Author Topic: Трамвайно трасе по Скобелев, Патриарха или Витоша?  (Read 444121 times)

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5263
    • View Profile
    • Email
Колега Пейчев, разбрахме, че обичате да ходите пеша, но въпроса не е да си наложите мнението. Може с трамвай да е по-бавно, но ако влезете в станцията и видите потеглящият състав и трябва да чакате следващият, а на таблото се изпише 8 минути? След това пък трябва да се върнете още 10 минути пеша назад? получиха се минимум 20 минути чакане/ходене. Метрото е едва ли не да се пътува Люлин-Младост всеки ден. За близки разстояния е по-добре да вземеш трамвай/тролей/автобус. Не можете да се опитвате да се наложите тук. Сам виждате, че сте единствен, поддържащ тезата, че може за спирка разстояние трябва да се вземе метро и след това да се връща още 4 обратно ;) Нека все пак запазим добрия тон в дискусията. ;)
« Last Edit: 29.05.2012, 16:47:20 by mihailo »

Offline sofianec

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1145
    • View Profile
За това градския транспорт е система, защото всички видове транспорт функционират заедно. Нито метрото само, нито трамвая сам върши работа на всеки. За това и в нормалните европейски столици се оформя интегрирана схема, която стикова разписания, скъсява разстояния и време за прекачване и предлага алтернативни маршрути. Да видим нашата "интегрирана" схема на градски транспорт, за която предстои да се похарчат милиони, какво ще представлява. Моето предположение е, че няма да има нищо интегрирано. Едни електронни табели и това ще е всичко. Никъде не чух да се планира да се скъсят пешеходни разстояния между ГТ и метрото, никъде не чух за качествено нови маршрути, които да отговорят на променените пътникопотоци. Козметични промени и отдавна належащи инфраструктурни ремонти, но това няма нищо общо с концепцията на интегриран транспорт. Напротив - залага се основно на кракомобила на пътниците. А и във форума тук това е много модерно - маршируване, свеж въздух, спортен дух! И за да се върнем на темата - трамвая за който говорим ще е чудесен пример за това - милиони за ново трасе, а прекачването на НДК от/към метро - през 2 подлеза, 3 стълбища и няколко стотин стъпала...
« Last Edit: 29.05.2012, 15:43:38 by sofianec »

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Колега Пейчев, разбрахме, че обичате да ходите пеша, но въпроса не е да си наложите мнението. Може с трамвай да е по-бавно, но ако влезете в станцията и видите потеглящият състав и трябва да чакате следващият, а на таблото се изпише 8 минути? След това пък трябва да се върнете още 10 минути пеша назад? получиха се минимум 20 минути чакане/ходене. Метрото е едва ли не да се пътува Люлин-Младост всеки ден. За близки разстояния е по-добре да вземеш трамвай/тролей/автобус. Не можете да се опитвате да се наложите тук. Сам виждате, че сте единствен, поддържащ тезата, че може за спирка разстояние трябва да се вземе метро и след това да се връща още 4 обратно ;) Нека все пак запазим добрия тон в дискусията. ;)
Такова положение, като в подчертаният текст няма и Пейчев едва ли би се съгласил, че го прокламира, но понеже казваш "единствен" реших да се включа. Естествено, че предпочитам да походя 10-ина мин. пеша до метрото, стига времето да не е прекомерно неприятно, вместо 2-3 до някакво друго превозно средство, което се движи на по-големи интервали теоритично, а на практика неясно на какви - въпрос на шанс. С метрото можеш да си направиш много точен разчет на времепътуването, докато наземния транспорт може да попадне в задръстване, а вероятността да аварира е в пъти по-голяма. В тоя дух мога да пиша още доста, но мисълта ми е, че Пейчев далеч не е единствен.
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline celebrity

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 76
  • програмист
    • View Profile
Прага си имат метро, но това не им пречи да имат трамваи, че даже и нови линии откриват. Не случайно тя се смята за световната столица на трамваите. :)

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
А можеш ли да споделиш с каква средна скорост се движат трамваите в Прага? Дали имат толкова конфликтни точки с пешеходци, автомобили и т.н.?
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Преди няколко години бях на екскурзия в Прага и пътувах два пъти с трамваи в централната част. Определено с изключение на криви и стрелки стабилно вдигат поне 50km/h и средната скорост е над 40. При пресичане на трамвайна линия в непозволено място нарушителят рискува да бъде ударен и да плати солена глоба. Съответно спиранията и тръгванията са много по-малко и се намалява амортизацията и разхода на енергия. Ако в София по Витоша се постигне нещо подобно би било чудесно. При ограждане на трасето с ограда или висок бордюр с изключение на спирките може би може да се постигне прилична скорост.  :)

Offline Ilian

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1023
    • View Profile
    • Сервиз за лаптопи
Ти залиташ в някакви крайности - от никакво, та до скоростно трасе по Витоша  :blink:

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Хайде по-сериозно и по темата! Още малко и TGV ще пуснете по Витошка. :angry:

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18068
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
И на всичкото отгоре това се случва с Т3-ки, които скоро масово ще пенсионират, можем да си внесем супер трамваи... Жалкото е, че всички са за междурелсие 1435 мм.  :(

Offline Sir Humphrey

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 332
    • View Profile
Още малко и TGV ще пуснете по Витошка. :angry:
TGV = трамвай à grande vitesse?  :D :D

Offline NiGhtPiSH

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2357
  • Sofia Hardcore
    • View Profile
 Липсата на ясна визия за развитието на трамвайния транспорт в София е отчайваща. Трябват адекватни решения за подобряване на ситуацията и оптимизация на маршрутите.
Трасето по бул. Витоша вече остава история и си мисля, че е най-добре да се запази актуалното статукво и да не се правят гимнастики без много смисъл (преработване на рампата, трасе по Партриарха и прочие). Най-добре е да се изгради трамвайно ухо при Аптека и линия 7 да се скъси до там, а линия 1 да продължава да използва трасето по Скобелев. Така ще има и удобни прекачвания към тролейбусните линии.
Но това ухо трябва да върви в комплект с трасето по бул. Тодор Каблешков между бул. Цар Борис III и бул. България. Общата дължина е към 2900 м. единичен коловоз. За да няма и голям нулев пробег, просто линиите 7 и 11 ще трябва да си разменят крайните станции, като 11 върти в Борово, а 7 на Горнобански път.
"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."

Offline Ilian

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1023
    • View Profile
    • Сервиз за лаптопи
Основният ми мотив да настоявам за възстановяването на трасето по Витоша е резервираност. При сегашното положение и всякакви негови акробатични разновидности около НДК, участъкът Македония-5-те кьошета става един много крехък клон, по който се движи огромен трафик. Само си представете катастрофа на пл. Македония колко линии ще блокира. Нямам предвид две смачкани брони, а не дай Боже сериозен инцидент с пострадали пешеходци или пътници. Даже бих бил склонен на компромис - по Витошка да има само една или дори нито една редовна линия, но релсите да са свързани с НДК и изправни, в готовност да поемат пренасочен от Ботев трафик.

Offline Jorr

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 776
    • View Profile
По Мария Луиза/Графа ще остане трамвай, така че не е съвсем фатално положението, освен за ТМ7 ако Ботев падне.

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5263
    • View Profile
    • Email
Но тм7 обслужва доста голям квартал, че даже не един. Ноо... Ако стане фал на Македония или Пиротска и повечето трамваи се застоят по Ботев няма да има какво да пренасочиш през М.Луиза. Когато линията остане по Витоша, тя ще си е само линия, на никого няма да пречи. А ако тази линия се повдигне с да речем педя и половина  и цялата Витоша се ПАВИРА, а повдигнатият остров се павира с тактилни (благодаря bdz43r) павета на бабунки и острова е със скосени краища няма да има никакъв проблем. След време хората ще се научат, че е редно да се ходи отстрани и могат да пресичат, а не да се шляят в сами габарита на трамвая и да ходят само там е добре. Как Графа е пешеходна зона, а никой не се шляе на средата на улицата и трамвая си има някаква добра константна скорост? Но и кафенцата трябва да се изринат естествено. Никъде по света го няма това с кафенета на нарочно повдигнати подиуми до средата на улицата. Не е толкова голям зора. А и става дума за не повече от две спирки. Графа е наистина много по-дълга улица, но проблеми няма. :)
« Last Edit: 30.05.2012, 15:14:57 by mihailo »

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
тектонични (нали така се казваха?)
Тактилни... тектонични за плочите на земната кора.

Offline xxxtoshev

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 353
    • View Profile
Почти са се навили. Утре ще ясна съдбата на линиите по Витошка:

http://www.vesti.bg/index.phtml?tid=40&oid=4847331

"Освен тези преработки на проекта, който утре предстои да се одобри от Столичния общински съвет, съветниците дискутираха и бъдещето на трамвайната линия по булеварда.

Според становището на "Столичен електротранспорт" тя не трябва да се премахва.

Според другия вариант трамвайното трасе може да се измести на ново трасе по бул. "Ген. М.Д. Скобелев" над подлеза при НДК.

Третият вариант е и според решението на Столичния общински съвет - трамваите от бул. "Витоша" да преминават по бул. "Патриарх Евтимий" и от него - по бул. "Христо Ботев"."

Offline sofianec

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1145
    • View Profile
Но тм7 обслужва доста голям квартал, че даже не един. Ноо... Ако стане фал на Македония или Пиротска и повечето трамваи се застоят по Ботев няма да има какво да пренасочиш през М.Луиза.

За това си мисля, че е по-добре трасето да се насочи към Попа, а не към Петте кьошета. Именно от съображение да се заобиколи централната градска част от две страни.

Когато линията остане по Витоша, тя ще си е само линия, на никого няма да пречи. А ако тази линия се повдигне с да речем педя и половина  и цялата Витоша се ПАВИРА, а повдигнатият остров се павира с тактилни (благодаря bdz43r) павета на бабунки и острова е със скосени краища няма да има никакъв проблем. След време хората ще се научат, че е редно да се ходи отстрани и могат да пресичат, а не да се шляят в сами габарита на трамвая и да ходят само там е добре.

През Александърплатц в Берлин минават през голяма пешеходна зона 4 натоварени трамвайни линии и на никого не пречат, ане са специално отделени. Но в София трамваите не се смятат за нещо, което подобрява облика  на една пешеходна улица. Може би защото заможните клиенти на улицата идват с джипове, а не с трамвай?
« Last Edit: 30.05.2012, 16:10:40 by sofianec »

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
...Но и кафенцата трябва да се изринат естествено. Никъде по света го няма това с кафенета на нарочно повдигнати подиуми до средата на улицата. Не е толкова голям зора...
Много обичам такива изказвания! Не само, че някъде по света го има, но е доста често срещано по нашите географски ширини, на подиум или не - това са технически подробности. Рим! Да не ти показвам снимки от Гърция, където тротоар не е останал, та трябва да слизаш на пътното платно и да заобикаляш, че те някак не са ми любим пример. Доколкото си спомням, това е една от възможните визии за булеварда в главата на Диков...
« Last Edit: 30.05.2012, 16:10:28 by giorev »
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline celebrity

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 76
  • програмист
    • View Profile
Какво стана с екзотичната идея за трамвай по Гурко? :rolleyes:

Offline Jorr

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 776
    • View Profile
Естествено, че трябва да има кафенета и дървета, това си е част от чара на пешеходната улица. За какво е пешеходна, ако всичко ще се случва на тротоарите?

Трябва да се махне линията и точка. Достатъчно варианти има за заобикаляне.

А статията, цитирана по-горе, е направо вбесяваща. Какви пък жалби имат гражданите срещу паркинги???
Всеки прогрес към естетика в този град все ще бъде спрян от някой недоволен, по дяволите.
То от проекта нищо не е останало, а и самият проект беше доста зле като начало.