Author Topic: Трамвайно трасе по Скобелев, Патриарха или Витоша?  (Read 444257 times)

Offline CNN

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1153
    • View Profile
Пълна глупост да се прави маневра при това на кръстовище пълно с задръстване.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Пълна глупост да се прави маневра при това на кръстовище пълно с задръстване.
Чак пък задръстване! Дали трамваят ще завие от Витоша наляво по Скобелев на преден ход, или с дупето напред - все тая. Може и светофар да се организира.

Offline UMSofia

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1491
    • View Profile
Задръствания на това кръстовище кой знае какви няма. Песите имат пулт за управление от задната част и не е проблем да се направи маневрата. Както казва Blagun може да се организира и светофар. Но каквото и да си говорим с Вас, от СО не са се разбързали да решат проблема с незаконния единичен коловоз по Скобелев и вероятно още дълги години ще си се ползва.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
ВАС се произнесе по казуса и не помня да го отменял => не е незаконен, а напротив узаконен. Освен това нали има някаква наредба, която позволява коловоза да е до 4м от сграда, но от оста на линията. Според мен най елегантното решение,поне за момента е изграждане на S-ка на бул. Витоша (между Скобелев и Патриарха) и пускане на довозваща линия с пендели. Артисалите Песи от 7 - по 1.
« Last Edit: 17.03.2014, 17:51:07 by RADOCVET »
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline Jote

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 124
    • View Profile
    • Email
Няма смисъл да се прави триъгълник Скобелев-Витоша, защото прекачване на други видове градския транспорт няма да е удобно (МС НДК ~200м, тролеите на Патриарха ~400м). Спирката трябва да е точно при Патриарха за да се осигури бърза връзка със МС НДК и тролеите.

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Триъгълникът не е важно къде ще бъде, тъй като и на сегашната спирка през подлеза си има връзка с входа на станцията на втория диаметър и тролеите в подлеза, а с третия метродиаметър връзката ще се прави на кръстовището на Гешов и България. Единствено по-трудна ще е връзката с тролеите на Аптека, но тогава пък ще се усложни връзката с другите тролеи в подлеза.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline Jote

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 124
    • View Profile
    • Email
връзка с входа на станцията на втория диаметър

Да, обаче трябва да вървиш 200 метра пеша да стигнеш до влака. Такава връзка е много далече от "удобна" и затова казвам, че последната спирка трябва да е на Аптека. Не разбрах в какъв смисъл ще се усложни връзката с тролеите в подлеза - трябва да има и двете спирки: сегашната и крайна на Аптека.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Както знаете, преустройството на едноколовозното трасе по Скобелев (т.е. финансирането му) е вкарано във фризера от правителството, а СО надали ще се напъне със собствени средства. Затова шанс за реализация може да имат евтини "временни" варианти. S-ка по Витошка е такъв вариант, но с неголяма дължина. Около Аптека трасе няма, ККМ няма по цялото протежение до Скобелев, така че надали е реалистично да се очаква инвестиране в това отношение заради някакви си 200 метра на пешеходците. Връзката от спирката на Пилоните до метролиния 2 е с приемлива дължина.
От друга страна, очертават се светли бъднини пред "временния" вариант.

Offline Jote

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 124
    • View Profile
    • Email
За тези които са принудени да ползват градския транспорт може да е "приемлива" (но и със това на съм напълно съгласен). Обаче в никакъв случай за тези, които им трябва да паркират колата срещу прозореца си (те никога няма да заместат кола със градския транспорт ако им се налага такиви прекачвания).

Online stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4176
    • View Profile
S-ката е най-безопасният вариант , но проблема идва от това ,че трябва да се движат пенделни мотриси по линията ! Явно някой не иска между Песи-те да се разкарват и 50Х по модернизираното трасе на Бул. България !  ;)

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9842
    • View Profile
Мрежата си стои по Витошка.
За мен най-добрият вариант е -от Борово/Иван Вазов - по Витошка , наляво по Патриарх Евтимий , надясно към Христо Ботев . Преди 5-те кьошета - стрелка , която да отклонява наляво към коловозът на Скобелев.
За тези , които ще кажат - ама много малък ще е радиуса на кривата - моля , посетете кръга на Месарницата .

Online pavel75

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 406
    • View Profile
Мрежата си стои по Витошка.
За мен най-добрият вариант е -от Борово/Иван Вазов - по Витошка , наляво по Патриарх Евтимий , надясно към Христо Ботев . Преди 5-те кьошета - стрелка , която да отклонява наляво към коловозът на Скобелев.
За тези , които ще кажат - ама много малък ще е радиуса на кривата - моля , посетете кръга на Месарницата .
Няма ли да стане много тегаво кръстовище на петте кьошета с трамвай и по Патриарха. Това означава още една фаза на светофара.

