Author Topic: Трамвайно трасе по Скобелев, Патриарха или Витоша?  (Read 444262 times)

Offline qwerty95

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1911
    • View Profile
    • Email
Абсолютно поддръжам мнението на бтр95, че взимащите решения в общината относно транспорта трябва задължително да бъдат активни участници в този форум и да черпят идеи. По този начин ще взимат адекватните и реални решения.

Offline tm0

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3954
    • View Profile
Нашите политици решиха - след като приключи строителството на метрото, след година и половина, ще проучат пътникопотока и едва тогава ще решават дали да се възстанови трамвайното трасе "само за три спирки"! Запомнете това - който досега не е прозрял истината, вече е време да я разбере - всички пари за транспорт отиват в метрото. Повтаряйте си го толкова пъти, колкото са ви нужни да го осъзнаете.
Да, в тунела движението по бившите трамвайните релси ще е еднопосочно - тепърва ще пищят от ПТП-а.
------------------------

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Евентуално естакадата може да се издигне на трето ниво, но не виждам къде могат да се разположат нужните носещи колони.  :rolleyes:

На трето ниво? Ние ракети в Космоса ли ще изстрелваме от тази рампа?

Бул. България е най-отдолу, Моста на Влюбените над него и трамвайната естакада най-отгоре - пресичане на трамвая и пешеходния мост на едно ниво не е удачно решение, под моста няма място за трамвайна естакада, тъй като трябва да се осигури достатъчна височина за нормално преминаване на превозни средства. :rolleyes:

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Има си нормативни документи с разни формули в тях, по тях се правят сметки. Сметките или излизат или не излизат. В случая не излизат.

Покажи ни сметките.

Ще отклоня това... предложение, понеже няма какво да правите с тези сметки, ако имаше какво да правите с тях, щяхте да го направите и без да ги показвам. Или помолете г-н Начовски да обясни за лентите, радиусите и ширините, в неговия ресор е.

Кои сме "ние". И кой е г-н Начовски? Съвсем странен стана тоя разговор.

Аз твърдя че там където се движи трамвай може да се движи и тролей и че мястото е достатъчно, казах и радиусите и кривите които според мен са достатъчни. Ти с нищо не подкрепяш противната си теза.


Остана само един единствен вариант.

Според мен най-удачния за момента ! В сравнение с останалите най-евтин и бърз за изпълнение ! С една забележка : Спускащият се от Бул. Витоша след светофара минава плътно от страната на Хилтън.

Този вариант ще убие целия трафик през кръстовището. Ще трябва отделна фаза само за трамвая.
« Last Edit: 09.02.2016, 13:41:21 by fafan »

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4176
    • View Profile
Трамвая ще минава на фазата с автомобилите от Пенчо Славейков и ще пресича потока от автомобили от България при техен забранителен сигнал без да убива нищо и никого ! Ще си влиза по трасето по Баучер с фазата , с която пускат колите от Макдоналдс без конфликт с останалото движение.

Offline monte carlo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1514
    • View Profile
Покажи ни сметките.

Ще отклоня това... предложение, понеже няма какво да правите с тези сметки, ако имаше какво да правите с тях, щяхте да го направите и без да ги показвам. Или помолете г-н Начовски да обясни за лентите, радиусите и ширините, в неговия ресор е.

Кои сме "ние". И кой е г-н Начовски? Съвсем странен стана тоя разговор.

Аз твърдя че там където се движи трамвай може да се движи и тролей и че мястото е достатъчно, казах и радиусите и кривите които според мен са достатъчни. Ти с нищо не подкрепяш противната си теза.


Които сте тези "ни".

Нямам никакво желание да разяснявам нормативни документи. Намерете си начин да се запознаете с тях и да си ги изясните, преди да твърдите нещо, за което очевидно ви липсват основни познания. Приятен ден!
Ние знаем, че те лъжат.
Те си знаят, че лъжат.
Те знаят, че ние знаем, че лъжат.
Ние знаем, че те знаят, че ние знаем, че те лъжат.
И все пак те продължават да лъжат.

