Author Topic: Трамвайно трасе по Скобелев, Патриарха или Витоша?  (Read 444147 times)

Offline Kraxx

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 539
    • View Profile
От всичко нагоре за мен единственото приложимо е пускането на двупосочно движение по Патриарха, НО само на тролейбус и САМО в 1 лента. Така или иначе мрежата я има и си седи. Само трябва малко да се прегледа и на практика няма проблем от утре да се пусне тролей от 5те до Левски. По ринцип няма в момента нужда от таква линия, но позволява затварянето на тунела за основен ремонт.
А що се отнася до трамвай от Витошка до 5те за мен е живо безумие. Кръсовището на 5те кьошета ще стане безумно сложно и дори нзн дали може трамвай да направи толкова остър завой колкото е този от Патриарха към Ботев...
To those who don't believe no explanation is possible, to those who do believe no explanation is necessary

Offline sofianec

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1145
    • View Profile
Виж интервюто с Диков по ТВ7. Още не знаят какво да го правят трамвая, за това бавят и проекта за бул. Витоша. Сега топката е при Общинския съвет. Толкова месеци минаха, и никакво разумно решение не могат да вземат. Накрая ще стане факт някое безумие като това трамвая да мине двупосочно по П. Евтимий. Нищо няма да ме учуди вече.

Offline Jorr

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 776
    • View Profile
Очевидно трябва да стане двупосочно по Скобелев, както беше оригиналният план. Какво точно спира този вариант? Няма пари да се преправи рампата ли?

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Най-логичното и безумно решение е да се възстанови трасето по бул.Витоша, липсват само 100-тина метра от него и с това се решават наведнъж всички проблеми. Няма какво да го мислят толкова, разни нелогични и скъпоструващи решения.

Може да стане много красиво, изцялостна реконструкция на булеварда с трасето посредата, като се запушат и няколкото пресичащи училки ще стане екстра. Като западните пешеходни улици с трамваи. Така и така колите нямат място в центъра, нищо не пречи да се запушат пресечките, а според проучване центъра на София е с най-мръсен въздух и най-интензивен трафик от всички европейски центрове, крайно време е някой с твърда ръка да разкара тия морги от центъра и да даде зелена светлина на екологично чистия транспорт.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18618
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Очевидно трябва да стане двупосочно по Скобелев, както беше оригиналният план. Какво точно спира този вариант? Няма пари да се преправи рампата ли?

Може и така, но да не се пипа трамваят през тунела. Но нали някои дават малоумната идея да се махне.
А я ми кажете, по Патриарха било сложно, а по Скобелев как точно ще се събират линиите от НДК и от тунела? няма ли също да е сложно. Все си мисля, че по Патр. Евтимий е по-добре, но се замислих и за компромисен вариант - в посока Борово да е по П. Евтимий, в посока Ц. гара да е по сегашното трасе.
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline Zerox

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 243
    • View Profile
    • Email
Очевидно трябва да стане двупосочно по Скобелев, както беше оригиналният план. Какво точно спира този вариант? Няма пари да се преправи рампата ли?

Може и така, но да не се пипа трамваят през тунела. Но нали някои дават малоумната идея да се махне.
А я ми кажете, по Патриарха било сложно, а по Скобелев как точно ще се събират линиите от НДК и от тунела? няма ли също да е сложно. Все си мисля, че по Патр. Евтимий е по-добре, но се замислих и за компромисен вариант - в посока Борово да е по П. Евтимий, в посока Ц. гара да е по сегашното трасе.
По-добре обратното. В посока Борово трамваят ще е насрещно по П.Евтимий.

Offline Jorr

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 776
    • View Profile
Някой по-горе изрази притеснения, че завоят от П. Евтимий към Ботев бил много остър.
Между другото вариантът подкова от Вазов до Хемус по П. Евтимий на мястото на синята зона и по Фритьоф Нансен (правейки връзка с досегашното тунелно трасе) на мен ми звучи доста добре, изключвайки, че цялият трамваен юг остава на милостта на прекачване на метрото.

@Иво - пешеходна улица с трамвай не става, особено тясна като Витоша, и особено с капещи цистерни за масло, каквито са трамваите по линията.

А предполагам, че затапването на всички преки (вкл. Солунска) би довело до много по-голяма драма, отколкото спирането на трамвая, който така и така не върви от пет години.

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18618
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Най-накрая нещо градивно - по бул. Черни връх, че в последно време само се руши релсов път.
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Online difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18070
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Най-накрая нещо градивно - по бул. Черни връх, че в последно време само се руши релсов път.
И къде се руши? В метрото има и трета релса, при два коловоза, ето ти метраж да кажем и за още един коловоз, ако вземем двете единични релси и ги сглобим. Това прави 39,6 километра нов релсов път само в метрото, без преместените заради него по други улици друг вид масов градски релсов транспорт... Стига с тези тенденциозни изказвания. По този начин можеш да делиш трасетата и на такива с тясно и нормално междурелсие, като едното не го приемеш за трамваи, при НДК се минава през тунел с подземна спирка, характерно за ЛТР в центровете на градовете...  :angry:
« Last Edit: 26.05.2012, 16:44:35 by difian »

Offline sofianec

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1145
    • View Profile
Някой по-горе изрази притеснения, че завоят от П. Евтимий към Ботев бил много остър.
Между другото вариантът подкова от Вазов до Хемус по П. Евтимий на мястото на синята зона и по Фритьоф Нансен (правейки връзка с досегашното тунелно трасе) на мен ми звучи доста добре, изключвайки, че цялият трамваен юг остава на милостта на прекачване на метрото.

Ако ще се прави подкова, то вариантът с разклоняване на на тунела на НДК под бул. Витоша би бил най-елегантен. Може и да се оформи триъгълник - линия 7 Борово-Хемус, линия 1 Централна гара-Ив. Вазов. Но това е в сферите на мечтите. Явно е, че се търси елементарно и преди всичко евтино наземно забатачване на трамвая, иначе щеше да се тиражира построяването на рампата към Петте кьошета. Пари за това явно няма да има в обозримо бъдеще и въпреки, че това е вариантът, който фаворизира Диков, му е станало ясно че няма да се осъществи. Ако поне се разкара част от Синята зона по Патриарха покрай този трамвай пак ще има полза от него, но нищо не се знае. Може накрая да видим много странни неща като резултат.

Offline Ilian

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1023
    • View Profile
    • Сервиз за лаптопи
Аз съм съгласен с Емо. Самото отрязване на Витошка, е сакатлък, несъпоставим с никакви километри метро и контактни релси.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Разковничето Патриарха или Скобелев включва в себе си и съдбата на ТМ трасе в тунела. Явно не само във форума, а и в общината не може да се избистри има ли или няма смисъл то да съществува. Затова ми се струва най-соломоновско следното решение - остава си временното положение по Скобелев. Наесен след старта и разработването на МД2 наблюденията ще покажат, смислено ли е трасето или не. Всъщност и сега трасето не работи (а няма и МД2), а не ми се струва градът да се е сринал от лошо транспортно обслужване.
Сериозният проблем на Патриарха не е толкова в загубата на синя зона, колкото до влошаване на организацията на кръстовището на Петте кьошета, която би рефлектирала и върху основни линии на МГТ като ТБ2, 8 и 9.
« Last Edit: 27.05.2012, 21:17:42 by blagun »

Offline Tatra

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4463
    • ICQ Messenger - 229817817
    • View Profile
    • Email
За Витошка не е решено, че няма да се използва трасето. Тепърва ще се решава и се водят срещи непрекъснато и обмислят варианти. Това го знам от човек от общината, така че не я отписвайте.
ТРАМВАЙНО ДЕПО "БАНИШОРА"
Трамвайна мотриса инв. ном.: 936
линия номер: 6

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18618
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Най-накрая нещо градивно - по бул. Черни връх, че в последно време само се руши релсов път.
И къде се руши?

По бул. Черни връх между Хемус и Кемпински, По Витошка между НДК и Алабин, по бул Ломско шосе и целият участък от П)арк Хотел Москва до Дървеница.
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18618
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Всъщност и сега трасето не работи (а няма и МД2), а не ми се струва градът да се е сринал от лошо транспортно обслужване.

Ама то и целият градски транспорт да спре пак градът няма да се срути. да си забелязал проблеми с ремонта по Гешов и съкращаването на тролеите на две линии? Защото аз два пъти бях на ВМА и видях какво е празничното недоволство, представям си какво ще е делничното. А ако не бях отишъл изобщо нямаше и да разбера.
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline Ilian

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1023
    • View Profile
    • Сервиз за лаптопи
не ми се струва градът да се е сринал от лошо транспортно обслужване
Липсата на обективна представа за действителността се откроява в почти всичките ти мнения.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
не ми се струва градът да се е сринал от лошо транспортно обслужване
Липсата на обективна представа за действителността се откроява в почти всичките ти мнения.
Имаш ли конкретни наблюдения или просто ей така - колкото да върви заяждане?

Най-настоятелно ще те помоля да се придържаш към добрия форумен тон и да не допълваш безсилието на аргументите с квалификации, доколкото и аз до момента съм се въздържал да окачествявам пълните глупости и детски фантасмагории на скоростното жп-трасе при гара Пионер.

Вече подчертах, че нямам представа за важността на връзката Хемус-Ботев в контекста на предстоящите транспортни промени. Затова считам за преждевременна незабавната ликвидация на трамвая през тунела на НДК (а и няма никаква яснота ще я бъде или не връзката Арсеналски-кв.Иван Вазов). Но наблюденията през есента и зимата ще докажат или опровергаят това, а не нечии желания.
« Last Edit: 28.05.2012, 12:57:57 by blagun »

Offline celebrity

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 76
  • програмист
    • View Profile
Честно казано не виждам как по Скобелев може да има габарит за двойно трасе. Може да се направи, но с цената на ширината на тунела в началото.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Не е задължително трасето изцяло да е двойно - нито в тунела, нито отгоре. Чисто теоретически е възможно да се запази трасето в тунела с цената на едноколовозен участък, като на мястото на другия коловоз се направи също едноколовозна рампа, по която ТМ1 и 7 ще вървят на изискуемото отстояние от "скобелевите баби". Доколко е смислена подобна схема - друг въпрос.

Online RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
По бул. Черни връх между Хемус и Кемпински,

882 м. закрито, напълно дублирано от метрото.

По Витошка между НДК и Алабин

1.8 км закрито, 800м ново изградено.



по бул Ломско шосе

2.8 км закрито трасе напълно дублирано от метрото, за сметка на 2.1км. ново изградено.

 
целият участък от П)арк Хотел Москва до Дървеница.

2.7 км премахнато напълно дублирано от метрото, за сметка на почти толкова ново трасе, за което има одобрено финансиране.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!