Offline NiGhtPiSH

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2357
  • Sofia Hardcore
    • View Profile
Не ще кажат, че ще пречи на другия трафик и на драгоценната синя зона.
"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."

Offline UMSofia

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1491
    • View Profile
Мрежата си стои по Витошка.
За мен най-добрият вариант е -от Борово/Иван Вазов - по Витошка , наляво по Патриарх Евтимий , надясно към Христо Ботев . Преди 5-те кьошета - стрелка , която да отклонява наляво към коловозът на Скобелев.
За тези , които ще кажат - ама много малък ще е радиуса на кривата - моля , посетете кръга на Месарницата .
Аз също съм го мислил този вариант, предложих варианта с триъгълника, защото се предполага, че когато съдът заработи единичния коловоз трябва да се демонтира. Варианта, който ти предлагаш е най-добър за трамвайния транспорт, защото така въпросната довозваща линия ще може да обръща спокойно и ще се получи един много добър маршрут. Проблема е, че живущите в района отново ще са недоволни, че единичния коловоз ще продължи да се ползва. Също така и достъпа до сградата на съда ще е затруднен. Вариант е, когато единичния коловоз ще се ползва от трамвая само в една посока, да се разреши и автомобилно движение по него. Възможности много, дано се избере тази която ще удовлетвори най-много хора.

Offline UMSofia

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1491
    • View Profile
Ще изтупам темата от прахоляка, защото пак се заговори за въпросния достъп до "Венното НДК".
Quote
По повод другата сграда, предвидена за нуждите на наказателното отделение на СРС, известна като „Военното НДК”, Фандъкова заяви, че проектът за транспортен достъп за нея е готов. Преместването на трамвайните линии от бул. „Скобелев” е предвидено и ще се осъществи веднага след като бъде осигурено финансиране за ремонта от държавата.
Източник

В крайна сметка някой има ли представа какъв всъщност е готовият проект, за който говори Фандъкова. Предполагам, че се спряха на варианта да закрият шеста линия и да изместят трамвайните коловози в средата на пътното платно. Ако е така, това е много жалко, защото още едно трамвайно трасе ще отиде в небитието. Не е ли възможно да се изградят два единични коловоза, единия за ТМ1 и ТМ7, а другият за ТМ6 или пък най-добрия вариант да се изгради ново трамвайно трасе по Патриарха за ТМ1 и 7.

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5263
    • View Profile
    • Email
Има решение на проблема, със запазване на двуколовозието в тунела и двуколовозие на Скобелев, ама трябва да се вземат няколко метра от двора на военното НДК, или да се изяде едно от трите платна на рампата на тунела.
« Last Edit: 30.01.2015, 10:56:28 by mihailo »

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Да не започваме отново неща, дискутирани неколкократно на предните страници на темата! Проект има на първата страница на темата, но кога и дали по него ще се работи, изобщо не е ясно.
« Last Edit: 30.01.2015, 11:26:36 by blagun »

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Местят трамвайните линии от булевард "Скобелев"

Quote from: София Утре
Започват ремонтните дейности по сградата на "Военното НДК", където ще бъде преместено наказателното отделение на Софийския районен съд. Това съобщи неговият председател Методи Лалов.
За реконструкцията на сградата веднъж вече бяха отпуснати 10 млн. лв, но заради претенции на архитект ремонтът така и не започна. Парите не бяха усвоени и се върнаха в бюджета. Спорът вече е решен и няма пречки за осъществяване на преустройството. Преди 3 години Министерският съвет реши да даде сградата за нуждите на най-големия съд у нас, който заедно с районна прокуратура се гъчкат бул. "Драган Цанков" 6. Условията за работа там са изключително тежки, а гражданите няма къде да се обърнат от теснотия.
Проектът за транспортен достъп за сградата на Военното НДК е готов. Преместването на трамвайните линии от бул. "Скобелев" е предвидено и ще се осъществи веднага, след като бъде осигурено финансиране за ремонта от държавата.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7022
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
От статията така и не става ясно къде ще ги местят.... Последно от към училището ли ще са или ще са по Патриарха?

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Проектът е за нова рампа откъм училището.
Мен ме притеснява, че от статията не става ясно дали ще се финансира нова тролейбусна линия по Нансен, Черни връх и Арсеналски до Гоце Делчев. Защото ако се премести рампата - шестицата отива на кино...
храна за мозък - http://www.banitza.net/