Offline fgm

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 388
    • View Profile
Електроинженер съм, не съм пътен, ама така като гледам картата на око мерено, "България<Черни връх" чат-пат, горе-долу има как да се впише едно трасе от двете страни.Ама "П.Славейко<Витоша" как го виждате? Нещо тая крива не виждам как ще стане...
Айде да речем, че от Витоша към Славейков и широко и ще стане, от Славейков към Витоша много тясно ми се види...
За да е нормална крива, по мое му, трябва да мине някъде между стълба на светофара и отвора на подлеза, демек тия съоръжения някак трябва да преместят...Става една да не ти е работа...

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5263
    • View Profile
    • Email
Минимален радиус на кривата - 18м. От там нататък на око, ухо, крак, чорап... :rolleyes:

Offline btr95

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2700
    • View Profile
    • Email
Бул. България е най-отдолу, Моста на Влюбените над него и трамвайната естакада най-отгоре - пресичане на трамвая и пешеходния мост на едно ниво не е удачно решение, под моста няма място за трамвайна естакада, тъй като трябва да се осигури достатъчна височина за нормално преминаване на превозни средства. :rolleyes:
Още малко ще качиш трамвая на височината Черни връх, ама тоя на Витоша, не булеварда. За мен най-добрия вариант е да се изгради ново трасе или от Ботев по Патрирха, надясно по Нансен. Или от единичния коловоз, наляво по Витошка, надясно по Патрираха и да се спусне по Нансен. Така няма да има и кретени, които да недоволстват, защото трасето ще е отдясната страна на Патрирха, на паркоместата при НДК и недовлните "граждани" от околните сгради може да.... си гледат работата. Таа така ги виждам нещата в моят объркан от сесията ум.
« Last Edit: 09.02.2016, 18:00:28 by btr95 »
Тм депо:Банишора
Тм мотриса: 713
Тм линия: 4

Online Ilian

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1023
    • View Profile
    • Сервиз за лаптопи
Нашите политици решиха - след като приключи строителството на метрото, след година и половина, ще проучат пътникопотока и едва тогава ще решават дали да се възстанови трамвайното трасе "само за три спирки"!
И как ще стане това? Като броят конфетите от перфораторите?

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Електроинженер съм, не съм пътен, ама така като гледам картата на око мерено, "България<Черни връх" чат-пат, горе-долу има как да се впише едно трасе от двете страни.Ама "П.Славейко<Витоша" как го виждате? Нещо тая крива не виждам как ще стане...
Айде да речем, че от Витоша към Славейков и широко и ще стане, от Славейков към Витоша много тясно ми се види...
За да е нормална крива, по мое му, трябва да мине някъде между стълба на светофара и отвора на подлеза, демек тия съоръжения някак трябва да преместят...Става една да не ти е работа...
Моля моля, за метро се разкопава целия център, изсичат се дървена, местят се инсталации, разрушават се тротоари, улици, всява се хаос и се вдига огромно количество мръсотия, а на нас тука ще ни пречи един ръждив стълб.
Относно кривата щом има обръщалото на ТМ 20 до метростанция "Опълченска", то значи ще има радиус за криви навсякъде другаде. Не мога да повярвам, че на "Витоша" и "Пенчо Славейков" и на "България" и "Черни връх" няма 18 метра, а относно конфликта с автомобилния трафик не смятам, че ще има проблеми.

