Author Topic: “Трамкар” се продава за близо 20 млн. лв.  (Read 7941 times)

Offline glavi4ka

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 838
    • View Profile
    • GTBurgas.eu
И от мен малко офф :
unbekannt това за строителството е много вярно , маика ми ратоби в строителна фирма като техник , и взеха да им намаляват обектите в Бургас и черноморието та почнаха да строят по Боровец...............
Бързият Боинг 767 от М.рудник за Изгрев излита на всеки 15 мин.,а А320 от Комлука до Славейков на 20!


Offline boyo

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 102
    • View Profile
    • Email
В статията пише 41 декара, което е 1000 евро на квадратен метър. Доста добра цена, ако я постигнат, защото сега купувачи нема. А това, че ако строи сама общината ще изкара повече пари е лудост - общината не е строителна компания и не може да строи ефективно колкото една строителна инвестиционна компания. Ще строи по-скъпо, ще продава по-евтино и т.н. и като включим и корупцията защото няма собственици , които да държат изкъсо нещата като в частна фирма - печалбата ще е далеч по-малка

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13527
    • View Profile
    • Email
Изкопах тази тема, за да можем да проследим във времето съдбата на "Трамкар" до неговата славна кончина.
Quote from: news.dir.bg
Общината купува терена на ”Трамкар”
27 ноември 2008 / News.dir.bg
Столичната община ще изкупи терена от 40 дка, собственост на "Столичен електротранспорт", реши Столичният общински съвет.
Предложението беше подкрепено от 41 съветници от ГЕРБ, ДСБ и СДС. Съветниците от БСП не участваха в гласуването, съобщи БТА.
Предложението за закупуването на терена от страна на общината беше направено от стопанската комисия на Столичния общински съвет, а първоначалното предложение беше теренът да се продаде чрез търг от "Столичния електротранспорт". Впоследствие, след закупуването на терена от Столичната община, той ще може да се продаде чрез Столичната общинска агенция за приватизация.
С парите, които общината ще плати за терена, ще бъде финансирано преместването на производствените мощности на "Трамкар" в депо "Красна поляна" на "Столичния електротранспорт", както и закупуването на нови превозни средства за дружеството. По време на дебата, свързан с предложението на стопанската комисия, председателят на Столичният общински съвет Андрей Иванов заяви, че стойността на преместването на съоръженията е висока, тъй като се предвижда част от тях да бъдат подменени с по-модерни. Цената за придобиването на имота от общината ще бъде определена от Столичния общински съвет.
Иванов посочи, че "за съжаление общинският съвет повярва на едни обещания от страна на новото ръковoдство на "Трамкар" за това, че предприятието ще започне да произвежда трамваи". "За няколко месеца се разбра, че това е един ентусиазъм, който няма реално покритие", допълни той.
Амин!
« Last Edit: 27.11.2008, 15:10:42 by blagun »

Offline zlatin

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 646
    • View Profile
В интернет пише, че е 50 декара.
Вероятно не говориш сериозно Трамкар да стане строителен предприемач! Но 50 декара на цена 800 евро/кв.м. е една много добра цена за Красно село. Като се има предвид, че има сериозни разходи по разрушаване на съоръженията.

Говорих за печалба от 800 евро, продажната цена сигурно следва да е около 1200 евро, което ако се направи качествен жилищен комплекс е напълно постижимо. Не стасва въпрос трамкар да става предприемач, а общината да обяви поръчка за изграждане на този комплекс, не е нужда да се обяснява защо, стига да се спази формалната процедура за поръчка. След това продажбата може да стане само чрез търг.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13527
    • View Profile
    • Email
Не стасва въпрос трамкар да става предприемач, а общината да обяви поръчка за изграждане на този комплекс, не е нужда да се обяснява защо, стига да се спази формалната процедура за поръчка.
не знам, дали си запознат с обществени поръчки, но цената и печалбата, която си оставят кандидат-изпълнителите е доста завишена, тъй като в нея се включва рискът от забавяне на плащанията, от възникнали усложнения при изпълнението, замразената сума за гаранция, необходимостта всичко да се фактурира и съответно да му се плащат данъци, както и сериозният ресурс по административното обслужване на обществената поръчка (разбирай "подаръци", на когото трябва).

Представи си, че аз съм строителен предприемач Благун Констракшън Груп ООД. Всички жилища, които продам в нов блок, ще изповядам и фактурирам на данъчна оценка. Ако някой иска нотариален акт на реалната цена, плаща за своя сметка допълнителното ДДС. Ако пък общината влезе с апортна вноска парцела (примерно Хилтън или Централна автогара), първо, оценката е предпоставка за корупция и второ, в един приятен момент частникът в създаденото търговско дружество увеличава капитала и общината остава на сухо (Общинска банка).

Днес четох, че странният трансфер от общинско дружество към СО е заради становището на Сметната палата, че ако сделката премине през Столична агенция по приватизация, парите не могат да се използват от дружеството (в случая Електротранспорт). Както си спомняте от казуса "Инсбрукски тролеи" заклинанието "закупуване със собствени средства" е едва ли не единственият начин за неусложнено закупуване на возила. То май и Тедомите са по тоя параграф.
« Last Edit: 27.11.2008, 22:06:34 by blagun »

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3819
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
 Затова и няма как да мине номера "със собствени средства". Всичко трябва да мине през ОП както споменахте, а като знам какъв ужас е в този отдел в СО, защото нямат достатъчно хора ме е страх да си помисля как ще стане всичко. Но нови трамваи само през ОП и без Електрото да си продава и купува :)
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я

Offline zlatin

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 646
    • View Profile
Всъщност не е взето решение какво ще се прави с парите, които общината ще получи от този терен. Може да решат да ги изхарчат за нещо по-разумно наистина, например да направят 50-тина километра нормалнорелсово трасе. ТОгава може да се мисли за нови мотриси.


Offline naster1

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 183
    • View Profile
Quote
Столичният общински съвет (СОС) одобри закупуването на до 25 нови трамвайни мотриси от „Столичен електротранспорт“ ЕАД с част от парите от продажбата на терена на „Трамкар“.

На свое предишно заседание съветниците одобриха придобиването на терена от Столичната община чрез покупката му от общинското дружество „Столичен електротранспорт“, в което се вля „Трамкар“ ЕАД.

По думите на заместник-кмета по транспорт Александър Цветков с парите ще бъдат купени около десетина трамваи с междурелсие 1009 мм, като записаната в тръжните условия дължина на превозните средства е между 24 и 32 метра.

На въпрос относно внедряването на автоматизираната система за таксуване в градския транспорт, Цветков посочи, че в момента продължава експерименталното тестване на системата. При наличието на необходимите средства ще продължи внедряването й в останалите превозни средства от градския транспорт - автобусите, посочи той.
__________________

Дали ще има щастлив финал ??? ....

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3819
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
 То това за парите го решиха още преди няколко заседания. Журналята само си дъвчат едно и също :)
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я

Offline LG_

  • Строител
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3505
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
То това за парите го решиха още преди няколко заседания. Журналята само си дъвчат едно и също :)

Aма остават 25, а не 10 броя?!?!?!
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11160
    • ICQ Messenger - 154903152
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
То това за парите го решиха още преди няколко заседания. Журналята само си дъвчат едно и също :)

Aма остават 25, а не 10 броя?!?!?!
Е хайде стига де. Терена продаден ли е, ясни ли са парите, които СО ще вземе от него за да е ясно колко трамвая ще поръчат ?????
НЕ на хейтърството!

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3819
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
То това за парите го решиха още преди няколко заседания. Журналята само си дъвчат едно и също :)

Aма остават 25, а не 10 броя?!?!?!
Както казах на друго място бройката не е ясна, по простата причина, че не се знае колко пари ще вземат и каква част от тях ще отидат за трамваи ;)
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я

Offline KRUPA

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1421
    • View Profile
    • Email
Статията по темата в "Строителство Градът", макар и от преди 3 дена, мисля, че не е пускана в сайта. Интересува ме дали примерно хърватския трамвай отговаря на изискванията, написани в статията, или има някои разминавания и ще се гледа към други фирми. Ето:

София ще обяви търг за доставка на нови трамваи
Те ще са с нисък под за междурелсие 1009 мм

Пуснатият експериментално вече 1 месец нов трамвай е изминал над 4 хил. км. Въпреки че преобладаващата част от релсовия път в столицата не е обновяван, мотрисата не е имала проблеми, посочиха от Столичната община

Столичният общински съвет одобри закупуването на до 25 нови трамвайни мотриси. Те ще бъдат купени от "Столичен електротранспорт" ЕАД, като се предвижда да са с част от парите от продажбата на терена на "Трамкар" ЕАД на бул. "Цар Борис Трети". С решение на съветниците също е одобрено придобиването на терена от Столичната община чрез покупката му от общинското дружество "Столичен електротранспорт", в което се вля "Трамкар".
Предвижда се столичният кмет да възложи изготвяне на бизнес план за преместване на трамвайното депото. Броят на трамваите ще се уточни допълнително в зависимост от сумата, която ще се осигури за финансиране на поръчката.
Все още не е взето решение за продажба на терена на "Трамкар".
Предвижда се да бъдат закупени трамваи с междурелсие 1009 мм, като записаната в тръжните условия дължина на превозните средства е между 24 и 32 метра. За извършване на доставката ще бъде обявена процедура по Закона за обществените поръчки.
Трамваите ще са с нисък под, за да могат да бъдат ползвани от хора с увреждания. Те ще са с асинхронно задвижване. При оценяне на предложенията ще се взима предвид общата цена на доставката на трамваите, техническите им характеристики.
Предвижда се, тъй като разходът на електроенергия е съществена част от общите експлоатационни разходи, да се проведе тест с две произволно избрани трамвайни мотриси с цел да се провери какъв е специфичният разход на електроенергия. Ще бъде извършена и оценка на техническите качества на трамваите. В това влизат изисквания за интервали на техническо обслужване, степен на защита на каросерията, площ за правостоящи пътници и др. Предвижда се гаранцията за участие да бъде от 500 хил. лева. Гаранцията за изпълнение на договора е в размер на 5% от стойността на договора.
Икономическите изисквания към кандидатите включват представяне на удостоверение за актуално състояние (оригинал или нотариално заварено копие). Общо приходите от продажби за последните три години не бива да е по-малко от 60 млн. лева. Броят на доставените нови трамваи от производителя за последните три години трябва да е най-малко 30 от съответния вид. Изискват се препоръки към участника.
Изискванията към вида на електрическите двигатели трябва да са трифазни, асинхронни и да имат нисък разход на еленергия, ниско ниво на шума. Те трябва да функционират нормално при температурата на околната среда между -25 °С до +40° С, както и да са влаго- и прахозащитени. Общата мощност на тяговите двигатели трябва да е според тяговите разчети, но не по-малка от 360 kWh и да дава възможност в комплект със системата за управление ускоряване на трамвая в диапазона 1.1 – 1.4 м в секунда.b]
Я мислех, като да си умрем от старост, а оно така стана, като да си умрем от смех, хе-хе-хе...