В колекцията ми със записи липсваше втора главна ЖП линия, както и 16-а теснолинейна ЖП линия. Поради тази причина си взех отпуск и се получи едно динамично пътуване, което обхвана няколко главни линии. Всичко започна с
БВ 2626 вечерта на 28.09.2022г. Предварително знаех, че наставов релсов път мога да очаквам да има оцелял само в участъка между гарите Шумен и Славяново (извън участъците Варна - Шумен и Мездра Юг - Централна гара, които ги имам вече записани). За сметка на това се оказа, че е малко повече, отколкото очаквах. Да не говорим, че път 1 в участъка между спирките Асеново и Горица също се оказва, че е с настави, макар и след основен ремонт на баластовата призма плюс нови релси и траверси - но това ще се чуе във финалния запис от влак БВ 2627.
В дефилето се работи усилено. Половината гара Своге е с извадени релси и траверси. Преминава се по първи и втори коловоз. Мисля, че в гара Зверино (по спомен, който може и да е неточен) е изваден първи коловоз, или по-точно се полага БРП там. Път 1 между гарите Реброво и Своге е непокътнато НРП, но то е и недостъпно, защото подходът откъм гара Своге е прекъснат. Поради вида на стрелките в гара Реброво, влаковете към Мездра преминават по втори коловоз, вместо по трети. Друго, което е малко стара информация отпреди поне година и половина е, че е изработено и междугарийцето Мездра Юг - Мездра.
Никога не бях пътувал по първите няколко десетки километра от трета главна ЖП линия - все по първа и после по 33-та. Поради тази причина си бях планирал и
ПВ 30115 в участъка София - Столник. През годините са го работили и вече почти няма наставов релсов път, но скоростта на преминаване е около 40 км/ч в повечето участъци. Ето и в обратната посока
ПВ 30118 Столник - София. ПВ 30115 имаше само салонни вагони, но ПВ 30118 се състоеше от един небесносин салонен и един купеен, серия 74.
През деня се разхождах и снимах из София (
ето тук -> Снимачен ден №1 (29.09.2022г)) и вечерта поех към Добринище. Най-напред с
БВ 8627 в участък София - Септември. На едно място път 2 е изваден и се работи - някъде в участъка между гара Ихтиман и спирка Немирово. В Септември беше супер тихо и спокойно. Карфица да падне, щеше да се чуе. Хапнах малко и се покатерих на
ПВ 16101. Влакчето потегля с 2 локомотива и с 1 или 2 заключени, тъмни вагона накрая. Предния локомотив и въпросните тъмни вагони ги откачиха в гара Велинград. Сега виждам, че, очевидно, са предназначение за обслужване на КПВ 16220.
Бях прегледал разписанието и знаех, че civil twilight ще настъпи някъде около гара Разлог, а слънцето ще изгрее на гара Банско. По този начин си знаех, че трябва да гледам между Разлог и Добринище на дневна светлина. Знаех и, че навръщане с
ПВ 16102 ще бъде светло след гара Разлог и така цялото трасе ще мога да го видя на дневна светлина. Ето една салонна снимка на един вагон (не сварих да пусна камерата преди да изгасят LED-осветлението):
Между двата влака направих и
едно возене на лифта между хижите "Гоце Делчев" и "Безбог". Тук има
снимки от разходката.
Това пък е гара Аврамово:
По път към гара Септември:
И от самата гара Септември ->
тясно-релсовата:
нормално-релсовата:
Навръщане към София с
БВ 8610 в участък Септември - София не видях нищо по-интересно освен ремонта около Ихтиман на дневна светлина, както и факта, че път 2 между гара Септември и спирка Благой Захариев вече е почти готов за пускане. В гара Белово са запазени трети и четвърти коловоз както си бяха, докато втори е изместен малко вдясно по посока на движението, или поне на мен така ми се стори (възможно е и да се заблуждавам!).
На площад "Централна гара" поснимах около половин час тясно-релсови возила (
ето тук -> Кратки на площад "Централна гара" №1 (01.10.2022г)):
След това се качих на
МБВ 361. Спрямо предишното ми пътуване през май миналата година, забелязах, че са изработили безнаставов релсов път някъде около сп. Метал, къса отсечка в участъка Дупница - Усойка, както и къси 2-3 отсечки някъде около Симитли (по спомен). Вечерта в ПВ 50134 попаднах на ето този вагон, в който за пръв път влизам и не бях виждал друг път подобен нему:
Ето и
аудиозапис от ПВ50134 плюс прекачване към КПВ50245.
Влаковете между Кулата/Генерал Тодоров и Петрич се оказва, че не се обслужват от локомотивче серия 61, ами от... как го наричахте... "банан"!
Две снимки пред и близо до хотела, който се намираше близо до гарата:
Също и от самата гара Петрич:
След това последва преход обратно до гара Кулата с
КПВ 52202 плюс прекачване към ПВ 50131.
Мястото на прекачване:
Гара Кулата:
В района на самата гара забелязах, че релсите са около 30-метрови. Още повече, че дървените "наставови" траверси седяха на местата, където са били при положени 25-метрови релси. Сега върху тях нямаше настави, а наставите бяха върху произволни бетонни траверси наблизо. Така разбрах и най-интересното - че преди са били стандартни релси, които впоследствие са били заменени от тези 30-метрови. Щом видях състава на МБВ 360, разбрах, че ще имам възможност и за дневни снимки на интересния за мен вагон. Тогава си дадох сметка, че предишния ден с МБВ 361 съм пътувал в съседен нему вагон, без нито да забележа, нито да предположа. Една отвън:
И няколко отвътре:
Тук вече пътувам обратно за София с
МБВ 360.
Последва още една порция видеа пред Централна гара (
ето тук -> Кратки на площад "Централна гара" №2 (02.10.2022г)).
След това дойде време да обърна внимание и на седма главна ЖП линия чрез качване в
БВ 2615 и прекачване към ПВ 70102. Интересните неща до гара Мездра ги споменах в самото начало на поста. Тук мога само да добавя 2-3 къси участъка положен безнаставов релсов път някъде около гара Мърчево (вече не помня къде точно, но трябва да е в междугарието Мърчево - Медковец). Направи ми впечатление, че човек на около 60 години изпрати дъщеря и внучка от спирка Видбол (или Жеглица, паметта ми изневерява и не съм сигурен) да пътуват до Видин. Все пак, все още си има пътуващи от повечето от гарите и спирките, независимо дали с намаления или без. През юни миналата година посетих Видин през деня, затова сега само маркирам ЖП гарата:
До около полунощ по улиците и в ресторантите се мяркат хора. След това вече само в дискотеките, а навън се чувствах като в Припят. Дори в дунавския парк видях две лисици.
Няколко часа по-късно последва връщане обратно към София с
БВ 7621. През деня се разхождах и снимах из София за втори път - втори снимачен ден (
ето тук -> Снимачен ден №2 (03.10.2022г)) и вечерта дойде ред за финалното прибиране към Варна с
БВ 2627. Минута-две след часа на потегляне по разписание го обявиха на 8 коловоз запад с 10 минути закъснение и имахме по-малко от 10 минути да се придвижим до перона и да се качим. Такова нещо не ми се случва за пръв път. Пътниците около мен роптаеха и се възмущаваха как не могат да се организират навреме да обявяват влаковете. За сметка на това, машинистите избиха закъснението по пътя (вероятно най-вече в гара Горна Оряховица) и заковахме точно, по разписание, в 06:40 на гара Варна.