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline tsetsi81

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 469
    • View Profile
Ако тм1 и тм6 ще са заедно до жк.Иван Вазов:
1)при желание може за да не се дублират или да не се губи пробег и т.н. тм1 да се движи по бул.М.Луиза,а 6 да остане по Ботев,където винаги е бил.Така трите линии 1,6 и 7 няма да се дублират толкова.
2)ако ще има маршрут Иван Вазов-Обеля,той трябва да е с номер 1.........от 1949 тм1 е в Иван Вазов
« Last Edit: 09.02.2016, 22:26:48 by tsetsi81 »

Offline Emperor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3599
    • View Profile
Идеята на общината е да не изчезва номер 6... Защото с прямяната до Иван Вазов успяват да замажат очите на простите хора, че е само временно. Иначе 1 става безмислена, и е редно колите от нея да се дадат на 6 и така да се получи един доста добър интервал, ама както се знае, важно е да се икономисва, нищо чудно 6те коли от 1 да изчезнат, а 6 да си остане със същия брой коли.
« Last Edit: 09.02.2016, 22:30:57 by Emperor »

Offline btr95

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2700
    • View Profile
    • Email
Идеята на общината е да не изчезва номер 6... Защото с прямяната до Иван Вазов успяват да замажат очите на простите хора, че е само временно. Иначе 1 става безмислена, и е редно колите от нея да се дадат на 6 и така да се получи един доста добър интервал, ама както се знае, важно е да се икономисва, нищо чудно 6те коли от 1 да изчезнат, а 6 да си остане със същия брой коли.

И вълкът сит, овцата цяла, и едно трамвайно трасе по-малко.
Тм депо:Банишора
Тм мотриса: 713
Тм линия: 4

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Идеята на общината е да не изчезва номер 6... Защото с прямяната до Иван Вазов успяват да замажат очите на простите хора, че е само временно. Иначе 1 става безмислена, и е редно колите от нея да се дадат на 6 и така да се получи един доста добър интервал, ама както се знае, важно е да се икономисва, нищо чудно 6те коли от 1 да изчезнат, а 6 да си остане със същия брой коли.

Редно е да се отбележи, че 6 коли от 1 не са равни на 6 коли от 6. Може би ще е добре да се подсили 3, защото в момента е на командно дишане.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5263
    • View Profile
    • Email
6 коли от тм1 се равняват на приблизително 3 коли от тм6.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Минимален радиус на кривата - 18м. От там нататък на око, ухо, крак, чорап... :rolleyes:

Има ли изобщо 18 метрови криви в София? И към специалиста по пътно строителство и нормативни актове - щом минималната трамвайна крива в София е 18 метра, то значи ли че изходната рампа на тунела е с по-широка или с по-тясна крива? Елементарен върпос, не искам да ми разяснява нормативни документи.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
ТМ 1 и 6 трябва да съществуват паралелно от "Иван Вазов" до "Обеля" и от "Иван Вазов" до "Захарна фабрика" плюс закриване на ТМ 3 докато трае строителството на метрото, не че виждам някакъв смисъл в това трасето през тунела да се закрива сега, но СО вече са решили и никой не може "да им го измъкне", а след това да се направи заместващото трасе до "Лозенец" през "Пенчо Славейков" за ТМ 6 и ТМ 1 да остане до "Захарна фабрика". "Иван Вазов" ще загуби директната връзка с гарата, но от една страна ТМ 1 ще прави връзка със седмицата, а от друга седмицата всъщност въобще не е толкова далеч от ж.к. "Иван вазов" и който може да си ходи пеша.

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18618
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile


Според мен най-удачния за момента ! В сравнение с останалите най-евтин и бърз за изпълнение ! С една забележка : Спускащият се от Бул. Витоша след светофара минава плътно от страната на Хилтън.

Този вариант ще убие целия трафик през кръстовището. Ще трябва отделна фаза само за трамвая.
[/quote]

И къде е проблемът, че трябва отделна фаза само за трамвая? Или е по-добре да няма трамвай, за да може да се запази скоростното придвижване на леките коли?
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Най-добре е трамваят да минава покрай Хилтън, с естакада над бул. България през тревните площи покрай Пенчо Славейков или по локалните платна и завой по Витоша. Така ще използва светофарната фаза за ляв завой от Витоша към Славейков.  :rolleyes: