Author Topic: Трамвайно трасе по Скобелев, Патриарха или Витоша?  (Read 444158 times)

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5263
    • View Profile
    • Email
Ясно, че било дублирано, но това води до малоумни съкращения и идеи. Факт е - няма алтернатива на Витоша. Всичко ще е компромис. Малоумно е да пуснеш трамвай по П.Евтимий, малоумно е да го пуснеш по Прага и П.Славейков, малоумно е и това по Скобелев. :/ Но не можеш да клъцнеш тм6, защото се дублирали там 2 спирки, не можеш да кастрираш тм1 или 7 до НДК, защото се стигало до метрото, не можеш да осакатиш трамвайния транспорт. :angry: Дъвкано и предъвквано - метрото не може да огрее всички и не е пенкилер. Ми тогава да махнем и цялото трамвайно движение по Ботев - метрото е на има-няма спирка от него. Ми да го махнем и това по Константин Величков - има там тм10, има го и на Сливница тролея.  :angry:За тм11 и 12 може и тях преспокойно да ги махнем - из Илиенци живеят мангали. Да го махнем и до Обеля - и оттам минава метро, там някъде близко. :angry: Що пък да не махнем и трамваите през гората - на крайната спирка на тм10 има метро, на крайната на 18 има метро. :angry:Забравихме го тм7 - има 204, той ще довозва до метрото на НДК. Ами тм1 - има-няма 5 спирки, ходенето пеш е здравословно. Останаха тм5, 20 и 22. Ми нека тогава да направим тм5 нормалнорелсов, щот на мен ми е кеф.  :angry:Ми нека сложим и тъпкачи по метростанциите. Нека да набутаме и колите по метротунелите. Нека изтрепем и населението - няма да има нужда от метро. Готова работа, свършена. Нека като кажем метро да не сме готови да премахнем трамвайния транспорт, защото по същата логика можем да махнем и тролейния и автобусния. Пак казвам - метрото не е пенкилер и не може да обслужва града адекватно без подкрепата на наземния. ;) Адекватната подкрепа.
« Last Edit: 28.05.2012, 15:29:37 by mihailo »

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18618
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Напълно съм съгласен. Да се махнат всички трамваи, а заедно с тях и автобусите и тролеите. Само да се оставят разните му там ДОВОЗВАЩИ линии.
Написаното от Радосвет е трагично-смехотворно и би го изрекъл някой общински съветник, който никога не е ползвал градски транспорт.
И ако не схващате мисълта ми - говоря за загубени връзки, липса на общи спирки между метро и трамваи и т.н.
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7425
    • View Profile
Написаното от Радоцвет си е самата истина. Нищо не пречеше да задраскат и трасето до Обеля като можеха да спестят и това по Н. Жеков. Евала че го изградиха. Както нищо не пречеше да разпродадат трасето до Дървеница и да нацвъкат мол-чета и автомивки. Нормално е метрото да покрива съществуващи трамвайни трасета - това е естественото развитие на нещата. Хубавото в случая е че новите трамвайни трасета се съобразяват с новите действителности.
А Радо е забравил да спомене и възстановената линия до Дружба-2.
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7425
    • View Profile
Не знам защо така бързо беше изхвърлен на боклука варианта с трасе по Скобелев изнесено плътно по северния тротоар и автомобилното движение да се прехвърли върху сегашното трамвайно платно.
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline Ilian

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1023
    • View Profile
    • Сервиз за лаптопи
не ми се струва градът да се е сринал от лошо транспортно обслужване
Липсата на обективна представа за действителността се откроява в почти всичките ти мнения.
Имаш ли конкретни наблюдения или просто ей така - колкото да върви заяждане?
Да, имам. Ежедневни.

Quote from: blagun
Най-настоятелно ще те помоля да се придържаш към добрия форумен тон и да не допълваш безсилието на аргументите с квалификации, доколкото и аз до момента съм се въздържал да окачествявам пълните глупости и детски фантасмагории на скоростното жп-трасе при гара Пионер.
Това ли наричаш въздържание? Ако това, което аз отстоявах години наред за теб е глупост, няма проблем. Всеки има право на мнение. Но ти налагаш твоето по много нагъл и манипулативен (т.е. декларативен и необоснован) начин.
За всичките тези години ти изгенерира много други неща, които могат да бъдат окачествени като глупости. Обикновено ги игнорирам или ако ми се занимава, аргументирано оборвам.

Но фразата "не ми се струва градът да се е сринал от лошо транспортно обслужване" счупи праговете ми на търпимост. Това може да го каже само човек, който не вижда по-далеч от носа си и въпреки това налага на останалите тезата, че всичко им е наред точно както пространството между очите и носа му е наред.

Да, винаги може да е по-зле. Ама това ли е идеята?

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Реално погледнато, липсата на Тм6 "счупва" няколко директни възлови дестинации, но въпреки това остават А9тм и А94, с които може да се направи връзка с други "ключови" точки, а А102 има връзка с Тм1 и Тм7 за дестинации покриващи до голяма степен тези на Тм6. Това го казвам между другото и винаги, когато става въпрос за добре обслужван от ГТ район, добавям, че в София има далеч по-лошо покрити квартали.
Личните ви дрязги нямат нищо общо с темата и е добре всеки въпрос, по който имате различни мнения да дискутирате в съответната тема, без обезателно това да се превръща в самоцел  ;)
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Не знам защо така бързо беше изхвърлен на боклука варианта с трасе по Скобелев изнесено плътно по северния тротоар и автомобилното движение да се прехвърли върху сегашното трамвайно платно.
Както и да го гледаш, това си е най-смисленият вариант. Но тръгна приказката за запазване на трасето в тунела...
На общинарите пък им се досвидиха парите за естакада, та сътвориха "патриаршеския" вариант. И тъй като от една страна имаме делегирано желание за пешеходна зона, от друга страна - финансов недоимък, а от трета - очевидни затруднения за движението по Патриарха, "нищонеправенето" е най-вероятното "решение" (т.е. сегашното положение)...
« Last Edit: 28.05.2012, 16:50:27 by blagun »

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Явно искат да запазят трасето в тунела щом ремонтират линиите от България до Арсеналски. Друг е въпроса е че трябва всичко от 5-те кьошета до Арсеналски да се изрине ама ...

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Трамвай от НДК надолу по Витоша е излишен дубльор на метрото - редно е трамваят да стига до НДК, там хората да се прехвърлят на метро и да пестят време вместо да се таралянкат с 20-25km/h. Трасето по Витоша не може да бъде пълноценно обособено и да позволява нормална скорост поне 50 km/h и затова следва да бъде закрито. Метрото има много свободен капацитет може да поеме много пътници редно е в пик вратите на вагоните да се затваят с мъка и да има натъпквачи.  :)

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
"Много" е доста ясен критерий за капацитет на каквото и да било. Настоящата дискусия е сериозна и мнения от типа че са нужни натъпквачи в метрото няма да се толерират :)

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Друг е въпроса е че трябва всичко от 5-те кьошета до Арсеналски да се изрине ама ...
Ако ще остава трасето в тунела, му трябва основен ремонт. Не знам, как е по етажите на кооперациите по Скобелев, но от тротоара децибелите от спускащите/изкачващите се в тунела шестици са по-големи от тези на минаващите под носа единици и седмици.

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Точно това имам предвид. Ако ще остава - да се направи прилично трасе, пък дали ще има пътници ще видим

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5263
    • View Profile
    • Email
Изключително странно ми е, как в наземния транспорт като е гъчканица плюете и псувате, но нали като е метро, може и въздух да няма, но е метро. Ами ако искаш да стигнеш от НДК(пилоните) до Халите или Алабин? това е дъвкано и предъвквано хиляди пъти и няма смисъл пак да го говорим ;)

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
И в двата посочени случая се стига с пътуване от НДК до станция Сердика и малко ходене пеш при това със значителна икономия на време сравнено с варианта с трамвай поне 10 минути по-малко без изнервящо влачене.  :)

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
...Написаното от Радосвет е трагично-смехотворно и би го изрекъл някой общински съветник, който никога не е ползвал градски транспорт.

Написаното са ФАКТИ. Това дали е смехотворно го оставям да си го изкривяваш през каквито искаш очила.

И ако не схващате мисълта ми - говоря за загубени връзки, липса на общи спирки между метро и трамваи и т.н.

Посочи загубените връзки. После ги сравни с новополучените.

...А Радо е забравил да спомене и възстановената линия до Дружба-2.

Тази линия за мен не носи никакви ползи. Освен това заради нея разредиха тм 20.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline sofianec

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1145
    • View Profile
Метрото е със станции твърде нарядко в централната градска част за да накара заклети автомобилисти да се откажат от пътувания с кола до там. Само гъста трамвайна мрежа и генерално преосмисляне на тарифната политика ще намали задръстванията в центъра. Трябва да се търсят възможности за прокарване на нови трасета, където ги е нямало до сега - по Солунска, Гурко и др. Плюс намаляване и оскъпяване на местата за паркиране във вътрешния ринг, което отчасти се случва напоследък.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Влачещи се със скорост под 40km/h трамваи не могат да привлекат автомобилистите в центъра, никой няма да е съгласен да се таралянка независимо колко начесто са спирките. Всеки би предпочел да повърви 400-500m до метростанция вместо да се таралянка с бавен трамвай. Изграждането на пълноценно напълно обособено скоростно трасе е практически невъзможно за голяма част от центъра. Разстоянието между метростанциите е напълно нормално, при по-малко се понижава средната скорост и оттам комфорта на пътуване също се губи ценно време и се хаби енергия.  :)

Offline Ilian

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1023
    • View Profile
    • Сервиз за лаптопи
Всеки би предпочел да повърви 400-500m до метростанция вместо да се таралянка с бавен трамвай.
Какво значи "всики"? Всеки от твоето семейство, може би? Аз пък, като ме вали дъжд например, гледам да се кача на най-близкото превозно средство. Ама аз не съм от твоето семейство.
И пропускате нещо много важно: човек си прави сметка за общата продължителност на пътуването, а не само продължителността на возенето. Ако метростанцията е отдалечена на 10-15 минути пеша, повечето хора ще търсят алтернативен превоз, който може и да стига 10 минути по-бавно до дестинацията, но ще им спести времето за придвижване до метростанцията и влизането в нея.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Времето за влизане в метростанция е под 2 минути, аз редовно успявам да сляза за около 1. Също 10-15 минути ходене пеш не са проблем метрото спестява двойно по толкова. Също не е за подценяване и строгия ред в метрото - стриктно спазване на разписание, няма нито настъпване нито изнервящо влачене, не се чакат прошляци да дотичат до превозното средство по минута и повече за разлика от наземния транспорт.  :)

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Също 10-15 минути ходене пеш не са проблем метрото спестява двойно по толкова.
Не е задължително да спестява. Ако спирката на автобуса ми е на 3 минути и с него пътувам до 10 мин по-бавно, в крайна сметка ще стигна по-бързо с по-малко ходене. На мен автобусът до гарата може да ми е с 10 мин по-бавен, но ходя три пъти по-малко. Стриктното спазване също не е гаранция. Сутринта влакът мина 2 мин по-рано и чаках 10 мин следващия.