Author Topic: Трамвайно трасе по Скобелев, Патриарха или Витоша?  (Read 166277 times)

Offline fafan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1707
    • View Profile
    • Email
Времето на идейните проекти свърши, и по една или друга причина подобни варианти с обикалящи еднопосочни коловози като горния вариант не се вляха в официалните варианти, които ще продължат нататък. Бих казал, че е добре, че и така стана. И още нещо - явно в общината не искат коловози по Бяла Черква, по неизяснени за сега причини, така че и това ще трябва да го зачеркнеш от идеята си.

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5336
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Утре на транспортна комисия ще се разглежда докладът за съдбата на трасето до Спартак. Който има възможност и желание - нека заповяда:
https://council.sofia.bg/postoianna-komisia-po-transport-i-turizum
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline stankos

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2562
    • View Profile
Достъпа свободен ли е ?

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5336
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Достъпът е свободен.
На входа (партер) на Московска 33 казваш, че си за транспортната комисия, ще ти запишат личните данни и ще ти дадат пропуск. След това се качваш на втория етаж. Залата е срещу стълбите. Влизаш си и слушаш. Можеш да поискаш думата като гражданин след като се изкажат общинските съветници по точката. Като влезнеш в залата ще ти дадат и списък, в който също да се запишеш. Това е.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline T_4

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2633
    • View Profile
Тотално извън темата, но понеже работя в община и то в отдела, който се занимава с комисиите, ми се струва доста трудно човек да се добере до въпросното заседание. Най-малкото събирането на лични данни би възпряло доста хора да присъстват.

В общината, в която работя, всички публични документи се качват на интернет страницата пет работни дни преди съответното заседание. Ако даден доклад не е постъпил се пуска като допълнителен документ, но заглавието му се обявява при публикуването на дневния ред. Достъпът до заседания на публични комисии е неограничен (хората директно отиват в стаята). На теория първите 20 минути от всяка среща са запазени за изказвания на публиката, като е добре хората, които искат да говорят, да изпратят имейл 24 часа преди срещата, за да подготвим място за изказвания на масата. Не помня да е имало случай председател на комисия да откаже на човек да говори по тема от дневния ред.

По темата - стискам палци обсъждането да мине добре и да се избере вариант, при който се запазва трасето до Лозенец поне експериментално, за да се направят допълнителни проучвания и да има шанс СО да си променят мнението.
Не на безсмислените линии като ТМ23!
За оптимизация на разписанията:
http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=428.msg100091775#msg100091775

Offline Трамвай 17

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 283
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Смятам, че трябва да се върне трамвая по пешеходна Витоша, защото хората, които живеят по навътре са лишени от градски транспорт.
6цата трябва да се върне в Лозенец.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4541
    • View Profile
Трамвай по Витоша не е чак толкова необходим - в околността няма точка отдалечена на повече от около 400 метра от редовна спирка, в момента има някои временни проблеми заради ремонта на Граф Игнатиев.  :rolleyes: Пренасочване на една от двете трамвайни линии от Иван Вазов към Лозенец е добра идея - така няма да има полупразни трамваи и ще се осигури адекватно обслужване на Лозенец без висене в задръствания. :rolleyes:

Offline TheBulgarianRail

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 397
  • Любител на Икарус, ЗиУ (Тролза) и Шкода
    • View Profile
    • Email
Единствената пречка на трамваите по Витошка е това, че има много хора и трамваят ще трупа закъснения. Все ще има някой, който да изскочи на линията и да стане инцидент. Ако трасето се строи по европейски стандарт, не с ръчно заваряване трамваите няма да са толкова шумни. Така можеше да се реши проблемът на Скобелев.

По мои спомени, след спирането на трамвайното движение по Витошка все пак пускаха ретро трамвая там.
Всяко мнение е важно, независимо кой го изразява.

YouTube канал:
https://www.youtube.com/c/TheBulgarianRail

Offline Трамвай 17

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 283
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Помните ли спирка ,,ул.Солунска",която се намира по средата на пешеходна Витоша???
Аз пък си спомням,че имаше дори и велоалея.
« Last Edit: 11.07.2018, 18:03:29 by Трамвай 17 »

Offline София 70

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8223
    • View Profile
Работил съм по Витошка и с коли и само с пешеходци. Когато се движеха и коли се тряпаха закъснения - по 4.5 минути, но като пешеходна зона - никога.
Само да примомня , че дървените цветарничи или каквото са са по-широки и от нормалнорелсов трамвай. Доводът беше, че трамвая ще пречи на свободната пешеходна зона. Тези дървени съоражения , както и подвижните кафенета пречат повече. За 10 години това управление разказа играта на този град.
На който му е интересно - трамваите са 778 , предница от 784, бивш 764 и задна секция от 778 , вторият трамвай е 750.
« Last Edit: 11.07.2018, 20:29:08 by София 70 »

Offline Трамвай 17

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 283
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Кога бул.Витоша е станал пешеходна зона???

Offline T_4

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2633
    • View Profile
Мисля, че по времето на Бойко Борисов, но със сигурност преди 2008 година, когато сме коментирали моментното състояние в тази тема - http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=1354.0

Ако правилно помня, го бяха затворили по повод на някакви празници, вероятно Коледа, и после решиха, че ще е добра идея колите да се ограничат за постоянно. Трамвайното движение беше спряно малко след като построиха уж временното трасе по бул. "Скобелев".
Не на безсмислените линии като ТМ23!
За оптимизация на разписанията:
http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=428.msg100091775#msg100091775

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12059
    • View Profile
    • Email
Тя си беше пешеходна, по едно време по ремонта на Ботев я бяха пуснали временно с автомобилно движение, и така откара някъде до към 2005-та-2006-та може би, но повечето време си беше пешеходна.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Трамвай 17

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 283
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Когато спряха 6цата в Лозенец през '16г.видях как махаха спиркознаците и навесите с изкл.на последната спирка на трамвая в Лозенец.
« Last Edit: 12.07.2018, 15:04:47 by Трамвай 17 »

Offline elbi

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 910
    • View Profile
    • Email
Работил съм по Витошка и с коли и само с пешеходци. Когато се движеха и коли се тряпаха закъснения - по 4.5 минути, но като пешеходна зона - никога.
Само да примомня , че дървените цветарничи или каквото са са по-широки и от нормалнорелсов трамвай. Доводът беше, че трамвая ще пречи на свободната пешеходна зона. Тези дървени съоражения , както и подвижните кафенета пречат повече. За 10 години това управление разказа играта на този град.
На който му е интересно - трамваите са 778 , предница от 784, бивш 764 и задна секция от 778 , вторият трамвай е 750.
Следващия път като ходя по Витошка ще внимавам да не ме удари кафене или цветарник

Offline vesko76

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4266
  • Van Hool & Citaro G - fan
    • View Profile
И следващият път, когато трамвай се развали по Ботев, и чакаш поне един час да отпушат движението, ще търсиш алтернативнотот расе къде е.......

Offline fafan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1707
    • View Profile
    • Email
Както се и очакваше днес е взето решение за закриване на тм6 в Лозенец. Само не успях да разбера, на комисията какво се е решило за тролейбусното трасе по Арсеналски, ще се ползва ли обособеното трасе от трамвая или не?

Добре е, че тролейбусната линия ще е до Надлез Надежда, ще е полезна връзка, но се дублира голяма част от тб5 в тази посока, не е ли по-добре да се пусне по Сливница и Ген. Столетов за да се разчупи малко транспорта и в тази част?

Offline vesko76

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4266
  • Van Hool & Citaro G - fan
    • View Profile
Който вярва, че ще има тролейбусна линия на мястото на трасето, може със същия успех да почне да вярва в Дядо Коледа. Само дето второто е по-вероятно да се случи. Колко години удължават вече тролейбус 5 до Младост 2, трябва да е показателно колко енергия се влага за нови трасета.

Online IKAR

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1998
    • View Profile
    • Email
И от къде ще намерят тролеи за такава линия, ако смея да попитам? Те сега Шкодите не стигат, при тези орязани летни разписания, Икарусите вече окончателно са за бракуване, а поръчка за нови тролеи не се задава скоро....Какво толкова им е трън в очите това трасе, не мога да разбера. По времето на Мафиянски може всичко да беше, но поне първо, ремонтите на булевардите бяха като хората, и второ - имаше, поне някакво, макар и минимално, развитие на трамвайния транспорт. Сега само пускат лафове за нови трасета по Копенхаген и Каблешков, които не вярвам, че ще се случат, поне не при сегашната хунта управници. Същото се отнася и за въпросния тролей.
« Last Edit: 12.07.2018, 21:40:57 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13527
    • View Profile
    • Email
Тролейбусно трасе ще има и то ще е по трамвайното на Арсеналска. И няма да е само до обръщалото на Спартак, а до П.Ю. Тодоров. Именно тук е разликата от положението преди 2 години, когато беше обявена обществена поръчка само за рампа по Скобелева, а тролеят - оставен за неопределено светло бъдеще. Добре знаем, че това, че някаква линия я има в ОУП, не значи абсолютно нищо. Аз също не вярвам в Дядо Коледа и в химера, че по Арсеналска ще има хем тролей, хем трамвай.

Доколкото разбрах, трасето по Скобелева ще е по следата на сегашното на шестицата. Т.е. отхвърлена е неудачната рампа до 20 ОУ, която ще отдалечи трамвайните от тролейните спирки и ще докара релсите под нечии други прозорци.

За мен е странно решението за нова линия до Пета градска (или депо Надежда, все тая). Може би заради някаква близост до трасето на ТМ6? Смислено би било ТБ7 да тръгне по новото трасе до Гоце Делчев. Така обслужването би се решило с добавяне на няколко коли. За нова линия трябват доста повече коли, а от друга страна, ако ТБ7 остане до Сточна гара, той ще се дублира доста с А310, а ако го върнат по Опълченска - там стават 4 тролейбусни линии.
« Last Edit: 13.07.2018, 08:56:54 by blagun »