Author Topic: Трамвайно трасе по Скобелев, Патриарха или Витоша?  (Read 444142 times)

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18618
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Вижте заглавието ан темата и вижте какво обсъждате. Може да има някоя помощна линия от Борово до НДК, но вече е геноцид да искате да режете връзката на Борово с гарата и със спирките било то по Ботев или М. Луиза. А и вижте колко нови трасета се строят - къде е сега RADOCVET да замери как една стрелка не направиха на Алабин и Витошка, че да може да има линия Иван Вазов - Мария Луиза?
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline AROS

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1316
    • View Profile
Моето предложение беше трамвая да се съкрати до Съдебна палата.

За да се изпълни това трябва на Съдебна палата да се изгради втори коловоз в колелото, иначе синхронзирането на 3 линии става невъзможно.
може само ако тм 8 се прати на ц.гара и с единичния да мине, разписанието надали ще е различно от това на тм 8. Аз така предложих тм 6 от Обеля да го съкратят до съдебна палата, пак  с такова синхронизирано разписание, съобразено с тм 5.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Емо е прав, че ТМ7 не трябва да се реже изцяло, а само да се раздели на 2 синхронизирани линии - до НДК и до гарата (или даже ТМ19:Борово-Дървеница с новите трамваи и ТМ7: по сегашния си маршрут и подвижен състав). По този начин се постига баланс заради повишения пътникопоток южно от НДК и се обезпечава качествено и скоростно довозване на Борово, без да се губят връзки.
Напомням, че темата е за инфраструктурата, а не за маршрутите. Вярно, че нещата са свързани, но фокусът е за съоръженията в триъгълника Витоша-Патриарха-Скобелев.
« Last Edit: 13.09.2012, 15:40:59 by blagun »

Offline mlk

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4297
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
При положение, че със сегашното трасе е 15 мин. Борово-НДК, а НДК-Ц.Гара е 20, повече от разумен се явява вариантът с подсилваща линия.
От 14 коли с курс 73 минути, може да се премине на 10 коли на 7 минути, синхронизирано с линия с 4 коли на 7 минути. Постигаме интервал от 3:30 мин, спрямо над 5.
Даже, ако мотрисите от късата линия минават по-късно, ще имаме и по-равномерно натоварване, заради фактът, че ще има повече хора по линията до гарата.

Offline Sir Humphrey

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 332
    • View Profile
S-ка

Как изглежда това съоръжение?

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7022
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Два броя стрелки, свързващи единия железен път с другия. Същото съоръжение, за трамваи го има в София на крайната спирка на трамвай 23. В метрото също се използва и в момента на станция ИЕЦ-Цариградско шосе, а преди и на Обеля. :)
Ето и една снимка:
http://tf1.mosfont.ru/photo/01/03/72/103728.jpg
« Last Edit: 14.09.2012, 00:57:58 by Petko21 »

Offline NiGhtPiSH

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2357
  • Sofia Hardcore
    • View Profile
Ако се прави да се прави както трябва. Изгражда се бретел, а не S-ка при ул. Гургулят, а след него двустранни перони точно до началото на кръстовището при Аптека. Така ще може да се осигури и добър интервал, ще могат да се правят и почивки, ще се прави връзка с тролейбусите и най-важното ще върне трамвайната спирка при Аптека, която беше премахната и сега, ако живееш в района на Парчевич, Неофит Рилски, Аспарух имаш над 600 м ходене до най-близката трамвайна спирка.
"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Само че ул.Гургулят е единствената, от която може да се излезе от кварталчето. Верила и Патриарха са в другата посока.

Offline Sir Humphrey

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 332
    • View Profile
Странно ми е, че никой не ме е изпреварил с цитирането на това:

http://www.sofia.bg/pressecentre/press.asp?open=9&sub_open=66731&nxt=15

Quote
Без трамваи в транспортния подлез на НДК, предлага главният архитект на София Петър Диков в доклад до СОС. Идеята му е трамвайното трасе да бъде освободено за автомобили и за тях да бъде разрешен десният завой към бул. „Черни връх", който сега е възможен само за мотрисите.
   В доклада за реконструкцията на кръстовището на Петте кьошета и транспортния подлез на НДК се предлага и ул. „Фритьоф Нансен" да стане двупосочна. Така вместо през подлеза мотрисите ще вървят от пилоните на НДК до Петте кьошета по наземно трасе. Те ще продължат да се движат в участъка от Моста на въздишките към бул. „Арсеналски", като само ще се сменя посоката, без мотрисите да въртят на обръщало. За временното трасе по бул. „Скобелев", изградено заради строителството на метрото и махането на релсите от пешеходната част на бул. „Витоша", Диков предлага част от тунела да се покрие и трамваите да минават отгоре. „Така няма да минават до прозорците на хората, които се оплакват. Обслужването на сградите и на Районния съд, който ще се премести във военното НДК, ще става с локали с по 2 ленти за движение. В съда работят 800 души, а посетителите са по 2500 на ден. Към сградата има и подземен паркинг", обясни Диков.
   Според него реконструкцията на Петте кьошета ще струва около 4 млн. лв.
   Реорганизацията предполагала и промени в градския транспорт. Диков предлага да има ново тролейно трасе, което да обслужва „Стрелбище" и „Гоце Делчев". Тролеят ще се движи по бул. „П. Тодоров", ул. „Бяла черква", бул. „Арсеналски", бул. „Черни връх" и ул. „Фритьоф Нансен" и ще свърже кварталите с метрото при „Хемус" и НДК. По предварителни сметки новото трасе ще струва 1,5 млн. лв.

Ако предложението на Диков е да се реализира първоначалният замисъл за трамвая да минва пред "Тодор Минков", евалла на Диков!
Този доклад е т. 19 от дневния ред на заседанието на СОС, насрочено за 8.11.
Стискам палци да мине през гласуването.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Нещо ми се губи в пъзела, как от пилоните ще стигат до Моста на въздишките? Или може би ще изработят връзката Иван Вазов-басейн Спартак и трамваите ще вървят по Витоша-Бяла Черква-Арсеналски-Черни връх до Моста на въздишките и обратно без обръщало? Това обяснява постоянното присъствие на пенделите по ТМ1.

Премествам постингите в специализираната тема.

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9842
    • View Profile
Благуне , ти 100% си гледал Седморката на Блейк. Диков също го е гледал и за това предвижда телепортация на трамваите .Смяната на посоката без да върти на обръщало ще е с вагони пендел. Умната глава на СО е пропуснала да спомене , че по Пенчо Славейков е замислила да прекара трамвая.

Offline Sir Humphrey

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 332
    • View Profile
Celeborn от другия форум даде линк към това: http://dga.gis-sofia.bg/

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18618
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Огромна глупост от страна на Диков. Този човек в кой свят живее, че предлага пак някакви малоумни истории за махане на трамвая от тунела.
Но ако толкова искат да освободят тунела от трамваи, нека да пуснат трасе От Скобелев, Витоша, Пенчо Славейков и включване пред Хилтън. Малко ще се забави стигането до Хемус, но все пак ще я има.

Аз, доколкото схващам, идеята е трамваят да продължава по Фритьоф Нансен наземно, ляв завой по Патриарха и до 5те кьошета по маршрута си. Може би не е лоша идеята, само не знам как ще изместят пешеходните подлези и спирката в подлеза на НДК.

Това е добра идея, но не знам дали главата на Диков може да роди толкова умно нещо.
« Last Edit: 06.11.2012, 12:19:18 by emo »
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Аз, доколкото схващам, идеята е трамваят да продължава по Фритьоф Нансен наземно, ляв завой по Патриарха и до 5те кьошета по маршрута си. Може би не е лоша идеята, само не знам как ще изместят пешеходните подлези и спирката в подлеза на НДК.

Offline NiGhtPiSH

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2357
  • Sofia Hardcore
    • View Profile
Това по Фритьоф Нансен ще е тролейбус.
"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Аз, доколкото схващам, идеята е трамваят да продължава по Фритьоф Нансен наземно, ляв завой по Патриарха и до 5те кьошета по маршрута си. Може би не е лоша идеята, само не знам как ще изместят пешеходните подлези и спирката в подлеза на НДК.
Нищо подобно - по Нансен няма и сантиметър трамвайно трасе (графична част 5). Не виждам нищо за Пенчо Славейков. А и май няма как да стане, освен със сложни естакади. А пък ако стане, за какъв дявол са пендели при налично обръщало при басейн Спартак?
Няма нищо и за цялата южната част, освен възлагане на проучване за пътникопоток, тинтири-минтири.
Според мен всичко от Петте кьошета до басейна Спартак трябва да е в едно решение. Иначе връзката Иван Вазов-басейн Спартак ще върви от година на година в общинските бюджети и никога няма да стане (подобно на трасетата в Дружба-2 и Овча купел).
« Last Edit: 06.11.2012, 12:34:54 by blagun »

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18618
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Иван Вазов си имат отлична връзка с Хемус посредством автобус 102.
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Абсолютно. Ако имаше реални планове за разкарването на тм6, защо тогава при ремонта на Черни връх оставиха трамвая? Иначе значителен ефект според мен ще има ако Фритьоф Нансен стане двупосочна.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline cyberdude

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 704
    • View Profile
    • Email
Ето какво пише в проекторешението:
 
3. Възлага на кмета на Столична община да извърши необходимите действия по промяна в организацията на движението, необходима за реализация на проекта, а именно:
3.1. Преустановяване на движението на надземния релсов транспорт по бул. Скобелев от бул. Патриарх Евтимий до бул. България и по бул. Черни връх и бул. Арсеналски до басейна Спартак
3.2. Проучване и решение за обслужване с масовия градски транспорт на територията южно от бул. Арсеналски с тролейбусен и трамваен транспорт.

От написаното ми се струва, че се спира движението по сегашното трасе от тунела до басейна Спартак и започва мисленето какво да се прави  :fan:
Не коментирам дали е правилно или не, ама ако имаше малко мисъл в общината, щяха поне да махнат релсите при ремонта на Черни връх, ако са решили, че трамвай тук вече няма да има....

Offline georgi64

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1641
    • View Profile
 Махат трамвая от подлеза на НДК
Вторник, 06 Ноември 2012 06:34 Боян Стефанов
Е-мейл   Печат   ПДФ   
в-к "24 часа"
05.11.2012 г., стр. 4

Махат трамвая от подлеза на НДК

Тролей свързва „Стрелбище" с метрото. Нова организация на Петте кьошета

Без трамваи в транспортния подлез на НДК, предлага главният архитект на София Петър Диков в доклад до СОС. Идеята му е трамвайното трасе да бъде освободено за автомобили и за тях да бъде разрешен десният завой към бул. „Черни връх", който сега е възможен само за мотрисите.
В доклада за реконструкцията на кръстовището на Петте кьошета и транспортния подлез на НДК се предлага и ул. „Фритьоф Нансен" да стане двупосочна. Така вместо през подлеза мотрисите ще вървят от пилоните на НДК до Петте кьошета по наземно трасе. Те ще продължат да се движат в участъка от Моста на въздишките към бул. „Арсеналски", като само ще се сменя посоката, без мотрисите да въртят на обръщало. За временното трасе по бул. „Скобелев", изградено заради строителството на метрото и махането на релсите от пешеходната част на бул. „Витоша", Диков предлага част от тунела да се покрие и трамваите да минават отгоре. „Така няма да минават до прозорците на хората, които се оплакват. Обслужването на сградите и на Районния съд, който ще се премести във военното НДК, ще става с локали с по 2 ленти за движение. В съда работят 800 души, а посетителите са по 2500 на ден. Към сградата има и подземен паркинг", обясни Диков.
Според него реконструкцията на Петте кьошета ще струва около 4 млн. лв.
Реорганизацията предполагала и промени в градския транспорт. Диков предлага да има ново тролейно трасе, което да обслужва „Стрелбище" и „Гоце Делчев". Тролеят ще се движи по бул. „П. Тодоров", ул. „Бяла черква", бул. „Арсеналски", бул. „Черни връх" и ул. „Фритьоф Нансен" и ще свърже кварталите с метрото при „Хемус" и НДК. По предварителни сметки новото трасе ще струва 1,5 млн. лв.