Author Topic: Трамвайно трасе по Скобелев, Патриарха или Витоша?  (Read 444194 times)

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5263
    • View Profile
    • Email
Без да твърдя на 100%, но мисля, че има начин да се прокара двуколовозно трасе и сега само от страната, от която е единичния коловоз, със запазване на тм6. Вярно, с малко повече криви и малко взимане от двора на военното НДК. Трябва да огледам хубаво.  :)

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
При изоставения строеж няма проблеми, ти кажи как ще го сбутат нататък до жилищните сгради, като и в момента това трасе е извън нормите!  :blink: :help:

Offline 2828

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2374
  • 506
    • View Profile
    • Email
Относно трасето по Скобелев и намеренията на СО да прокара релсите до 20-то училище - Една идиотщина , заместена от друга идиотщина.И то благодарение на още по-голям идиот - г-н Диков –същият да ме извини за обидата , но е такъв. Може би спретват вариант в двете локални да се движат трамваи , което също е идиотщина .Не им увряха мозъците , че трамвая трябваше да се остави по Витошка .
Напълно подкрепям. А Витошка и с трамваи щеше да е широка, също така хората нямаше да трябва да ходят пеша поради липса на ГТ там.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
То ходенето на пеша е здравословно. Освен това в София точно места за ходене пеша (пешеходни зони в центъра) липсват. Единствената спирка лишена от МГТ е тази на Солунска, но не е много далеч от Графа, където трамваи има.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5263
    • View Profile
    • Email
Сега Витошка не е по-проходима от преди заради безбройните кафенета и маси, разпрострени почти до средата на улицата ;) difian, казах, че не съм сигурен, но според мен е възможно да стане. Трябва да огледам и след това ще представя някаква идейна скица ;)

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Уффф, пак ли почвате? Моля, пишете в темата, САМО АКО ИМАТЕ НОВИ ИДЕИ, различни от предъвканите.


« Last Edit: 17.01.2014, 23:19:30 by blagun »

Offline Ilian

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1023
    • View Profile
    • Сервиз за лаптопи
Само аз ли си мисля, че този транспортен достъп пред 20-то училище ще означава унищожаване на 6-та линия? Диков отдавна е мераклия да пусне автомобили през трамвайния тунел. Този няма да се спре докато не постигне пекински смог.

P.S.: Познах  :angry:
http://www.mediapool.bg/sofiyskiyat-raionen-sad-vliza-vav-voennoto-ndk-predi-izborite-dogodina-news199303.html
« Last Edit: 18.01.2014, 00:39:30 by Ilian »

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Каквото и да става, то ще е, след като се изясни, ще ходи ли наказателното отделение на съда във "военното НДК". Ако ще ходи, трябва автомобилен достъп до сградата, затова СО разчита да изкрънка от правителството финансиране за преместването на еднопътното ТМ трасе. Достъп по вътрешнокварталните улички зад сградата би вдигнал на бунт жителите му заради увеличения трафик и забраните за паркиране/престой, така че преместване със сигурност ще се наложи.
Но докато не е станало това, "временното" сегашно трасе ще си го има, както и цялото сегашно положение. Изключено е общината да финансира нещата изцяло за своя сметка.

Разбира се, по всички правила на нашенското планиране, ремонтът по България и по Скобелев няма да съвпаднат във времето, т.е. да сериозно време няма да има седмица.
« Last Edit: 19.01.2014, 07:55:00 by blagun »

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
По принцип махането на трамвайното трасе в тунела е замяната му с тролейно по Черни връх-Арсеналска-Бяла черква (в обратна посока по Нансен). Включително автономно трасе за тролеите по Арсеналски и бус-ленти по Черни връх. Това не би нарушило сега съществуващите връзки (с изключение на пл.Македония  :devil:) и ще създаде нови. Но доколко общината ще го изпълни анблок това или ще махне релсите и ще забрави жиците, друг въпрос.
« Last Edit: 19.01.2014, 08:09:46 by blagun »

Offline tm0

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3952
    • View Profile
Мен ми е интересна позицията на Столичен електротранспорт относно премахване на трамвайното трасе в подлеза на НДК. Първо закриха трасето на трамвай 9, уж че се дублира с метрото. Не се изграждат нови трасета, там, където не се предвижда да има подземна железница. Намалява се броя на трамваите в движение, преправят осемосните в тромави пендели. Ще пускат тролейбусна линия, а някой прави планове да бракува тролеите Икарус. Явно следват план за спиране на релсовия транспорт.
Мисля, че който одобри и финансира тази схема, ще работи против екологичния транспорт и против гражданите на столицата. Много бързо забравиха протестите при скъсен маршрут на линии 1 и 7.
------------------------

Offline T1000

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2002
  • Ferrari S.p.A.
    • View Profile
    • www.diecast-utopia.com
Отдавна се работи против електротранспорта и в частност трамваите. Особено главният ни архитект. Обещал бил временен трамвай по Скобелев и сега с какво ще го смени? С две ленти автотапа  :laugh: Просто явно има интерес да се дава приоритет на автобусния транспорт... Колко му е, вадим релсите, не променяме нищо друго, те така и така и сега си карат по тях, слагаме още 100-200 рейса отгоре в трафика и после се чудим на софиянеца що си ползва колата. Ама като песите скърцат, динозаврите пък са криви ракети и т.н. така е...
I'll be back®

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4176
    • View Profile
Просто явно има интерес да се дава приоритет на автобусния транспорт...

При отдаване на автобусни линии на концесия може да падне и нещо сухо.... :P

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Е добре де какво му е лошото на сегашния единичен коловоз? Единствен проблем, е сигнализацията. Да видиш трамвая идващ от НДК зад кипариса е трудно, а светофара светва, когато той вече е преминал стрелката, но с известни подобрения това би могло да се поправи. Аз не намирам по-добър начин от надлеза в сежашния му вид. Не може да се закрие трасето по "Витоша" и всичко да е отлично, но това е най-доброто възможно и не разбирам какъв толкова е проблема.

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Е добре де какво му е лошото на сегашния единичен коловоз?...не разбирам какъв толкова е проблема.
В момента - никакъв. Но ако съдът се премести във "военното НДК", проблем ще има.
Може много да обичаме трамваите, но една обществена сграда като наказателното отделение на СРС не може да няма автомобилен достъп. Тук опира и до сигурност - все пак арестантите не се возят в трамвая.
Никой и през ум не му минава да пуска нови автобусни линии през Петте кьошета. Напротив, ако се реализира тролей Г.Делчев-Бяла черква-хотел Хемус-Петте кьошета-Опълченска, се създават предпоставки А74 да се замени с тролей.

Offline Ilian

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1023
    • View Profile
    • Сервиз за лаптопи
Компромис винаги може да се намери ако има воля. Първото, което ми идва на акъла е, че шестицата също може да влиза в тунела по единичен коловоз, а върху сегашния южен да се измести този на 1 и 7. Така ще се освободи място за една автомобилна лента. Със сигурност могат да се измислят и по-умни решения. Но както знаем, волята не е такава. Търсят се само поводи за орязване на електротранспорта.

Offline 2828

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2374
  • 506
    • View Profile
    • Email
Най-умният(след този с ТМ трасе по Витошка)май е с изход на тунела до НДК при 1 и 7. Но е и най-скъпият.

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
И тогава какъв би бил смисълът трамваите да влизат в тунел въобще ?

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Компромис винаги може да се намери ако има воля. Първото, което ми идва на акъла е, че шестицата също може да влиза в тунела по единичен коловоз, а върху сегашния южен да се измести този на 1 и 7. Така ще се освободи място за една автомобилна лента. Със сигурност могат да се измислят и по-умни решения. Но както знаем, волята не е такава. Търсят се само поводи за орязване на електротранспорта.
Това мисля и аз.

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9842
    • View Profile
И тогава какъв би бил смисълът трамваите да влизат в тунел въобще ?
Ето - проблемът е решен - нет трамвай - нет проблем.
С нас и без нас Диков ще го изпълни.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
И тогава какъв би бил смисълът трамваите да влизат в тунел въобще ?
Той има предвид да си остане шестицата, а двете трасета да се разделят подземно и да се направи някаква тунелна дъга към Витоша. При това положение или пешеходният подлез, или някоя от сградите ще трябва да дадат фира, т.е. ще е на доста висока, направо нереалистична цена.

Две еднопътни трасета е възможно решение, при това - не по-скъпо от проекта на СО. Въпросът е, няма ли прекалено да се затрудни движението на ТМ1 и 7 - все пак има сложно съгласуване на две еднопътни пресичащи се трасета, а не като сега - еднопътен участък на едно трасе. Пък и захранването на пътната връзка към военното НДК ще трябва да е през конфликтния участък на кръстосване на двете трамвайни трасета.