Първо не си бил там , че да обвиняваш кой е некадърен и кой не.
Не съм бил там при конкретната случка, но няколко пъти съм ставал свидетел на същата ситуация.
Просто има автобусни шофьори, които го могат. Има и такива, които не могат.
Предлагам да попътуваш малко с
А26 и
А150 в ж.к. Обеля-2 и да видиш какво означава професионализъм при някои шофьори и какво означава некадърност при други.
На
това и на
това кръстовище много редовно има паркирали коли в
самото кръстовище.
Редовно по
А26 има съчленени автобуси MAN SG 262. Има шофьори, които успяват да вземат завоя със съчленен автобус (понякога с няколко маневри), при наличие на паркирана кола в самото кръстовище. Има и такива шофьори, които с единичен автобус BMC се отказват и звънят на диспечер, при начилие на паркиран автомобил чак на 3-4 метра от кръстовището...
Без коментар , - 20 минути никой не дойде
След 10-тина минути дойде линеен , който огледа ситуацията и помогна на водачът на автобуса да върне назад и да излезе в централното платно.
Последно?
Мисля си, че за ефективно решаване на подобни ситуации в бъдеше трябва да се направи предложение за промяна в ЗДвП, което да дава право на органите на КАТ - Пътна полиция да прекратяват служебно регистрацията на МПС и да му отнемат регистрационните табели за срок от 6 месеца до 1 година, когато възпрепятства движението на обществения транспорт. Свалянето на номерата е бързо, лесно и много ефективно решение спрямо нарушителите без да се губи излишно време в задръжки, а и ще бъде от полза не само на МГТ в София. Предлагам на Сдружението или Спасителите да се задействат по въпроса
Според мен решението е в многократно увеличаване на броя на репатриращите автомобили тип "паяк".
Паяците трябва да започнат да контролират безразборното спиране на територията на цялата Столична община, а не са само в зоните за платено паркиране.
Ако има стотина паяка, които да са пропорционално разпределени в различните райони на общината и да има възможност паяк да пристигне до 3-4 минути до всяка една точка.
А също така и да работят денонощно.
За съжаление това няма да се случи, защото подобно нещо ще разсърди електората и ще се противопостави на мощното автомобилно лоби.