Махат трамвая от подлеза на НДК
Вторник, 06 Ноември 2012 06:34 Боян Стефанов
Е-мейл Печат ПДФ
в-к "24 часа"
05.11.2012 г., стр. 4
Махат трамвая от подлеза на НДК
Тролей свързва „Стрелбище" с метрото. Нова организация на Петте кьошета
Без трамваи в транспортния подлез на НДК, предлага главният архитект на София Петър Диков в доклад до СОС. Идеята му е трамвайното трасе да бъде освободено за автомобили и за тях да бъде разрешен десният завой към бул. „Черни връх", който сега е възможен само за мотрисите.
В доклада за реконструкцията на кръстовището на Петте кьошета и транспортния подлез на НДК се предлага и ул. „Фритьоф Нансен" да стане двупосочна. Така вместо през подлеза мотрисите ще вървят от пилоните на НДК до Петте кьошета по наземно трасе. Те ще продължат да се движат в участъка от Моста на въздишките към бул. „Арсеналски", като само ще се сменя посоката, без мотрисите да въртят на обръщало. За временното трасе по бул. „Скобелев", изградено заради строителството на метрото и махането на релсите от пешеходната част на бул. „Витоша", Диков предлага част от тунела да се покрие и трамваите да минават отгоре. „Така няма да минават до прозорците на хората, които се оплакват. Обслужването на сградите и на Районния съд, който ще се премести във военното НДК, ще става с локали с по 2 ленти за движение. В съда работят 800 души, а посетителите са по 2500 на ден. Към сградата има и подземен паркинг", обясни Диков.
Според него реконструкцията на Петте кьошета ще струва около 4 млн. лв.
Реорганизацията предполагала и промени в градския транспорт. Диков предлага да има ново тролейно трасе, което да обслужва „Стрелбище" и „Гоце Делчев". Тролеят ще се движи по бул. „П. Тодоров", ул. „Бяла черква", бул. „Арсеналски", бул. „Черни връх" и ул. „Фритьоф Нансен" и ще свърже кварталите с метрото при „Хемус" и НДК. По предварителни сметки новото трасе ще струва 1,5 млн. лв.