Author Topic: Закъсненията на МГТ  (Read 168442 times)

Offline TRAMS SOFIA

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3559
    • View Profile
Re: Закъсненията на МГТ
« Reply #680 on: 23.10.2022, 22:10:24 »
Разберете едно - НЕ СТАВА ей така да свалиш хората посредата на маршрута , защото си закъснял. Следват обяснения как , защо и дали следващия ще ги вземе , разправии и излишни нерви.
Говорите за 204 - ок, значи да свали една камара народ на печатницата примерно , или на Борово на тролея само и само за да се движи в разписание.
За това - стига на крайна спирка , гаси лампите и се вози сам до където му кажат . Най-често от Дружба се включват на Хермес Парк.
Или 111, час пик. Ранните коли правят пълни обиколки , като на последния курс преди да се приберат диспечерите ги пускат директно от Младост празни да се прибират или от Люлин .Кой от където мине. А нощните коли ги нагласят спрямо разписанието - да се включи напред по маршрута , или да задържи на крайна спирка за да си влезе във времето.
Колкото по-малко е сърцето , толкова повече злоба носи.

Offline Metan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3644
    • View Profile
Re: Закъсненията на МГТ
« Reply #681 on: 24.10.2022, 09:47:45 »
А сега ти се опитай да проумееш най-важното - този транспорт съществува единствено и само в услуга на гражданите. Не заради пробега, не заради работното време на шофьори и ватмани, а за да е удобен на хората и да върши работа. Иначе няма смисъл от такава услуга. И докато не е удобен за хората ще се прави всичко възможно това да се промени.

Offline TRAMS SOFIA

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3559
    • View Profile
Re: Закъсненията на МГТ
« Reply #682 on: 24.10.2022, 21:39:42 »
Точно заради удобството , НЕ трябва да се свалят пътници по средата на маршрута принуждавайки ги да чакат следващото превозно средство и удължавайки своето пътуване. Сигурно заради удобство е направено всички коли от 5тм, без една нощна да се изключват от Възраждане? и от там по маршрута до Красно село пътуват празни. Направено е заради почивките и изравняването на минутите, за това и всички почивки са там , защото на Павлово няма къде да спре без да пречи много.
Колкото по-малко е сърцето , толкова повече злоба носи.

Offline snaker

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1099
    • View Profile
    • DIEL TOURS
Re: Закъсненията на МГТ
« Reply #683 on: 25.10.2022, 21:04:01 »
Много по-удачно е когато са 2 или 3 коли от една линия една зад друга - първата да завърти някъде, за да може чакащите в обратна посока да не чакат още половин час. Така хем си влиза във времето, хем хората не чакат. Колкото до това, че хората ще се прекачат на задната кола, не виждам никаква драма. Отдавна отминаха времената, когато не можеха да се затворят вратите от много хора.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: Закъсненията на МГТ
« Reply #684 on: 25.10.2022, 22:16:59 »
За да работи това трябва да се въведе понятието половин курс, иначе тази кола която е върната по средата не и се брои курса за изпълнен. Затова и ги оставят да кръстосват града празни, за да си пишат курсовете изпълнени, а пътниците че чакат по половин час в обратната посока явно никой не го интересува.

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4176
    • View Profile
Re: Закъсненията на МГТ
« Reply #685 on: 26.10.2022, 10:01:30 »
Няма нужда от половинки и четвъртинки курсове, а от това диспечера да си гледа работата и да осигурява необходимия интервал между превозните средства нареждайки забавяне на следваща кола, когато е необходимо!

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: Закъсненията на МГТ
« Reply #686 on: 26.10.2022, 10:04:31 »
По-смислено е силно закъснелите коли да не изпълняват целия маршрут вместо да се бавят следващите.  :rolleyes:

Offline тролей №164 линия 2

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2432
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Re: Закъсненията на МГТ
« Reply #687 on: 26.10.2022, 12:33:17 »
Няма нужда от половинки и четвъртинки курсове, а от това диспечера да си гледа работата и да осигурява необходимия интервал между превозните средства нареждайки забавяне на следваща кола, когато е необходимо!
Е това ако е точно както го описваш, е без коментар. :help: При каране до обръщач със закъснение хх минути, закъснението е за сметка на твоите почивки като водач, или на по-късен край на работния ти ден, което изяжда от свободното ти време.
В другия случай, диспечер решава да те обърне обратно и така да си влезеш в разписанието. По този начин си заработваш часовете по норматив за работния ден... обаче отказват да ти ги признаят като отработени, така ли се процедира :?
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Закъсненията на МГТ
« Reply #688 on: 26.10.2022, 13:32:16 »
Колкото до това, че хората ще се прекачат на задната кола, не виждам никаква драма.
Веднага ще вдигнат врява, че трябва да си дупчат ново билетче.

Освен това при подобно решение не се решава проблемът с отворилите се луфтове.
Пример: ТБ7 в посока Г.Делчев закъснява. На Хемус се настигат 2 или повече коли. Диспечерът нарежда първата да върти на Спартак. В този случай чакащите на Хемус, НДК и по-нататък ще са доволни, но хората от последната спирка в Манастирски ливади до Лозенец остават на сухо. Натрупалите се хора по спирките в тази отсечка ще забавят следващите тролеи, т.е. закъснението ще ескалира. Освен това опразването на предния тролей го забавя допълнително, както и следващия го, който трябва да поеме пътниците му.

По-логично при автобусите е при настигане настигналият да изпревари закъсняващия, така че закъсняващият да се поразтовари, съответно да понамали закъснението. Но след такава размяна кой с какво разписание ще се движи до края на деня, един Господ знае. Това, разбира се, е невъзможно при трамваите и почти невъзможно при тролеите.
« Last Edit: 26.10.2022, 13:45:24 by blagun »

Offline Kukicha

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1307
  • 3306/1119 ✝(2003-2022)✝
    • View Profile
    • Email
Re: Закъсненията на МГТ
« Reply #689 on: 26.10.2022, 14:11:47 »
Преди време закъснелите 7ци си обръщаха на Спартак и хората слизаха и взимаха следващия тролей в посока Гоце Делчев, което не беше удобно разбира се. Но отдавна не съм забелязвал да върти закъснял тролей там, но пък и не съм виждал две 7ци да се гонят до обръщалото в Гоце Делчев.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Закъсненията на МГТ
« Reply #690 on: 26.10.2022, 16:08:15 »
Това е една от причините да се поддържат големи интервали - за да не се настигат колите.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline snaker

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1099
    • View Profile
    • DIEL TOURS
Re: Закъсненията на МГТ
« Reply #691 on: 26.10.2022, 20:40:05 »
Колкото до това, че хората ще се прекачат на задната кола, не виждам никаква драма.
Веднага ще вдигнат врява, че трябва да си дупчат ново билетче.
Повечето хора или са с карти или гратис. Тези, които са дупчили билет, просто си го пазят и пътуват с него в следващата кола. Ако се направят контролите на интересни, ако не останалите пътници, то водачът ще потвърди, че е взел хората от предната кола. Да не говяорим, че това може и по телефон да се провери. Така че ако има желание, това не е никакво оправдание.
« Last Edit: 08.11.2022, 23:08:45 by difian »

Offline TRAMS SOFIA

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3559
    • View Profile
Re: Закъсненията на МГТ
« Reply #692 on: 26.10.2022, 21:40:57 »
Не наредят ли от центъра превозното средство да се движи до еди си къде , курса е нередовен по вина. Което е = пари.
При събиране на 2-3 коли от дадена линия , на крайна спирка единия тръгва по маршрута с пътници , втория цепи напряко , а третия изчаква интервал .
Колкото по-малко е сърцето , толкова повече злоба носи.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: Закъсненията на МГТ
« Reply #693 on: 26.10.2022, 22:06:53 »
Освен това при подобно решение не се решава проблемът с отворилите се луфтове.
Пример: ТБ7 в посока Г.Делчев закъснява. На Хемус се настигат 2 или повече коли. Диспечерът нарежда първата да върти на Спартак. В този случай чакащите на Хемус, НДК и по-нататък ще са доволни, но хората от последната спирка в Манастирски ливади до Лозенец остават на сухо. Натрупалите се хора по спирките в тази отсечка ще забавят следващите тролеи, т.е. закъснението ще ескалира. Освен това опразването на предния тролей го забавя допълнително, както и следващия го, който трябва да поеме пътниците му.
...Това, разбира се, е невъзможно при трамваите и почти невъзможно при тролеите.

Тези проблеми се решават, като по маршрута има повече места за обръщане. При тролеите батериите и дизеловите агрегати са точно затова. В трамвайната мрежа трябва да се предвидят повече обръщала, а по основни линии като тм5 и тм7 е редно да седи и една резерва някъде по средата на маршрута. Щом при метрото може, защо да не се процедира така и в трамвайния транспорт?

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4176
    • View Profile
Re: Закъсненията на МГТ
« Reply #694 on: 27.10.2022, 09:10:41 »
Аз пък мислех,че е по-важно удобството на пътниците, а не някакви превозни средства просто да се движат празни по маршрута! Извънредния труд на водачите най-вероятно ще бъде отчетен и подобаващо възнаграден ! Очевидно наличието на пътници се явява проблем за системата....

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: Закъсненията на МГТ
« Reply #695 on: 27.10.2022, 09:59:23 »
Колите да закъсняват умишлено и пътниците да висят по-дълго по спирките не е удобство. Вариантът силно закъснелите коли да не изминават целия маршрут е по-добър и за пътниците. :rolleyes:

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4176
    • View Profile
Re: Закъсненията на МГТ
« Reply #696 on: 27.10.2022, 14:21:39 »
Колите да закъсняват умишлено и пътниците да висят по-дълго по спирките не е удобство.

Това няма как да се случи,ако колите се движат на равни интервали, а на пътриците им е през оная работа конкретното превозно с какво закъснение е и знае, че такова ще има на нормалния за линята интервал! За превозвача и ЦГМ е важно изпълнението на транспортната задача, а обслужването на хората е страничен резултат!

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: Закъсненията на МГТ
« Reply #697 on: 27.10.2022, 15:13:00 »
Ако се движат през равни интервали, то ако някоя закъснее по-сериозно следващите трябва да се влачат или да висят по спирките. Това не е добре за пътниците. Може да се организира частично изпълнение на маршрута от двете страни извън проблемния участък. :rolleyes:

Offline тролей №164 линия 2

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2432
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Re: Закъсненията на МГТ
« Reply #698 on: 27.10.2022, 16:11:06 »
Ето нагледен пример на онова, което писах в една друга тема преди месец. Веднага се вижда поне една полза от замяната на една диаметрална линия с две половинки, имащи общо обръщало в Центъра. Така ако едната пострада, поне другата половина ще остане незасегната. Докато сега времевата дупка ще "стигне"/даде отражение чак до другия край и пътуващите за Люлин също ще трябва да чакат, въпреки че, например, задръстването е някъде близо до жк Гоце Делчев, в посока към него, или пък зад НДК в същата посока. :) Просто при тях дупката ще пристигне със закъснение от половин-един час. Подобно на това ако нещо стане със Слънцето, ние бихме го видяли 8 минути и 20 секунди по-късно заради скоростта на светлината.
« Last Edit: 27.10.2022, 16:14:09 by тролей №164 линия 2 »
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4176
    • View Profile
Re: Закъсненията на МГТ
« Reply #699 on: 27.10.2022, 16:53:04 »
Ако се движат през равни интервали, то ако някоя закъснее по-сериозно следващите трябва да се влачат или да висят по спирките. Това не е добре за пътниците. Може да се организира частично изпълнение на маршрута от двете страни извън проблемния участък. :rolleyes:

Не е добре за пътниците да има редовен градски транспорт ?  :eek: Или твърдиш, че задръстването е валидно само за кола Х от линия У и останалите си се движат по разписание !  :crazy: