Author Topic: Трамвайно трасе по Скобелев, Патриарха или Витоша?  (Read 444245 times)

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
1) С оглед на това, че трамвайния тунел е тясен и по проект се прдвижда само една лента за автомобили не съм сигурен дали изобщо може да се пусне двупосочно тролейбусно движение по него.

Повече от ясно е че няма! Няма и да е нужно. Обратната посока следва да бъде по Фритьоф Нансен и Патриарх евтимий. Тунелът при нормални условия следва да е еднопосочен.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline monte carlo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1514
    • View Profile

1) С оглед на това, че трамвайния тунел е тясен и по проект се прдвижда само една лента за автомобили не съм сигурен дали изобщо може да се пусне двупосочно тролейбусно движение по него.


По моя скромна оценка радиусът на завоя на изходната рампа е 30 метра, а ширината 8 метра което е достатъчно за двупосочно движение.

Не е достатъчно.
Ние знаем, че те лъжат.
Те си знаят, че лъжат.
Те знаят, че ние знаем, че лъжат.
Ние знаем, че те знаят, че ние знаем, че те лъжат.
И все пак те продължават да лъжат.

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4176
    • View Profile
91-страници безспирно повтаряне на едно и също за трамвайното трасе през тунела , което очевидно си е изпяло песента ! Най-лесният и бърз начин за запазване на трамвая до Лозенец е минаването на линията от Витоша наляво по Пенчо Славейков и по десните ленти до Баучер !

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
1) С оглед на това, че трамвайния тунел е тясен и по проект се прдвижда само една лента за автомобили не съм сигурен дали изобщо може да се пусне двупосочно тролейбусно движение по него.

Повече от ясно е че няма! Няма и да е нужно. Обратната посока следва да бъде по Фритьоф Нансен и Патриарх евтимий. Тунелът при нормални условия следва да е еднопосочен.
Точно затова е невъзможно двупосочно трамвайно движение плюс еднопосочно тролейно: качващият се тролей няма как да се размине със слизащ трамвай.

Offline Andrej_mk

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 82
    • View Profile
    • Email
1) С оглед на това, че трамвайния тунел е тясен и по проект се прдвижда само една лента за автомобили не съм сигурен дали изобщо може да се пусне двупосочно тролейбусно движение по него.

Повече от ясно е че няма! Няма и да е нужно. Обратната посока следва да бъде по Фритьоф Нансен и Патриарх евтимий. Тунелът при нормални условия следва да е еднопосочен.
Точно затова е невъзможно двупосочно трамвайно движение плюс еднопосочно тролейно: качващият се тролей няма как да се размине със слизащ трамвай.

А може ли да се разминат два тролейбуса? Ако да, защо по все още действащия проект проектантите не предвиждат две автомобилни ленти в трамвайния тунел, при това в една и съща посока?

И второ както казах, тролейбуса може и трябва да се изпълни да отива към Ректората, а не да влиза под НДК. Така трасето няма да е за сметка на трамвайното.

Да не говорим колко нередно е да се сравняват напълно автономно трамвайно и построено трасе  с едно бъдещо и неясно тролейбусно трасе, което да виси в задръстванията по всички кръстовища.

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18618
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
91-страници безспирно повтаряне на едно и също за трамвайното трасе през тунела , което очевидно си е изпяло песента ! Най-лесният и бърз начин за запазване на трамвая до Лозенец е минаването на линията от Витоша наляво по Пенчо Славейков и по десните ленти до Баучер !

Това е най-близкото решение до съществуващото трамвайно трасе.

Иначе всички забелязвате ли как с премахването на трамвайните релси по Витошка дойдоха сумати проблеми. Помислете си ако беше останало трамвайното движение колко по-оптимални и удобни щяха да са маршрутите сега.
И вижте картата от 1962 г. Излиза, че през тази далечна година е имало повече трамвайни трасета в центъра на София, отколкото сега.
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline UMSofia

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1491
    • View Profile
Напълно си прав Емо, премахването на трасето по "Витоша" зароди всички тези проблеми. През 1962 година наистина е имало повече трамвайни трасета в центъра, но трамвайния транспорт е бил приоритет за градската управа. Днес, не само, че не е приоритет на общината, но и много граждани се обявяват против неговото развитие. Това е по жалкото, че след 115 години трамвайно движение "столичаните в повече" са напът да унищожат този транспорт. В страницата на "Спаси София" един господин беше написал, че ако от "Спаси София" са решили да предложат варианта с трамваи по Патриарха, живущите там щели да съберат много повече подписи против това. Аз не мога да си обясня, как може да живееш в центъра на града и да ти пречат трамваите. Всички кореняк софиянци са свикнали с трамвая и на никой не му пречи, а напротив. Ако се изгради трамвайно трасе според всички норми и със съответната шумо и виброизолация, с шума проблеми не би трябвало да има.
За мен на-доброто решение при тази ситуация, е двоен коловоз по Патриарха за 1 и 7, което ще създаде много по-добър достъп до метростанция "НДК", защото настоящото не е трансфер, а си е жив преход.
Андрей, не мисля че тук има човек, който не оценява вашите усилия да запазите ТМ6. Всички ги оценяваме, просто Благун ти даде съвет, а ти реагира доста остро. Но това е мое мнение, не задължавам никой с него. Аз също писах до някои общински съветници и наивно очаквах да обърнат внимание, но си останах само с очакването.

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9842
    • View Profile
Аз съм прост човек , но оная сутрин , отивайки на работа в депото , покрай мен премина трамвай от серията 900 . На улицата премина дизелов микробус и шумът от двигателя и звукът от гумите беше много по-силен от преминаващия стар трамвай .

Offline Emperor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3599
    • View Profile
Трамваите в АнглияБирмингам също са 2014та година като песите, но тях не ги чувам да друсат, скърцат и тн, защото те се движат по-релси, а не по стълби и вдлъбнатини.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email

1) С оглед на това, че трамвайния тунел е тясен и по проект се прдвижда само една лента за автомобили не съм сигурен дали изобщо може да се пусне двупосочно тролейбусно движение по него.


По моя скромна оценка радиусът на завоя на изходната рампа е 30 метра, а ширината 8 метра което е достатъчно за двупосочно движение.

Не е достатъчно.

И колко според теб е достатъчно? Соларис се вписва в 23 метра, платната ще са по 4 метра...Има даже място за джърси между двете платна.

Offline monte carlo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1514
    • View Profile
Има си нормативни документи с разни формули в тях, по тях се правят сметки. Сметките или излизат или не излизат. В случая не излизат.
Ние знаем, че те лъжат.
Те си знаят, че лъжат.
Те знаят, че ние знаем, че лъжат.
Ние знаем, че те знаят, че ние знаем, че те лъжат.
И все пак те продължават да лъжат.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
А това?

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Не виждам как може трамвайна естакада да мине под Моста на Влюбените и да е достатъчно високо за нормално преминаване на превозни средства под нея.  :rolleyes: Евентуално естакадата може да се издигне на трето ниво, но не виждам къде могат да се разположат нужните носещи колони.  :rolleyes: Пресичане на едно ниво с пешеходния мост също ми се струва неудачно.  :rolleyes: Ще трябва да се премине естакадно и над стълбите към НДК. :rolleyes: Също трасето край НДК трябва да се измести максимално на запад за да не създава неудобства на пешеходците и посетителите на мероприятия, доколкото виждам зелените площи осигуряват достатъчно отстояние от сградите, но това изглежда най-малкият проблем.  :rolleyes:

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5263
    • View Profile
    • Email
Следваща идея: трамвайно трасе през Зала 1! А ако не е приемливо, може да прекараме трамвая през фонтана отгоре? Това второто не, че го няма по света, но тук по-скоро ще плуват мазни петна във фонтаните после...

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Остана само един единствен вариант.

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Има си нормативни документи с разни формули в тях, по тях се правят сметки. Сметките или излизат или не излизат. В случая не излизат.

Покажи ни сметките.

Offline btr95

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2700
    • View Profile
    • Email
Ех тая параноя...
Де да беше параноя. Както в парламента, така в СОС решенията се вземат партийно, а не по целесъобразност или експертно, уви.
Нормално, нали Конституцията провъзгласява политически плурализъм. Но НС и СОС са несравними. В НС комисиите са постоянни експертни органи и нещата са доста по-различни от това, което случва при пленарния състав, обикновено там има експерти, там е и мястото за действия на лобистите. По въпроса с СОС, всеки общински съветник може да участва в до 3 комисии и получава пари оттам, а това, че не е рализличава тролейбус от трамвай, хич не му дреме.

По въпроса, тролея може да се съвмести без проблем с трамвайното трасе, конфликт ще има само на завоя, но този проблем може да се реши, знаете че в София има места на които трамваите се изчакват, заради радиуса на кривите, нищо не пречи тролей да изчака трамвай и обратното. Ако СОС искаше да разреши проблема, в тези 92 страници щеше да намери поне 5 решения. Все още недоумявам, защо нещо построено трябва да се руши, вместо да се оптимизира по възможно най-добрия начин, например ако бяха направили трирелсово трасе, вместо само 1435, днес щеше да може да се правят много повече комбинации на трамвайните линии.
Тм депо:Банишора
Тм мотриса: 713
Тм линия: 4

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4176
    • View Profile
Остана само един единствен вариант.

Според мен най-удачния за момента ! В сравнение с останалите най-евтин и бърз за изпълнение ! С една забележка : Спускащият се от Бул. Витоша след светофара минава плътно от страната на Хилтън.

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5006
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Евентуално естакадата може да се издигне на трето ниво, но не виждам къде могат да се разположат нужните носещи колони.  :rolleyes:

На трето ниво? Ние ракети в Космоса ли ще изстрелваме от тази рампа?
Висенето по кабините вреди сериозно на Вас и на другите около Вас.

Offline monte carlo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1514
    • View Profile
Има си нормативни документи с разни формули в тях, по тях се правят сметки. Сметките или излизат или не излизат. В случая не излизат.

Покажи ни сметките.

Ще отклоня това... предложение, понеже няма какво да правите с тези сметки, ако имаше какво да правите с тях, щяхте да го направите и без да ги показвам. Или помолете г-н Начовски да обясни за лентите, радиусите и ширините, в неговия ресор е.
Ние знаем, че те лъжат.
Те си знаят, че лъжат.
Те знаят, че ние знаем, че лъжат.
Ние знаем, че те знаят, че ние знаем, че те лъжат.
И все пак те продължават да лъжат.