Author Topic: Трамвайно трасе по Скобелев, Патриарха или Витоша?  (Read 444196 times)

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18618
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile

Kaкто вече казах на скиците си е записано. При по-задълбочен преглед нямаше да се води тази полемика. Тб 8 остава както си е а тб 3 е Гоце Делчев-Бяла Черква-Хотел Хемус-бул.Черни връх-ул.Фр.Нансен-бул.П Евтимий и по маршрута на тб.5 до Надлез Надежда.

Това е доста добра идея. Но дали има шанс да се осъществи? И не е ли по-вероятно да се приеме леснияt вариант от Черни връх - Левски към Окръжна б-ца?

Да, какъв е проблема? Със сигурност ще е по-евтино от ново трасе по Патриарх Евтимий или по Бяла черква...

И това е вярно.
« Last Edit: 07.11.2012, 11:48:05 by emo »
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4176
    • View Profile
Много интересна розетка от стрелки и кръстачки би се получила:

Май се казваше Бретел . Според моите скромни познания V

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Днес бях в транспортната комисия към СОС, по покана на Вили Лилков и в следващия пост ще кача малко повече информация по този въпрос. Сега почвам да го пиша.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Ганчев доста стабилно защитаваше повереното му дружество между другото и отново припомни, че е несъгласен със съсредоточаването на половината от трамваите по Ботев. Оказа се, че "предстои" ремонт на кръстовището на Алабин и Витоша, така че явно ще имаме криви от Алабин към Витоша.
Каза че могат да преработят още поне 3 трамвая в пендели ако е нужно.
Като цяло се предлага следното нещо:
Проектиране и изграждане на нормална двупътна трамвайна рампа от северната страна на Скобелев,
изграждане на локал с 2 ленти х 3,5 метра от южната страна на Скобелев за обслужване на съда и кооперациите.
Закриване и предаване за скрап на трамвайното трасе през подлеза до Спартак.
Строителство на нова тролейбусна линия, условно № 3, която да е с маршрут от Надлез Надежда, по трасето на тб 5 до подлеза на НДК, оттам по Фритьоф Нансен - Черни Връх - Арсеналски - Бяла Черква  - Тодоров - до Гоце Делчев-ухо. В обратна посока - от Гоце Делчев-ухо - Тодоров - Бяла Черква - Арсеналски - Черни връх - Фритьоф Нансен - оттам наляво по бул. П Евтимий и по маршрута на тб 5 до Надлез Надежда.

Освен това, Беше предложено да се направи пенделна линия по следния маршрут:
от Аптека - бул. Витоша - Южен парк - наляво по ул. Бяла Черква - бул. Арсеналски - бул. Черни връх - до спирката на Хилтън. - с цел довозване до метростанциите - НДК и Св. Наум.
Трасето от кръстовището на бул. Витоша с Бяла Черква до басейна Спартак трябва да е едноколовозно двупътно за около 450 метра.
Предложението възбуди силни реакции, като само ЗА беше Ганчев , а другите казаха, че се дублира излишно тролейбусното трасе и реално без транспорт  ако го няма този трамвай ще са 150 метра от бул. Витоша и кръстовището й с ул. Краище до бул. Витоша и кръстовището с ул. Бяла Черква. Тоест - пишете трамвая в историята, включително и новопостроеното трасе по Черни връх + панелите от мола до Басейна + самото колело на Спартак.
Понеже преустройството на военното НДК в съд вървял много по-бързо от очакваното, то цялото преустройство на инфраструктурата трябвало да се завърши до есента на 2013 г.
Тролейбусът ще се финансира от общината, а останалото - от субсидията на държавата за преустройство, която била 15 милиона лева.
Утре ще бъде гласувано на заседанието на СОС.
Успях да се включа без позволение, но предложих при закупуването на окачващи елементи за тролейбусната ККМ да се проведе търг, в който да има условие, че през всички елементи - стрелки, кръстовки и криви да може да се преминава със скорост над 20 км/ч. и това да може да се докаже с документ. Беше записано в протокола. Като казах, че това не е дискриминационно, тъй като кръстовищата изискват бързо изтегляне на тролейбуса, защото са много натоварени, а има редица чешки, австрийски, немски и унгарски производители, които отговарят на тези условия. След заседанието Ганчев дойде при мене и ми каза, че то и сегашните стрелки позволявали това, при което аз му казах, че само по посока на изолатора, при което той нищо не ми отговори и си тръгна.
Предложи се от страна на Ганчев да се добави точка, която да отменя решението на СОС за трасе на трамвай по Патриарх Евтимий, което беше прието и утре сигурно и това ще гласуват.
Възложиха на Диков до един месец да излезе с цялостно решение за осигуряване на транспортната достъпност на района около НДК и Буката.
В проекторешението се замести думата "проучване" с думата "изграждане", така че явно по всичко личи, че са сериозни и действително им се иска до есента на 2013 г. всичко да се е приключило, още повече има пари за това сега.

Освен това се прие точка за скорошна промяна на маршрута на авт. 64 но затова в съответната тема.

Имам документи - сега ще ги кача.
« Last Edit: 07.11.2012, 17:47:46 by viktorlc »
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Доста недалновидно решение - първо да възстановяват релсите по Черни връх и после да закриват трасето :angry: Иначе би било добре да има трамвайно трасе от Иван Вазов до Спартак, така ще има бърза връзка до метрото. Но вариантът с пенделния трамвай по предложеното трасе нещо не ми допада.

Offline iashu

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 513
    • View Profile
доста от нещата звучат разумни- включително отпадането на трамвай обикалящ от хемус до ндк.

но си е важно да има и пендел на аптека/колело на ндк за обслужване на голямото натоварване по борово- ндк

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Ще се опитам да направя становище до Вили Лилков, за обслужването на този район и смятам да включа следното:
- Нов тб 8 - по гореописаното трасе но до младост например;
- нов тб 74 - по сегашното трасе - ново изграждане на ККМ - еднопосочна по Гешов и Тотлебен (наобратно - по Скобелев и Прага) и по Опълченска - М.Луиза и Ботев-общо 2910 метра + ляв завой към Опълченска от Сливница;
- Колело или Ес-ка на Аптека за линия 7 А - Бокар - Аптека.

Други предложения?
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline DidoGO

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 543
    • View Profile
    • Email
Аз мисля, че ТБ 8 е излишен по Цариградско шосе.

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5006
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Можеше да е Гоце Делчев-Сточна гара с Шкоди, ама къде го тоя ум... Или до Кракра. Пак щеше да е по-полезен.
Висенето по кабините вреди сериозно на Вас и на другите около Вас.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
По-добре до Левски Г или в краен случай до билата в Хаджи Димитър.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9842
    • View Profile
Предложи на Вили Лилков , човек на когото аз вярвам , да се направи 78 на поне 15 минути , че в момента вече е ад - зимно на 20 минути в пик.

Offline Ilian

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1023
    • View Profile
    • Сервиз за лаптопи
Аз пък си мисля, че ако рампата за тунела се стесни до едноколовозна със стрелки и мястото от освободения коловоз се използва отново за едноколовозно преминаване отгоре на тм. 1 и 7, ще се запази и трамвая в тунела и отгоре ще има всички отстояния от кооперациите по норматив. Реално ще се изгради нова южна стена на рампата на тунела и ще се подменят малко релси. Тесният участък  на рампата за тм.6 ще бъде със светофари както са сега тм. 1 и 7
Това, което си написал, е разумно и лесно постижимо, но мотивът за реконструкция на тунела не са скобелевските баби, а цялостната политика на толериране на автомобилния транспорт + очевидната неприязън на Диков към релсовия. Най-жалкото е, че ТМ6 наистина е пълен в обречения участък. Но това много лесно може да бъде отречено, т.к. така и не заработи изцяло електронна система за таксуване на пътниците. Така общинарите имат пълната свобода да манипулират информацията за натовареност и необходимост, съответно рентабилност на дадена транспортна връзка. А ние ДГД...

Offline sofianec

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1145
    • View Profile

Много интересна розетка от стрелки и кръстачки би се получила: http://forum.gtsofia.info/index.php?action=dlattach;topic=4537.0;attach=80450;image

E, не е толкова рядко срещано това съоръжение. Ето едно Флексити в Берлин минава през такова на последната си спирка

цък

Не мисля, че на някой толкова ще му липсва тм6 в тунела и до Спартак. Тролей, който стига до Гоце Делчев ще е много по-полезен, все пак ще стига по-далече. Така че в тази си част решенията имат резон.

Едно не мога да разбера, от другата страна на рампата също има жилищни сгради, там няма ли също баби? Линията ще минава горе долу еднакво близко от това което видях.
« Last Edit: 07.11.2012, 23:54:09 by sofianec »

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Само да кажа, че днес на заседанието имаше три броя инициативни баби + един дядо + един чичо, които бяха дошли да слушат. Преди заседанието ги попитах кой от двата трамвая им шуми повече и те ми отговориха - № 6. Вторият ми въпрос беше дали са си подготвили ново сладко в бурканчета, но не успях да си го задам...  :D
Едната баба я скастриха, понеже постоянно коментираше, уж под носа си, ама сериозно се чуваше и Р.Тошев й потопи гемиите...
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18618
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Като цяло крайно неприятни неща, но това е. Доказана инфраструктура с годините се унищожава - трамваят от Лозенец през тунела е най-бързата връзка. Няма да се намери по-бърза от него по направлението Хр. Ботев - Хемус. И понеже знам,ч е някой ше гракне, че сега има метро, а преди 10 г. не е имало, имайте предвид, че още когато е строен НДК са предвидени два метродиаметъра и трамвай в тунела. Т.е.е всичко накуп.
Този тролей Гоце Делчев - Надлез Надежда е малка утеха, но на 100% маршрутът трябва да е такъв, да не се окаже накрая, че ще е Гоце Делчев - Младост.
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5006
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
... и Р.Тошев й потопи гемиите...

Аз пък чакам деня, когато на него ще му потопят гемиите.

За мен автомобилна връзка през трамвайния тунел е безсмислена, тъй като има алтернативни маршрути в тази посока.
Висенето по кабините вреди сериозно на Вас и на другите около Вас.

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Няма алтернативен маршрут, който да не е поне 4 пъти по-бавен от директното преминаване през тунела.
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
За мен автомобилна връзка през трамвайния тунел е безсмислена, тъй като има алтернативни маршрути в тази посока.
Че минаването с кола по еднолентовия участък на Скобелев покрай трамвайни спирки и пешеходни пътеки до пилоните е тегаво, няма нужда да те убеждавам - за разлика от Емо ти караш кола. Не е и особено розово положението при баня Мадара и Пенчо Славейков, където се събират потоците откъм Пирогов и Военна болница.

Но Виктор спомена за основната причина - преместването на СГС във военното НДК. А такава важна обществена сграда не може да остане с мизерния си сегашен достъп откъм Бузлуджа и Цар Петър.
В интерес на истината тролейното решение изглежда по-добро отколкото сложна комбинирана едноколовозна система за ТМ 6 и 1/7, която Репчо предложи. То би обезсмислило и А74. Само трябва добре да внимаваме в картинката, да не би Диков да прокара трансформация в СМФ на ивицата с ТМ трасе по Арсеналски  :taz:
« Last Edit: 08.11.2012, 22:19:12 by blagun »

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5006
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Прави сте, но така, поне според мен, ще се съсредоточи трафик в центъра. Сега всеки знае, че е бавно преминаването оттам и се стреми да го заобикаля, а осигури ли се удобна връзка с бул.Черни връх, респ. България, ще започнат да минават оттам и на Петте кьошета би станало сериозно натоварено кръстовище.
Иначе ако това стане, съвсем спокойно би могло да се прекара линия по северното локално, откъдето да минава трамваят посока Гарата, като удобството е, че ще има спирки до тротоарите. Но предполагам ще писнат другите скобелеви баби и ще бде проблемно преминаването на кръстовището, което комай обезмисля цялото упражнение. Но спестява разни рампи.
Висенето по кабините вреди сериозно на Вас и на другите около Вас.

Offline Jorr

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 776
    • View Profile
Други баби май няма, там нали е училището :)

Когато СГС се премести в оная грозотия, какво ще стане с прелестната червенотухлена сграда до Биологическия? Някакъв шанс да е нещо музейно?

Извинявам се за офтопика. За малко он-топик - връзката през тунела ще е добре дошла, но той ще стане дори по-опасен от сега май... А и наистина бая народ ще се струпа на България/Черни връх и на Петте. Като байпас аз лично предпочитам тунела-6 септември-Евлоги. По-бързо ми е от Баня Мадара и по-леко от Скобелев.
« Last Edit: 08.11.2012, 23:28:22 by Jorr »