Author Topic: Трамвайно трасе по Скобелев, Патриарха или Витоша?  (Read 166319 times)

Offline T_4

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2633
    • View Profile
Трамвайна линия от Хладилника през Иван Вазов до Люлин е прекалено дълга и ще има проблеми с неравномерно натоварване, особено ако се запази ТМ6, с който се получава доста сериозен дублаж. 
Къде го виждаш този дублаж, след като ще има три общи спирки - Хемус, Лозенец и пл. "Македония"? Линията би била с курс около 110 минути, което не е чак толкова много. Ако беше мислено преди започването на строителството на МД2, можеше да остави място или дори трасето да се прокара южно от ул. "Бяла черква" и после през разделителната ивица по бул. "Витоша" - със светофари, управлявани от трамвая, нямаше да има кой знае какво забавяне от криволиченето. Само паметникът на Иван Вазов ще трябва да се премести. Това така или иначе никога няма да стане, няма смисъл да го коментираме, беше само за пример как може да се създадат нови връзки.

Аз също си мисля, че гласят ТБ8 по този маршрут, който ако е с 5-6 коли и до 21 часа (след 21 часа е на 40 минути в момента), надали би имал повече пътници от трамвая. 
Не на безсмислените линии като ТМ23!
За оптимизация на разписанията:
http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=428.msg100091775#msg100091775

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4549
    • View Profile
Трудно ще се вмести в 110 минути двупосочно с почивката на водача - голяма част от трасето не е обособено а и това по Стамболийски е в лошо състояние и надали ще се ремонтира скоро.  :rolleyes:
Ще има обща спирка и на Петте Кьошета, евентуално може би разделена. :rolleyes: Получават се четири общи спирки включително на метростанция, наистина не е толкова много. :rolleyes:

Offline fafan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1707
    • View Profile
    • Email
Удължаване до входа до Южния парк е можело да се проектира и реализира още когато линията е удължена до Спартак през 80-те, но тогава са препочели да оставят линията като глухо разклонение на тм9. За там винаги се е разчитало на тм1.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13527
    • View Profile
    • Email
Баба ми, която е имала леля, живееща в района разказва за този трамвай, че са го ползвали още от края на 20-те години на миналия век. Трамваят си е бил толкова нужен тогава, колкото и сега.
Трамвайното трасе от Хемус до Спартак е от 1984. На Хемус транспортното обезпечение е повече от добро - метро и А94 (не броя А102, който не отива към центъра).

Въпросът е да не се рекламира заместващо тролейно трасе, ако не е такова - визирам рекламирания тролей 8А или 94А. Ако пуснат линия с електробуси А174:Манастирски ливади - Арсеналски - Петте - Ботев - гарата, по-може да мине за заместване на трамвая. А да се промени сегашния маршрут на ТБ8 е повече от скандално - той и само той дава връзка на Гоце Делчев, Стрелбище, Иван Вазов и даже Младост-1 с медицинския район.
« Last Edit: 13.03.2018, 17:18:13 by blagun »

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4549
    • View Profile
А94 виси в блокади между Семинарията и СУ, съответно обслужването от него не е чак толкова добро. :rolleyes: А102 също виси в блокадата от Семинарията до Хемус. :rolleyes: Определено е нужна допълнителна връзка по обособено трамвайно трасе без блокади. :rolleyes: Електробус по Арсеналски, през Петте Кьошета и оттам към Централна Гара не би бил пълноценен заместник на трамвая, тъй като има сравнително ниска пропускателна способност и неизбежно ще виси в блокадите между Хемус и Петте Кьошета. :rolleyes:
« Last Edit: 13.03.2018, 17:10:45 by V.Peichev »

Offline Emperor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3009
  • Mercedes O305 1969-∞
    • View Profile
Да го направят тролейбусното трасе и нека се движи съвместно с трамвайното трасе, и чак тогава да се види дали има полза от трамвая или тролея.
Закриване на нещо, с обещание за друго не е правилното действие.
ГИОРТ - Група Идиоти Отговорна за Разрушаванто на Транспорта

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13527
    • View Profile
    • Email
А94 виси в блокади между Семинарията и СУ, съответно обслужването от него не е чак толкова добро. :rolleyes: А102 също виси в блокадата от Семинарията до Хемус. :rolleyes: Определено е нужна допълнителна връзка по обособено трамвайно трасе без блокади. :rolleyes:
Той виси, но за тези, които пътуват от Хемус към центъра, е все едно. Ако всичките пристигат долу със закъснение +5 (което не е съвсем така заради развлачените разписания), на чакащите там им е все едно, дали ще се возят с 5-та или със закъснялата 4-та кола.

