Author Topic: Текущи ремонти на релсовия път  (Read 187134 times)

Offline Ilian

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 674
    • View Profile
    • Сервиз за лаптопи
Re: Текущи ремонти на релсовия път
« Reply #1120 on: 20.04.2020, 00:34:29 »
Тия колчета да не са вечни?

Offline UMSofia

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1377
    • View Profile
Re: Текущи ремонти на релсовия път
« Reply #1121 on: 30.04.2020, 17:48:05 »
Направих снимки на новоремонтираното трамвайно обръщало в Илиянци. Може да ги разгледате в галерията. Прави впечатление, че СЕ са положили усилия при довършителните работи и на пръв поглед не изглежда зле . Но всички знаем, че технологията с бетониране на релсите в монолитна стоманобетонна плоча, не е особено надеждна. Перона на крайната спирка не е пипнат, а бетона е сериозно изронен. Входящата стрелка за двата коловоза си е все така ръчна.

The completed repair of the tram loop in Iliyantsi by Lyubomir Naydenov, on Flickr
« Last Edit: 30.04.2020, 17:51:54 by UMSofia »

Offline emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4963
    • View Profile
Re: Текущи ремонти на релсовия път
« Reply #1122 on: 30.04.2020, 18:05:48 »
Стрелката ще си остане ръчна. Няма автоматична стрелка разделяща двата кръга на обръщателно колело.
От къде знаете, "... че технологията с бетониране на релсите в монолитна стоманобетонна плоча, не е особено надеждна"? Аз от разговори с колеги, проектанти на релсов път знам, че двете технологии са еднакво надеждни. Въпрос на поддръжка е разликата. 
Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6372
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Текущи ремонти на релсовия път
« Reply #1123 on: 30.04.2020, 18:14:55 »
E нали на Орландовци и Борово са автоматични? Как да няма?
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4963
    • View Profile
Re: Текущи ремонти на релсовия път
« Reply #1124 on: 30.04.2020, 19:19:08 »
E нали на Орландовци и Борово са автоматични? Как да няма?
Не съм ходил отдавна по тези места. Може.
Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.

Offline UMSofia

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1377
    • View Profile
Re: Текущи ремонти на релсовия път
« Reply #1125 on: 30.04.2020, 19:22:40 »

От къде знаете, "... че технологията с бетониране на релсите в монолитна стоманобетонна плоча, не е особено надеждна"? Аз от разговори с колеги, проектанти на релсов път знам, че двете технологии са еднакво надеждни. Въпрос на поддръжка е разликата. 

Правя заключение на база на това, което съм прочел по темата. Цялостното фиксиране на релсите с бетон, не позволява тяхното свободно движение при разширението на метала, като това води до поява на пукнатини в бетона около релсите. Липсва и всякаква шумо и виброизолация. Поддръжката на релсовия път при този способ е много трудоемка. Това е вероятно евтин, но остарял метод на полагане на релсов път. Убеден съм, че много по-доре от мен познаваш по-добри методи за изграждане на трамвайни пътища, които се прилагат в белите страни. Тук, изместването на колелото в близко бъдеще, може би оправдава избирането на този способ и липсата на шумо и виброизолация. Но що се касае до трасета, които следва да бъдат експлоатирани 30-35 години, според мен трябва да се избират най-надеждните и съвременни технологии, които ще позволят безпроблемна експлоатация. Ако непрекъснато се прави компромис с качеството и цената, няма да се подобри състоянието на релсовия път и в бъдеще.

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8947
    • View Profile
Re: Текущи ремонти на релсовия път
« Reply #1126 on: 30.04.2020, 19:53:06 »
Хубавото е, че успяха да направят добър ремонт , при положие , че разполагат с един кран ЗИЛ , Шкода Мадара с полуремарке, ГАЗ-ка за асфалт и чакъл , виброплоча за валиране на асфалта , кирки,лопати , ростове и чукове, ГАЗ-ка със заваръчен агрегат. С тези допотопни средства и техника малко фирми биха направили това.

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3411
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Текущи ремонти на релсовия път
« Reply #1127 on: 30.04.2020, 20:19:53 »
Технологията с бетониране беше много хубава в началото на прилагането ѝ у нас, когато се запълваше само до петата на релсата. В такъв вид се прилага и до сега в другите държави, а нейни разновидности и във високоскоростните железници. Неясно защо, в по-ново време се реши у нас да се бетонира и шийката на релсата. Може би, за да се спести асфалт за запълване.
Неясно е и защо временните трасета там, където не са в пътното платно, също се изпълняват така, вместо на траверси, така че лесно да се полагат, лесно и да се махат.

Offline qwerty95

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1193
    • View Profile
    • Email
Re: Текущи ремонти на релсовия път
« Reply #1128 on: 30.04.2020, 21:42:05 »
Хубавото е, че успяха да направят добър ремонт , при положие , че разполагат с един кран ЗИЛ , Шкода Мадара с полуремарке, ГАЗ-ка за асфалт и чакъл , виброплоча за валиране на асфалта , кирки,лопати , ростове и чукове, ГАЗ-ка със заваръчен агрегат. С тези допотопни средства и техника малко фирми биха направили това.

С такава техника нашите баби и дядовци са изградили цяла държава, която сега 30 години още не могат да разграбят напълно.

Offline Fantomas

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2874
    • View Profile
Re: Текущи ремонти на релсовия път
« Reply #1129 on: 30.04.2020, 23:39:52 »
Интересно ми е защо се бетонираха и асфалтираха релсите? Поддръжката на трасе от железопътен тип (с баластра) не е ли по-лесна? Ако се наложи пак смяна на релса, ще трябва всичко да се кърти. Знам че ще кажете, че няма да се наложи, защото обръщалото няма да съществува още дълго, но въпросът ми е принципен. Когато не се налага изрично по някаква причина (наличие на автомобилен или пешеходен трафик) трасето да бъде асфалтирано, защо е необходимо да се бетонира и асфалтира? Поддръжката на трасе с траверсова скара и баластра не е ли по-елементарна? Най-малкото при евентуална смяна на релса, стрелка и т.н. ми идва наум, че няма нужда да се кърти и асфалтира пак. Питам, без да искам да налагам мнение, просто ми е интересно някой по-разбиращ да обясни. :)

Online mitakis

  • над нещата
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3681
    • View Profile
Re: Текущи ремонти на релсовия път
« Reply #1130 on: 01.05.2020, 00:02:56 »
Външният кръг е необходимо да бъде с равна настилка, за да има къде да стъпват качващи/слизащите от трамваите във вътрешния кръг.

Списък на подвижния състав в София
Забравете провалите,
запомнете уроците.

Offline emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4963
    • View Profile
Re: Текущи ремонти на релсовия път
« Reply #1131 on: 01.05.2020, 08:46:59 »

От къде знаете, "... че технологията с бетониране на релсите в монолитна стоманобетонна плоча, не е особено надеждна"? Аз от разговори с колеги, проектанти на релсов път знам, че двете технологии са еднакво надеждни. Въпрос на поддръжка е разликата. 

Правя заключение на база на това, което съм прочел по темата. Цялостното фиксиране на релсите с бетон, не позволява тяхното свободно движение при разширението на метала, като това води до поява на пукнатини в бетона около релсите. Липсва и всякаква шумо и виброизолация. Поддръжката на релсовия път при този способ е много трудоемка. Това е вероятно евтин, но остарял метод на полагане на релсов път. Убеден съм, че много по-доре от мен познаваш по-добри методи за изграждане на трамвайни пътища, които се прилагат в белите страни. Тук, изместването на колелото в близко бъдеще, може би оправдава избирането на този способ и липсата на шумо и виброизолация. Но що се касае до трасета, които следва да бъдат експлоатирани 30-35 години, според мен трябва да се избират най-надеждните и съвременни технологии, които ще позволят безпроблемна експлоатация. Ако непрекъснато се прави компромис с качеството и цената, няма да се подобри състоянието на релсовия път и в бъдеще.
Говорим за технология, а не за изпълнение. Нали?
Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.

Offline Tatra

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3735
    • ICQ Messenger - 229817817
    • View Profile
    • Email
Re: Текущи ремонти на релсовия път
« Reply #1132 on: 25.05.2020, 23:44:25 »
Фандъкова каза вчера на някакво интервю, че очаква скоро да се обяви процедура за трасето по Борис 3. Това означава ли, че още не е избран изпълнител?!  :/ :/
ТРАМВАЙНО ДЕПО "БАНИШОРА"
Трамвайна мотриса инв. ном.: 936
линия номер: 6

Offline Spas237

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 88
    • View Profile
    • Email
Re: Текущи ремонти на релсовия път
« Reply #1133 on: 26.05.2020, 13:34:12 »
Трябва първо да обявят процедура, след това да получат оферти и тогава да изберат изпълнител. Мисля, че редът е такъв.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9207
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Текущи ремонти на релсовия път
« Reply #1134 on: 26.05.2020, 18:06:43 »
Те редът го изпубиха няколко пъти  пак са до никъде.

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6372
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Текущи ремонти на релсовия път
« Reply #1135 on: 26.05.2020, 18:59:53 »
Днес Божинов каза, че щял да прегледа документацията до седмица и ако всичко е ок ще обявят поръчката като били взели всички мерки да не загубят европейското финансиране, заради забавянето към момента.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline lion_sofiq

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1635
  • ČKD TATRA
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Текущи ремонти на релсовия път
« Reply #1136 on: 07.07.2020, 17:13:39 »
От 11-ти юли (събота) най-накрая започва ремонтът на разбитото панелно трасе в участъка от автостанция Гео Милев до Кауфланда.
https://flic.kr/s/aHsmGcDTvT - T6B5 в Красна поляна


Offline mitko359

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 149
    • View Profile
Re: Текущи ремонти на релсовия път
« Reply #1137 on: 17.07.2020, 21:10:57 »
Две информативни снимки от ремонта по трасето на 20


Offline tm0

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3618
    • View Profile
Re: Текущи ремонти на релсовия път
« Reply #1138 on: 18.07.2020, 10:54:36 »
От 20 юли се разкрива автобус, заместващ трамвай 22 между Изток и Подуене. Къде е ремонтът на 22; къде ще се движат трамваите от 22?
████████████████████████

Offline tsetsi81

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 390
    • View Profile
Re: Текущи ремонти на релсовия път
« Reply #1139 on: 18.07.2020, 11:59:56 »
От 20 юли се разкрива автобус, заместващ трамвай 22 между Изток и Подуене. Къде е ремонтът на 22; къде ще се движат трамваите от 22?

Няма ремонт по ТМ22.Автобусите ще помагат на трамваите , понеже част от тях са единични и се тъпчат много.Колите са само 14,няма как да станат повече и затова рейс 22ТМ ще помага от станция Изток до театър София.