Author Topic: Реставрация на исторически трамваи!  (Read 39763 times)

Offline tiristor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6443
  • За пускане на БГ-1300 по линии 4 и 11!
    • View Profile
    • Email
То и 1218 се води спрян, може би и 1088 и 1089 от Т4. Дали не ги държат така, за да могат да използват частите им, и протокол за брак означава ли задължително и само разфасоване?

Offline x3m

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1653
    • ICQ Messenger - 319415660
    • View Profile
    • Спирка.org
    • Email
Не, но винаги води до това. Без протокол не могат да го нарежат.
1088 и 1089 никога не са били в активиня подвижен състав, за да се бракуват.
При това 1089 никога не напускал пределите на Трамкар.

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4572
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Ще създам онлайн петиция относно реставрирането на ретро трамваите. Ако получа разрешение, бих могъл да използвам част от писмото на NiGhtPiSH, тъй като ми хареса как е написано. И какво се случва с предадените за реставрация трамваи в Трамкар?! Повече от 4 години и нищо...


Предлагам да направим списък с всички исторически превозни средства, все още съществуващи по гаражите. Жалко, че нарязаха всички Т6МД-1000... Ама, така става, когато всички нехаят...

Тролейбуси:
няма

Трамваи:
Графиня №601, депо Красна Поляна
София 70 №174, депо Красна Поляна
Бреда №551, ТРАМКАР
МАН №553, ТРАМКАР
МАН №554, ТРАМКАР
МАН №564, ТРАМКАР
Република №240+538, депо Красна Поляна
Комсомолец, №719, депо Красна Поляна

Автобуси:
Чавдар 11Г5 №269, гараж Земляне
Чавдар 11Г5 №1425, гараж Земляне

(Икарус 280 рязан соло №1307, гараж Земляне
Чавдар 11Г5 КЕНТА №1475, гараж земляне)


ПП. В списъка не съм включил 1813, 35, 92 и 501, защото те са реставрирани. 1475 и 1307 все още не са уникати, затова са в скоби.
За всякакви неточности и допълнения, моля да бъда коригиран!

« Last Edit: 18.02.2011, 09:07:06 by Sofia »

Offline tiristor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6443
  • За пускане на БГ-1300 по линии 4 и 11!
    • View Profile
    • Email
2207 от две години не съществува!

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4572
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Жалко! Ще променя информацията. Значи исторически тролеи няма? От автобусите, предполагам, не съм написал някои. Всъщност, колебаех се, дали да пиша КЕНТАта, защото тя не е особено историческа. Икарусът също. Ако се сетите нещо, пишете!

Offline Chato

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 199
    • View Profile
Май и последната София 70 се разпадна. Единственото, което напомня за славните дни на София 65 и 70 е онази работна мотриса /не се сещам инв. номер в момента/. Надявам се поне него да запазят, защото ще е грехота!

А защо не вземат за пример предницата му и да не произведат наново трамвай с външния и вътрешен дизайн на София 65, но с модерна техника? Ще питате какъв е смисъл, ами този трамвай може да се ползва като псевдо-исторически. За една бройка все ще се намерят пари, а може любителите на трамваи да направят дарение, аз лично съм готов да направя дарение, само и само пак да видя от тези трамваи. Пак ще е по-добре от нищо не мислите ли?

Аз лично много съжалявам, че не живея в центъра, защото като дете не съм ползвал София 65 и 70 редовно, най-много да съм се возил 1-2 пъти но още не мога да забравя какво си помислих за тях в сравнение със София 100 (Тези овалните трамваи са по-красиви от тези ръбатите.) И до ден днешен ми харесват повече от София 100.

Offline Stahlgewitter

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1687
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
89 е инвентарния номер,на мотрисата за която говориш и е от София(65) Това което предлагаш е възможно,но те не направиха по-лесното и евтино,да запазят съществуващи мотриси,камо ли пък да произведат нова.
Общо взето си е извършено едно престъпление,спрямо историята на града ни с нарязването и оставянето на милостта на природата на толкова много трамваи,тролеи и автобуси. :angry:

Offline София 100

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3776
    • View Profile
    • Email
Жалко е , че част от историята на града е безвъзвратно изгубена.Лично аз най-много съжалявам,че няма запазена нито една бройка от първата българска съчленена мотриса "Космонавт".И в този ред на мисли се надявам поне от София 100 и България 1300 да запазят по 1-2 броя за музейни цели,защото иначе наистина е грехота да не остане нищо от една цяла ера в трамвайният транспорт-ерата на мотрисите ''София''.
Направеното днес е недостатъчно за утре.

Offline xЗm

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1192
  • www.spirka.org
    • View Profile
    • spirka.org
    • Email
174 e във втори парк;
91 няма - може би визираш 92;
1813 не е възстановяван - само леко бе пребоядисан и измит - най-вероятон ще бъде бракуван трайно и безвъзвратно;
554 и 564 са различни трамваи;
от Т6М-1000 има все още живи.

Offline KRAKOMOBILA

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5371
    • View Profile
174 e във втори парк;
91 няма - може би визираш 92;
1813 не е възстановяван - само леко бе пребоядисан и измит - най-вероятон ще бъде бракуван трайно и безвъзвратно;
554 и 564 са различни трамваи;
от Т6М-1000 има все още живи.

От Т6М-1000 кои са живи? Аз не знам да е останал такъв.
 Иначе е хубаво да се отделят и други превозни стредства - като Чавдар 141, 2-3 Икарус 280, 11Г5, 2525, 1-2 София 100, 1-2 България 1300, Т4Д и т.н.т - ама няма.
НЕ НА КИЧА ПО ПРЕВОЗНИТЕ СРЕДСТВА В ГТ!!!

Offline xЗm

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1192
  • www.spirka.org
    • View Profile
    • spirka.org
    • Email
Разходете се до депото и ще видите - не ги помня по номера. Мисля, че пенделите също не са пипаи.

Offline KRAKOMOBILA

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5371
    • View Profile
Разходете се до депото и ще видите - не ги помня по номера. Мисля, че пенделите също не са пипаи.
E кво значи това сега ? Аз последния път като ходих - нямаше нищо. Тъй, че май ще е по-добре ти да се разходиш.  :)
НЕ НА КИЧА ПО ПРЕВОЗНИТЕ СРЕДСТВА В ГТ!!!

Offline Tatra

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4463
    • ICQ Messenger - 229817817
    • View Profile
    • Email
от Т6М-1000 има все още живи.
Всичките са нарязани при идването на Т4Д.
ТРАМВАЙНО ДЕПО "БАНИШОРА"
Трамвайна мотриса инв. ном.: 936
линия номер: 6

Offline xЗm

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1192
  • www.spirka.org
    • View Profile
    • spirka.org
    • Email
Значи е имало втори тек за електрожените след първоначалния от август-септември 2007.

Offline tiristor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6443
  • За пускане на БГ-1300 по линии 4 и 11!
    • View Profile
    • Email

От Т6М-1000 кои са живи? Аз не знам да е останал такъв.
 Иначе е хубаво да се отделят и други превозни стредства - като Чавдар 141, 2-3 Икарус 280, 11Г5, 2525, 1-2 София 100, 1-2 България 1300, Т4Д и т.н.т - ама няма.
Т4Д нямат нищо общо с историята на София, освен че ни грозят столицата вече десета година. За Прага, Хале, Бърно, там обаче се вписват идеално в пейзажа от три (че и повече) десетилетия. Същото (поне според мен) касае Икарусите.
Въпросът е да се запазят возила, които да са наистина уникални за София. Като останалите, които си изброил. Аз бих добавил и един Т6М-700 в оригинален вид (тоест немодернизиран), заради идеята му като първия български карданен трамвай :)

Offline KRAKOMOBILA

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5371
    • View Profile
Ма ти верно си неадекватен - сериозно! По тая логика - защо сме запазили МАН-а и Сименса бе ?!  :angry:
НЕ НА КИЧА ПО ПРЕВОЗНИТЕ СРЕДСТВА В ГТ!!!

Offline xЗm

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1192
  • www.spirka.org
    • View Profile
    • spirka.org
    • Email
//offtopic
Въобразявам ли си, или напоследък Красен е много негативен в мненията си?

Offline KRAKOMOBILA

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5371
    • View Profile
//offtopic
Въобразявам ли си, или напоследък Красен е много негативен в мненията си?
Възможно е, но просто напоследък Тиристор ме кара да избухвам.
НЕ НА КИЧА ПО ПРЕВОЗНИТЕ СРЕДСТВА В ГТ!!!

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4572
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
От всяко превозно средство трябва да има запазена бройка, а от тези българско производство, е абсолютно задължително! Ще впиша поправките в списъка. Скоро, като имам време и ще направя петицията.

Offline tiristor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6443
  • За пускане на БГ-1300 по линии 4 и 11!
    • View Profile
    • Email
//offtopic
Въобразявам ли си, или напоследък Красен е много негативен в мненията си?
Възможно е, но просто напоследък Тиристор ме кара да избухвам.
Но аз не се заяждам, че да ти давам повод. Просто изказах, че Т4 и Икарусите не са "характерни" за София тъй както първото е характерно за Прага, а втория - за Будапеща. Дизайна и функционалността на тези превозни средства не коментирам. Нещо повече, Т4 дори не са произведени специално за нас - те са "пришълци" втора ръка от Хале в период, в който софийският трамваен транспорт нямаше средства за нещо особено, а отгоре на всичко имаше морално остаряващ парк (вагони София 70).
Докато Софиите, Българиите, Чавдарите, Кентите, Трамкарите - тези превозни средства са уникални за света и би било изключително ценно да ги запазим като екземпляри. Това е критерият, по който се водя с мнението си. А че Софиите са особено красиви - еми не, не са.