 times)

Offline abs111

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2993
    • View Profile
Re: Биомет
« Reply #80 on: 23.10.2014, 16:09:06 »
Сребристите да,инфо от шофьор и служителите в гаража.

Offline mitakis

  • над нещата
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4193
    • View Profile
Re: Биомет
« Reply #81 on: 20.05.2015, 11:17:53 »
Телефонна снимка от сутринта на Мраморско шосе - СВ9394АК, инв.номер 04
Трудно е да направиш нещо както трябва, вместо как да е.

Offline garfi

  • Писател
  • **
  • Posts: 44
    • View Profile
Re: Биомет
« Reply #82 on: 26.05.2015, 18:39:03 »
 :fan:
Същия автобус но сниман на 14.05.2015 и 3300км от Мраморско шосе.
« Last Edit: 26.05.2015, 18:42:36 by garfi »

Offline mitakis

  • над нещата
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4193
    • View Profile
Re: Биомет
« Reply #83 on: 21.11.2015, 22:42:05 »
Трудно е да направиш нещо както трябва, вместо как да е.

Offline ivan3275

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1246
    • View Profile
    • Email
Re: Биомет
« Reply #84 on: 24.02.2016, 13:45:03 »
Между другото колеги някой знае ли точно коя Скания Иризар е пострадала при катастрофата преди почти месец с автобуса на Юнион-Ивкони?

Offline vikiconectoto

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 377
  • RIP 9070 :(
    • View Profile
Re: Биомет
« Reply #85 on: 24.02.2016, 14:48:43 »
Между другото колеги някой знае ли точно коя Скания Иризар е пострадала при катастрофата преди почти месец с автобуса на Юнион-Ивкони?
Нито Бова-та,нито Скания-та някой знае кой са.Освен ако не отидеш във гаража или сервиза на Скания до Герман.

Offline 2657

  • Писател
  • **
  • Posts: 49
    • View Profile
    • Email
Re: Биомет
« Reply #86 on: 12.03.2016, 17:46:17 »
Днес видях една нова Скания (НЕ БЕШЕ ИРИЗАР) черна със лого на Биомет само на предното стъкло да заминава към гарата!Отстрани беше рекламна на Скания като тестов автобус,явно замества ударения.

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3381
    • View Profile
Re: Биомет
« Reply #87 on: 23.07.2016, 22:16:03 »
Тези дни, един приятел ми каза, че и Биомет предлагали услугата преминаване през Летище София за автобусите им, пристигащи от Варна. При Биомет доплащането било в размер на 7 лева. :eek:

Според мен, това е крайно некоректно.

Първо, има възможност за развитие на тарикати - ако някой дочуе, че друг пътник вече е платил, т.е. автобусът ще ходи до летището, може да се скатае, да не доплати за себе си и пак да си слезе на летището... :neznam:

Второ, практически разстоянието от автогара Варна до Летище София е по-малко (като километри) от колкото разстоянието от автогара Варна до централна автогара София. Следователно, няма логика да искат повече пари за по-малко изминато разстояние.  :neznam:


Според мен, тази процедура трябва да се легализира и да няма доплащане. Първо, да се открият официални автоспирки за междуградски автобуси (по Закона за автомобилните превози) в района и на двата терминала. Второ, тези спирки да са включени в официалните маршрути и разписания на автобусите.

vasko - оригиналът! :)

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Биомет
« Reply #88 on: 25.07.2016, 08:11:00 »
Това е отклонение от основния маршрут и допълнителен пробег за автобуса. Даже се учудвам, че взимат само 7 лева за разкарването до Летището.

Няма какво да се дочува, целият автобус би видял, че нещо не е наред и са се отклонили към Летището, така всеки може да реши да слезе. Вероятно си имат механизъм срещу това, просто няма да позволят на пъника да си свали багажа. А да разчиташ на случайността, когато имаш полет е несериозно... Така че едва ли в последния момент ще дебнеш, за да слезеш там...

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3381
    • View Profile
Re: Биомет
« Reply #89 on: 25.07.2016, 22:18:20 »
Даже се учудвам, че взимат само 7 лева за разкарването до Летището.
:eek: :eek: :eek:

А колко да взимат? 7 лева е почти 1/4 от цената на целия билет от Варна до София.

То сигурно едни 7 лева покриват много повече от разхода на гориво за отбивката от маршрута... А ако десет човека си доплатят - 70 лева. Доста голяма печалба, която сигурно не отчитат пред данъчните, тъй като това не е регламентирана услуга... :angry:

Няма какво да се дочува, целият автобус би видял, че нещо не е наред и са се отклонили към Летището, така всеки може да реши да слезе.
Имам предвид друго. Нали шофьорите трябва да преценят дали ще се отбиват до летището или не. Ако няма нито пътник, който да е платил добавка, то няма да има отбиване от маршрута. Но, ако още във Варна някой тъкмо тръгне да си плаща добавката, но чуе, че вече някой друг е платил, то може и да се скатае, защото вече ще знае, че със сигурност, автобусът ще мине през летище София.

Вероятно си имат механизъм срещу това, просто няма да позволят на пътника да си свали багажа.
А ако няма багаж? Има хора, които пътуват със самолет по работа и не разнасят големи куфари. Само ръчен багаж с важни документи, лаптоп и т.н., който си стои при него в автобуса.
vasko - оригиналът! :)

Offline bagercho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3646
    • View Profile
Re: Биомет
« Reply #90 on: 25.07.2016, 23:55:45 »
Влизам в тази тема с очакването някой да е споделил, че са купили новия Irizar i8, а то отново глупостите Васеви...

И между другото вече продават i6-ците си явно.
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=229065421&grossPrice=false&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&scopeId=B&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.modelDescription=irizar&pageNumber=3&fnai=next
« Last Edit: 26.07.2016, 00:00:36 by bagercho »

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Биомет
« Reply #91 on: 26.07.2016, 00:20:06 »
Охх, досега стоях на страна и гледах много-много да не се поддавам на Васко, но изкушението е голямо...

На които не му се дават 7 лева, нека вземе такси от Централна автогара за 15-20 лева или да даде 3,2 за метро (с билет за багажа, евентуално). А ако е само един пътник, 7-те лева избиват ли разкарването, нарушените планове на останалите пътници и прочие. Не съм завършил УНСС и вече ми се губят понятията по икономикс и еластичността на предлагането. Тази услуга не е задължителна и фирмите могат да си я предлагат на каквато цена си искат. Ако някой е съгласен я плаща, или си намира по-изгодни алтернативи. А фирмите са си преценили, при какви условия са съгласни да я предложат... ;)

Offline BulgariaBuses

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 334
  • Транспортът във Видин
    • View Profile
    • AntonioM-transportphotography
Re: Биомет
« Reply #92 on: 28.12.2019, 16:36:43 »
Мерцедес Травего бивше на Биомет
Транспортът във Видин

Offline bagercho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3646
    • View Profile
Re: Биомет
« Reply #93 on: 31.07.2020, 12:43:42 »
Понеже тези дни използвах услугите на Биомет се сетих относно някои неща, които са обсъждани назад във времето - за сериозния километраж, който навъртат автобусите им само за 2-3 години, и за това, че Сканиите явно наистина нямат ограничител на скоростта. Та на връщане с един с един от Иризарите им i6s от партидата от 2017 година се паднах на място с видимост към таблото - за 3 години въпросният автобус беше навъртял почти 730 000 км, а на доста места се движихме с около 110 км в час по километраж.

Offline тролей №164 линия 2

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2432
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Re: Биомет
« Reply #94 on: 01.08.2020, 23:09:00 »
Понеже тези дни използвах услугите на Биомет се сетих относно някои неща, които са обсъждани назад във времето - за сериозния километраж, който навъртат автобусите им само за 2-3 години, и за това, че Сканиите явно наистина нямат ограничител на скоростта. Та на връщане с един с един от Иризарите им i6s от партидата от 2017 година се паднах на място с видимост към таблото - за 3 години въпросният автобус беше навъртял почти 730 000 км, а на доста места се движихме с около 110 км в час по километраж.
Ммда... след като прочетох горецитираното, направих една бърза, хипотетична сметка. Да вземем като среден вариант маршрут София - Варна - София (до Бургас е малко по-късо), до Констанца е по-дълго (виждал съм до миналата година многократно Биомет с маршрут Констанца - Варна - София). Дистанцията според километричните табелки на магистрала Хемус е 425 км. В момента, с пътуването по стария път там, където няма магистрала, а и от автогарите в двата града докато се стигне до началата на магистралата... закръгля ги до 450. По две прави 900. В едната посока не помня за 6 часа и половина ли го правеха като съм пътувал или 7. Така или иначе, има си технологично време за слизане на едните пътници и екипаж от шофьори, качване на другите пътници и екипаж за обратна посока, междувременно презареждане с гориво - закръглям го на 8 часа време между потегляне от София и потегляне от Варна. Даречем, че рейсът се кара на принципа "не се гаси", образно казано, 24/7, 365 дни в годината (за сметката да разгледаме идеалния вариант, без аварии, технически преглед/обслужване и т.н. :D - така или иначе, средно-статистически, престоят му поради тези причини, не предполагам, че е повече от 1% от часовете в годината - 365*24*0,01 = 87,6 часа, тоест, повече от 88 часа годишно при чистонов автобус). Та, при този най-лош възможен вариант, за 2 дни може да прави 3 врътки София - Варна - София. За 1 месец от 30 календарни дни прави 15 * 3 * 900 = 40500 km. За 365 дни в годината прави 365 * 3 / 2 * 900 = 492750 km. За 2 години прави 985500, за 3 - 1478250km. Така че за 3 години да навърти 730000 km е почти точно половината от този най-лош възможен вариант, който описах по-горе. :) А, все пак, междуградски автобус ли е, тир ли е - очаква се от тях, като мулета, неуморно да кръстосват пътищата български, европейски и тъй нататък... за мен 730000 не са никаква изненада.
« Last Edit: 01.08.2020, 23:10:36 by тролей №164 линия 2 »
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!

Offline valeri.1989

  • Писател
  • **
  • Posts: 27
  • Категории: AM, A, B, C, D, BE, CE, DE, Tkt
    • View Profile
    • Email
Re: Биомет
« Reply #95 on: 30.08.2020, 11:37:38 »
Понеже тези дни използвах услугите на Биомет се сетих относно някои неща, които са обсъждани назад във времето - за сериозния километраж, който навъртат автобусите им само за 2-3 години, и за това, че Сканиите явно наистина нямат ограничител на скоростта. Та на връщане с един с един от Иризарите им i6s от партидата от 2017 година се паднах на място с видимост към таблото - за 3 години въпросният автобус беше навъртял почти 730 000 км, а на доста места се движихме с около 110 км в час по километраж.
Всички автобуси над 3,5 тона са оборудвани с ограничител на скоростта на 100км/ч, по нанадолнище може да вдигне повече, вече друг е въпроса дали някой не е манипулирал ограничитела. Не знам как се оправят с тахографите при проверки и с безбройните камери по пътя

Offline bagercho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3646
    • View Profile
Re: Биомет
« Reply #96 on: 30.08.2020, 22:27:04 »
То това е ясно за автобусите, но спомената порочна практика е редовна...

Offline valeri.1989

  • Писател
  • **
  • Posts: 27
  • Категории: AM, A, B, C, D, BE, CE, DE, Tkt
    • View Profile
    • Email
Re: Биомет
« Reply #97 on: 31.08.2020, 00:28:23 »
Контрола е слаб, това не е лека кола 50 човека са зад теб и водача носи отговорност ако стане нещо.
На учебния автобус понеже беше клас 2 най-много държаха на плавното потегляне и спиране. Инструктора слага кафето и казва да не се разлива

Offline Sixkiller

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3183
    • View Profile
Re: Биомет
« Reply #98 on: 31.08.2020, 00:54:04 »
Това с разливането на кафето е много относително, понякога е до усещане на водача (някой хора въобще го нямат), друг път е до съединител - може да е твърд, може да е накрая на ресурса и да е мек, това все оказва влияние на потеглянето. Факт, че е повече от задължително за един професионален шофьор да си усеща автобуса или камиона и да вози хубаво, но за всичко това се иска време и желание да се научиш; няма как да се очаква от един курсист да е перфектен, когато е карал 10 часа х 40 минути някой 25-30 годишен дрегел, колкото да си вземе категорията;
+ това, ако автобуса е с автоматични скорости и втора употреба, съвсем нормално е същите да "блъскат" и за това шофьора да няма абсолютно никаква вина.

По отношение на Биомет и шофьорите им, лично аз имам много добри впечатления, поне като поведение на пътя - рядко се правят опасни изпреварвания, често пропускат автомобили зад тях, понякога в лошо време се движат доста бавно - дори със скорости от порядъка на 75-80, друг път изпреварват влачещите се и не ги чакат изобщо. Хората могат и знаят как да карат, при това по маршрута София - Варна който кара редовно знае много добре къде са камерите и къде да намаля. А и да ги снимат, фиша се плаща от шофьора при всяко положение. Със сигурност има много други фирми, които са в пъти по-нередовни от тях.
В България си е най-хубаво и супер и всичко ни е страхотно. Единственото по-хубаво е България едно време, ама и сега си е най! ;)

Парно в салона само с печат в пътния лист.

Offline HST

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 386
    • View Profile
Re: Биомет
« Reply #99 on: 31.08.2020, 01:31:55 »
Преди месец и малко пътувах с Биомет Варна-София и след 2 дена София-Варна. При първия курс бяха двама шофьори, и двамата караха плавно и възпитано. Бях назад и таблото не виждах.

При второто пътуване - София-Варна, бях два-три реда назад, по диагонал от шофьора и виждах таблото с уредите. Най-високата скорост, която видях, беше около 115 км./ч., но по надолнище, няколко пъти около 105-7 км./ч., пак при наклон надолу. Иначе караше с около 90.

Направи ми лошо впечатление, че на междуградската част от маршрута изпреварваше където може, без много-много да се съобразява дали е разрешено, по кръстовища през лента за ляв завой, присветваше с дългите на движещи се със 75-80, вместо с максимално разрешените 90... Калпазански го раздаваше...