Категорично съм съгласен с Emperor, че закриване+обещание за откриване не е равно на замяна.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4549
    • View Profile
Съвместяване на трамвайно и тролейбусно трасе е доста сложно особено в тунел - трябват отделни контактни мрежи със съответните изолатори, носещи елементи и т.н. :rolleyes: Не изглежда оправдано, по-добре би било да се възстанови ТМ6 без излишни разходи. :rolleyes: Виждал съм пакетно придвижване по 94, веднъж на Евлоги Георгиев срещу СГСАГ дори пакет от пет автобуса около 18:40. :rolleyes:
« Last Edit: 13.03.2018, 17:21:26 by V.Peichev »

Offline fafan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1707
    • View Profile
    • Email
Съвместяване на трамвайно и тролейбусно трасе е доста сложно особено в тунел - трябват отделни контактни мрежи със съответните изолатори, носещи елементи и т.н. :rolleyes:

Той не говореше тролея да се движи комбинирано по трамвайното трасе, а просто да ги има и двете  :rolleyes:

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4549
    • View Profile
Тогава тролеят ще виси в блокади и се обезмисля при наличие на обособено трамвайно трасе. :rolleyes:

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6462
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Ако ще връщат линията с какви мотриси ще е тя? И ако ще се връща трамвая се надявам разписанията да са стегнати, а не кандилкане от 1 до 4 спирка по маршрута.

Offline Tatra

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3417
    • ICQ Messenger - 229817817
    • View Profile
    • Email
Разписанията там бяха актуализирани и определено са доста стегнати. Но вероятно няма да имаме шанс повече да се повозим на трамвай там..
ТРАМВАЙНО ДЕПО "БАНИШОРА"
Трамвайна мотриса инв. ном.: 936
линия номер: 6

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12072
    • View Profile
    • Email
Е не така песимистично де...ако трябва може да организираме протести, да се блокира Аресанлски в час пик, да се държат под напрежение трябва и ще стане работата. :D :D :D

Освен това едва ли ще си нарушат собственото обещание, нали после никой за нищо няма да им се връзва и да им вярва и никога няма да ги изберат повече.

Мисля си, че в момента като няма пречки да се възстанови движението съвсем скоро ще върнат 6-цата, въпроса е на какъв интервал.
« Last Edit: 13.03.2018, 21:48:00 by Ivo »
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Ilian

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 608
    • View Profile
    • Сервиз за лаптопи
Голям зор да бастисат трасето! Щели да правят паркинг на негово място. Таратанци! Искат да направят някоя "заменка" с обръщалото. Няма друга причина за такова дърпане.

Offline Metan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1549
    • View Profile
В момента в подлеза на НДК има две въздушни на Електротронспорта. Не можах да видя какво правят, но са на трамвайното трасе в посока към Петте кьошета.

Offline monte carlo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1150
    • View Profile
...

Освен това едва ли ще си нарушат собственото обещание, нали после никой за нищо няма да им се връзва и да им вярва и никога няма да ги изберат повече.

...

Май живееш в друг свят... :neznam:
Икономията е майка на мизерията!

Offline JloKyM

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 991
    • View Profile
    • http://skyscrapercity.com
В момента в подлеза на НДК има две въздушни на Електротронспорта. Не можах да видя какво правят, но са на трамвайното трасе в посока към Петте кьошета.

Или махат, за да кажат, че няма как да се пусне или мислят да пускат. Вчера имах среща обаче, от която не стана ясно такова нещо да се готви.

Offline Metan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1549
    • View Profile
Вчера имах среща обаче, от която не стана ясно такова нещо да се готви
Пускане или спиране?

Offline Andrej_mk

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 82
    • View Profile
    • Email

Offline Ithebeast

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 776
  • Трамвайно депо "Банишора"
    • View Profile
    • Email
Трамвайно депо ''Банишора''
Трамвайна мотриса инв. номер 509
Линия номер 1.