Author Topic: Трамвайно трасе по Скобелев, Патриарха или Витоша?  (Read 444148 times)

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
При така взетото решение и за да стане някакъв привлекателен център, бъдещето на тази зона трябва да бъде с повече заведения - кафета, ресторанти, пицарии, защо не 2-3 сцени на открито, зеленина. По този начин ще се привлекат хора и действително ще има полза за града от закриването на трамвайното трасе. Видя се, че големите търговски обекти привлякоха клиентите на скъпите магазини, повечето от които в момента стоят там само за престиж, а улицата пустее.
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline Ilian

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1023
    • View Profile
    • Сервиз за лаптопи
Ама няма да стане нищо - такава е практиката напоследък. Руши се нещо, уж за да се построи друго. Ама винаги се намира оправдание другото да не се построи. Остава едно голямо нищо.

Offline xЗm

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1192
  • www.spirka.org
    • View Profile
    • spirka.org
    • Email
Поне да бяха оставили единична линия за туристически трамвай ала Taksim - Tünel в Истанбул и съответон в редица други европейски градове.
Още един лесен доход за общината беше отхвърлен.

Offline The Freshmaker

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3771
  • TM 303
    • View Profile
Поне да бяха оставили единична линия за туристически трамвай ала Taksim - Tünel в Истанбул и съответон в редица други европейски градове.
Още един лесен доход за общината беше отхвърлен.

За тази работа трябват 1. акъл и 2. желание; Очевидно това с две крайно дефицитни величини в СО и държавата ни като цяло.
А всъщност София можеше да бъде един прекрасен град, ако имаше друго управление и ако 70 процента от населението му беше друго...

Offline Jorr

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 776
    • View Profile
Чета тук разни мисли и не вярвам на очите си. Че не съм съгласен с премахването на линиите - не съм, но няма да занимавам форума с тези си съждения. Но като чета как бул. Витоша по този начин щял да стане място, с което да се гордеем, е това вече ми идва в повече. Сериозно, ама съвсем сериозно ли в този форум има дори един човек, който да изпитва гордост, като мине в момента по Витошка? Този булевард от година на година запада все повече и обликът му става все по-безличен, а това за гордостта със същия нулев ефект може да си го говорим за НДК, за ЦУМ и за други столични "забележителности" от подобен ранг...

Именно! И това е шансът му за промяна на тоя безличен и на нищо неприличащ булевард. А не да си остане статуквото и сивотата покрай мазните трамвайни релси.

Offline Jorr

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 776
    • View Profile
Ама няма да стане нищо - такава е практиката напоследък. Руши се нещо, уж за да се построи друго. Ама винаги се намира оправдание другото да не се построи. Остава едно голямо нищо.

Дано да не си прав - ако наистина стане така, разбира се премахването на трамвая би било голяма грешка.
То има смисъл само ако се реализира постът на giorev, и аз се надявам точно това да стане.

п.п. Извинявам се за двойния пост.

Offline The Freshmaker

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3771
  • TM 303
    • View Profile
За мен премахването на трамвайните релси заличава може би последната на този етап вероятност за някакво положително развитие на булевард Витоша - лично мое мнение. Дано не се окажа прав в този случай, ще се радвам да бъде така.
А всъщност София можеше да бъде един прекрасен град, ако имаше друго управление и ако 70 процента от населението му беше друго...

Offline sofianec

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1145
    • View Profile
За мен премахването на трамвайните релси заличава може би последната на този етап вероятност за някакво положително развитие на булевард Витоша - лично мое мнение. Дано не се окажа прав в този случай, ще се радвам да бъде така.

Хубаво, искате трамвайни линии, но нали ви е ясно, че не могат да останат в този си вид в панели? Извадят ли се панелите си е равносилно на полагане на нов трамваен път, което няма как да се случи. Никой няма да даде пари за 900 метра релсов път без редовно движение, който се използва една неделя в седмицата, че и през центъра на града.

Въпреки логическото противоречие, велоалеите са по-опасни и наистина неподходящи за пешеходни улици, поне с този габарит.  С колело по просто пешеходна зона, без никакви преференции и пълно с хора, велосипедистите щат не щат карат бавно сред тълпата и рискът е много по-малък. На тази велоалея просто не й е мястото там - няма място. И без това на нищо не прилича.

Какво и е на габарита на Витошка? По-широка улица от тази през идеалния център в София няма.

Offline Jorr

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 776
    • View Profile
Ами не мога да кажа в метри, но не си представям велоалея между дървета, пейки и кафенета, пък дай боже и улични актьори и т.н. Просто няма къде да е.

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5263
    • View Profile
    • Email
Ами няма трамвайната линия да е неизползваема ;). Като се дадат толкова пари за полагане на релсов път, то той ще се използва редовно, релсите няма да са къдрави и жителите няма да се оплакват от шумен трамвай. Не си мислете, че по Ботев трамваите са по-бързи, тук няма да са бързи, н о това ще е за спирка и половина. Мине ли Алабин трамвая ще си се движи нормално. Оптималният вариант е тм7 - къси карданни да речем на около 10 минути, тм17 до Скобелев пендел ;) И колко инцидента е имало по Витоша преди? А колко е имало по Ботев? Още докато беше кмет, ББ беше казал, че трамвай няма да минава оттам, но ББ използва ли ГТ? Не, затова и маха трамвая. А ако трамвая се изнесе от едната страна? По Булевард Витоша трамвай се е движил още от самото начало на ТТ в София, сега Сульо каза на Пульо, че там трамвай няма да има. Ама дали Сульо е използвал някога трамвай? А Пульо?

Offline sofianec

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1145
    • View Profile
Хаха, сега ББ махна трамвая. ББ построи и метрото, и магистралите.  :D От ББ нищо не зависи, ама повечето българи още не са го разбрали това.  ;) Трамвай през пешеходна зона има навсякъде по света, но в България знаем че всеки пречи на другия и затова няма да го има трамвая по Витошка. ЕС ни даде няколко милиона да си построим метро отдолу и сега ще трябва да се простим с трамвая. И на мен ми се иска да има гъста трамвайна мрежа през изцяло пешеходен идеален център, озеленен и свободен от 20-30 годишни грохнали автомобили, димящи всички букви от таблицата на Менделеев, както е в красивите западноевропейски градове, но няма да се случи това в София скоро (или никога).

Истината е, че по-подходяща за пешеходна е остта на Царя, но някои служители в СО в недалечното минало решиха, че щом са съборили мавзолея, най-добре е да пуснат и колите да завладеят терена там. Няма да им пиша имената. Сега се правят някакви напъни да се направят пешеходни зони там, където това просто няма как да стане. Първи неуспешен опит беше Пиротска. Потрошиха се милиони по "Красива България", резултатът е една пешеходна улица с ниво Индия или макс. Анадола. Витошка я чака същата съдба. Красивата архитектура на София все повече и повече бива измествана от недоразумения и никой не се опитва да я извади на показ на една истински представителна пешеходна зона. Такава, каквато София като столица от ЕС заслужава.

Offline Jorr

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 776
    • View Profile
Със сигурност и Царя, и най-паче пространството около Ал. Невски трябва да станат твърдо пешеходни.

Online viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7048
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Според мен общинските чантаджии не правят разлика между трасето по пешеходната зона на Цар Освободител и трасето по бул. Витоша като важност. За мен е добре да се направи така. Трамваят по Витошка се запазва. Трамваят по Графа се премества по Гурко. Графа става пешеходната улица на София. Построява се двупосочно трасе по Солунска. На кръстовището с Гурко се прави триъгълник - от Солунска да може и надясно и наляво. Пуска се една линия по Гурко към М.Луиза. Втора линия по Гурко - Солунска и Ботев. Петицата върти вместо на Съд. Палата - по Витошка, Солунска, Гурко, Алабин. Нещо такова ми се върти в главата...
« Last Edit: 01.06.2012, 20:03:16 by viktorlc »
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline sofianec

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1145
    • View Profile
До голяма степен идеите са добри. Единствено ТМ5 ми се струва твърде важна, за да остане без допирна точка с метрото в центъра. Трябва да има безконфликтно прекачване между ТМ5 и МД1 и/или МД2 на Св. Неделя. Тези промени ще станат факт само ако се сменят доста от тиквите в СО, твърде много врагове има трамвайния транспорт там. Иначе ще си останат само на нашите монитори.

Offline Zerox

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 243
    • View Profile
    • Email
Това с трамвая по Гурко ми се вижда безсмислено усложняване на трамвайното трасе. Трамваят ще трябва да върви по Евлоги Георгиев до Строителния, а това е свързано с покриване на реката в участъка. Мисля си нещо по-радикално - Гурко да стане пешеходна, а Графа да се отвори за коли в 2-те посоки, трамвайното трасе да не се мести. И без това Гурко като че ли има доста по-добър вид от Графа, а и се допира до Градската градина. Но нали има МТС, Гранд хотел София и тн., та те едва ли ще позволят. Не може тлъстия задник на министъра да ходи малко пеш.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Гурко няма никакъв фасон: почти няма витрини за магазини, респоранти. Какво да правят пешеходците - да ходят при Цецо в МВР-то ли? Според мен ще си приказват за ТМ трасе по Гурко, пък ще им мине. Считам, че трасето по Графа го чакат дълги години живот. И то - теснорелсови.
Царя е бил пешеходна зона в съвсем други времена. Може, разбира се, и сега да стане, ако се възстанови Московска. Но в никакъв случай няма да е с такава комуникативност, както Витошка. Просто там има импозантни сгради и доста ограничени възможности за капанчета. Колкото и да се дуете срещу кафененцата и магазините за парцалки, именно те преобладават по основните пешеходни улици из Европата.
« Last Edit: 01.06.2012, 22:39:55 by blagun »

Online viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7048
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Покрай западното платно на Евл. Георгиев има зелена тревна ивица, по която може да се пусне трамвай от Гурко до Графа. Покриването на реката не е необходимо.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline Fantomas

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2893
    • View Profile
Гурко няма никакъв фасон: почти няма витрини за магазини, респоранти. Какво да правят пешеходците - да ходят при Цецо в МВР-то ли? Според мен ще си приказват за ТМ трасе по Гурко, пък ще им мине. Считам, че трасето по Графа го чакат дълги години живот. И то - теснорелсови.
Царя е бил пешеходна зона в съвсем други времена. Може, разбира се, и сега да стане, ако се възстанови Московска. Но в никакъв случай няма да е с такава комуникативност, както Витошка. Просто там има импозантни сгради и доста ограничени възможности за капанчета. Колкото и да се дуете срещу кафененцата и магазините за парцалки, именно те преобладават по основните пешеходни улици из Европата.
И аз мисля така. Няма смисъл да се мести трасето от една тясна улица в друга тясна улица, където трамваите пак ще пречат на живущите и обитаващите близките сгради. Плюс това остава проблема как ще се организира включването на трамвая по Евлоги Георгиев и след това към Строителния техникум. Като трети проблем - ако Графа стане изцяло пешеходна, по Гурко задължително ще трябва да остане автомобилното движение, а трамвайно + автомобилно движение по улица с такъв малък габарит е предпоставка за сериозни задръствания и оттам и закъснения.
А да се забива трамвай и по Солунска... някак не ми се вижда уместно. И тя не е кой знае колко широка, пък и няма да е хубаво да се стесняват тротоарите и да се режат дърветата.
По принцип винаги съм "ЗА" строежа на нови трамвайни трасета, но в случая не мисля че е правилно да наблъскваме трамваите от Витошка по малките улички около нея. Най-хубаво щеше да е да си остане трамвая там, като малко се промени само визията на улицата, но вече стана ясно че няма и грам желание за такова нещо.

Offline Ilian

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1023
    • View Profile
    • Сервиз за лаптопи
Момчета, много се размечтахте. За да започне да се гради нещо, първо трябва да спре да се унищожава съществуващото. А в момента дори това е недостижим блян.

Offline celebrity

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 76
  • програмист
    • View Profile
Малко хумор по темата с трамваите - в един форум попаднах на идеята ТБ 2 да се замени с ТМ. :rofl:
Само много интересно как би минал по моста Чавдар като там няма габарит? :rofl: