ДО: ЗАМ. КМЕТ ПО ТРАНСПОРТ И КОМУНИКАЦИИ
ИНЖ. ВЕЛИЗАР СТОИЛОВ
Уважаеми г-н инж. Стоилов,
Пиша Ви по повод безотговорното съхранение на обявените за музейни експонати трамвайни мотриси. При бракуването на мотрисите модел София 70 през 2004 година бе запазена такава с инв. №174 за съхранение и консервация в трамвайно депо „Красна Поляна”. В момента тя е изложена на метеорологичните условия като корозира усилено; също така бива безпощадно разграбвана. На мнение съм, че всички исторически мотриси могат и трябва да бъдат реставрирани и използвани за атракционни и турисически пътувания по градската мрежа. За пример бих дал град Прага, чиито исторически мотриси по никакъв начин не се отличават като поддръжка от настоящия подвижен състав и са на линия почти всеки ден като печелившо начинание на пражката община. Реставрирането на мотрисите и експлоатацията им ще бъде една добра реклама за столичния електротранспорт, като тук е мястото да вметна, че използването на мотриса №92 като рекламна през 2007 година бе възприето много добре от гражданите и гостите на града.
За жалост в София единствено мотриси с инв. № 35; 92 и ремаркето с инв. № 501 са годни за екслпоатация. В същото време в недобро техническо състояние се намират следните превозни средства с музеийна стойност: 174 - София 70; 240 + 538 Република; 551 – Бреда; 553 – Сименс; 564 – МАН-Сименс; 601 – Графиня; 719 – Комсомолец, както и неизползваните мотриси от модел Т6МД-1000 в трамвайно депо „Искър”. Най-учтиво Ви моля да бъдат предприети незабавни действия за реставрацията(или реновирането, когато става въпрос за Т6МД-1000) и привеждането в експлоатационна годност на тези мотриси, защото колкото и пари да струва, ние сме длъжни да пазим историческото си наследство, духа на нашия град - София.
С уважение,
Иван Кацев
София,
Ето малко пипване тук-там от мен.