Author Topic: Текущи ремонти на релсовия път  (Read 183063 times)

Offline UMSofia

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1370
    • View Profile
Re: Текущи ремонти на релсовия път
« Reply #1160 on: 21.08.2020, 18:35:12 »
По бул. "Асен Йорданов" трамвайното трасе се ремонтира по утвърдената вече технология с наливане на бетон до главата на релсата. Виброизолация липса. Ако изобщо има такава, ще бъде само около главата на релсата. Дали ще доживеем да се направи ремонт с някой съвременен и надежден метод на изграждане на релсов път?
« Last Edit: 21.08.2020, 18:37:56 by UMSofia »

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12537
    • View Profile
Re: Текущи ремонти на релсовия път
« Reply #1161 on: 21.08.2020, 18:39:43 »
Единственият модерен ремонт, който се случи, беше на бул. Овча купел.
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline UMSofia

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1370
    • View Profile
Re: Текущи ремонти на релсовия път
« Reply #1162 on: 21.08.2020, 18:53:15 »
Единственият модерен ремонт, който се случи, беше на бул. Овча купел.

Така е, но там ремонтираха 300 м. То си беше по-скоро експериментално. Явно са решили, че е много скъпо. По-добре да леем бетон около релсите, пък после ще му мислим. Пилеят се парите на данъкоплатците. Тези трасета едва ли ще могат да издържат срока на тяхната експлоатация в добро състояние.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11301
  • Инициатива Защото транспортът е страст
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Текущи ремонти на релсовия път
« Reply #1163 on: 21.08.2020, 19:15:49 »
И кривите на Женския пазар също ги облякоха изцяло във виброизолация, но до там. Очевидно е че не желаят да го въведат като общоприета практика и като стане дума за някакъв по-дълъг участък веднага бият отбой. Трябва да се настоява за необособеното трасе по „Цар Борис III“, когато започне ремонта там.

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6350
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Текущи ремонти на релсовия път
« Reply #1164 on: 22.08.2020, 00:20:27 »
По бул. "Асен Йорданов" трамвайното трасе се ремонтира по утвърдената вече технология с наливане на бетон до главата на релсата. Виброизолация липса. Ако изобщо има такава, ще бъде само около главата на релсата. Дали ще доживеем да се направи ремонт с някой съвременен и надежден метод на изграждане на релсов път?
Виброизолация има. Същата е като на Дондуков и Кракра.
Там това е приемливо, с оглед, че няма близки жилищни сгради, но е важно като се износят след време релсите от твърдите бандажи на чешките трамваи - да шлайфат и наваряват релсите, за да е по-устойчиво направеното.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline fafan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2607
    • View Profile
    • Email
Re: Текущи ремонти на релсовия път
« Reply #1165 on: 22.08.2020, 11:04:14 »
По-добре да леем бетон около релсите, пък после ще му мислим. Пилеят се парите на данъкоплатците. Тези трасета едва ли ще могат да издържат срока на тяхната експлоатация в добро състояние.

Този метод държи към 15 години, което е приемлив срок на експлоатация. Просто при нас ремонтите се случват твърде нарядко. Ако се подменяха трасетата на всеки 15 години нямаше да има разбит около релсите асфалт и дупки, но при нас срокът на подмяна е над 25 години, има трасета които не са пипани повече от 30.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11301
  • Инициатива Защото транспортът е страст
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Текущи ремонти на релсовия път
« Reply #1166 on: 22.08.2020, 11:20:58 »
Първо трасетата, които не са ремонтирани повече от 30 години са панелни или обособени(по железопътна технология) и там не можем да говорим за дупки по асфалта, защото асфалт няма. Можем да говорим за дупки на границата между асфалтовата настилка и панелите, но това е съвсем друго. Второ погледни трасето по „Шипченски проход“, което е било подменено през 2009 г. и преброй всички пукнатини и дупки около релсите, пък тогава коментирай, че не е необходима виброизолация и че 15 години може да държи без да се появят напуквания и дупки.

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4836
  • 433 :)
    • View Profile
    • Email
Re: Текущи ремонти на релсовия път
« Reply #1167 on: 22.08.2020, 15:01:53 »
Шипченски проход, Янко Сакъзов... района на кръстовището на Граф Игнатиев и Евлоги Георгиев, където още по-скоро е сменяно, но релсите са вече на гребен, и скоро ще започне да се разорава.
Viva la 105, viva la in memoriam!
Против цитирането на "медии" от ранга на Блиц, Пик, Брадва и т.н.!!!

Offline fafan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2607
    • View Profile
    • Email
Re: Текущи ремонти на релсовия път
« Reply #1168 on: 22.08.2020, 15:31:38 »
Първо трасетата, които не са ремонтирани повече от 30 години са панелни или обособени(по железопътна технология) и там не можем да говорим за дупки по асфалта, защото асфалт няма. Можем да говорим за дупки на границата между асфалтовата настилка и панелите, но това е съвсем друго. Второ погледни трасето по „Шипченски проход“, което е било подменено през 2009 г. и преброй всички пукнатини и дупки около релсите, пък тогава коментирай, че не е необходима виброизолация и че 15 години може да държи без да се появят напуквания и дупки.

Не са само панелни трасетата по-стари от 30 години. Трасето по Ботев вече стана на над 20 години в някои участъци, ще удари скоро 25. То е също по този начин правено и вече видимо е за ремонт, но изобщо не е на дневен ред защото съпоставено с останалите аварийни участъци си е направо супер. В някоя друга столица из Европа отдавна щеше да е планирано и изпълнено наново, ако сравниш колко често се ремонтира там и тук ще видиш колко недофинансирана е трамвайната инфраструктура в София. За да се свали възрастта на трасетата на около или под 15 години трябва да се подменят по 10-15 километра на година, през последните години правим обаче средно 2-3. Но това са ни капацитетите явно.

Offline UMSofia

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1370
    • View Profile
Re: Текущи ремонти на релсовия път
« Reply #1169 on: 22.08.2020, 18:28:09 »
Виброизолация има. Същата е като на Дондуков и Кракра.
Там това е приемливо, с оглед, че няма близки жилищни сгради, но е важно като се износят след време релсите от твърдите бандажи на чешките трамваи - да шлайфат и наваряват релсите, за да е по-устойчиво направеното.

Моя е грешката. Наистина има виброизолация. Но ми се иска да видя един голям участък по софийската трамвайна мрежа, направен по някоя съвременна технология, като например тази приложена по бул. "Овча купел" или тази.

Online tauri

  • Превозвач
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1585
    • View Profile
Re: Текущи ремонти на релсовия път
« Reply #1170 on: 22.08.2020, 19:40:01 »
Има такъв участък - Граф Игнатиев.
The Grand Tour

Offline fafan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2607
    • View Profile
    • Email
Re: Текущи ремонти на релсовия път
« Reply #1171 on: 23.08.2020, 12:47:36 »
или тази.

Може малко да те разочаровам, но тази система, освен че е скъпа, защото е запазена марка и пари отиват и за фирмата, която държи правата не се различава особено от тази, която Трансремонтстрой така успешно е внедрила в София с трупчетата и чичкото със слънчевия чадър. Разликата е единствено, че трае три пъти по-дълго полагането със същия брой работници, защото се полагат 3 слоя, а не един. Но и тази технология не е задължително да издържи по-дълго от нашата суперкосмическа технология. Например този учстък, макар и в пешеходна зона по технологията на Rail.One пропада 3 пъти през последните десет години, след което са сменили технологията. Когато имаме компрометирана основа и лошо отводняване и най-супер технологията за отрицателно време почва да дава дефекти.

Online bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3342
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Текущи ремонти на релсовия път
« Reply #1172 on: 23.08.2020, 14:41:14 »
Трасето по Ботев вече стана на над 20 години в някои участъци, ще удари скоро 25. То е също по този начин правено и вече видимо е за ремонт, но изобщо не е на дневен ред защото съпоставено с останалите аварийни участъци си е направо супер.
Трасето по Ботев не е с бетон до главата на релсите. Нормалната версия на тази технология, която се прилагаше отначало у нас, е с бетон само до петата на релсата, която е облечена в нещо като гумен калъф. Нагоре се запълва изцяло с асфалт.
От няколко години започнаха да бетонират до главата на релсата и отгоре слагат само тънък износващ се слой асфалт.

И в двата случая, вибрациите от движението на трамваите отварят пукнатини между настилката и релсите, в които влиза вода, която през зимата замръзва и надува пукнатините. Така постепенно настилката изскача, обаче при първия вариант повредите са само по асфалта и се поправят лесно, а при втория - и по бетонния пълнеж.

Offline UMSofia

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1370
    • View Profile
Re: Текущи ремонти на релсовия път
« Reply #1173 on: 23.08.2020, 17:18:32 »
От няколко години започнаха да бетонират до главата на релсата и отгоре слагат само тънък износващ се слой асфалт.

Явно реализиарат някаква икономия с това побългаряване на технологията. При бетон само до петата на релсата, основата на пътя остава здрава и не се компрометира. У нас, както се прави капитален ремонт на 30-40 години, представям си как ще излеждат тези трасета в последните години от тяхната експлоатация.

Offline fafan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2607
    • View Profile
    • Email
Re: Текущи ремонти на релсовия път
« Reply #1174 on: 23.08.2020, 18:54:10 »
Явно реализиарат някаква икономия с това побългаряване на технологията. При бетон само до петата на релсата, основата на пътя остава здрава и не се компрометира. У нас, както се прави капитален ремонт на 30-40 години, представям си как ще излеждат тези трасета в последните години от тяхната експлоатация.

Икономия може да има само от разлики в цените на бетон и асфалт. И печелят скорост, само износващ слой асфалт се полага много бързо.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11301
  • Инициатива Защото транспортът е страст
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Текущи ремонти на релсовия път
« Reply #1175 on: 13.09.2020, 23:07:19 »
Влог репортаж за ремонта на трасето „ЦСКА“ от 10-ти септември.

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8920
    • View Profile
Re: Текущи ремонти на релсовия път
« Reply #1176 on: 15.09.2020, 19:15:39 »
За Коледа може и да пуснат движението...

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9156
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Текущи ремонти на релсовия път
« Reply #1177 on: 15.09.2020, 19:18:50 »
Днес опъваха ККМ.

Offline vaz2106

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 703
    • View Profile
    • Email
Re: Текущи ремонти на релсовия път
« Reply #1178 on: 16.09.2020, 07:11:38 »
Това трасе не можеше ли да е зелено , а не с асфалт и всеки малоумник да си минава по него , когато си поиска ? Какво се говореше преди предните избори ?

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5736
    • View Profile
Re: Текущи ремонти на релсовия път
« Reply #1179 on: 16.09.2020, 10:45:34 »
Спокойно можеше да е по доказаната класическа ЖП технология аналогично на участъка от Цветан Лазаров до депо Искър, няма нужда от зелено мочурище.  :rolleyes: