Author Topic: Трамвайно трасе по Скобелев, Патриарха или Витоша?  (Read 444228 times)

Online 2828

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2374
  • 506
    • View Profile
    • Email
Да, точно това имах предвид. Пешеходният подлез в засегнатата му част ще даде фира. Инвестицията сама по себе си ще е скъпа, а да се руши сграда е немислимо. Обаче също така не виждам как ще стане с трасе по Патриарха, а трасе до 20 училище е абсурдно. Махането на ТМ6 от тунела също. На сегашното място на трасето по Скобелев сградите са прекалено близко, също така може да се наложи паркинг. Не виждам какво ще се направи. Както казах, най-добре щеше да бъде ТМ трасе по Витошка поради ред причини.

Offline Крюшо

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 104
    • View Profile
А видяхте ли проекта, класиран на 1-во място, за реконструкция на зоната, обхващаща и "Граф Игнатиев"? Еднопътно трамвайно трасе, мотриса тип совалка, скорост 10 км/ч...
Ако въобще се помисли за реализирането на това недоразумение, тези са за разстрел!!!

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Споко! Когато в екипите на тези проекти започнат да се включват и урбанисти, а не само архитекти и инженери, то тогава ще започна да имам малко вяра, че това, което е планирано, има някакъв шанс да се реализира някога.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline Stahlgewitter

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1687
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Какво значи мотриса тип "совалка"?

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9842
    • View Profile
А защо не посока централна гара трасето да минава по Патриарх Евтимий а посока НДК - покрай 20-то у-ще.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
А защо не посока централна гара трасето да минава по Патриарх Евтимий а посока НДК - покрай 20-то у-ще.
Ако е ог дясната страна на Патриарха, няма да може да направи дъга към Ботев. Ако е от лявата - няма къде да е спирката, а и доста сериозно ще се пречи на тролеите, правещи ляв завой към Прага.

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9842
    • View Profile
Понеже на Странджа и Пиротска не завива нормалнорелсов трамвай ,та и на 5-те кьошета няма да може.

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7022
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
А преместване на трасето на трамвай 1 и 7 по Прага (със странични коловози, и да се използва именно при промяната на настилката и тротоарите по булеварда) след това по бул. Пенчо Славейков и след това през рампите към бул. Витоша? Така връзката с НДК ще се осигурява от тм 6 и тролеите и веднъж завинаги ще се премахне проблемния единичен коловоз. А след това може да се направи временен тръгълник при аптеката с маршрути на трамваите от (1) Вазов - НДК с пендели и (7) Борово - Пенчо Славейков - Ботев по маршрута си с Песи и Инекони.
« Last Edit: 28.01.2014, 21:08:07 by Petko21 »

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Губи се връзката на Борово и Иван Вазов с НДК, а тя е най-ползваната спирка на ТМ1 и 7. Не само с метрото (връзка ще има с Линия 3 на Гешов/България), а с целия район на НДК, който е негласният пешеходен център на София.
« Last Edit: 29.01.2014, 00:07:13 by blagun »

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Maй засега ремонт на тунела няма да има:

Quote
Правителството не е уважило и проекта за изграждане на транспортен достъп до новата сграда на Софийския районен съд. "След като правителството ще финансира Министерството на правосъдието с 30 млн. лв., очаквам те да отделят пари за достъпа до районния съд", заяви вчера Фандъкова.  "Не търсете някакъв израз на политическа ненавист, става въпрос за приоритизиране", коментира Калоян Паргов, общински съветник от БСП.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Maй засега ремонт на тунела няма да има:

Quote
Правителството не е уважило и проекта за изграждане на транспортен достъп до новата сграда на Софийския районен съд. "След като правителството ще финансира Министерството на правосъдието с 30 млн. лв., очаквам те да отделят пари за достъпа до районния съд", заяви вчера Фандъкова.  "Не търсете някакъв израз на политическа ненавист, става въпрос за приоритизиране", коментира Калоян Паргов, общински съветник от БСП.
Много хитро - общински съветник от БСП и зам.председател на комисия в СОС приветства правителствено решение, отрязващо финансиране за София. Дето се казва - Only in Bulgaria!

Както и да е - "временното" едноколовозно трасе ще пребъде, така че всякакви дискусии по темата стават безпредметни поне до промяна на обстановката.

Offline NiGhtPiSH

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2357
  • Sofia Hardcore
    • View Profile
Аз съм за пред това да се премахне трасето в тунела. За мен едноколовозното решение е достатъчно добро стига наистина да се изгради ухо при Аптека за ТМ7 и разбира се Етап 1 от ринговия трамвай по Каблешков (Автогара ОК - бул. България.)
"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
стига наистина да се изгради ухо при Аптека за ТМ7
Не знам, защо напъвате за тази ултрагрозна идея, след като няма никаква необходимост от нея. Песите и ЧКД-тата си имат пултове за управление отзад, има си достатъчно пендели, така че спокойно може да се реализира начална спирка НДК без унищожаване на квадратните форми на градинката - била с триъгълно обръщало, било със S-ка.

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9842
    • View Profile
С S-ка не се унищожава нищо - даже има място за остров за пътниците.

Offline UMSofia

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1491
    • View Profile
Отдавна из Интернет бях чел, че общинските съветници са решили да се изгради трамвайното трасе по бул. Патриарх Евтимий, като така щял да се подобри достъпа до Метростанция НДК, като се открие трамвайна спирка на бул. Витоша при кръстовището с Патриарха. Дано не се откажат от този вариант, защото на мен ми изглежда най-удачен. Хем ще се запази трасето на ТМ 6, хем ТМ 1 и 7 ще се движат по двоен коловоз, ако трасето е обособено, още по-добре. Не зная до колко е технически изпълнимо това трасе, но си мисля, че няма проблем да се изгради.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Е ти отвори Кутията на Пандора.  :D
Поразрови последните 64 страници и ще разбереш какви виждания има Общината. Те винаги са предпоследни.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline UMSofia

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1491
    • View Profile
стига наистина да се изгради ухо при Аптека за ТМ7
Не знам, защо напъвате за тази ултрагрозна идея, след като няма никаква необходимост от нея. Песите и ЧКД-тата си имат пултове за управление отзад, има си достатъчно пендели, така че спокойно може да се реализира начална спирка НДК без унищожаване на квадратните форми на градинката - била с триъгълно обръщало, било със S-ка.
Позволявам си отново да отворя кутията на Пандора (както каза RADOCVET). Идеята с триъгълното обръщало на Скобелев и Витоша е много добра, но в случай, че се изгради трасе по Патриарха. Така травмаи 1 и 7 ще могат да се движат свободно по двоен коловоз по "Патриарх Евтимий"до Гарата, а въпросното триъгълно обръщало да се ползва за една нова  линия НДК - Борово. Всички знаем, че няма нужда от трамвай на 5 мин. до Хан Кубрат. Така ще може да се запази интервала на движение в най-натоварения участък на линия 7. Например 5 или 6 коли от ТМ 7 да се прехвърлят по новата линия. Така ще се разтовари натоварения бул. "Христо Ботев" и до Надежда ще имаме ТМ 7 на десетина минути. Трябва, обаче да е триъгълно обръщало, а не  S-ка, защото тя предполага ползването на пендели, а триъгълното обръщало може да се ползва и от Песите. Въпросното обръщало може да служи и при ремонти и аварии.  При тази ситуация, ще отпадне нуждата от единичния коловоз по Скобелев и може спокойно да бъде демонтиран, за да се създаде транспортен достъп до сградата на Военното НДК и ще се запази ТМ 6. Всичко това, обаче е много скъпа инвестиция и едва ли това ръководство на СО ще я осъществи. Какво мислите за тази идея?

Offline CNN

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1153
    • View Profile
И къде ще е този триъгълник, където една 30 метрова песа ще обръща?

Offline UMSofia

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1491
    • View Profile
И къде ще е този триъгълник, където една 30 метрова песа ще обръща?
На кръстовището на бул. Витоша и бул. Скобелев. Единичния коловоз на триъгълника ще е разположен по Скобелев в широката част, от Витоша до оградата на тунела разстоянието е повече от 100 м. Има достатъчно място де се разположи един коловоз в средата на булеварда, така че да е достатъчно далече от сградите.  Всъщност триъгълника ще е това - единичен коловоз в началото на бул. Скобелев и две криви, които да го свързват с основното трасе, една в посока Иван Вазов и една в посока Патриарх Евтимий (Център). Не измислям нищо ново, едно триъгълно обръщало, абсолютно същото като това на Руското посолство, където обръщаше ТМ 18.
« Last Edit: 16.03.2014, 10:59:20 by UMSofia »

Offline niki88z

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1353
  • Извън релси!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 387296800
    • View Profile
    • Email
На кръстовището на бул. Витоша и бул. Скобелев. Единичния коловоз на триъгълника ще е разположен по Скобелев в широката част, от Витоша до оградата на тунела разстоянието е повече от 100 м. Има достатъчно място де се разположи един коловоз в средата на булеварда, така че да е достатъчно далече от сградите.  Всъщност триъгълника ще е това - единичен коловоз в началото на бул. Скобелев и две криви, които да го свързват с основното трасе, една в посока Иван Вазов и една в посока Патриарх Евтимий (Център). Не измислям нищо ново, едно триъгълно обръщало, абсолютно същото като това на Руското посолство, където обръщаше ТМ 18.
Извинявай, но удобно ли е да приложиш една схема на предложението си? На мен не ми е много ясна идеята ти от написаното :)